Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 862
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 864

Îíëàéí ñåãà:
:: Georgina
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÔðèö
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Tiranozavar

Äúðæè äà é êàçâàò Ôðèö. Èìåòî é îòèâà - íà êúñàòà îñòðà êîñà, íà òúíêèòå áëåäè ïðúñòè è òåñíè ñòúïàëà. Íîñè êîñòþì, ðàéå, è âèñîêî çàêîï÷àíà òúìíà ðèçà. Öÿëàòà å ÷èïà. Âåæäèòå ñå ñêëþ÷âàò â ìàëúê òðèúãúëíèê íàä äúëãîòî é íîñëå, à ïîä äîëíàòà óñòíà èìà îáåöà.
Ïðèëè÷à ìúíè÷êî íà âðàáåö. Íà äÿñíàòà ñè êèòêà íîñè êîæåíà òúíêà ãðèâíà. Ãðóáèòå é îáóâêè èçãëåæäàò íååñòåñòâåíî ïîä òúíêèÿ ãëåçåí. Ïóøè íåðâíî è ñè òàíàíèêà. Êîãàòî ðàçãîâîðúò çàìèðà òÿ îòìÿòà ãëàâà íàñòðàíè è íàáëþäàâà õîðàòà. Ïîìåùåíèåòî å òÿñíî è çàäèìåíî. À Ôðèö íå ïîçíàâà íèêîãî. Íÿêàêúâ ìúæ é ïîäàâà ÷àøà. Òÿ äîëåïÿ íîñ äî ñòúêëîòî è îòïèâà.
- Îáè÷àø ëè óèñêè?
- Ñ ëåä è ñîäà.
- Èñêàø ëè äà òè äîíåñà?
Ïîõîäêàòà é å ëåêî òðîìàâà, ñÿêàø íàêóöâà. ×àêàì ÿ äà ñå ïîÿâè è çàãîâàðÿì íÿêàêúâ òèï äî ìåí. Òîé å ïèÿí è çàâàëÿ äóìèòå. Óñïÿâà äà ìè êàæå, ÷å ìó ñå ñïè è âëà÷åéêè êðàêà ñå èçãóáâà. Ôðèö, ñ äâå ÷àøè â äÿñíàòà ðúêà ñå ïðèáëèæàâà è ìàëêî ïðåäè äà îòïèÿ óñåùàì ïàðôþìà é. Àðîìàò íà íåùî îñòðî, ñúùî êàòî êîñàòà é, êàòî íîñà, êàòî ðúöåòå. Çàáðàâèë ñúì êàê çâó÷è ãëàñà é è ñå ÷óäÿ êàêâî äà ÿ ïèòàì. Óñòíèòå é ñà ïëúòíè è áëåäè. Ëåêî íàêëàíÿì ãëàâà íàä ðåâåðà íà ñàêîòî é. Íå èñêàì äà çàáðàâÿ òîçè ìèðèñ. Ñòúêëîòî â ðúêàòà ìè ñå ñòîïëÿ... Óñåùàì, ÷å ìèñëÿ çà êîæàòà é, çà èçâèâêèòå íà êðàêàòà é ïîä ïàíòàëîíà, çà ãúðáà é. Èñêà ìè ñå äà ñìå ñàìè â òàçè ñòàÿ. Âíåçàïíî ëèöåòî è óøèòå ìè ïëàìâàò. Ñÿêàø çà ïúðâè