Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 847
ХуЛитери: 1
Всичко: 848

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта05.07.2005 - Една Одисея в София
раздел: Хумор и сатира
автор: PLACEBO

Всички прилики или разлики с действителността и виртуалността са случайни и неволни!

Да ви призная, много се чудих дали да публикувам това творение в раздел Фантастика. Ама..хайде, от мен да мине, ще ви го представя с чувство за хумор. Въпреки, че на мен, специално, ми се ревеше, ама така ми се виеше сутринта, че...
Та.. днешният ми ден започна както обикновено.
В добре познатия ми час - 7,50 ч., бодро се запътих към автобусната спирка - сутрешният ми трамплин, от който се изстрелвам в ежедневието.
На спирката има павилион за вестници, а зад него - строеж. Някаква тежка машина, от сорта на първобитен космически кораб с хиляди тонове гориво, беше минала така пред павилиона за вестници, че тротоарът беще потънал поне с 50 см надолу от нивото си. Хората недоумяваха какво става и се водеше разгорещен спор за държавицата ни, за бъдещото правителство и така нататък.
Добре, че автобусът дойде навреме, защото имам мазоли на ушите от такива разговори през последните дни. Седнах си аз и си казах - нищо не може да помрачи свежото ми джулайско настроение.
Е, явно Негово величество, г-н Мърфи, е бил наблизо и е решил да ми покаже как фукционират законите му. След около 10 минути установих, че автобусът доста дълго се заседява пред едно кръстовище. Ама чак подозрително дълго.
На двадесетата минута, освен мене, и няколко други нетърпеливи пътници, се изсипахме от автобуса и всеки тръгна да се спасява както може, за да се придвижи до центъра на столицата ни, която много е пораснала напоследък, но иначе си е млада.
Докопах аз едно от онези превозни средства, плъзнали из града ни като хлебарки, които се зоват маршрутки. Застанах на един крак (може би за да се почувствам и аз един път в живота си като щъркел?!), протегнах ръка някъде във въздуха, без да успея да се хвана и така продължих пътя си. Все още имах време да стигна до центъра, на Ръкси, където в 9 часа имах определена делова среща.
Маршрутката, шофирана от енергичен млад мъж, ловко се провираше между останалите превозни средства, слаломът й беше забележителен. Аз пък тествах адски сполучливо центъра си на равновесие и със завидно задоволство установих, че равновесно съм супер! Особено с дамска чанта на рамото и куфарче с лап-топ и докИменти в ръка!
Обаче, когато маршрутката съвсем си промени маршрута, за да избегне задръстването, аз съвсем взех да се притеснявам. Времето си препускаше напред, а аз не бях помръднала и на ¼ от разстоянието до Ръкси. И сега, за по-напряко, минавахме през Каспичан. (Тук няма как да не отворя скоба - Каспичан си е много хубав град, била съм там, и не знам защо винаги го споменават като място, през което се минава за по-напряко.)
Кой знае каква катастрофа е станала на Цариградско шосе?! Ама чак такова задръстване?!
След като бяхме префучали почти през всички източни квартали, се добрахме до Орлов мост, където цареше най-великата анархия, която можете да си представите.
Още малко, още малко... започнах да ненавиждам високите си токчета, освен това, как се излъгах сутринта, че е мрачно и студено, та се навлякох като някоя стара бабичка?
Надежда всяка остави!
Разстоянието до Университета и времето, за което го изминахме, бяха в обратно-пропорционална зависимост. Язък за напъните шофьорски да намери най-невероятните и нестардантни решения на трудната си задача. Че и той, човекът, график гони!
Към Народното събрание пътят беше затворен. Хайде, към Паметника Левски! О, Апостоле, прекланям се пред тебе! Ама за тази ли Свобода се бори?
Когато маршрутката премина през Музикалния театър, разбрах горчивата истина. Няма да бъда на Ръкси в 9 часа.
В епохата на мобилните телефони сме обаче. Така че съобщих за закъснението си. И ударих една маршова стъпка през Александър Невски!
А там... там разбрах истинската причина за задръстванията!
Площадът беше блокиран. Гъмжеше от хора!
Ден на полицията!
Ахааа, ясно! Ами честит ви празник, но така ли трябваше да блокирате София? За да разберем, че все пак ви има?
Започнах да мисля ужасно нелепо и тъпо - защо се казва полиция и полицай, и милиция и милиционер. Защо не полиционер или милицай. Божкееееее, съвсем изперках бе!
И като турист, тръгнал оптимистично към Мусала, понесох високите си токчета по жълтите павета.
Съпроводена бях от особена миризма. На боклук. На огромни бали боклук. Ха-ха. Боклук се римува с памук, ама не!
Софийо, красива, зелена, древна и млада! Ти ли си това?
Явно, сънувах поредния си фантастичен сън. Да бях ви го написла това във Фантастика все пак? Ужасно мазохистично се ощипах. Да се събудя? Не.. Беше си реала - и аз, която тръгнах сутринта в 7,50 ч., и...Господи, минаваше 9,30 ч., а аз още съм далеч от Ръкси? Жалко, че нямах противогаз. Защото белите ми дробове минаха покрай доста ароматични места. Кой знае пък, можеше да излезе и нещо като историята със сиренето на Джером Джером в Трима души в една лодка?

И дълги години след това древната столица на България се славеше с чудодейния си въздух и лековитата си атмосфера....
Само малък откъс от един ненаписан фантастичен разказ!
Вместо в 10 часа, както трябваше по мой план да стане, в 12,30 ч. се появих на работното си място. Изтерзана, бездиханна, бледа, опс, зачервена, изнурена, озадачена, ядосана, тъжна, песимистична, злъчна.
Приятна ми работа!
А на вас - оптимистично джулайско настроение!


Публикувано от aurora на 05.07.2005 @ 17:08:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   PLACEBO

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 06:36:47 часа

добави твой текст
"05.07.2005 - Една Одисея в София" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: 05.07.2005 - Една Одисея в София
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 08.07.2005 @ 19:22:58
(Профил | Изпрати бележка)
Олеее, к'ва суша и к'ва миризма....?!?!


Re: 05.07.2005 - Една Одисея в София
от copie на 08.07.2005 @ 22:25:11
(Профил | Изпрати бележка)
Леле, Жениии! Каква фантастика, къв хумор...
Ми то голата смърдяща истина... озъбена и свирепа...
Цун


Re: 05.07.2005 - Една Одисея в София
от ANG на 08.07.2005 @ 22:43:07
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
това е било изпитът ти за приемане в обществена организация "Млад екополи-мили-цай"
без която нема да влизаме в


Re: 05.07.2005 - Една Одисея в София
от PLACEBO (placebo@abv.bg) на 11.07.2005 @ 18:04:12
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси за разписването :-)))
Явно никуй не й пътувъл тогъз
с мени в унъз
маршрутка
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))