Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 750
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 753

Îíëàéí ñåãà:
:: Marisiema
:: LATINKA-ZLATNA
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÂëàê
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Orlinator

Âèæäàëè ëè ñòå ãàðà? Ãàðà êàòî âñè÷êè îñòàíàëè – ìðúñíà, ñ äèêòîðêà ñ æàëåí ãëàñ, êîéòî ñÿêàø ñå âðÿçâà â ìèñëèòå òè è îòêúðòâà ìàëêè ïàð÷åíöà îò òÿõ, ñ õîðàòà, êîèòî ÷îïëÿò ñåìêè, è ñ äðóãè õîðà, êîèòî ïóøàò, ñ ìàëêè çàêóñâàëíè è ãîëåìè, ìðúñíè êàôåíåòà? Âèæäàëè ñòå, òîâà å ñèãóðíî, ïîíåæå âñè÷êè ïúòóâàìå.
È òàì âåðîÿòíî ñòå âèæäàëè ñ ìåí – àç ñúì ÷îâåêà-âëàê, èëè ïî-ñêîðî âëàêîâåòå çà ìåí ñà ÷îâåê, è àç ÷àêàì åäèí ìíîãî ñïåöèàëåí âëàê. Âñúùíîñò, äîñòà ñïåöèàëíè âëàêîâå ñà. Ùå îáÿñíÿ. Ùå îáÿñíÿ ñàìî, ñëåä êàòî ñå êà÷à è íà òîçè âëàê.

Ïðåäè ìíîãî, ìíîãî âðåìå ðàáîòåõ â åäíà ôèðìà, äîðè ñè èìàõ ñëóæåáíà êîëà ïî åäíî âðåìå. Âñè÷êî òå÷åøå äîáðå, ïðèÿòíî, æèâîòúò ñè ïååøå ñëàäêàòà ïåñåí è ÿâíî ÷àêàøå äà ñå óíåñà, çà äà ìîæå äà äîéäå è äà ìå õàëîñà ñúñ ñâîÿ ãèãàíòñêè ÷óê, à ïîñëå äà ìå çàòðóïà – ñ íåïîñèëíàòà ñè òåæåñò, è äà ìå çàäóøè. Óáèâàéêè ìå, íÿêúäå ïî ïúòÿ – òîé ñå èíòåðåñóâà îò ñîáñòâåíàòà ñè èãðà, íå îò îòäåëíèÿ ÷îâåê. Íàëè çíàåòå, æèâîò?

Ïðîáëåìúò áåøå â ïðèíöèïíîñòòà ìè. Íå â ïðèíöèïíîñòòà, ñ êîÿòî ñå õàðàêòåðèçèðàò âåëèêèòå âëàäåòåëè îò èçìèñëåíèòå ó÷åáíèöè ïî èñòîðèÿ, à ïðèíöèïíîñòòà íà äðåáíèÿ ñ÷åòîâîäèòåë ñ óäîáíà, ÷àñòíè÷åñêà çàïëàòà è ñëóæåáíà êîëà.  òàêèâà ôèðìè, êàòî íàøàòà, íàïðåäâàø áàâíî, íî ñèãóðíî, êàòî íîæ ïðåç ìàñëî – àêî ñè äàäåø óñèëèå, ñòàâà è ïî-áúðçî, íî íèêîãà íÿìàø ïðîáëåìè äà íàïðåäíåø. Èìà ñè è îòðèöàòåëíàòà ñòðàíà – ñúùî êàòî îíçè íîæ, ñ ìàñëîòî, â åäèí ìîìåíò ñòèãàø äî êðàÿ, è òè îñòàâà ñàìî äà ñè íàìàæåø êàðèåðàòà íà ôèëèÿ è äà ÿ äàäåø íà äåöàòà òè äà ÿ èçÿäàò, à ïîñëå äîðè äà ÿ ñìåëÿò è äà ÿ ïðàòÿò â òîàëåòíàòà. Íî àç íå ñòèãíàõ äî òàì – òàêà ñå ïîëó÷è, ÷å ãîäèíàòà áåøå îñîáåíî óñïåøíà, à ïúê è àç áÿõ íàïðåäíàë â éåðàðõèÿòà íà îôèñ-îáùåñòâîòî äî òàì, ÷å øåôúò ìè äà ìè ïîâåðè çàäà÷àòà äà ñêðèÿ íÿêîè ðàçõîäè. Îòêàçàõ. Åé òàêà, íà èíàò. Èñêàõà äà ìè äàâàò ïàðè. Îòêàçàõ. Èñêàõà äà ìå ïîâèøàò. Îòêàçàõ. Èñêàõà äà ìå óâîëíÿò. Íî ñå îòêàçàõà, çàùîòî çàïëàøèõ, ÷å ùå ãè îñúäÿ ïîñëå.