ïúò ñúì òîëêîâà áëèçî äî ìîìè÷å. È ìèñúëòà, ÷å ìîãà äà ïðîòåãíà ðúêà è äà ÿ äîêîñíà ìå ïëàøè. Óñåùàì ïî ãúðáà ìè äà ñå ñòè÷à ïîò. Âåðîÿòíî å îò âúçäóõà. Òîâà å íÿêàêâî ñúáèðàíå, íà íåïîçíàòè õîðà, êîèòî ïðàçíóâàò íåùî. Ñðåùó ìåí äâàìà îæèâåíî ñïîðÿò. Íàäèãàò áóòèëêè ñ áèðà è ñå ñìåÿò. Çàä ãúðáà íà Ôðèö æåíà ñ ìíîãî áóõíàëà êîñà ìè ñå óñìèõâà, ñÿêàø ìå ïîçíàâà. Êèìàì é è ñå îáðúùàì êúì ìîìè÷åòî äî ìåí. Èìà ïúñòðè î÷è, çåíèöèòå é ñà ëåêî ðàçøèðåíè. Äîêàòî ïàëÿ öèãàðà ñè ïðåäñòàâÿì, ÷å îïèðàì ãúðáà é â ñòåíàòà è áúðçî, ëåêî ãðóáî, ÿ ñúáëè÷àì.  ïðåäñòàâèòå ñè àç ñúì ïî÷òè áåçïëúòåí. Êàòî ñÿíêà. Àêî îò òàçè ñöåíà íÿêîé íàïðàâè ôèëì ôèãóðàòà íà ìúæà ùå èç÷åçíå çàåäíî ñ äðåõèòå ìó. Çà äà ñå óâåðÿ, ÷å èìàì êîæà ïîãëåæäàì ÷àñîâíèêà ñè. Íî òîâà îñâåòëåíèå öâåòúò íà ðúêàòà ìè å ñèâ.
- Ìîæåø ëè äà ïðàâèø êðúã÷åòà ñ äèì?
- Íå ñúì îïèòâàë...
Ôðèö èçäóâà áóçè è íàä íîñà é ñå ïîÿâÿâàò äâå ñèâè îáëà÷åòà. Îïèòâàì ñå äà ñå óñìèõíà è ñå íàäÿâàì äà èçãëåæäàì åñòåñòâåí. Óëàâÿì ñå, ÷å ÿ îãëåæäàì. Íå ìîãà äà âîäÿ ðàçãîâîð è òÿ ñèãóðíî ùå ìå èçîñòàâè. Íàëàãàì ñè äà êàæà íåùî, ñ êîåòî äà ÿ ñïðà.
- Ñ êàêâî ñå çàíèìàâàø?
Îùå íåèçðåêúë ïîñëåäíàòà äóìà è âå÷å ñå ÷óâñòâàì ãëóïàâî. Âúïðîñúò å äîðè íàõàëåí.
- Ñ íèùî...
Âåðîÿòíî óìèðà îò ñêóêà ñ ìåí.
- À òè?
- Ðàáîòÿ...
Ðåïëèêèòå íè çâó÷àò èçêóñòâåíî. Îñîáåíî ìîèòå. Ôðèö ïðîäúëæàâà äà öóïè óñòíè è ÿðîñòíî ìà÷êà öèãàðàòà ñ ïàëåö è ïîêàçàëåö. Àêî ñå ðàçõîäÿ, íàïðàâÿ ïðîèçâîëíî äâå êðà÷êè âñòðàíè, íàïëèñêàì ñè ëèöåòî èëè ïúê îòâîðÿ ïðîçîðåö, ñèãóðíî ùå ñå ðàç÷óïÿ. Ïðåäè òîâà îáà÷å òðÿáâà äà ñúì ñèãóðåí, ÷å ùå îñòàíå. Îáëÿãàì ñå íà ñòåíàòà è ñå ÷óâàì äà êàçâàì.
- Òè ñè ìíîãî èíòåðåñíî ìîìè÷å, Ôðèö.
