Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 871
ХуЛитери: 1
Всичко: 872

Онлайн сега:
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
раздел: Хумор и сатира
автор: flox

Стихът ми - лутане с компас повреден
в дискурса на минорен скептицизъм
свръхперсонифицирана психокинеза
акорди съспенс, егосоматизъм…

О, verba volant, scripta manent,
а аз оставам твой слуга, Изкуство,
на фона на профанната виталност
анихилирам тъжни словоблудства

и в този крехък митографски тайминг,
прелюдия към евтина реторика,
проблематизирам аз синкопните поанти
на авторовата манипулаторика…

В какви херменевтични парадигми
се лута креативната поетика,
ах, този стигматичен херметизъм,
в чиито дебри аз отдавна кретам….

................
Бел.ред. Този някак си незавършен (in situ веднага възниква въпросът дали това не е умишлено, императивно би се запитал прозорливият читател и критикът с изискан вкус, нали?!) поетичен опус на енигматичния поет и мислител Пантелей Психеев като че ли представя неговото верифицирано от самото Изкуство творческо кредо... Най-малкото, тази невинна психологическа импресия ни кара да се замислим върху някои някак си вече банализирани, но в същината си прадревни истини за поезията, поетиката, семантичните "пространства" на Духа, Времето, Космоса... Тънкият познавач на творческите страсти и евристични пориви (може ли да има съмнение, че Пантелей Психеев е именно такъв?!), уж "невинно" ни заставя да встъпим в света на неистовите импровизации, безспорно елегантно поднесени, и да се докоснем до тези "здраво" закодирани, но предизвикателни авторови послания - послания, своего рода естетизиран бунт срещу авторовата манипулаторика в храма на Изкуството...
Изкуството обаче говори само за себе си - надали загадъчният творец случайно е вградил в своя текст доста... изтърканото и, в конкретния контекст, квазиполемично " verba volant, scripta manent..." - ясно е, че думите хвърчат, че писаното слово остава (и едва ли Психеев парадира с това - по-скоро е обратното!), но можем ли, ако честно се запитаме, да опонинираме с чиста съвест на тази флагрантно изнесена позиция? Не, не и пак не, защото неговият особен изказ ненатрапчиво вменява отговорности пред другите творци, а и пред самия него... И, вярвам ще се съгласите, любезни читателю, с присъщата за нашия преднамерено енигматичен творец имагиниризарана инвенция, защото друга в случая надали е възможна, уви...


Публикувано от aurora на 24.03.2005 @ 12:37:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   flox

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:09:22 часа

добави твой текст
"Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика..." | Вход | 13 коментара (39 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от batteria на 24.03.2005 @ 13:53:41
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно точно в медиативен дискурс. Медиативната метафорика рано или късно отвежда към радикални преходи на човешкото въображение. Колажният подход, избран от автора, намеква за липса на познания в областта на еволюционните техники, познати от началото на миналия век, на изграждането не текста въз основа на плавен преход от дума към две, от две към три, от три към смисъл. Което иде да рече, че в смисъла на постхуманистичния хуманитарен дискурс творбата е назавършена или може да се каже дори с отворен финал. Претенцията за висока естетическа оразличеност дава основание да се смята, че в бъдеще авторът ще се отърси от нелепите драматургични eфекти за сметка на по-дълбока художественост. Но като оставим настрана критиките, в горното произведение са налице тендеция за деперсонификация, което във всички случаи би засилило интереса на професионалната критика към бъдещите проекти на автора.


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 15:24:09
(Профил | Изпрати бележка)
Това сериозно ли е, извинявай...:) Особено последното изречение, божичко... "Отворен финал", "интересът на професионалната критика..." :)) Е, благодаря!

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от batteria на 24.03.2005 @ 19:07:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ти пък, аз и сериозност, това е виц)
Искаш ли сериозно?! Нима? И пак си помисли, защо тук няма намигащи човечета? А ти, сега се сетих, ти сериозно ли?

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 19:17:57
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, ти пък сега... Дали сериозно питам дали сериозно си ... и т.н. Правилно си се досетила, че, ама съвсем сериозно, не е сериозно. Впрочем тази амбивалентна ситуация навярно би провокирала авторовата манипулаторика към проблематизиране на една... хм... лежерна втренченост (не ми идва наум съответната чуждица, дявол да го вземе...), отнесена към херменетивчните парадигми и т.н., и т.н. Поздрави и ти благодаря за този, надявам се пределно ясен за публиката, разговор. :))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от batteria на 24.03.2005 @ 19:26:55
(Профил | Изпрати бележка)
Да, де, ще поддържам кладата, защото аз сЕвършено сериознически и дискурсивно на десктрурализма на понятията, паралелно с внушенията, отдясно на контрапунктите.

