Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 461
ХуЛитери: 5
Всичко: 466

Онлайн сега:
:: rhymefan
:: haboob
:: AlexanderKoz
:: ivliter
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕписто 7 - Ден на Световното дърво
раздел: Други ...
автор: Eshach

T.!
Не съм доволен от края на вчерашното си писмо, защото жегата, самотата и трите бири - колко малко му трябва на човек, за да започне да говори глупости - са очевидната причина да забравя за очевидните неща - че няма минало и бъдеще, а само настояще, което умира да се преструва ту на едното, ту на другото,
за да предостави на немощното ни съзнание и хилавото ни въображение някакви устои в този мигновен свят, та да не се удавим в собствените си сълзи, а да си мислим с плаха надежда и тихо отчаяние, че каквото е било, отново ще бъде, но това се отнася само до желаните от нас неща, между които са и гадостите, които сме причинили на другите, но не и за гадостите, които те са ни причинили, защото ние сме копие на Този, който ни е създал, а справедливостта ни е копие на Божествената справедливост, която е доста справедлива за угодните Богу, а за неугодните е с много килотони и дори мегатони по-справедлива, което се вижда от бляскавия пример на Содом и Хирошима, на Гомор и Нагазаки. Но! - Божието - Богу, а нам - огризките. Амин.

Сега съм слязъл, и затова моя работа са земните неща, а не Божествените, и това е причината да приличам на испански врабец в трънско село, който с упоение се гмурка, пърха и кокошини в прахта, та да придобие вид, цвят и осанка, които в най-голяма степен да подхождат на новопридобитото му положение на български врабец. Това е още едно странно качество на песъчинките, за които вече ти говорих в един по-възвишен, космогоничен план, но които след като отседнат на някоя планета примерно веднага проявяват тенденцията да придобиват чудовищни пороци като например национална гордост, етническа изключителност, месианска религиозност и други такива. Така е станало и с песъчинките в неспоменатото по-горе трънско село, нищо, че някои от тях са долетели тук със стратосферните вихри от по-далечни места от испанския врабец, след като ядрения пламък ги е изхвърлил в чудовищната фуния на взрива, която всички упорито, но напълно произволно наричат "атомната гъба". Всъщност става дума за негативния образ на световното дърво, за което обещах да ти кажа нещичко - за дървото на трите свята, а не за някаква си гъба. И ако в светкавицата на взрива и в плът от пепел то е фикция, фантасмагория, мимолетен образ на нищото и материализация на мечтите на нищожества, то живото дърво на живота е нещо друго - неговият ствол е в тоя свят, короната му е в Горната земя, корените - в Долната, и ако човек лепне гърба си на грапавата му кора и затвори очи, може да му се случи да почувства себе си като сок в неговите жили, тръгнал от центъра на планетата в тъмницата през корените и ствола към слънчевата зеленина на листата, за да пие светлината на Всемира. Е, не всекиму е дадено да го усети, но на кого ли всъщност му пука?

Аз като се оглеждам тук откакто се родих разбрах, че всички дървета са рожби на това дърво, и корените им пият вода от оня свят долу, а короните са им в Оня свят горе, и като искам да шавна дотам и наблизо няма геран, орел и нож, отивам при някое дърво, което поне двеста - триста години е мътило птици в клонака и змии в корубата си, лягам в корените му, за да стана един от тях, прегръщам ствола му, за да се слея с него, и оставям листата му да ръсят светлина върху ми, та да се изтече от мен тъмнината. И когато вече двамата сме едно, когато нещата престанат да започват и да свършват, когато преди и след се окажат сега или винаги, което е едно и също, а аз съм навсякъде и вече съм абсолютно никой, няма нищо, и това е най-прекрасното нещо във всички светове.

Но връщането е мъчително, защото още принадлежиш на това тяло, което не ти принадлежи, то е на изполица взето от гнусен лихварин, то те тегли и те дърпа към себе си - да не би да го изоставиш случайно, та да не може да те възнагради с всичко, което ти крои - от възпалените сливици до рак на простатата, от спукан апендикс до сифилис, от грип до алцхаймер, от кариес суперфициалис до гилотината на Гревския площад…

Оптимизмът е за безделниците, аз на този свят имам работа, така че не ти се извинявам. Бързам да пусна и това писмо в зеленикавата бездна на световната мрежа, както стана модерно да постъпват песъчинките напоследък - дано те намери, двама сме, не бой се, може и да сме повече, дай да ги потърсим, световете и хората са безкрайни, когато са щастливи.


Публикувано от hixxtam на 14.03.2005 @ 12:29:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Eshach

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:16:51 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Еписто 7 - Ден на Световното дърво" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Еписто 7 - Ден на Световното дърво
от izabela на 14.03.2005 @ 15:35:13
(Профил | Изпрати бележка)
Започвам да рисувам картина, по тези писма.
Потърсих палитрата, но кой знае къде ли е тя!?Сега ще я търся, ти продължавай, пиши.Утре пак ще намина, писъмце с продължение дано да открия.


Re: Еписто 7 - Ден на Световното дърво
от midnight_witch на 14.03.2005 @ 12:52:57
(Профил | Изпрати бележка)
дано са безкрайно...поне щастливи.


Re: Еписто 7 - Ден на Световното дърво
от Vedrusa на 14.03.2005 @ 13:41:39
(Профил | Изпрати бележка)
Да!


Re: Еписто 7 - Ден на Световното дърво
от rajsun на 13.04.2005 @ 16:25:42
(Профил | Изпрати бележка)
!