Òÿ ìå ãëåäà ïðàâî â î÷èòå. Ñêëþ÷åíèòå âåæäè é ïðèäàâàò íÿêàêúâ îñîáåí ÷àð. Î÷èòå é ñêà÷àò îò ÷åëîòî êúì íîñà ìè, ïîñëå áðàäè÷êàòà, øèÿòà, ãúðäèòå, êîðåìà, êðàêàòà, îáóâêèòå. Ïîñëå òÿ âäèãà ðÿçêî ïîãëåä è ñå ðàçñìèâà. Ïóëñúò, êîéòî äîñåãà êúíòåøå â ãëàâàòà ìè, ñå å óñïîêîèë. Âå÷å ìîãà äà ñå ïîðàçõîäÿ ñðåä õîðàòà è êàòî ñå âúðíà òÿ îòíîâî ùå å òóê. Äîïèâàì ïîñëåäíàòà îñòàíàëà ãëúòêà è ùå îòèäà çà îùå óèñêè.
- Ìîãà ëè äà òè âèäÿ ðúêàòà - ìå ïèòà...
Ïîäàâàì é ëÿâàòà ñè ðúêà è òÿ ÿ îáðúùà ñ äëàíòà íàãîðå. Ñ îñòðèÿ ñè ïîêàçàëåö îïèñâà íàé-äúëãàòà ëèíèÿ îêîëî ïàëåöà, ïîñëå ñâèâà êúì êóòðåòî, ñïèðà ñå â îñíîâàòà, íàêëàíÿ ðúêàòà ìè òó íàëÿâî, òó íàäÿñíî.
- Õóäîæíèê ëè ñè?
- Íå. Íèêîãà íå ñúì ðèñóâàë...
- À òóê òàêà ïèøå...
Äîêàòî ñå âçèðà â ðúêàòà ìè îãëåæäàì âåæäèòå é. Íàé-ãúñòèòå âåæäè, êîèòî ñúì âèæäàë. È íàé-ïðîçðà÷íîòî ÷åëî.
- Ùå èäà äà âçåìà óèñêè, íàëè ùå ñè òóê?
- Äà, ùå òå èç÷àêàì...
Äðúïâàì íååñòåñòâåíî áàâíî ðúêàòà ñè îò íåéíàòà, âçèìàì ÷àøàòà é, îñòàâåíà íà çåìÿòà è ñå îáðúùàì. Ïî÷òè íå çàáåëÿçâàì õîðàòà íàîêîëî. ×óâñòâàì ñå ïî-ëåê. Äîêàòî ÷àêàì ðåäà ñè çàáåëÿçâàì, ÷å îáóâêèòå ìè ñà ïðàøíè, à ïàíòàëîíúò óæàñíî èçìà÷êàí. Íÿêàêâî ðóñî ìîìè÷å ìå ïèòà êîëêî å ÷àñúò... Îòãîâàðÿì âÿëî áåç äà ÿ ïîãëåäíà. Íà âðúùàíå âèæäàì îòíîâî äâàìàòà ìúæå. Åäèíèÿò ðúêîìàõà îæèâåíî, à äðóãèÿò ñå ñìåå, ïî÷òè ïðåâèò. Îãëåæäàì ñå çà Ôðèö. Îáëåãíàëà ñå å íà ñòåíàòà, êúäåòî ïðåäè ìàëêî áÿõ îïðÿë ãðúá è ãîâîðè ñ íÿêàêúâ ìúæ. Ïðèáëèæàâàì ñå è ìó ñå óñìèõâàì. Òÿ îòíîâî õâàùà ðúêàòà ìè, ëåêî ìå ïðèäúðïâà êúì ñåáå ñè è ìå ïðåäñòàâÿ.
- Òîâà å... Âñúùíîñò, àç íå òè çíàì èìåòî.
- Àëåêñàíäúð...
- Òîâà å Àëåêñàíäúð, à òîâà ñúùî å Àëåêñàíäúð.
