Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 562
ХуЛитери: 1
Всичко: 563

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГаврилиада
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

полу-есе, полу-критика, посолено, подлютено с информатика

Измежду приключенията на Остап Бендер има и такова, в което той създава първият автомат за писане на текстове. По-късно Р. Ескарпи развива идеята и дословно описва създаването и използуването на такъв автомат, доказвайки същевременно неговата универсалност.

В рамките на изпити давам различни шеги като теми за проекти. Студента Гудвански си избра темата за която ще стане въпрос след малко и написа програмката с която взе и изпита по Математическа лингвистика (допълнителното изискване беше програмата да е максимално проста, за да се види истинската сложност на проблема, който решава).


Предговор

Наръчника "Гаврилиада" на Остап Бендер е класически. Припомням го на тези, които не са чели: Журналиста N има проблеми с писането на репортажи. Остап приготвя речник от шаблони и начини за комбинирането им и му го продава (пазаря и сега е голям). Не искам да цитирам по памет този текст, че мойто подсъзнание ще добави печатни грешки. Но, четейки авторите в сайта мога да гарантирам, че има няколко от членовете на клуба "12-те стола". Ако някой има под ръка текста и желанието, може да го добави като коментар.
В "Литератрон" Р. Ескарпи е разработил темата довеждайки я до "Голямата литературна награда". Няма да цитирам, защото трябва да препиша цялата книга.

Задачата

Едновременно с даването на задачата публикувах един "
стих
" от серията "4! на пета". За съжаление "4! на пета" изисква по-сложна програмка (не за 5 минути работа, а може за 10), което не отговаряше на целите на настоящия текст. В този смисъл Гудвански беше запознат с елементите на текстовете, които трябва да генерира и смело може да бъде наречен съавтор в съотношение 1151/1152 (все пак образеца е мое съчинителство, но не претендирам за авторско право). Той не знае нито дума български.


Програмата

За сравнение с цитирания "Една на хиляда", програмата, която го генерира заедно с останалите е тук . Може да се вземе за лично ползуване (public domain). Тя е монтирана в самият документ. Ако не се чете, то да се промени кодирането на utf8
Отляво са линийте на текст А, отдясно на текст Б, отдолу е копчето "GO", при натискането му в средата се появява случайно смесване на двата текста - ред от А и ред от Б. Желаещите могат да си потърсят по-сполучлива комбинация.

Анализ на ефекта от алгоритъма

Ако всички редове отляво са римувани еднакво и горе-долу имат еднаква ритмика и същото е с редовете отдясно, то в средата ще се получи нещо стихоподобно. Възможните комбинации са 1152 (24х24х2).

Предварителна подготовка

Стараех се творчеството да намаля до минимум, без да усложнявам задачата на програмиста с пренаписване на добре известни програми за ровене в бази данни. Избрах формата на изреченията да бъде "Тя е .... в....." (заедно с обратната форма "В....тя е...."), което може да се намери във всеки учебник за начинаещи (отнася се за почти всички индоевропейски езици и не само). Фразите в първата и втората група подбрах от шаблоните, които могат да се намерят навсякъде.

Изреченията

Получават се 4 изречения описващи един образ-ситуация. И образа е простичък - фразите от група А я характеризират, фразите от група Б дават ситуацията (явлението). Комбинирането е без повторения, понеже се води за стих, а не за политическа реч.

Усилията

Не си мислете, че беше лесно. Напротив! Написването на 4 горе-долу правилни изречения беше съпроводено с огромна вътрешна борба за подтискане на посъзнанието да не изкелифинчи работата. Ако ми се е удало (понеже подсъзнанието може и сега да ме заблуждава, че изреченията са правилни), то чудото е сравнимо само с това от 1972г., когато изпях 3 поредни ноти правилно. Точки не са поставени, защото това би увеличило програмата с един ред.

Четенето

Обърнете внимание, че генерираните текстове имат някакъв смисъл. Нещо повече, различават се по смисъл и дори по някои критерии биха могли да бъдат приети като различни текстове. (не беше публикуван текста ми "Гергьовска Болка", за който твърдя, че е 100% плагиат, но не мога да намеря източник; това което е на мойта страница въобще не е плагиат, понеже има три мои думи.)
Но понеже знаеме, че това са комбинации от знаци, то смисъла идва от някъде. Понеже не идва от главният автор, той се генерира в главата на читателя. Твърдя, че четенето на поезия е винаги активно и читателите не само съпреживяват, но и участват на равно с автора при изграждане на образа. Скъпи автори, внимавайте какво читателя ще прочете!

Реакцията

Моля, не се обиждайте много-много, когато някои от четящите ги хванат бесните при стотният шаблон. Знаете, че в момент на афект не се вижда надписа "Не стреляйте по пианиста, той толкова може." И на мен шефа ми, Радко Павлов, ми е казал да не се опитвам да възпитавам възрастни хора, ама и аз не слушам.

260305
Славян Радев
Telecotron International


Публикувано от BlackCat на 26.03.2005 @ 17:08:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 21:45:56 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Гаврилиада" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Гаврилиада
от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.03.2005 @ 17:37:07
(Профил | Изпрати бележка)
извън поантата - определено ме върна към спомените от студентската скамейка :)
сещам се за друг един алгоритъм с помощта на матрица, но там поне трябва да се знаят елементите на заглавието


Re: Гаврилиада
от miglena (megira@abv.bg) на 26.03.2005 @ 18:42:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Вместо коментар, ще цитирам по памет Пикасо: "Някои художници рисуват като че пекат кекс. Правят една форма и после продължават да пекат едно след друго сякаш един и същи кекс ... " Друг е въпросът че не-клиширането също може да е ... клише ...