Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 789
ХуЛитери: 2
Всичко: 791

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖ и в о т ъ т ( Кн. 3, част 5)
раздел: Романи
автор: Mojsei

Книга трета. Библията - загадка на вечната човечност

Част пета. Повторно разясняване на закона
( Продължение )


Глава двадесет и седма. Заръки

1.Книгите на Мойсей са закон на живота, който трябва да се спазва и затова той ще трябва да се изпише върху камъните на всеки олтар, който ще се издигне в новите земи
2.Всеки олтар ще трябва да се превърне в средище за народни веселби
3.Мойсей определя хората, които да благословят деня на влизането в новите земи, както и тези, които да отправят забрани чрез проклятие.
4.Проклятието се разработва подробно срещу всеки, който:1/ прави изваяни или излети кумири, 2/ се присмива на родителите си, 3/ премества определените граници на имота си, 4/ отбива слепия от пътя му, 5/ не помага на сираче, вдовица или пришелец, 6/ лежи с жената на баща си, 7/ лежи с животно, 8/ лежи със сестра си, 9/ лежи с тъща си, 10/ удари скришно ближния си, 11/ убие някого срещу заплащане, 12/ не изпълнява предписанията на закона, изписани в книгите на Мойсей.


Глава двадесет и осма. Двете страни на съществуването

1.Пътят на святостта е благословен, а неспазването му води по пътя на проклятието, носещ неуспехи и беди на всяка крачка.
2.Пътят на святостта е път на цялостното възпроизводство, постиган чрез единството на житейския процес, в който цари двойното отрицание, утвърждаващо импулса на развитието.
3.Пътят на проклятията е път на частичното съществуване, свързан с непрекъснатото натъкване на единичното отрицание. Това е контактно съществуване, което е характерно със страха, носен в сърцето.


Глава двадесет и девета. Завет на Мойсей с израилтяните


1.За четиридесет години изпитания в пустинята, Мойсей дава на израилтяните сърца, за да разбират, очи, за да виждат и уши, за да слушат, т.е. той ги изгражда като цялостни хора. Това са неща, които Бог не им е дал, а Мойсей им ги дава.
2.Четиридесет години израилтяните живеят без да ядат хляб и да пият спиртни питиета, за да знаят, че Мойсей е Господ, техният Бог.
3.Първите победи са срещу Цар Сион и Цар Ог, които израилтяните поразяват, а днес всички стоят пред своя Бог - Мойсей, за да всъпят в клетва с него.
4.Клетвата е механизъм за встъпване в Завета и тя се прави от Мойсей, за да утвърди израилтяните за хора на Бога.
5.Клетвата, която прави Мойсей с израилтяните, има валидност не само за присъсващите, но и за всички предишни поколения.
6.Коравосърдечието е проява на лицемерие, показващо, че се живее в мир, а жаждата се гаси с пиянство.
7.Нарушаването на клетвата е свързано с гибел.
8.Уточненето, че всичко скрито принадлежи на бога, а всичко открито принадлежи на хората и на чедата им през вековете, е ясен ориентир за еднозначното тълкуване на божественото като човечност на човешката природа.

Глава тридесета. Законът на живота.

1.Човек живее, когато обича с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичките си сили. В противен случай той се обрича на едностранчиво съществуване.
2.Животът като добър се основава на любовта. Извън този път вилнее стихията на смъртта и злото.
3.Изборът на живота предполага да се спазва изложения от Мойсей закон в неговата книга.


Глава тридесет и първа. Смяна на водача

1.Мойсей предава написания от него Закон в петокнижието на свещенниците с указание как да бъде съхраняван и изучаван от всички.
2.Мойсей въвежда Исус Навиев в ролята му на следващ водач, който ще преведе израилтяните през река Йордан, за да завоюват обетованите земи.
3.Мойсей написва песен, която да бъде като свидетелство ако израилтяните се развратят след неговата смърт.


Глава тридесет и втора. Учението на Мойсей

1.Мойсей определея, написаните от него книги като учение, което ще се утвърждава със своята жизненост.
2. Развращаването е страна на съществуването, което не подобава на святстта. Неразумността е белег на глупостта и тя води към извращаване на поколенията.
3.Бог е твоят отец, който те е създал и няма неправда в него.
4.Божественото е служене на верността и отклоненията от нея водят по пътя на греха.
5. Развратените човеци се изключват от кръга на действителните хора. Следователно наличните хора се делят на живи и на мъртви. Живите мъртъвци са развратените хора, водещи частично съществуване.
6. "Вижте сега" - казва Мойсей - "че Аз съм Аз и освен Мене няма Бог".


Глава тридесет и трета. Благослов

1.Огненият закон на живота, заповядан от Мойсей, е обобщение на човешкия опит, имащ своето непреходно значение и в наши дни.
2. Мойсей отправя благослов към всички израилеви племена.


Глава тридесет и четвърта. Жестокост и човечност


1.Мойсей наблюдава земите отвъд река Йордан от върха Фасга на планината Нево, където умира.
2.Исус Навиев управлява успешно благодарение и на авторитета на Мойсей, който го издига за свой приемник.
3. Величието на Мойсей произтича и от личните му качества и от грандиозната задача, която решават израилтяните, минавайки през ужасите на насилие, в което проблясва загадката на вечната човечност.


Публикувано от BlackCat на 02.06.2005 @ 06:51:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 17:46:31 часа

добави твой текст
"Ж и в о т ъ т ( Кн. 3, част 5)" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.