Ôðèö ñå ñìåå. Ïîäàâàì ðúêà íà ìúæà, êîéòî ÿ ïîåìà ñèëíî. Ëèöåòî ìó å ãëàäêî, íÿêàê íåîáè÷àéíî ãëàäêî. Èçãëåæäàøå êàòî èçðÿçàí îò íÿêîÿ ðåòðî ñíèìêà. Ñ ÷åðíà, ïðèãëàäåíà ãëàäêî êîñà, ÷åðåí ïàíòàëîí è ÷åðíà ðèçà, ÷åðíè îáóâêè. Èçáåãíàõ ïîãëåäà ìó áåç äà çíàÿ çàùî. Íàäèãíàõ ÷àøàòà è ïðåç ñòúêëîòî ñå îïèòàõ äà ãî ðàçãëåäàì. Òîé áå ãðèìèðàí è âåðîÿòíî òîâà ìå áå ñìóòèëî. Î÷èòå ìó áÿõà èçïèñàíè, óñòíèòå íàìàçàíè ñ ãëàíö, ìèãëèòå ìó èçâèòè è ñÿêàø áå òúðñèë ìÿñòî çà âñåêè êîñúì îò êîñàòà ñè. Èçïèòàõ íÿêàêâî ðàçäðàçíåíèå, íî è ëþáîïèòñòâî. Ôðèö ìó øåïíåøå íåùî íà óõîòî. Äâèæåíèÿòà íà òÿëîòî é, íà óñòíèòå òîëêîâà áëèçî äî êîæàòà ìó, ðúöåòå, êîèòî áÿõà õâàíàëè íåãîâàòà, êàðàõà âðàòà ìè äà èçòðúïâà. Îáõâàíà ìå íÿêàêâà íåî÷àêâàíà íåðâíîñò, ðàçäðàçíåíèå, íåòúðïåíèå.
Íÿêîëêî ÷àñà ïî-êúñíî ñå îêàçâàì â êîìïàíèÿòà íà Ôðèö è Àëåêñàíäúð â íÿêàêúâ àïàðòàìåíò. Ïî ïúòÿ íàòàòúê ðàçáèðàì, ÷å òîâà å àòåëèå. Êîãàòî âëèçàìå â ëèöåòî ìå áëúñêà ÷åðâåíèêàâèÿ öâÿò íà ñòåíèòå è ïî÷òè âñè÷êè ìåáåëè. Ôðèö èç÷åçâà âúâ âúòðåøíîñòòà è îñòàâàì ñàì ñ òîçè ìúæ. Òîé âàäè ÷àøè, ïîñëå îòâàðÿ áóòèëêà è ñÿäà íà äèâàíà. Ñèïâàì åäèí ïðúñò óèñêè â ÷àøàòà ñè è ñÿäàì ñðåùó íåãî. Ñëåä ìúíè÷êî ñå ïîÿâÿâà Ôðèö â çåëåíèêàâà ðàçâëå÷åíà ðîêëÿ è ñÿäà äî íåãî. È òðèìàòà ìúë÷èì. Ïðîäúëæàâàì äà ñå ÷óâñòâàì íååñòåñòâåíî. Ïðèâëå÷åí, à è îòáëúñíàò. Çàìàÿí, íî è òðåçâ. Ôðèö ïîñòàâÿ ãëàâà â ñêóòà ìó, à òîé ïðîòÿãà ðúêà êúì êîðåìà é. Èñêà ìè ñå äà çàòâîðÿ î÷è, ñÿêàø êàðòèíàòà íå å ðåàëíà. Æåñòîâåòå èì, òîëêîâà áëèçî äî ðúáà íà èíòèìíîñòòà ìå íàïðÿãàò. È ïëàøàò åäíîâðåìåííî. Ñÿêàø ñúì ïîïàäíàë â çàáðàíåí ñâÿò.
- Íèå íå ñìå ëþáîâíèöè, Àëåêñàíäúð - ÿ ÷óâàì äà èçðè÷à ñÿêàø çàä ñòîòèöè ñòåíè. - Àëåêñàíäúð íå ìîæå äà îáè÷à.
- Íå ìîãà - èçðè÷à êàòî ïàïàãàë òúìíèÿò ìúæ, à ðúêàòà ìó ïðîäúëæàâà äà ñòîè âúðõó êîðåìà íà Ôðèö.
