Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 947
ХуЛитери: 5
Всичко: 952

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за Твореца
раздел: Разкази
автор: Obgru6tane

Той няма да й даде от топлината си. Няма да премине бариери, чието съществуване сам е избрал. Ще остане там, недосегаем и желан, с всичкото си съвършенство, с всичките си бои и дарования. Приластителя на смъртната красота, любовникът на вечността. Единствен той е, по своята жестокост към нея и към всяка предишна. Та нима не облада сам той младостта и телата им, не разсъблече свенливостта им и не даде и друго име на платната си. Прекарваше дните си с обекта пред статива, със средството в леглото си, но така и не намери трето название за тях. И те, обекти, средство или просто жени, рисувани или любени, любени и рисувани, влизаха и излизаха в артистичния бит на Твореца, за да си останат пак същите - нестоплени и непознали тайната на таланта.
И ето, че и тя напусна ателието и спалнята, малко по-специална, малко попремръзнала и наново сама. Той имаше много от своите си тайни, а не поиска нищо да сподели с нея. Дари на поредната "просто жена" галеното "муза", остави боите си да й направят някой и друг комплимент и увековачи един абзац от живота й на платното, ала в мислите и чувствата си май въобще не я допусна, за да й даде шанс да остави следа от себе си и там. И тя се качи в асансъора, осъзнала, че отново сбъркала е, слезе от асансъора седем етажа по-надолу, спомнила си самотата на образа от огледалото, и излезе от сградата, за да продължи по лабиринтите на объркания си живот, в търсене на Своето момче. А в едно омацано с бои таванско помещение един Творец търсеше място за поредната си картина, с мислите за която тая нощ щеше да плаче в съня си. И той за разлика от нея нямаше да открие Своята. Беше избрал алтернативния вариант.
Сутрин се събуждаше, погален от слънце, фон в картината на живота му. Но нищо повече. Разхождаше се по глъчните улици, а хората, объркани от динамичната самота на живота си, се лутаха по пътищата към Нещото. За него те бяха форми и цветове. Нищо повече. И разперените чадъри, с капчиците дъждовна свежест, които мокреха мантото му… Сякаш не влажни следи оставяха по него, а петна акрилна боя… Защото целият този свят в очите му се отразяваше като картина на художник аматьор. В нея той не откриваше хармония. Нито нещо повече. Тоя свят въобще не го привличаше. Префучаваше като фигура с неясни очертания през него и с неприятна гримаса си спомняше времето, когато бе част от него… В ония години той още не знаеше, че боите и четката го бяха избрали за себе си. Приличен на всички други простосмъртни, и той бродеше по такива едни улици. Една огромна енергия се таеше в него, куп неясни идеи, предвещаващи раждането на гения, изпълваха съществото му… Нещо неясно се случваше с него, способно да обгърне целия свят, да дарява фантазии и да заживее вечно в проявленията си. …Ала не откри Единствената, за да сподели топлината си с нейната, за да й подари тихата красота на своята уникалност и открие признанието в очите и… Проблемът бе в същия тоя свят, в който я търсеше. Той - светът, отдавна се бе примирил и привикнал със самотата си. За разлика от онзи млад човек, който една сутрин застана пред статива, за да създаде една различна - чисто негова си вселена. Образи на покоя - откритото призвание, там, където се роди Тя - грация и покровителка... А с нея се роди и Творецът.
А от другата страна на същият статив се изреждаха "просто жените". Красиви лица се усмихваха в ателието му, а после прикриваха сълзите си на излизане. И все пак те бяха едни полезни обекти, всяка една от тях бе рисувана с любовта към Единствената и докосвана с фантазиите за Единствената. И ако те наистина оставаха нестоплени, то ще да е било, защото картините, в които се бяха родили, бяха чужди. А Творецът се страхуваше да бъде увековечен като един самотен мъж в нечие чуждо платно до една самотна жена. И той отказа да почувства красотата на чуждите образи. Според човеците, то бе от страх да не се окажат по-гениални от неговите. Но те грешаха. Както един път се случи да сгреши и той.