È ñëåä òðè äíè ñå âúðíàõ â êúùàòà ñè, à òàì – ñàìî ÷åòèðè êó÷åòà. Âå÷å íÿìàõ íèòî æåíà, íèòî äåöà, íèòî òåëåâèçîð. Ñàìî òðè ìúæêè êó÷åòà è åäíî æåíñêî. È òîãàâà... òîãàâà ïîáåñíÿõ. Êðúâòà ïóëñèðàøå áÿñíî â ãëàâàòà ìè, èñêàøå äà ìå íàêàðà äà ñå ïðúñíà îòâúòðå, à êðàêàòà ìè òàíöóâàõà â áåñíèÿ òàíö íà îñúçíàòèÿ Àä. Àä íà Çåìÿòà, áåç ãàðàíöèè çà Ðàé íà Íåáåòî. Ïúðâî çàêîëèõ åäíîòî êó÷å ñ íîæà íà æåíà ìè, è æåíà ìè ñïðÿ äà ñúùåñòâóâà – èìàøå ñàìî êó÷å, è íåãîâàòà êðúâ, êîÿòî ñå ëååøå ïî ëèöåòî ìè, äîêàòî äî æàëíî ñêèìòåøå â ïîñëåäåí îïèò äà ñå çàêà÷è çà ñëàìêàòà. Ñàìî ÷å íèêîé íå ìó ïîäàâàøå ñëàìêà, ñàìî íîæ. Ïðåç òîâà âðåìå îñòàíàëèòå êó÷åòà ñòîÿõà çàâúðçàíè, è àç åäíî ïî åäíî ãè óáèâàõ, è ïîñëå âïèâàõ óñòíè â òåõíèòå ìúðòâè óñòíè, çà äà öåëóíà çà ïîñëåäíî äåöàòà ñè. È íàêðàÿ, êîãàòî öÿëàòà êúùà áåøå ïúëíà ñàìî ñ óãàñíàë êó÷åøêè ëàé è êðúâ, àç çàïàëèõ äúðâåíèòå ñòîëîâå â êóõíÿòà, ïîñëå è êèëèìà â õîëà, à ïîñëå èçëÿçîõ, êà÷èõ ñå íà ñëóæåáíàòà êîëà è íàïðàâî – íà ãàðàòà.

È îò òîãàâà çàïî÷íà ìîåòî ïúòóâàíå ïî âëàêîâåòå. Êóïóâàø ñè êàðòà çà ìåñåöà – èìàø äîñòàòú÷íî ñïåñòÿâàíèÿ çà òîâà, ðàçáèðà ñå, è ïîñëå ïúòóâàø. Ïúðâî äî íÿêîé ãðàä, òàì ñëèçàø, êà÷âàø ñå íà äðóã âëàê, è ñëèçàø íà íÿêîå ñåëî. Òîëêîâà å ïðîñòî. Êàòî òîâà äà óáèâàø êó÷åòà ñ íîæ, çà äà ñè âúðíåø ñúïðóãàòà è äåöàòà. Íå çíàì äàëè ñà ãî îòâëåêëè, äàëè ñà ãè óáèëè, íå ìå è èíòåðåñóâà. Äîðè íå èñêàì äà íàêàæà ôèðìàòà – òå íå ñà âèíîâíè, âèíîâåí ñúì àç. Çàùîòî áÿõ ïëúõ, çàùîòî áÿõ êó÷å, è ëèñèöà, è êîòêà, è òèãúð, íî íèêîãà íå áÿõ ÷îâåê. Çàùîòî íå óñïÿõ äà ïðîãëåäíà îòâúä åäíà åëåìåíòàðíà äàëàâåðà, íå ìîæàõ äà âèäÿ íèùî, çàùîòî ñå îãëåæäàõ â îãëåäàëîòî íà ñîáñòâåíàòà ñè ÷åñòíîñò, âçåòà åé òàêà, çà åäèíèÿ ïðèíöèï.