- Äà ìó êàæà ëè, Àëåêñàíäúð, èñêàø ëè äà ìó êàæà òâîÿòà òàéíà?
Îòïèâàì ïî-ñìåëà ãëúòêà îò ÷àøàòà è êðúñòîñâàì êðàêà. Ìîæå áè îòñòðàíè èçãëåæäàì êàòî òåàòðàëåí çðèòåë, â êîéòî âñè÷êè àêòüîðè ñà ñå âçðåëè ìèã ïðåäè òîé äà ïðèïàäíå îò ñìóùåíèå. Óñåùàì ìóñêóëèòå íà ãúðáà ìè äà ñå ñòÿãàò.
- Àëåêñàíäúð âñå îùå ñïè ñ ìàéêà ñè! - Ôðèö íå îòìåñòâà èãðèâèòå ñè î÷è îò ìåí.- Ñòàíàë å íà 33, à îùå ñïè ñ íåÿ, ïðåäñòàâÿø ëè ñè? Äàæå ïîíÿêîãà ïîëçâà ãðèìîâåòå é...
Äîêàòî èçðè÷à òåçè äóìè òúìíèÿò ìúæ ïðèãëàæäà êîñàòà ñè ñúñ ñâîáîäíàòà ðúêà. Îïèòâàì ñå äà ñè ïðåäñòàâÿ ìàéêà ìó. È íèêàê íå å ñëîæíî. Ìèñëåíî ïîñòàâÿì áþñò âúðõó òÿëîòî íà Àëåêñàíäúð, ïðåäñòàâÿì ñè ãî ñ ëåêî óâèñíàëè áóçè, ñ ïî-øèðîê õàíø è ïî-âèñîê ãëàñ. Áè ìó îòèâàë ÷åðâåíèÿ öâÿò, êàòî òîçè íà ñòåíèòå èëè íà äèâàíà. Åäðèòå æåíè âèíàãè ñà ìå íàïðÿãàëè. Âíåçàïíî ìè ñå äîïóøâà. Èçïðàâÿì ñå è âçèìàì öèãàðà îò êóòèÿòà íà Ôðèö.
- Î, òè ïóøèø, ïóøèë ëè ñè òðåâà?
- Íå ñúì - îòâðúùàì. - Òîâà å âòîðàòà èëè òðåòàòà öèãàðà â æèâîòà ìè. Êúäå òóê èìà îãúí÷å?
Àëåêñàíäúð óñïÿâà äà èçâàäè çàïàëêà ïðåäè äà óñïåÿ äà ñúæàëÿ çà âúïðîñà ñè. Äîêàòî ìè ïàëè ñå çàãëåæäàì â ïàëåöà ìó. Íàé-âåðîÿòíî òîâà å áåçöâåòåí ëàê. Èìà ïåðôåêòíè ïðúñòè, êàòî íà ìóçèêàíò, äîáðå ïîääúðæàíè ðúöå, ñ ïðàâîúãúëíè, åäíàêâè íîêòè è ñÿêàø åäíàêâè íà äúëæèíà ïðúñòè. Ïðåäñòàâÿì ñè êàê Ôðèö ñå âãëåæäà â ëèíèÿòà íà æèâîòà ìó è êàêâî ìó øåïíå â óõîòî... „Òè ñè ìóçèêàíò, Àëåêñàíäúð, èçïèñàíî å âúðõó ðúöåòå òè"...
Ïúðâîòî äðúïâàíå ìå çàäóøàâà è ìèðèçìàòà íà òþòþí ïîëåïâà ïî áóçèòå ìè.
- Àëåêñàíäúð, íå ñå ïðèòåñíÿâàé îò íàñ. Òâîÿò äâîéíèê, òîçè Àëåêñàíäúð òóê ïåò ïàðè íå äàâà çà íèùî, íèùî íå ãî âúëíóâà, òîé å ìúðòúâ ñðåä æèâè.
