Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 530
ХуЛитери: 4
Всичко: 534

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: rhymefan
:: Oldman

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКултурологична беседа
раздел: Есета, пътеписи
автор: Methodius

(откъс)
----------

Проф. Аларик:

- Диваците германи придобили от цъфтящите от култура, но вече политически уморени народи, които заварили, основите на всичко онова, което днес културният, мислещ и знаещ западноевропеец, а не простакът-лумпен, с гордост зове "свое", включително формите на политическо устройство, механизмите на държавността и пр. Другото, "невлязлото в употреба", го стъпкали, подминали, забравили, изопачили до неузнаваемост, осквернили, унищожили или струпали на камари... Да, придобили всичко, което впоследствие, в блясъка на дните си, станали и което доразвили, освен едно - волята си да властват.

Г-н Сьоренсен:

- Аз пък... Дори да ми се яви Сам Бог, безкрайно убедително за мен и тъй че да Го разпозная, и да ми рече: "Ела при Мен и Аз ще да ти дам покой", ще натрапя своеволието си, като Му се разядосам! И макар свободата на човешката воля също да е актуално от Бог, то действителността на разядосването, а то е грехът срещу Свети Дух, не е от Бог, поне не актуално. Злост срещу Христа! И нека се погубя, злоупотребявайки с вътрешното, което Бог ми е дал, но не Бог, а сам аз допускам да бъде изпълвано наместо с Духа Му, то с отровните изпарения на Изкусителя: леност, подлост, малодушие!... И нека ме погубят и хората: задето ги предавам, задето се гавря с грижата, обичта и радушието им! Злост срещу Христа!... Но аз не вярвам, че Бог съществува; и следователно е невъзможно да ми се яви достатъчно убедително. Тъй щото, неопосреден, Бог се явява във вярата, а не наяве; наяве Той само оставя Своите знаци, равнодушно опредметявани в информационните технологии. Христос, бидейки Сам Бог наяве, не е знак, някакъв от многото вкарани в база-данни, ала Знакът Божи, синовният Му, знакът в общение, парадоксалният за технологията знак.


Публикувано от BlackCat на 05.06.2005 @ 19:31:17 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Methodius

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 12:48:30 часа

добави твой текст
"Културологична беседа" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Културологична беседа
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 05.06.2005 @ 19:42:18
(Профил | Изпрати бележка)
Коментар:

Историчното "себе си"

Собствената слабост е автономен враг - по-страшен и пагубен и от най-силния външен отпор. Оттук и максимата, че днес най-могъщи са онези, които, опосредствайки страха, успяват да господстват над себе си в едно ново могъщество - могъществото на самосъзнаването. Но те не отменят заложената също и у самите тях, хора-цивилизанти, слабост, въпреки че непрекъснато борещи се със себе си превалят актуално над нея... Ето как в съвременен дискурс самосъзнаването вече не бива да бъде схващано нихилистически, като достижимо състояние на нирвана (заимстван далекоизточен термин), атараксия (заимстван древногръцки термин), а тъкмо в неговата налична действеност, т. е. точно като самосъзнаване, несекващо регенерираща се повеля на свободата. От друга страна, т. нар. борбени идеалисти са дръзновени люде, подгонени от страха - и са във вътреличностно опровержение на безразсъдната смелост, която често демонстрират. А третата категория, към която спадам и аз, са екзистенциалните зомбита - от мързел те слугуват на тиранията да живееш умрял от страх. Тяхното оръжие за самосъхранение е овладяната до съвършенство техника на оправданието.

Било е, вслучая за следантична Европа, време, живото време на германските династии, когато човек е експандирал в утвърждение на себе си. Днес човешкото се утвърждава в либералните ценности. Да, не винаги, а едва от известно време "себе си" е свободата; някога то е било несвободата, непосредствена индивидуация на волята.