Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 784
ХуЛитери: 2
Всичко: 786

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДве думи за двете бири
раздел: Други ...
автор: chefo_fr

За конкурса Кратка проза 2005
Две думи за двете бири От ужилени любители на пивото Елеонора Пенева по Конкурс за кратка проза 2005 "В паузата между две бири" от Веселин Веселинов http://www.liternet.bg/ Ще се опитам да се вместя в 1800 знака, макар, че това, изчислено в бири, си е едно - няма нищо. Не знам дали "огромни разстояния и часова разлика" знае, но тук наскоро имаше избори и "Бирената партия" се провали. Карай да е весело! Такава е тенденцията. А относно конкурса, смятам, че трябва да бъде обявен под мотото "Патриотична проза". Поне по мое виждане се открояват следните тенденции - изброявам: тъгата по родината, страданието на майките, тежък гурбет, ключова дума - "България" - оттук: българският бит, нравите в България (много специфични). А за който ги гледа през крив макарон, даже са интересни. Лятото, разбира се, е сезона на любовта и рибарите. Но в тая жега, как да не са част от "застиналия пейзаж". Така, че нямам нищо против, когато "слънцето пече", а от "гората" (и по специално) "от дърветата да вее вятър". "Нямам предвид тук", и на други места, "текстът на Ивона Тачева". В случая "учителите по литература" са си свършили работата. "Почудата ми" се изчерпва с това, че тя е още на ниво "Елин Пелин" и за това не й сервират бира. Справка: "Времето застива", "морето бучи" - "(то друго да е правило, откак се е появило?)", "разгулни величия", "животът в селището"...Оп, момичето носи следващата изпотена. Та, докъде бях стигнала... май няма да се вместя, ако продължавам със "сирашко бледорозово слънце"(бля, бля), което "прогаря посърналия небосклон". Ами "газениците", "кандилата", "чайниците" (трябваше да има опушена иконка) и този дъх на "домашен сапун" и "орехова ракла". Ай стига, бе, в кой век живеем! Да не би Ивончето Тачева, да описва "Брегът на слоновата кост", пък ний да не сме разбрали? Морални разкази? Бягам като дявол от тамян. Пък и какъв морал, като ми пристигна следващата бира. Както казват влюбените и рибарите - Сбогом чиста съвест! Знам, че от казаното до тук, нищо не се разбира, но това е от бирата. И на мен самата много неща не са ми ясни. Какво е това понятие "сериозна литература" - яде ли се, пие ли се, с жилка ли да го стреляш, с въдица ли да го вадиш? Къде съм тръгнала с това килийно образование? Поне да бях за вършила арменското училище! И откога импресията не става за кратка проза? А разликата между уважение и "самоунижение" - все думи, "запратени в абстрактността публичност" (по-абстрактно не може да се напише). И какво съм се замотала от тия бири, ами не взема (съвсем по български) да опъна едно кисело мляко и да избродирам някое и друго "ковьорче". Предупреждавам: "Никаква мизерия"! Как ще стане ли? Тайна - майна!


Публикувано от aurora на 02.08.2005 @ 12:04:49 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   chefo_fr

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.22
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:07:24 часа

добави твой текст
"Две думи за двете бири" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Две думи за двете бири
от Matador на 13.04.2007 @ 21:59:33
(Профил | Изпрати бележка)
Бре че експресивно! И тъй сладко разказано, че ми се припи бира и на мен! Бягам бързо към хладилника. Черпя 5 бири - много студени, в дебелостенни халби. Наздраве и поздрави от Танцуващият с бикове, малката! :)


Re: Две думи за двете бири
от chefo_fr на 13.08.2007 @ 14:30:51
(Профил | Изпрати бележка)
Текстът е на Елеонора Пенева.