- Òâîÿ ëè å òàçè êúùà, Ôðèö - îïèòâàì ñå äà ñìåíÿ ïîñîêàòà íà ðàçãîâîðà.
- Äà, èäâàì òóê, êîãàòî ìè îìðúçíå îò öåëèÿ ñâÿò, çàòâàðÿì ñå, ïóøà è ïèÿ, ïèÿ è ïóøà, êðåùÿ íà ÷åðâåíèòå ñòåíè, ìîëÿ ñå íà âñè÷êè âèäèìè è íåâèäèìè íåùà è ïîñëå ñè òðúãâàì, äîêàòî ñâåòúò íå ìå èçìîðè è íå ñå âúðíà ïàê...
- Îò êàêâî ñè èçìîðåíà - ÿ ïèòàì.
- Îò êàêâî?! Îò ìåí, îò õîðàòà, îò òîâà, ÷å ñòàâàìå âñåêè äåí âñå ïîâå÷å è ïîâå÷å è ñêîðî íÿìà äà èìà íèòî åäíà íåíàñåëåíà ïóñòèíÿ íà ïëàíåòàòà. Äèøàìå ñè âúâ âðàòîâåòå, ñïèì ïî÷òè åäèí äî äðóã, çíàåì ñè òàéíèòå, ÷îâå÷åñòâîòî å ïîáåñíÿëî îò ëèïñà íà ïðàçíè ïðîñòðàíñòâà. Äà ñè ìèíàâàë ñêîðî ïî óëèöà, íà êîÿòî íÿìà êèòàéñêè ðåñòîðàíò?
- Íå ñúì ñèãóðåí.
Êîãàòî ñÿäàì îòíîâî íà ôîòüîéëà ñå ÷óâñòâàì äàëå÷ ïî-äîáðå. Íèêîòèíúò âå÷å ëàçè ïîä êîæàòà ìè, à àëêîõîëúò ìå å îòïóñíàë äîñòàòú÷íî. Ïðèòâàðÿì î÷è è èçïúâàì êðàêà. Ïðåç ìèãëèòå ìè ôèãóðèòå íà Àëåêñàíäúð è Ôðèö ñå ñëèâàò, òåëàòà èì ñå äâèæàò åäíî â äðóãî, åäíî âúðõó äðóãî, ïðåïëèòàò ñå êàòî óñòíè, êàòî íÿêàêâà áåçêðàéíî äúëãà öåëóâêà. Ïðåç ãëàâàòà ìè ìèíàâà øîêèðàùàòà ìèñúë, ÷å òîçè Àëåêñàíäúð ìîæå áè ñúì àç. Íåãîâîòî òÿëî, ìèíàëîòî ìó, êîæàòà ìó, êðàñèâèòå ìó è äúëãè ïðúñòè, ñòðîéíèòå êðàêà - òîâà ñúì àç. À ìúæúò, êîéòî ïóøè íå ñúùåñòâóâà. Òîé ñúì àç, à àç ñàìèÿò - ìèðàæ. Ãëåäàì ñâåòà îòñòðàíè è îòãîðå è ñ îãðîìíî ñúæàëåíèå óñòàíîâÿâàì, ÷å íèùî íå ìîãà äà ïðîìåíÿ. Íî íå ìîãà è äà äîêîñâàì òîâà ìîìè÷å, äà ÿ ïðåãúðíà, äà ÿ ðàçñìåÿ, à âìåñòî íåÿ âå÷åð ëÿãàì äî äåáåëîòî è ìàçíî òÿëî íà ìàéêà ìè, ÷èéòî ãðèìîâå ïîëçâàì... Ãëàñîâåòå èì ìå ñòðÿñêàò.
