Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 513
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 517

Îíëàéí ñåãà:
:: pastirka
:: rhymefan
:: LioCasablanca
:: Oldman

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄèëåìà
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: drakson

Ïðè ðàçñëåäâàíå íà ïðåñòúïëåíèå ñëóæèòåë íà ïîëèöèÿòà ïîïàäà íà ôàêòè, êîèòî óëè÷àâàò 20 ãîäèøíèÿò ìó ñèí â ñúó÷àñòèå ïðè èçâúðøâàíå íà ãðóïîâî èçíàñèëâàíå íà íåïúëíîëåòíî ìîìè÷å. Íà îñíîâàòà íà ðàçêðèòèòå ôàêòè èçâúðøèòåëèòå ìîæå äà áúäàò îñúäåíè íà íÿêîëêî ãîäèíè çàòâîð. Ïîëèöàÿò å èçïðàâåí ïðåä äèëåìàòà: äà ïðèêðèå èçâúðøèòåëèòå êàòî óíèùîæè íàìåðåíèòå äîêàçàòåëñòâà èëè äà ïðåäîñòàâè âñè÷êè äàííè íà îáâèíåíèåòî.
Æèòåéñêèÿò ïúò íà ÷îâåêà áè ìîãúë äà ñå îïðèëè÷è íà åäíî íåèçáåæíî è ïîâòàðÿùî ñå âúâ âðåìåòî óïðàæíÿâàíå íà ïðàâîòî íà ëè÷åí èçáîð. Äàëè ùå ñìå àäâîêàòè íà äÿâîëà èëè îðëè íà ïðàâîñúäèåòî, èçÿâåíè ëè÷íîñòè, îñòàâèëè ÿðêà ñðåäà ñëåä ñåáå ñè, èëè ïîðåäíèòå òóõëè â ñòåíàòà íà ñèñòåìàòà, áåçñêðóïóëíè èëè åòè÷íè, çàâèñè ïðåäè âñè÷êî îò ñàìèòå íàñ, îò òîâà êàêâè öåííîñòè èçïîâÿäâàìå, êàêâè ñà ìå÷òèòå è öåëèòå íè, êàêúâ æèâîò æåëàåì äà æèâååì.

Ðàçáèðà ñå, íå âèíàãè, âñè÷êî å òîëêîâà ïðîñòî è åäíîçíà÷íî. Ñúùåñòâóâàò îïðåäåëåíè ôàêòîðè è ñèòóàöèè, êîèòî, îáóñëîâåíè îò çàîáèêàëÿùàòà íè äåéñòâèòåëíîñò, îáùåñòâåíèòå íàñòðîåíèÿ, óñïÿâàò äà îêàæàò âëèÿíèå âúðõó ïîâåäåíèåòî íà âñÿêà åäíà ëè÷íîñò. Òîâà ñà öåííîñòèòå, ìåæäó êîèòî ÷îâåê òðÿáâà äà èçáèðà - îáùåñòâîòî, ñëóæåáíèÿ äúëã è êëåòâà, îáùîïðèåòàòà òåçà, ÷å âñè÷êè ñìå ðàâíè ïðåä çàêîíà èëè äà ñå ïîä÷èíè íà ÷óâñòâàòà è áàùèíàòà îáè÷. Òàêà ïîíÿêîãà, ñòàâàéêè æåðòâà íà ïîäîáíè îáñòîÿòåëñòâà, ñå îêàçâàìå ëèøåíè îò ïðàâîòî ñàìè äà îïðåäåëèì ñúäáàòà ñè. Ñïîðåä ìåí íàé-äîáðå áè áèëî âñåêè îò íàñ äà èìà âúçìîæíîñòòà ñàìîñòîÿòåëíî è ñâîáîäíî, áåç äà ìó ñå îêàçâà êàêúâòî è äà áèëî âúíøåí íàòèñê, äà ðåøè ïðîáëåìèòå â æèâîòà ñè. Âàæíî å äà áúäåø äîâîëåí îò ñåáå ñè è äà èçïèòâàø óäîâëåòâîðåíèå îò òîâà, êîåòî âúðøèø.

