Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 860
ХуЛитери: 2
Всичко: 862

Онлайн сега:
:: ivliter
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивотът (кн. 2, глава 8)
раздел: Романи
автор: Mojsei

Книга втора: Нучи ме да обичам / Тя и Той /

Осма глава. Сексуална идентичност и социалност


1.

- Срещал съм автори, които извеждат уж някаква природна склонност на мъжете към насилие чрез господстващата в обществото мъжка мистика. Питам се какви са основанията на такова твърдение? - каза той замислен и замълча.
- Според мен - отзова се бързо тя - мистиката е част от господстващата идеология и служи като параван за вдъхновяване на насилието, което е продукт на отчуждението между хората, а то извира от госпдстващите антагонизми.
- Да и тогава такива характеристики като безчувственост, експлоатацията на жените, агресивното поведение се обявяват за мъжественост - каза загрижено той.
- Известен факт е, че насилието съпътства сексуалността, но, според мен, връзката е "насилие -перверзия". Наличието на насилие в сексуалността говори, че тя е преминала в друго качество. Цитираната от нас авторка също твърди неправилно, че насилието е "съставна част на мъжката сексуалност" на страница 181 на своята книга - каза тя, доволна от своята прецизност.
- Насилието е присъщо на перверзното поведение, което е проява на необуздана афективност - каза той като се опита да си придаде убедителност на гласа.
- Широките мащаби на насилие в семейството допълнително дават основание мъжете да бъдат обявявани за изнасилвачи. Аз имам поглед върху тази страна на живота - каза тя и някаква пелена легна в очите й.
- Съгласен съм, но преди това трябва да се направят верните изводи за състоянието на любовта, в това число и за сексуалната култура на партньорите и за хармонизирането на семействата със социаната структура на обществото - каза той и като че ли някаква тежест се стовари от плещите му, свързана със самата постановка на разглеждания въпрос.

2.

- Метафората за твърдия мъж идва по линия на хетероеротичността, т.е. на полигамията, чрез която чувствата загрубяват и тогава този модел има реални основания - каза той и спокойно продължи: - Възприемането на моногамната любов в модела на личностното възпроизводство открива раждането на мъжа с истинска сексуална идентичност. Той е способен да бъде нежен към съпругата си и твърд в отказа си да разрушава естественат си сексуалност.
- За мен е истински изследователски парадокс позицията на Е.Бадентер, която под отказ от модела на мъжествеността прави опит да отхвърли истинската мъжественост. Нежността не е само и единствено женска характеристика, а и далеч не всички жени са способни да бъдат нежни - с изненадваща простота го подкрепи тя.
- И на мен ми се вижда наивно нежните съпрузи да бъдат обявявани за малодушни и пасивни, както твърди тази авторка - каза с възмущение в гласа той.
- От това, че има мамини синчета, някои от които остават такива за цял живот, не следва да се прави извод, че трябва да се "убие" привързаността кам майката като всеобщо правило за възмъжаване - каза тя и допълни:- Запазването на майчината топлина е извор на сила и мъжественост. Разбира се, когато се открие, че тя е извор на слабост, са нужни корекции.
- Според мен е парадокс и, когато, от една страна, се превъзнася модела на оперирания от чувства мъж, а, от друга страна, се оплакват децата, които не могат да възмъжеят поради липса на бащина обич и топлота - отсече той и додаде:- Най-малкото това е проява на непоследователност, но и на недобросъвестно прокарвана изследователска позиция.
- Ядрото на индивидуалната структура се нарича характер, а той се гради и чрез топлота и любов, и чрез преодоляване на трудности, които започват да нарастват с възрастта - каза тя, за да придаде съдържание на водения разговор.
- Отклоненията в този процес са доказателство за невъзможността човек да се възпроизвежда по линията на своята идентичност, в която отъждествяването с бащата играе важна роля, постигана чрез възпитанието - каза той.
- Жалко е, че болшинството изследователи продължават да разглеждат мъжката природа чрез нейната патология, което говори за извращаване на самите изследвания в тази насока - отбеляза тя.
- Така е и с Е.Бадентер, когато с изкуствено недоумение повдига въпроса, че не знае как да определи границите на нормалната сексуалност, но в тази насока не прави никакъв опит - направи своята констатация той.
- И на мен ми прави впечатление, че тя борави с абстрактния мъж, на когото приписва цялата патология, която е успяла да събере и да изложи в своята книга. Неин предмет на изследване си остава осакатеният мъж, когото тя покровителства като му приписва цялото щастие на нормалния човек, което си е чиста спекулация, адресирана към наивния читател - каза тя със смесени чувства от този свой извод.
- Спекулация е и когато по изкуствен начин, след като си написал книга за осакатения мъж, правиш опит да го сдобриш със себе си чрез приписавнето му и на женски качества - възмути се на свой ред той.
- Сексуалната идентичност не може да се търси в същество изкуствено изградено от мъжи и женски характеристики. Оглеждайки се в лицето на жената по линията на любовта, мъжът се преоткрива като такъв, за да разбере, че това е процесът на неговата сексуална идентичност - каза тя с разбирането, че въпросът е изчерпан.
- Когато децата напускат семейството, за да създават собствени семейства, възникват нови възможноси пред съпрузите, които са свързани с решаването и на нови проблеми. Семейството прдобива нова структура, характерризираща неговия нов етап на съществуване - каза той с чувството, че оставя възможност за по-нататъшно дискутиране на този сложен въпрос.


Публикувано от BlackCat на 16.04.2005 @ 07:45:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
385 четения | оценка 5

показвания 15627
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Животът (кн. 2, глава 8)" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Животът (кн. 2, глава 8)
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 16.04.2005 @ 11:19:30
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Насилието не е противоположност на нежността. То може да бъде упрежнено и чрез самата нея. Насълието е само път за доминиране и налагане над личността на другия, а нежността е просто средство, което може да бъде ползвано както с положителни ,така и с отрицателни ефекти.