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 19:39:35
(Профил | Изпрати бележка)
Ако трябва, ще налея и една туба бензин в тая клада, деструктивно фокусирана в понятийната лимитираност, ерго, в медиативността като привидна инициация на логоса... Ех, тези контрапункти, тези контрапункти... в контекста на твоите проникновени коментари, за които съм ти признателен от името на псевдоенигманичния май Психеев, от името на редакцията и (най-вече, то се знае!) - на критиката с изискан вкус и евристичен нюх:))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 24.03.2005 @ 13:42:23
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Ох, като чуя in situ и го свързвам единствено с карцином... ;-)))



Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 15:27:12
(Профил | Изпрати бележка)
Я недей говори така, това си е на лат. и се употребява(ше) навсякъде по мое време, когато живеех в Римската империя де... Тук ин ситу ти го казвам, и в Рим, че даже и в някогашния Никюп (Никополис ад Иструм) така си плямпаха хората, ех, tempora:))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 24.03.2005 @ 16:13:07
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
O tempora o mores... така си плямпахте, значи ;-)))... пък аз да го пропусна това време и да свързвам латинския само с мед. термини

:)))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от LadyDy на 24.03.2005 @ 12:42:58
(Профил | Изпрати бележка)
тъкмо си пускам компютъра!
и - какво виждам!
добро начало на деня (моя имам предвид)
:)))

А Пантелей Психеев е голяма работа, да знаеш... Почтитател съм му още от Ездачите на времето...
:)


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 12:53:15
(Профил | Изпрати бележка)
И аз:)), к'во да се прави, авторова манипулаторика, дискурс, такива ти ми работи...

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 13:10:14
(Профил | Изпрати бележка)
Вероятно съдбата е решила, че този негов opus е безценен - а аз моля aurora да му върне оценките, Божичко...:))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 12:52:16
(Профил | Изпрати бележка)
Станала е някаква грешка - нека си има оценки, моля, това си е част от майтапа, колкото се е получил все пак:))


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Ray (bdoych@abv.bg) на 24.03.2005 @ 12:58:04
(Профил | Изпрати бележка)
тъкмо щях да ти постна твой един коментар до с_ant за оценките и терапевтичната им стойност :))
а ти все пак можеш да се обадиш с бележка на администратора, който е пуснал творбата, за да разреши оценяването :)

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 13:01:15
(Профил | Изпрати бележка)
А може пък администраторът да е решил, че творбата е безценна - т.е., че няма цена!!! (или пък, че нищо не струва...:( Ех, не всичко е авторова манипулаторика, уви...

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от orange_juice на 24.03.2005 @ 13:05:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.spoetry.net
тук със сигурност се изисква пояснение след всяка една дума:) не ми стига до там ерудицията:)) Всички сме мравки пред Пантелей:))


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 13:11:33
(Профил | Изпрати бележка)
Херменевтика, аверче:)) Пантелей/Пантарей е направо... мравояд бе, амаха!:)))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Ray (bdoych@abv.bg) на 24.03.2005 @ 13:06:11
(Профил | Изпрати бележка)
ех, и той, Пантелей Психеев, анихилирал тъжни словоблудства... :))
Обаче има светъл лъч - обърнат взор към парадигмите на херменевтиката... ех, и тази авторова манипулаторика :))
(успях ли да кажа нещо, все пак :))


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 13:12:35
(Профил | Изпрати бележка)
Ти по-добре кажи нещо за неговия, как беше, че го забравих, егосоматизъм:))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Ray (bdoych@abv.bg) на 24.03.2005 @ 13:26:51
(Профил | Изпрати бележка)
Явявам се съвършено неподготвена... и онемявам :)))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от fightingone на 24.03.2005 @ 13:12:25
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Смехът ми дойде чак в края, след като бях по реда си стъписана, очарована, намръщена (какво пък значи туй сега?). Ех, че чувство за хумор имаш, Пламен! Като някой вулкан бучи, дето не го знаеш в кой момент ще изригне!