Òåæêàòà ñîöèàëíà îáñòàíîâêà å ôàêòîð, êîéòî ñ îãðîìíà ñèëà ïðîãðåñèâíî äåôîðìèðà ìîðàëíèòå óñòîè íà îáùåñòâîòî. Òÿ óñïÿâà äà äåòðîíèðà èñêîííèòå íàöèîíàëíè öåííîñòè è äîáðîäåòåëè êàòî ãè çàìåíÿ ñ ïðåõîäíè è êîìåðñèàëíè, ÷åñòî íå äîòàì åòè÷íè è ïî÷òåíè ïîâåëè. Òàêà â äâèæåù ìîòèâ íà ÷îâåøêàòà äåéíîñò ñå ïðåâðúùà ïðåäè âñè÷êî ëè÷íàòà èçãîäà. Ìîðàëíèÿò óïàäúê ïîäòèêâà õîðàòà êúì åãîèçúì, òà äîðè è àãðåñèÿ.  äíåøíè âðåìåíà "äðóãèÿò" å âðàã! Äàëè áàùàòà íå áè ïðåäïî÷åë äà ñå ïîä÷èíè íà ðîäîâèÿ, íåïèñàí çàêîí è äà çàùèòè ñèíà ñè, íåãîâàòà êðúâ è ïëúò, íà âñÿêà öåíà, çàùîòî å "ñâîé"? Äàëè ñòðàõúò îò îáùåñòâåíîòî ìíåíèå ùå ìó ïðîäèêòóâà äà ïðèêðèå ïðåñòúïíèêà-ñèí? À äàëè è áàùàòà íå å âèíîâåí çà ïðîâèíåíèåòî íà ñèíà ñè êàêòî êàçâà ïîãîâîðêàòà: "Êðóøàòà íå ïàäà ïî-äàëå÷ îò äúðâîòî"?

Êàêòî âå÷å îòáåëÿçàõ, íà÷èíúò, ïî êîéòî áè ìîãëà äà ñå ðàçðåøè ïîäîáíà äèëåìà çàâèñè èçêëþ÷èòåëíî îò èíäèâèäóàëíîñòòà íà ëèöåòî, èçïðàâåíî ïðåä íåÿ, îò òîâà êàêúâ å íåãîâèÿò ñâåòîãëåä, âèæäàíèÿ, âúçïèòàíèå è æèòåéñêà ôèëîñîôèÿ. Òàêà çà íÿêîè âúïðîñúò çà íàé-äîáðîòî ðåøåíèå, êîåòî áè ìîãúë äà âçåìå ïîëèöàÿò áàùà, áè çâó÷àë ñìåõîòâîðíî, çà äðóãè íåñåðèîçíî, à çà òðåòè íàïúëíî àäåêâàòíî. Çàêîíúò îáà÷å å ïðåä âñè÷êî! Óòâúðæäàâàíåòî íà çàêîííîñòòà êàòî âèñøà öåííîñò çà âñÿêî åäíî îáùåñòâî å ïðåäïîñòàâêà è ãàðàíöèÿ çà íåãîâèÿ ïðîñïåðèòåò è ðàçâèòèå. Ìîæå áè ðàçñúæäåíèÿòà ìè ñà äî èçâåñòíà ñòåïåí óòîïè÷íè, íî çà ìåí òàçè èäåÿ è öåë ïðåäñòàâëÿâà èäåàëúò, çàðàäè êîéòî ñè çàñëóæàâà ÷îâåê äà ñå áîðè, ðàáîòè è æèâåå. Íåùî íåñðàâíèìî ïî-ñòîéíîñòíî îò òîâà äà ñè ñëóãà íà êîãîòî è äà áèëî, ïúê àêî ùå è íà äÿâîëà. Çà òîâà àëòåðíàòèâè íå ìîãàò äà ñå ïðèåìàò! Çàêîíúò å ñúçäàäåí îò ìíîãî ïî-ìúäðè îò âñè÷êè íàñ õîðà, çà òîâà òîé òðÿáâà äà ñå ñïàçâà , à íå äà ñå çàîáèêàëÿ èëè îòðè÷à! Íàñèëíèêúò òðÿáâà äà áúäå óëè÷åí, ñúäåí è íàêàçàí çà äåÿíèÿòà ñè, à äîêàòî èçëåæàâà ïðèñúäàòà, íàä áàùà ìó ùå òåãíå ìúêàòà è ÷óâñòâîòî çà âèíà, ÷å íå å ïðåäîòâðàòèë öÿëàòà òàçè ñèòóàöèÿ îùå â äåòñêèòå ãîäèíè íà ñèíà ñè! Äâàìàòà ùå îñúçíàÿò, ÷å âñè÷êè ñìå ðàâíè ïðåä çàêîíà è ñïàçâàéêè ãî ùå äîñòèãíåì åäèí ïî-äîáúð ñâÿò…