Àëåêñàíäúð íàëèâà îùå ïèòèå â ÷àøàòà ìè, à Ôðèö ðîâè â íÿêàêâî ÷åêìåäæå. Âàäè ñíèìêè è ñÿäà äî ìåí. Íà ïúðâàòà ñíèìêà ñà òå äâàìàòà, ïðåãúðíàòè íà íÿêàêúâ ìîñò. Íà âòîðàòà ñà â ëîäêà. Íà òðåòàòà Àëåêñàíäúð ïóñêà õâúð÷èëî.
- È çíàåø ëè êàêâî íàïðàâèõìå?
Ôðèö ñå îáëÿãà íà ðàìîòî ìè, à Àëåêñàíäúð ñÿäà îò äðóãàòà ìè ñòðàíà.
- Íàïèñàõìå ñè æåëàíèÿòà íà òîâà õâúð÷èëî. È ñè ïîæåëàõìå äà ñå ñáúäíàò.
- Êàêâî íàïèñà òè, Ôðèö?
- Òîâà å òàéíà. À ñúùî è òîâà, êîåòî íàïèñà Àëåêñàíäúð.
Óñåùàì, ÷å ìè ñå ãàäè. Ìîìè÷åòî å îïðÿëî ãëàâà íà ðàìîòî ìè, à äî ìåí, ïî÷òè äî êîæàòà ñè óñåùàì ðúêàòà íà Àëåêñàíäúð. Îïèòâàì ñå ëåêè÷êî äà ïîáóòíà ìîìè÷åòî, çà äà ñå äîáåðà äî ïåïåëíèêà. Çàãàñÿì öèãàðàòà ïðåêàëåíî ïåäàíòè÷íî. Êîãàòî ñå îáðúùàì Ôðèö è Àëåêñàíäúð ñà ñå èçëåãíàëè åäèí ñðåùó äðóã íà çåìÿòà è ðàçãëåæäàò ñíèìêèòå... Ñÿêàø íå ñúùåñòâóâàì. Ñÿäàì íà äèâàíà è îòïèâàì îò ÷àøàòà íà Ôðèö. Ëåäúò ñå å ñòîïèë è ïî÷òè íå óñåùàì óèñêèòî. Íÿìàì êàêâî äà ïðàâÿ òóê... Íî ïðîäúëæàâàì äà ñòîÿ. Òÿëîòî ìè å íàòåæàëî, ñÿêàø ñúì ïúëåí äîãîðå ñ îëîâî. Àêî îñòàíà íà òîçè äèâàí òå ùå ïðîäúëæàò äà ñè øóøóêàò, äà ñå óñìèõâàò, åäâà äà ñå äîêîñâàò èëè ãàëÿò. Àêî ñè òðúãíà ùå ñå ñëó÷è ñúùîòî. Èçïðàâÿì ñå áàâíî è ñå îáðúùàì êúì ìîìè÷åòî.
- Ùå òðúãâàì - é êàçâàì ãëóõî.
- Ïàê ùå ñå âèäèì, Àëåêñàíäúð, ëåêà íîù - åäâà èçâèëà ãëàâà êúì ìåí ìè îòâðúùà.
- Ðàäâàì ñå, ÷å ñå âèäÿõìå - èçðè÷à ìúæúò â ÷åðíî, à áåëîòàòà íà çúáèòå ìó ìå óäèâÿâà çà ïîðåäåí ïúò.
Âçèìàì ñàêîòî ñè è áàâíî èì îáðúùàì ãðúá. Òå øóøóêàò, ñëåä ìàëêî òîé ùå ÿ ïðåãúðíå, à òÿ ùå ïîñòàâè ãëàâà â ñêóòà ìó. Çàòâàðÿì áàâíî âðàòàòà çàä ñåáå ñè è ñòóäåíàòà òúìíèíà ìå ïîãëúùà.


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 25.02.2005 @ 21:39:04 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Tiranozavar

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4.90
Îöåíêè: 22


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 23:52:59 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
Àâòîðúò íå æåëàå äà ñå êîìåíòèðà òîâà ïðîèçâåäåíèå.