Âèíàãè ïúòóâàì â ïúðâà êëàñà, â êóïå çà ïóøà÷è, íèùî, ÷å íå ïóøà. Íàëè ñúì àç æèâàòà öèãàðà? Îò âðåìå íà âðåìå â ìîåòî êóïå ïúòóâàò è äðóãè ïúòíèöè, è ãëåäàò ñòàðèòå ìè äðåõè, è ñòàðàòà ìè øàïêà, äîðè ìå ïèòàò äàëè íå ñúì îáúðêàë êëàñàòà, à àç èì êàçâàì, ÷å íå ñúì. Íàëè çíàåòå êàê ñòàâà â ñòàðèòå ôèëìè – êîãàòî õîðàòà ñå ñúáåðàò âúâ âëàêà, çàïî÷âàò äà ñè ãîâîðÿò. Å, àç íèêîãà íå ñè ãîâîðÿ, ïîíåæå ñúì öàð íà ìîåòî êóïå, è â òîâà êóïå ìúë÷àíèåòî ùå âëàñòâà!

Âèíàãè ìå å ñòðàõ, êîãàòî âèäÿ áåçäîìíè êó÷åòà äà ñå èçëåæàâàò íà ãàðàòà. Îíåçè êó÷åòà, â ìîÿòà êúùà – è òå áÿõà áåçäîìíè. Áÿõà ãè äîâåëè, ÿâíî â îò÷àÿí îïèò äà ñèìóëèðàò èðîíèÿ, äà ìå îáèäÿò. Òîãàâà íå ñõâàíàõ ìàéòàïà, äîðè è äà ñà ãî öåëÿëè. Ïîíåæå, êîãàòî íå ìîæåø äà íàìåðèø æåíà ñè è äåöàòà, êîãàòî åäíà ñåäìèöà òå íå ñå ïðèáèðàò, à òè íå ñïèø, çà äà ãè ÷àêàø, òîãàâà â ìîçúêà òè èìà ñàìî åäíî áÿñíî áðúì÷åíå, áðúì÷åíåòî, êîåòî áàâíî îòáðîÿâà ñåêóíäèòå äî Àïîêàëèïñèñà íà ñúçíàíèåòî.

Åäèí äåí ùå ñå ïðúñíà íà ìàëêè ïàð÷åòà, â ìîÿ âëàê. Ñòîÿ ñåäíàë ïî öÿë äåí, ïî äåí è íîù, è ñå ÷óäÿ äàëè íÿêîé ùå çàáåëåæè, àêî îò âå÷íèÿ ïúòíèê íå îñòàíàò ñàìî âðåìåííè ïàð÷åíöà? Äàëè, íàèñòèíà? Ùå áúäå òîëêîâà õóáàâî, âå÷å îñòàíàë áåç ïðèÿòåë, áåç ïîòîìñòâî, áåç ðîäíèíè, äà ñå ïóêíà è äà ñå ñêðèÿ. Äîðè íÿìàì íóæäà îò âëàêîâåòå, îò òåõíèòå ìåêè ñèíè ñåäàëêè, îò èçòðèâàëêèòå ïðåä âõîäà, èìàì íóæäà ñàìî îò ãðîá, çà äà ñúì ñèãóðåí, ÷å àêî èìà Ðàé, ùå îòèäà ïðè ìîèòå ëþáèìè.

Äíåñ, ãàðàòà å ðàçëè÷íà. Íå å ñúùàòà ãàðà, êîÿòî å áèëà â÷åðà, è íÿìà äà áúäå ñúùàòà óòðå. Çàùîòî äíåñ àç ùå âçåìà ñâîÿ ñîáñòâåí âëàê. Âëàêúò, çà íåâèííîñòòà, âëàêúò, êîéòî âîäè â ñòðàíàòà, êúäåòî íÿìà ìúðòâè êó÷åòà, íÿìà èç÷åçíàëè äåöà, íÿìà óáèòè ñúïðóãè, à íè èìà ñàìî ìåí è ìîÿòà íåâèííîñò.


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 17.05.2005 @ 22:56:06 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Orlinator

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 13:48:19 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Âëàê" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.