Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 721
ХуЛитери: 4
Всичко: 725

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖ И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
раздел: Романи
автор: Mojsei

Книга трета. Библията - загадка на вечната човечност

Част пета. Повторение на закона на живота

( Продължение )

Глава шеста. Противоречие

1.Законът на живота трябва да се познава и да се пази като се предава от поколение на поколение.
2.Законът на живота е действие, което утвърждава доброто и води до умножаване на населението.

3.Цялостта на съществуването се постига, когато се обича Бога с цялото сърце, с цялата душа и с всички сили.

4.От името на Бога, на израилтяните се обещава земя, която не им принадлежи, градове, които те не са изградили, къщи, пълни с блага, които те не са създали, кладенци, които те не са изкопали, лозя и маслини, които те не са засадили, а всичко това е в противоречие със закона на съществуването.

5.Страхът от Бога се издига като нравствена норма за разрешаване на очевидното противоречие и утвърждаването му като правда.


Глава седма. Психологическа подготовка

1.Израилтяните се подготвят да изтребят седем народа с фанатичното оправдание, че те са обречени от Бога.

2.Забраняват се бракове с представвители на чужди племена, за да не настъпи разложение.

3.Болестите са един от инструментите за справяне с враговете.

4.Подготвяната жестокост по отношение на местното население, което ще бъде изтребено, започва да се култивира като храброст, свързвана с извървяния вече път на кръвопролитни войни.

5.Изтребването на народите, обитаващи, набелязаните за завземане земи, се планира да става поетапно, за да не се предизвикат епидемии.


Глава осма. Планиране на бъдещето

1.Страхът от Бога се утвърждава като основна нравствено-психологическа мотивация в поведението на израилтяните

2.Паметта за времето на робството и трудностите по време на похода из пустинята, продължил четиридесет години, трябва да остане жива като основа на непоклатима духовност.

3.Земите, които ще бъдат завладени, предварително са проучени и за тях се знае, че са плодородни и богати на полезни изкопаеми.

4.Не трябва да се допусне благоденствието, което ще се постигне в новите земи, да се превърне в източник на разложение.


Глава девета. Отношението "Мойсей - Бог"

1.Мойсей обосновава влизането на израилтяните в земите отвъд река Йордан не като израз на тяхна правда, а поради нечестивостта на народите, които ги населяват - нещо, което си остава голословно твърдение пред признанието, че това са по-силни и по-многобройни народи. Бог, който е кумир само на израилтяните, си позволява да се разпорежда със съдбата на други народи?! Бог е инструмент в ръцете на Мойсей, чрез който се дава решение на всеки заплетен за разрешаване въпрос.

2.Мойсей обвинява израилтяните, че са си останали "коравовратни", проявявайки непокорство и доказва, че той многократно ги е спасявал от божия гняв, за да прикрие кървавото насилие, което той е бил принуден да упражнява по отношение на собствените си народи, в това число и по отношение на най-близките си родственици - сестра и брат.

3.Мойсей говори винаги от името на Бога, а Бог е този, който винаги се вслушва в съветите му с изключение на решението той да не премине река Йордан, което допълнително го характеризира като велик водач.


Глава десета. Силата на вярата

1.Мойсей утвърждава положението си на водач на израилтяните от името на авторитета на Бога, с което превръща вярата в сигурен инструмент на своето управление, изискващ любене на Господа с цялото сърце,с цялата душа и с всички сили.

2.Чрез племето на левитите Мойсей институционализира модела на своето управление. Свещенниците са и лекари, и негова лична гвардия. Те заемат особено място в обществото и поради това, че са напълно осигурени материално, не получават собственост като наследство - за тях се грижи цялото общество чрез даренията, които принася.

3.Страхът от изтребване е един от основните инструменнти на управлението, упражнявано от Мойсей.

4.Твърдението, че Бог не приема дарове, може да бъде разбрано правилно в смисъл, че той е справедлив и неподкупен, но не, че не трябва да се правят приноси.


Глава единадесета. Благослов и проклятие

1.Благословът и проклятието са двете страни на съществуването, стързани съответно със спазването и с нарушаването на закона на живота.

2.Спазването на закона на живота прави човека решителен и дори дързък при постигане на набелязаните цели, колкото и труден да е пътят до тях.

3.Законът на живота трябва да се изучава от най-ранна възраст и да се носи в сърцето и в душата като логика на щастливото съществуване.


Глава дванадесета. Повишено внимание при изпълнение на закона на живота

1.Чужди кумири и богове трябва да бъдат отхвърлени, за да се утвърждава и въздига собствения Бог като обединителна идея и институция на общността, като добро за всички, а не като доброто, както то се привижда на всеки поотделно. В такъв случай, функциониращата общност, достъпна за всеки, се превръща в синоним на Бог.

2. Сред правилата на поведение на първо място се утвърждават тези, свързани с правенето на дарения, храненето, почивката, отношението на уважение към чужденците, вниманието, с което се изпълняват предписанията на закона на живота.
/ Следва /


Публикувано от aurora на 05.05.2005 @ 16:26:37 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:21:15 часа

добави твой текст
"Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )" | Вход | 7 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
от Jessica (jessica_pl@abv.bg) на 05.05.2005 @ 22:42:58
(Профил | Изпрати бележка) http://lex.bg/members/Jessica/
.Законът на живота трябва да се изучава от най-ранна възраст и да се носи в сърцето и в душата като логика на щастливото съществуване.
tova moje bi triabva da e izkonnata cennost na vseki.za poreden put me vpechatliavash:)


Re: Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
от mojsei на 05.05.2005 @ 20:42:54
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Вярата като инструмент на управлението е друг ракурс за проследяване на изложението...


Re: Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
от mojsei на 05.05.2005 @ 20:41:18
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Проследяването на образа на Мойсей като водач е интересен ракурс на изложението...


Re: Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
от mojsei на 05.05.2005 @ 20:39:10
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Проследяването на историческото съдържание на библията представлява интерес....


Re: Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
от mojsei на 05.05.2005 @ 20:37:19
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Определянето на цялостното съществуване чрез любовта, а нея - чрез интелекта, заслужава специално внимание...


Re: Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
от mojsei на 05.05.2005 @ 20:18:38
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Заслужава внимание определянето на закона на живота като действие, което утвърждава доброто и разбирането за доброто, дадено по-нататък.


Re: Ж И В О Т Ъ Т ( Кн. 3, Част 5 )
от mojsei на 05.05.2005 @ 20:14:09
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Петте части на тази книга, които публикувам до тук са интерпретация върху петокнижието на Мойсей, което е своеобразно начало на Библията.