…Тя влезе в ателието му, предизвикала творческия интерес към външността си на обект. Като всяка друга. Съблече се зад кокетното параванче, а той се загледа с любопитството на мъжа в сянката и на стената. Както всеки друг път. И тя зае мястото си пред статива му. И тя изслуша и изпълни наставленията му… Но когато плащът и се свлече на земята, оголвайки една мраморна плът, Творецът не откри руменина по страните й. Нито помен от свянa на разкрилото се момиче, нито следа от ранимостта на чакащата отзив жена имаше в нея. Гола, но не съвсем, спокойна… и не съвсем. И ето, че в онова ателие, между ония двама души, в оня точно миг, бариерите бяха станали две. И когато четката му заигра по гръдта на платното, изпод нея се роди образът на една различна мадона - жената, прикрила страхове и емоции дълбоко в себе си. Там, където навярно с ласки приютяваше фантазиите си, за да им даде живот в един чисто нейн си свят. Творецът разбра всичко това за мигове - и преди беше виждал същия този стъклен поглед. Защото в нея той откри себеподобна. И я нарисува точно такава - самотна.
Същата нощ след разменено удоволствие на порции, той заспа със спокойствието на разкрилия се човек. В съня си я наричаше Единствена, подари й вдъхновение и маслени фантазии. Но когато се събуди, на свой ред той се бе превърнал в средство. Тя на него не бе подарила сънищата си, каквото му бе дала - то бе достатъчно, и беше време да тръгва, за да установи същата дистанция със някого друг. Защото нейната бариера все още стоеше непокътната, той не бе видял какво има зад нея. И тогава се осъзна влюбен в някоя, която реално не познаваше. Влюбен в някоя, която смело бе оприличил със себе си. А всъщност - влюбенн в самата приликата. В един автопортрет. Малко попремръзнал след нощ като средство, той не бе загубил самотата си. Напротив - бе докоснал нечия друга в междинното пространство между двата свята на двама доброволни изгнанници.
В това се състоеше трагедията на чуждите картини, която простосмъртните така и не разбираха - те бяха прототип на нечий чужд и очужден гений. И той не поиска повече огледала - образът, за разлика от романтиката на проявленията му, бе пропит със същата тиха трагедия… Трагедията на малката вместимост на малкото ателие.
А много бели платна чакаха да загубят девствеността си... Затова Творецът се постара скоро да започне нова картина. И нарисува още много мадони. Самотни - може би, но винаги и преди всичко - търсещи. В оная - голямата, общата картина, която все пак умееше да наранява. Дали с бездарието на композицията си, дали защото и тя дори се страхуваше от чуждата гениалност.
Понякога той не можеше да заспи. Обвиняваше за това ръсещите се капчици акрилна боя или пък голямата кръгла палитра, изглеждаща по-нещастна и от целия свят, над когото отразяваше нечии чужди лъчи. Ала не те носеха вината, когато Творецът се свиваше пред картините си с притворени очи. Това бе мъката на един различен човек, който даваше ново име на гениалността, създавайки поради нуждата от ласка. Това бе мъката на един неразбран човек, останал сам и самотен зад собствените си бариери. Това бе мъката на един избраник, който бягаше от предопределената самота на простосмъртен в една друга, малко по-артистична, малко по-отчаяна и не по-малко разяждаща самота. Всъщност… това бе Мъката на Твореца.


Публикувано от hixxtam на 23.03.2004 @ 14:58:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Obgru6tane

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 11


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 19:58:37 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Приказка за Твореца" | Вход | 4 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за Твореца
от shiderov (shiderov@icon.bg) на 24.03.2004 @ 07:25:40
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесна импресия! Завладяващ психологизъм!
Пред мен е една нова приказка. Значи една нова надежда. Само истински талантливите автори и добрите хора могат да разказват приказки! Гласувам най-високата оценка с чиста съвест!


Re: Приказка за Твореца
от hixxtam на 24.03.2004 @ 13:30:38
(Профил | Изпрати бележка) http://slovo.bg/hixxtam/
И аз... Много ми хареса!


Re: Приказка за Твореца
от cvqt_na_borovinki на 25.03.2004 @ 04:08:06
(Профил | Изпрати бележка) http://copingkoala.wordpress.com
mnogo po-hobav e taka :) bih se radwala , ako te wijdam da publikuwa6 novi ne6tica i ako i ne6to poznata kato "Koridori" naprimer . A za towa - bravo!


Re: Приказка за Твореца
от bebe_eli на 26.11.2004 @ 14:27:50
(Профил | Изпрати бележка)
bravo lili ne sum o4akvala.........
mnogo me trogna