Îáùåñòâîòî ïðåäñòàâëÿâà ñëîæíà ñèñòåìà, èçãðàäåíà âúç îñíîâà íà ñúâìåñòíèÿ æèâîò è âçàèìîäåéñòâèå ìåæäó îòäåëíèòå èíäèâèäè. ×îâåê íå æèâåå èçîëèðàí, òîé å ÷àñò îò åäíà îáùíîñò, çàòîâà, ñïîðåä ìåí, îòñòîÿâàéêè êàóçàòà íà çàêîííîñòòà è ïðàâîñúäèåòî, çàùèòàâàìå îáùåñòâåíèÿ èíòåðåñ, êàòî ñúùåâðåìåííî äîïðèíàñÿìå è çà ñîáñòâåíîòî ñè áëàãîïîëó÷èå. Òîâà å åäíà ñúâðåìåííà òåíäåíöèÿ, íàáëþäàâàùà ñå â ðàçâèòèòå îáùåñòâà, êîÿòî íàëàãà ïðåîñìèñëÿíåòî íà ïðèîðèòåòèòå, ïîñòàâåíè ïðåä èíäèâèäà è îáùåñòâîòî êàòî öÿëî. Áåç çàêîííîñòòà è ïðàâîñúäèåòî ñúùåñòâóâàíåòî íà öèâèëèçàöèÿòà å íåìèñëèìî. Òå ñà íåîáõîäèìè ïðåäïîñòàâêè çà íåéíîòî ñúõðàíÿâàíå è ðàçâèòèå, çà áúäåùèÿ ïðîãðåñ è âúçõîä íà ÷îâå÷åñòâîòî è ãëàâíèòå ìîòèâè èíäèâèäúò äà ãè ñïàçè! Íåïîïóëÿðíîñòòà íà òåçè ñúæäåíèÿ, ìîæå áè å äîêàçàòåëñòâî çà òîâà, ÷å ïðèíàäëåæàò íà áúäåùåòî, ïîíåæå ñàìî ìèíàëîòî ìîæå äà áúäå øèðîêî èçâåñòíî è ïîíÿòíî.

Ïîïàäíàë â òàêàâà äèëåìà áèõ èçáðàë ïúòÿò íà èñòèíñêèÿ ÷îâåê, êîéòî íå æèâåå ñàì íà òîçè ñâÿò. Ùå ðàçêðèÿ öÿëîòî ïðåñòúïëåíèå, ùå óëè÷à ñîáñòâåíèÿ ñè ñèí è ùå òúðïÿ çàåäíî ñ íåãî ñúîòâåòíîòî íàêàçàíèå! Òàçè ïîñòúïêà ùå ñëóæè çà ïðèìåð ïðåä îñòàíàëèòå. Îò äðóãà ñòðàíà å ëåñíî äà îöåíÿâàìå ñèòóàöèÿòà îòñòðàíè, áåç äà èìàìå è ïîíÿòèå êàê áèõìå ñå ÷óâñòâàëè íà ìÿñòîòî íà áàùàòà è êàêâà áîðáà ùå ñå âîäè â äóøàòà íè! Îáõâàùà ìå ñúìíåíèå äàëè áèõ ïîñòúïèë ïî òîçè íà÷èí, äàëè áèõ ñå ïîä÷èíèë íà ïðàâèëàòà íà "ìàøèíàòà"? Îòíîâî äèëåìà…!


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 22.08.2005 @ 11:00:28 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   drakson

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 3
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 12:29:59 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äèëåìà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äèëåìà
îò Perv íà 22.08.2005 @ 15:07:16
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äîñòà ÷àñòåí ñëó÷àé, íî çà ñìåòêà íà òîâà çàíèìàòåëåí. Äîáúð ïðèìåð çà ñáëúñúê íà èíòåðåñè è ìîðàë.