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 13:16:13
(Профил | Изпрати бележка)
Какво да се прави... Не, най-обикновена авторова манипулаторика, свръх... ех, как беше бе... свръхперсонифицирана психокинеза, херменевтични парадигми (заглавието на една книга на Ивайло Знеполски:), такива работи... :))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от fightingone на 24.03.2005 @ 13:18:58
(Профил | Изпрати бележка) http://vivian.blog.bg
Да, добри работи са се получили. М-да.

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Merian на 24.03.2005 @ 13:17:58
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
с акорд на съспенс и и егосоматизъм започвам 76 си комент за днес (според брояча на ..е нема зн)... ма не мога да си подмина аз предпочитания редактор :))))....на тоз дълбочинен автор:)))


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 13:24:17
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, аверке! Хм... съспенса, и какъв тайминг, а? А редакторът, и той тъпее ... пред авторовата манипулаторика...:))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Dimi (d_filyova@abv.bg) на 24.03.2005 @ 13:18:00
(Профил | Изпрати бележка)
Зашамети ме, първо със стиха, а после доста повече с обясненията. Поклон пред светлото изкуство!Ч


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 13:24:52
(Профил | Изпрати бележка)
:)) Радвам се, благодаря!

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от libra на 24.03.2005 @ 19:19:39
(Профил | Изпрати бележка)
ех Психеев, ех Пантелей..така и не се запознах лично с теб, ма флокс не дава телефон...а колко щях да се обогатя и без тва фундамента ми хич го няма и в квазиполемиката издишам...ех...)


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 19:24:55
(Профил | Изпрати бележка)
Не, няма никаква квазиполемика, има главно някакви билантерално миксирани квазиестетически дихотомии, флагрантно фиксирани в амбивалентността на социумната неадекватност, уви... А Психеев няма телефон, той е един свръхегопсихосоматизиран технофоб, както се досещаш, пак уви...:)))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от libra на 11.01.2007 @ 18:36:18
(Профил | Изпрати бележка)
:)))))))))))))
пак го прочетох, четеше ми се нещо такова, днес - Не, не всичко е манипулаторика...

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 24.03.2005 @ 19:31:51
(Профил | Изпрати бележка)
браво! останах без думи.


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 19:47:48
(Профил | Изпрати бележка)
Е, радвам се, трябва отвреме навреме и да се шегуваме, нали? Ако може, по-често:))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 24.03.2005 @ 21:14:36
(Профил | Изпрати бележка)
това е надскочило боя на шегата многократно. ненавиждам чуждите думи, които шестват като лешояди. езикът ни е още чист, жив. можем да си кажем топлите думи и на него. и сърдитите - също- тогава ще ни чува и светът.

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 24.03.2005 @ 21:15:21
(Профил | Изпрати бележка)
това е надскочило боя на шегата многократно. ненавиждам чуждите думи, които шестват като лешояди. езикът ни е още чист, жив. можем да си кажем топлите думи и на него. и сърдитите - също- тогава ще ни чува и светът.

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 24.03.2005 @ 21:15:27
(Профил | Изпрати бележка)
това е надскочило боя на шегата многократно. ненавиждам чуждите думи, които шестват като лешояди. езикът ни е още чист, жив. можем да си кажем топлите думи и на него. и сърдитите - също- тогава ще ни чува и светът.

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 24.03.2005 @ 22:33:05
(Профил | Изпрати бележка)
Напълно съм съгласен с теб и страшно се радвам, че мислиш така. Не зная дали си участвала, поне присъствала, слушала и т.н. някоя дискусия на някои съвременни литературни критици, изкуствоведи и други такива хорица клети - шашващо, и то не само "понятийния апарат", но и склонността към понякога абсолютно парвенюшко цитиране на разни авторитети от рода на Дерида, Чоран и кой им падне, дори на любимия ми Борхес... Понякога е толкова смешно и жалко, че нямам думи... Поздрави:))

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от Ufff на 25.03.2005 @ 08:50:05
(Профил | Изпрати бележка)
Знаех си!Пуста verba!
:)


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от flox на 27.03.2005 @ 20:38:52
(Профил | Изпрати бележка)
И още как!:)

]


Re: Пантелей Психеев - Не, не всичко е манипулаторика...
от mariq-desislava на 31.10.2012 @ 11:48:15
(Профил | Изпрати бележка)
Абсолютно си е за "Избрано" този ценен къс, вейнат небрежно с авторова догматика.:)