Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 832
ХуЛитери: 4
Всичко: 836

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕротика, поезия и философия - 3
раздел: Други ...
автор: Mojsei

/ Продължение /


Разкриването на безкрайността в дискретната природа на желанието заслужава уважение и внимание, но тази сложна задача изисква да боравим с целия спектър на любовните нюанси, с тяхната гранична зона, с прехода им в своята противоположност.
Вероятно в тази връзка Х. Паницидис отбелязва следното:

"Любовното желание е несекващо желание, жадно желание заради това друго поглеждане-проглеждане към света с другото тяло."

Желанието, колкото и условно да е това, може да се разглежда и като любовно, и като еротично, и като перверзно, и веднага следва да направим уговорката, че в сферата на перварзията, то не е нормално и ще трябва да бъде наречено по друг начин. Любовта, като непрекъснато преживяване на любимия, носещо наслада, не се свежда до желанието, а, когато пък я разглеждаме на нивото но желанието, се налага да видим, че то - желанието не се изчерпва с порива за притежаване, а и с този за отдаване. Самата жажда е живец на желанието, но жаждата на страстта е нейна нормална мяра, докато жаждата на сластта, разбирана като глад, като нагон се отнася вече към сферата на патологията и тук, по необходимост, се налага да се подчертае, че индивидът, именно като биосоциално същество изгражда себе си, формира своята любов като способност, защото, в противен случай, имаме работа с безпомощни жертви на нагона, които в поезията нямат каква друго да правят освен да стенат върху темата за наранените си души и сърца.
По-нататък авторът отбелязва следното:

"Едва ли има нещо по-бързо пробягващо по усета на човешкото тяло от неравната ласка на желанието... Натискът на дланите, грапавото проблясване на целувка, подпухналата мекота на устните... Цялото тяло е "отвъд" желанието, то иска неговото осъществяване."

Човек често пъти става роб на желанията си, а това е характерно за съвременното човечество, втъкало в рекламата еротично-перверзното като раздухващо желанията на консумиращия човек, а консумирането на удоволствия се преръща в стихиен и неуправляем процес, под чиято тежест стенат и елементарните норми на нравствено поведение, прокламиращи упадъка на здравите нрави, а това пък е преддверие на деградацията и смъртта.
Да вървиш през живота като влюбен е нещо съвършено различно от това да стенеш като жертва на развихрената от теб самия сласт и рекламирана чрез стиховете, които пишеш.
Задоволяването на желанието не е отвъден негов свят. Обратно, в своето задоволяване то е при себе си, за да се възпроизведе, а с това става и индивидуалното възпроизводство в посочената насока.
Цялото ни осезание участва в любовно-непосредственото, т.е. в еротичния процес, в който партньорите са интимни на основата на своята взаимност.
Авторът на анализираната от мен статия пише следното:

"Усетът ни не се прикрива, но и не ни издава; той разгадава дори присмеха на онова тяло, което сме прегърнали с желание и самото то отвърнало с желание.
Съ-докосването с другост е и заразително. Дори заради това, че (им) остава притесненото незнание как да го имат поне оше веднъж."


Присмехът на прегърнатото с желание тяло, а и то направило същото, вече е различие, което предопределя начина на възпроизводство на общото чувство по линия на негативността. Възторгът и възхищението на един от партньорите, доминиращ над другия, се оказва водещ в постигнатото тъждество и определя насоката към разширено възпроизводство на любовното чувство, с угаснавето на еротичното желание, за да осигури и неговото последващо разширено възпроизводство.


Срамът като носител на невинността, чистотата, святостта е реална, здрава мяра на еротичното желание, бариера, която се вдига за влюбените очи и стои неумолимо спусната пред опитите за опетняване на любовното дихание.
В тази насока Х. Паницидис отбелязва следното:

"Срамът се опитва да постави граници там, където тялото не се и сеща да спира... Така срамът поставя "културни" граници, но голото тяло пак, и все пак, ни създава и се създава там, където не се срамува и въпреки срама.
Та нали още при онази възраст, едва прекрачила невръстността, когато тяло и душа, разпънати от желание, намират самите себе си с единството на негов субект-обект, слисаното смесване на слънчеви силуети с плисъка на удоволствието е вечност, побрала в игра-оцеляване несрамуването като без-срамие. Светът на другите възрасти е несвяст, несвят."

