Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 835
ХуЛитери: 4
Всичко: 839

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОтвъд при себе си
раздел: Разкази
автор: anesteziq

Не беше плакала на филм отдавна. От момиче. Спомняше си. Филмът беше канадски, но заглавието... Старото кино "Георги Димитров", до понеделничният пазар. Огромните опашки пред касите. Продаваха и по-евтини билети за правостоящи. Предварителна продажба за няколко дни напред. Салонът претъпкан. Кинопреглед, шумулкане на дрехи, шепот, проскърцване на седалки, просветване откъм вратите, закъснелите... и тишина.
Разказваше се за едно усмихнато, добро момче, късметлия, красавец, хокеист. Последната година се влюби в Нея. Нежна, юношеска, първа топла, трепетна и прекрасна любовна история. Тя забременя, а той получи повиквателна за Виетнам. Тя роди. До него избухна граната. Ампутираха и двата му крака. Писмата до нея секнаха. Той се беше прибрал. В съседно градче...
За първи път вървяха финалните надписи и беше тихо. Стояха по местата си, нямаше обичайната атака на изходите. Когато светнаха, тя бавно се изправи и гледаше в краката си. Бавно повдигна глава и се удиви. Мъж на средна възраст, този до нея. Лицето му беше мокро. Очите им се срещнаха. Беше като трус, чукване, рязък отрезвителен сблъсък. Лек смут и засрамено обърнаха гърбове... към най-близкото мокро лице.
И мъжете плачели на филми. Всъщност, за втори път плака. Първият път беше на "Слонът, моя приятел". Голям рев, детски. Така си мислеше. Отдавна беше, а сега - госпожица. Не съм лигла! какво съм се разциврила...
Наблюдаваше се, работеше върху себе си, себепознание. Беше, чела някъде кооолко е важно! Така предпазваш себе си от другите и другите от себе си. Учиш се. Перфектни хора няма. Стъпка по стъпка.
И се харесваше. Да. Барабар с регистрираните кусури. Самият факт, че се наблюдава и регистрира и има върху какво да работи, посока, я караше да се чувства някак добре, спокойна, уверена. И не съдеше, никого. Търпение, съзерцаване на другостта, харесване, нехаресване, избор. Определено я притесняваха неща като... почти екстазното приключение при висока температура, което изпитваше, тръпките, настръхналостта, пъпленето на безброй, невидими пръстчета по цялото тяло, корените на косата, докосването на завивката по откритите места, сякаш е в чужда, копняна, приказна кожа, някъде. Това беше причина да иска, да си предизвиква, ако може нарочно температура. Само да настине. Какво още я притесняваше... Идиотската усмивка, която цъфваше на лицето й при стресови тъжности. Спомни си как се усмихваше кретенски и се чудеше къде да се дене на погребението на леля си, също и на съученичка. Само да можеше да скове проклетата мимика. Беше помолила приятелката си да я зашлеви няколко пъти в тоалетните в училище, когато съобщиха. Ти си луда й каза, стига истерии! Истерии?!? Как истерии, аз истеричка?! Не! Това помогна. Нали работеше върху себе си. Самоконтрол. Контрол върху емоция и мимика. С желанията беше доста по-трудно. Идеше реч за озаптяване на естествеността.
Минаха години, житейски перипетии, падане, ставане и пак, влюби се за първи път в човек, който й каза: "Ти не обичаш никого", за да установи, че е постигнала желаното. Беше предпазила другите от себе си, както и обратното. Почти. Не се усмихваше на шокиращи тъжности и не харесваше температура. Дали е обръгване, приемаше ги с търпение да отминат. Не хленчеше. Стоик. Човек, на когото може да се разчита. Видимо съчувстваше. Спокойна, изпразнена, придобила изкуствени "крайници" на мястото на ампутираните. Наболяваха есен, засърбяваше пролетно. И плачеше, но не и на филми. Те бяха измислени. Протези. Понякога плачеше, но винаги сама, в уединение, далеч от всички разреждаше петмезената си себененавист, отвъд при себе си. Силната жена. И беше истински сама по светло. Изгуби се, нямаше се. Тъжна, празна, пълна жена със спомени. Мъртва.
Докато не я позна един Човек в когото се видя. Себе си. Инкарнация. Неистово я пожела. Защото той я пожела отвъд. А отвъд е тук, в мрака. И не е страшно. Истинско е. Без предпазни наколенки и налакетници. Доверие. Че болката е за да боли. Усмивката, да топли.
Препоръча й филм и плакаха. Тя много. Трогна се, трепетна и жива. Влюбваше се, естествено. Слаба и истинска. И мъжете плачели на филми.


Публикувано от aurora на 14.02.2005 @ 08:23:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   anesteziq

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
386 четения | оценка 5

показвания 26050
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Отвъд при себе си" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Отвъд при себе си
от Merian на 14.02.2005 @ 08:34:52
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
И не е страшно. Истинско е. Без предпазни наколенки и налакетници. Доверие. Че болката е за да боли. Усмивката, да топли..."

...и се питам, що трябва да се извърви наобратно първо кръга, докато се сетим, за нещо, което сме знаели....
Поздрави:)