Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 833
ХуЛитери: 4
Всичко: 837

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПолучател: Венедикт. Подател: Зоя
раздел: Разкази
автор: batteria

И дим да ме няма. Само вятър ще усети от мен като тръшна вратата. Под носа му. Обаче преди това ще му кажа какво си мисля, ще му изрека на глас всичките невидими работи, дето ми се въртят в главата, под русата коса, под кока, под шнолата и двете фиби.
Под сресаната на път прическа, под бретона. Ще му река и за Венедикт, и за Ерофеев и за „Москва-Петушки" и за Пушкин, и за Стравински , и за Шура, и за Зоя. Ще ми види той повести после. Книги?!
И му казвам Ваня, Ваничка, Иванушка, недей да залиташ по книгите, не ги пипай пущините, ще ни объркат семейството, ще хванеш някоя болест, ще те повали вирус, ще ти олисее челото, ще ти останат само два косъма, Ванечка. Но не, и не. Не, вика, Венедикт как е успял, казва, ще успея и аз. Ама, как е успял, Венедикт, Ваничка мой, как? Като по цял ден пиел, после махмурлия писал, после пак пиел, и собствените си неща гледал като непознат, Ваничка. И почерка едва си разпознавал. Редовете му като река. Тяхната река, Волга, минава през степта хиляди километри, водите й са хладни като езика на змия. Три хиляди и седемстотин километра отрова, Ваня. А небесните тела стоят отгоре като капака на единствената ни тенджера и нищо не могат да направят, за да я спрат. Реката. И мен не могат, Ваня.
Не и сега. Прибирам си двете блузи, полата ми, едната бяла риза, прибирам си обувките без пета, взимам си шала, зеления, който ми купи и брошката от кехлибар и те оставям сам. С буквите. И лъжите в тях. Взех книгата да проверя къде ходиш, когато липсваш. И какво видях, сложих си очила, едните букви големи и изпъчени като командири, другите малки и сиви като пешаци. Едните думи меки и топли като понички, ухаят на прясно мляко, а другите ферментирали от дъха на Венедикт. Защото не може, Ваня, не е възможно веднъж да посегнеш към него и да не се заразиш. И държах книгата с изправена ръка, без да сгъвам в лакътя, отдалеч я гледах, помирисах й лепилото, проследих цифрите в ъгълчетата на страниците. Като годините, Ваня. Нашите години, но ние няма да доживеем до 400. На страница 400 пише: Шостакович, член кореспондент. И още едно име имаше там, Ваня, Санта Чечилия. Когато хората започват да говорят неприлично и се появява Шостакович, зад гърба му Чечилия. Той обяснява за партията и държавата, тя се киска зад гърба му. Той говори за науката и прогреса, тя се превива.
И точно тебе видях тогава, Ваня. Изправи се сякаш от нищото пред мен, с всичките ти кости, с космите по главата, с бенката над устната, с онзи твой див поглед, сякаш не гледаше мен, а през мене. В книгата се беше сврял, беше си намерил скривалище някъде между редовете. Вдигнал си първата буква от една дума, после втората, навел си се и си се пъхнал под нея. Думата е отворила огромна паст и ти си полетял. Тогава, Иванушка, разбрах, че няма да се върнеш. И че не мога да разчитам повече на теб.
Само когато спиш си същия, но за какво си ми тогава. Не мога да вляза в главата ти. Не мога да стана невидима. А когато ти гледам ухото ми се иска да имам ръце от ластик. И да мога да се пресегна през дупката, да мина през извивките, през равновесието, и чак до мозъка. И бих го направила, ако знаех, че там, между слепоочията ти, с толкова тънка кожа отгоре, има нещо. И ако можех да те върна.
Седя и те гледам как леко спиш и дори не хъркаш. Как играят очите ти под клепачите. Сякаш цял полк от думи е по петите ти и даже чувам зад гърба си преграхналия глас куршумите, а от знамената им ми се завива свят. Иска ми се да те успокоя, Ваня. Да те погаля. Но знам, че събудиш ли се пак ще бъдеш чужд. И сиво-черен с малко само белота в очите, а иначе целият ще си книжен, ту като капитан, ту като пешак.
В джоба на тази рокля ще ти оставя бележка, да я прочетеш. И едно червено стъклено топче. Да го търкулнеш пред себе си, то да потропва надолу по стълбите, да се шмугне в нашия коридор, да мине под вратата и после по другите стълби, да се гмурне, търкул-търкул, по улицата и там, където спре, ще те чакам, Ваня.
Дано да имаш крака, за да го настигнеш.



Публикувано от mmm на 23.03.2005 @ 15:00:15 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   batteria

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 13


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:15:28 часа

добави твой текст
"Получател: Венедикт. Подател: Зоя" | Вход | 6 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Получател: Венедикт. Подател: Зоя
от Marta (marta@all.bg) на 23.03.2005 @ 15:14:53
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Eee, batteria, също като стрела се шибнах пак в сайта, батерия!

Ама как няма, батерия, като тъй ми легна разказа, батерия.
Ама колко си права само, батерия.
Тръгвам батерия, дим да ме няма.
Бележката тук ти оставям.

;)))


Re: Получател: Венедикт. Подател: Зоя
от to4ica на 23.03.2005 @ 16:25:52
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, Баттарея Ерофеевна, дож-чакалис, мерси!Вы, конечно, спросите: а дальше, Веничка, а дальше - что
ты пил? Да я и сам путем не знаю, что я пил...


Re: Получател: Венедикт. Подател: Зоя
от sradev (sradev@о2.pl) на 23.03.2005 @ 16:42:01
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
първата ми асоциация беше "А какво да кажем ние, с гайдите?" :)


Re: Получател: Венедикт. Подател: Зоя
от sradev (sradev@о2.pl) на 24.03.2005 @ 08:40:39
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
A na men mi se struva, 4e tova e na6a reka, na Volgarite. :)

]


Re: Получател: Венедикт. Подател: Зоя
от Moka (moka@gbg.bg) на 23.03.2005 @ 17:38:10
(Профил | Изпрати бележка)
Доколкото помня историята, след като няколко утвърдени и признати вече автори /Некрасов единият?/ са чели първата му повест зашеметени до четири сутринта, са решили, че непременно, точно сега трябва да го намерят и да му кажат, какво е написал, “защото какво значи някакъв си сън!”, и наистина са нахлули в квартирата му посред нощ.

Всички сънища вече са изсънувани. А твоят текст доказва, че винаги ще има още какво да бъде написано. На мен ми хареса ужасно много, въпреки че съм престъпно ревнива към Макар и Варвара.


Re: Получател: Венедикт. Подател: Зоя
от libra на 23.03.2005 @ 21:13:34
(Профил | Изпрати бележка)
молодец батерия...
и това червено топче...


Re: Получател: Венедикт. Подател: Зоя
от Nadie на 24.03.2005 @ 11:51:17
(Профил | Изпрати бележка)
Очень понравилось! Поздравляю Вас!