Ако срамът се проявява нерешително, ако той залита в собствената си природа, ако между него и тялото вече е възникнал конфликт, то за какъв срам говорим. Подобни напъни могат да са негова карикатура, сочеща пътеката на безсрамието, а това вече е напускане на предметната обаст на нашето изследване.
Срамежливата невинност е очарователна в своята решителност, поемайки в стихията на еротичния порив, различен от поривите на нагонната сласт.
Отпадането на срама от света на еротичното желание води в друг свят, който авторът успешно нарича "несвяст".

/ Следва /


Публикувано от BlackCat на 14.07.2005 @ 07:05:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 2.33
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:42:12 часа

добави твой текст
"Еротика, поезия и философия - 3" | Вход | 4 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Еротика, поезия и философия - 3
от lusi на 17.07.2005 @ 02:45:03
(Профил | Изпрати бележка)
"Човек често пъти става роб на желанията си, а това е характерно за съвременното човечество, втъкало в рекламата еротично-перверзното като раздухващо желанията на консумиращия човек, а консумирането на удоволствия се преръща в стихиен и неуправляем процес, под чиято тежест стенат и елементарните норми на нравствено поведение, прокламиращи упадъка на здравите нрави, а това пък е предверие на деградацията и смъртта."
"Срамът като носител на невинността, чистотата, святостта е реална, здрава мяра на еротичното желание, бариера, която се вдига за влюбените очи и стои неумолимо спусната пред опитите за опетняване на любовното дихание.
В тази насока Х. Паницидис отбелязва следното:
“Срамът се опитва да постави граници там, където тялото не се и сеща да спира... Така срамът поставя "културни" граници, но голото тяло пак, и все пак, ни създава и се създава там, където не се срамува и въпреки срама.
Та нали още при онази възраст, едва прекрачила невръстността, когато тяло и душа, разпънати от желание, намират самите себе си с единството на негов субект-обект, слисаното смесване на слънчеви силуети с плисъка на удоволствието е вечност, побрала в игра-оцеляване несрамуването като без-срамие. Светът на другите възрасти е несвяст, несвят.”
"Ако срамът се проявява нерешително, ако той залита в собствената си природа, ако между него и тялото вече е възникнал конфликт, то за какъв срам говорим. Подобни напъни могат да са негова карикатура, сочеща пътеката на безсрамието, а това вече е напускане на предметната област на нашето изследване.
Срамежливата невинност е очарователна в своята решителност, поемайки в стихията на еротичния порив, различен от поривите на нагонната сласт.
Отпадането на срама от света на еротичното желание води в друг свят, който авторът успешно нарича “несвяст”."

Интересно!
Чак сега си обяснявам онзи текст:
" Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те ще бъдат една плът.
А и двамата, човекът и жена му, бяха голи и не се срамуваха."
Тоест, нашите прародители преди да се запознаят със себелюбието!
А Бог му рече: Кой ти каза, че си гол? Да не би да си ял от дървото, от което ти заповядах да не ядеш?
Разбираме че сме голи, играем си на криеница, търсим някой друг виновен, например нашата добра съпруга или пък една змия!
Кокато себелюбието расте, то така замрежва очите, че човек гледа, а не вижда, слуша, а не чува!
Сега си обяснявам, защо до сега, когато аз съм говорил с жена, моят поглед е бил някъде настрани, надолу в земята или никъде, а не там в очите, където би трябвало да бъде!
Това означава, че дори човек, четящ и занимаващ се с религия много отдавна, може да пропусне много ценни поуки от Свещеното Писание! А това са:
Да изляза от черупката на своето себелюбие и да обичам и да желая доброто на другия и другите повече от това на себе си!
Да обичам всички, без разлика как изглеждат!
Благодаря ти Моисей, че сподели написаното, за да мога и аз да разбера някой неща! Ти си мъдър човек! Поздрав!


Re: Еротика, поезия и философия - 3
от ole72 на 14.07.2005 @ 19:43:16
(Профил | Изпрати бележка)
Караш ме да се замислям и приятно разширяваш жанровия диапазон на сайта, продължавай все така.
Поздрави


Re: Еротика, поезия и философия - 3
от mojsei на 17.07.2005 @ 17:09:06
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Към коментара на Луси!
Цитираните текстове от Библията разкриват в дълбочина натрупания човешки нравствен опит, който се втъкава и днес, когато трябва да се дава път на новата нравственост...
По-добре това е разкрито в направените вече от мен публикации:"Библията - загадка на вечната човечност".


Re: Еротика, поезия и философия - 3
от lusi на 21.07.2005 @ 01:53:27
(Профил | Изпрати бележка)
Вярвам ти, с теб съм!