Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 883
ХуЛитери: 3
Всичко: 886

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСмъртността - шанс или проклятие за човека
раздел: Есета, пътеписи
автор: drakson

"Всеки знае, че ще умре някога... И живее спокойно, защото някога е като никога. Кажи му обаче: утре..."
Този цитат на Стефан Цанев изразява напълно отношението на хората към смъртта. Страхът от смъртта е защитна реакция на субекта. Ние се замисляме за смъртта едва, когато тя се окаже близо до нас. Но с какво тя ни помага да се усъвършенстваме, с какво тя ни помага да открием себе си?

Някои култури приемат смъртта като част от живота; други й се противопоставят, като вярват в живота след смъртта; трети я отричат, като отказват да обмислят какво точно е умирането. Нашето общество употребява огромни усилия, за да убеди хората в съществуването на живот след смъртта и, че смъртта е много важна. Когато човек си позволи да повярва, че може да изживее само един живот (а не цяла вечност), това променя неговите планове. Обществото ни не е дообмислило всичко; то е прекалено заето да се противопоставя и да отрича. Независимо от това какво си мислим, че се случва след смъртта, ние трябва да направим всичко възможно всеки живот да завършва с достойнство и почит. Така смъртта се възприема по различен начин от обществата, но се провокира едно и също нещо - човек да създава, да поема рискове и да остави това, което е сътворил след смъртта на телесното. Ако ние се превръщаме в прах, то това, което сме създали може да се превърне в знание, в красота, в сияние, в щастие, и абсолютното му безсмъртие да ни увековечи.

Колкото повече напредваме в науката, толкова повече като че ли се страхуваме и отричаме смъртта като реалност. Ние използваме евфемизми, правим мъртвите да изглеждат така, като че ли са заспали. Има много причини за това бягство от откритото и спокойно приемане на смъртта. Един от най-важните факти е този, че в днешно време умирането е по-страшно в много отношения, а именно - по-самотно, механично и дехуманизирано. Умирането става самотно и безлично. Далеч по-различно от умирането през средновековието, когато смъртта в битка е носела чест, а честта е била символ на безсмъртието, отново нетелесно, но много по-ценено. Тялото на човек е преходно, крайно в пространство и време, но съзнанието, умът, духът, носят перспектива на безкрайност. Далеч по-различно от умирането през средновековието, когато смъртта в битка е носела чест, а честта е била символ на безсмъртието, отново нетелесно, но много по-ценено.

Смъртта е неизменна част от живота, атрибут на човешката екзистенция. Човек знае, че ще умре, но не знае кога, което го концентрира и го провокира да избира разумно и отговорно пътищата си. Животът е шанс за субекта да се докаже, дали пред Създателя, дали пред себе си, дали пред утопичен съдник. Раят, прераждането и всички негови интерпретации са една нужна лъжа. Смъртта е необходимост и ние трябва да я възприемаме като нещо нормално, един край, определящ едно ново начало. Това прави живота истински, това ни кара да му се насладим и да докажем себе си в своята най-добра светлина. Създавайки нещо, ние създаваме и себе си.


Публикувано от BlackCat на 22.08.2005 @ 11:04:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   drakson

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:58:01 часа

добави твой текст
"Смъртността - шанс или проклятие за човека" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Смъртността – шанс или проклятие за човека
от ole72 на 22.08.2005 @ 14:14:37
(Профил | Изпрати бележка)
Раят и ада са по-реални от нас самите, но духовните ни сетива не достигат до тях, само вярвайки можем да разберам смъртта, иначе сме обречени да се уповаваме на собствената гордост, а тя е милостива като бесилка.
Поздрави