Размисъл / Продължение - 7 /
154. Чрез свой коментар, една читателка ме накара да се замисля върху формата, в която поднасям афористичните си размишения и реших да ги направя още по-пригодни за усвояване.
Пояснение 1. Всеки афоризъм е продукт на мой размисъл върху натрупания опит на човечеството през вековете и конкретизиран за спецификата на времето, в което живеем.
Допълнение 1. Всеки афоризъм третира, нравствена, естетическа или нравствено-естетическа проблематика, осмисляна от гледна точка на съвременната научна парадигма, която има мирогледна обоснованост във философията, разработвана от мен като хуманен екзистенциализъм.
Допълнение 2. Предлаганите тук афоризми влизат в съдържанието на новата художествена литература като част от нейната системно-структурна методология, имаща интердисциплинен характер.
Пояснение 2. Съдържателното разглеждане на нравствеността, която не е тъждествена на морала, изисква конкретност и затова изложението ми в публикуваните материали се движи в границите на конкретните ми отношения до тяхното глобално измерение, което е тавтологичен израз.
155. Да превърнеш живота в безкрайна игра е проява на висша мъдрост.
Пояснение 1. Посланието се адресира конкретно към читателя, за да покаже и замисъла на организаторите на сайта, когато казват:"Забалявайте се!" но кой как разбира тези послания? Разгарянето на низки страсти във виртулното пространство чрез интриги и др. е грозно.
Пояснение 2. Предлаганата област за размисъл се определя от процеса на преход между живота, който има обективно-субективни характеристики и играта на живота в лицето на организираната по специален начин жива човешка дейност, която пък има интелекта като своя страна, прояваваща се като мъдрост.
Въпрос 1. Защо посоченият процес е проява на висшамъдрост? Отговор: Защото задава точно определен тип индивидуално възпроизводство, което пък е в зависимост от харктера на обществената структура.
Въпроси 2. Що е живот? Що е мъдрост, разбирана като изграден интелект? Каква е връзката между тях?
156. Прави добро само ако можеш да понесеш и неблагодарността, която предизвикваш с него!
Въпрос 1. Какво е мястото на доброто в процеса на индивидуалното възпроизводство?
Въпрос 2. Но що е добро?
Въпрос 3. Каква е връзката между "добро", "благодарност", "неблагодарност"?
Въпрос 4. Как се устоява на неблагодарността?
Въпрос 5. Каква е спецификата на отношенията в сайта от тази гледна точка?
157. Има скръб, която, щом разцъфти, подобно на любовта, е за цял живот.
Пояснение 1. Този афоризъм с особена сила касае онези поети, които са глашатаи на сръбта от причинявана болка, защото това е реалността, която познават. Но що за поети са това?
Въпрос 1. Какъв е пътят на скръбта?
Въпрос 2. Каква е природата на любовта като несъвместима със скръбта?
Въпрос 3. Каква е спецификата на онова съществуване, което е подвластно на скръбта?
Въпрос 4. На какво трябва да се учат младите поети като пооети на съвременния свят?
Въпрос 5. Как се извежда човек от блатото на скръбта?
158. За учения е съвсем естествено да не допуска произволните мнения да се представят като компетентни и обосновани научни становища.
Въпрос 1. Кой автор може да бъде признат за компетентен?
Въпрос 2. Що е становище като несъвместима с произволното мнение?
Въпрос 3. Какъв е характера на коментарите към творбите, публикувани в сайта?
Въпрос 4. Що е издържана критика и що е интрига, разгръщана под формата на критика?
Въпрос 5. Защо конкретни мнения определям като "махленска клюка"?
Защо мнението и становището са страни на несъвместими типове отношения?
159. Верността е основа на любовта и на приятелството.
Въпроси 1. Що е любов? Що е приятелство? Каква е връзката на тъждество и на различие между любов и приятелство?
Въпрос 2. Какво е мястото на верността в структурата на любовта и на приятелството?
Въпрос 3. Какви други въпроси можете да дефинирате?
160. Тонът на гласа е предметна област на научната дисциплина "етопея".
Пояснение 1. Етопея е научна дисциплина, обоснована от мен, имаща за предметна област модалността на съжденията. С това се обяснява една от особеностите на водения от мен диалог в сайта - абстрактната виртулност става конкретна субективна реалност, дихание на водения разговор.
Пояснение 2. Въпросът за еротичното дихание, възмутил до ужас морала на бабите от махалата, е специфична предметна област с нравствено-естетическо съдържание, което предполага анонимните критици да преразгледат позициите си и то не само по този въпрос.
Публикувано от hixxtam на 23.01.2005 @ 09:48:43