Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 758
ХуЛитери: 3
Всичко: 761

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРаждането на Венера Мировска
раздел: Избрано проза
автор: pc_indi

Този пътепис започва с един виц, наречен: „За кожата на две херинги“ :
Влизат, значи,  две хернии в едно заведение и гледат- събрали се банда болки на банкет. Даже бая нагазили в банкета- поразмазали грим, поразрошили прически, размятали токчета под масата... Едни пеят тихо кахърни песни, други се дерат с цяло гърло: "We``re not gonna take it!!!"... Трети унило, с мътен поглед  седят, хапят  устни и нервно отпиват от питието си; други драскат стихчета на салфетка и бършат рязко с ръкав по някоя сълза , все едно отлепват лейкопласт от рана, други се хилят истерично....
- Казах ти да не влизаме тука... - просъскала тънко през зъби по-малката херния и леко дали назад, но не нацелили вратата, през която влезли и със сконфузени усмивки  смутолевили:
- Наздраве, момичета!... Забавлявайте се...Ние, таковата...няма да ви пречим, ще се свием там в ъгъла...
- Кви са тия бе?- вперили погледи в тях  "момичетата"  и зашумолили:
- Тия са хернии...
- Да бе?!...
- Да! Гаранция!....
- Какви хернии бе?..
- .Дискови...
-  Какво диско беее?! - надигнала глава от масата най-рошавата - Само хеви метъл форевър!!! - и пак забила глава в масата.
- Оооо ама как в ъгъла ще скучаете?! В никакъв случай! - скочили ДийСнайдърът и МаркМендосата, подхванали под мишница двете клети хернии и ги повлекли към тяхната маса.
- Заповядайте при нас, девойки! Ще пиете за наше здраве по едно няколко пъти! Нали сте душата на компанията!Ха ха....
И седнали херниите, какво да правят. Онези били от тия, на които не можеш да откажеш. И като им влязла глътка... А едно, а още едно...
- Казах ти, че си го бива заведението... - изфъфлила по- голямата херния - Тука се запознах  с най-якия шип в живота ми, честно! Ееейй такъв му беше върхът!
- Не ми се говори за шипове... Всички шипове са боклуци... - хлъцнала другата
- Я гледай- тия отворените заспаха... Ха ха... ние пием, тях ги хваща...
- Да бе! Поканиха ни, а изпозаспаха... Егати неуважението!...
- Да не ти пука! Аз нали те уважавам... ти мене уважаваш ли ме?
- Е много...хлъц!...ясно! Ама гледай какво мезе са ни сложили - херинга...
- То май... ние сме херинги...
-  Ей, вярно бе! Много си умна! на херинги ни направиха... Херинга - херинга яде ли ?  - това е въпроса...
- Не бее... Друг е въпроса- кой ще плаща сметкатааа? Заспали са като пънове. Даже тая дето най-силно се дереше, преди да откърти, ми пееше в ухото: "ти склони глава на мойто рамо.... Не говори! Танцувам сам, макар и с теб...."
- Заведението черпи! - обадил се изневиделица собственика- Айде сега се изнасяйте полека всички, че ще метеме Че започват баловете.

Този виц Венерчето го избълва в апогея на една нечовешка криза и ненамиране на място от болка, причинена от две хернии на врата, с които се беше сдобила и които за по-благозвучно нарече „херинги“.
Венера всъщност не знаеше, че се казва Венера. Тя си мислеше, че се казва Здравка Боримечкова, защото толкова беше повярвала в силата и изддръжливостта си, и толкова нямаше враме да мисли за болести, погълната от работа и ангажименти, и с такава лекота и бързина се справяше с всяко неразположение, дръзнало да се появи, че и през ум не й минаваше, че нещо може да я събори и извади от Играта. За това и не усети кога са доплували в нея въпросните херинги. Едва когато им пораснаха зъби и започнаха да я хапят и да й привличат вниманието, и един несловоохотлив, но познаващ добре работата си птеродоцент й каза, че ги е видял на рентгена.
В началото не ги взе насериозно, но след двумесечна борба с тях, опитвайки се да ги третира с изписаните лекарства , стана ясно, че те нея са я взели съвсем насериозно.. Болезненото недоумение от заключението на птеродоцента : „Така си оставаш. Най-много някакви инжекции...“ , я тласна към по- радикални мерки. Когато след всички последвали инжекции, вливания на системи и торби с лекарства херингите отново й показаха средна перка, вече с абсолютна сигурност знаеше, че са с аксцендент Пираня и че тая работа няма да е лесна. Също така с абсолятна сигурност разбра, че изобщо не се казва Здравка Болримечкова и съвсем не знаеше как изобщо се казва. Не знаеше и че може да съществува такава неистова, коварна и непреклонна болка,ма%^**()^&ка му!!!, която я вдъхновяваше да кърти стълбове, дървета и всякакви неизкъртими иначе неща, да разбива с глава стени, но не метафорично, а съвсем наистина.
Освен за вярата си в това, че Бог знае какво прави и спокойствието от този факт, беше благодарна и за блажената анимационна лудост, с която беше благословена и през чиито очи гледаше на себе си и на света. И на херингите, ма%^&&*((ка им!!!
Ок, ясно беше, че трябва да намали оборотите, нещо повече- да спре, да се обърне, да си свали бутонките и да влезе в себе си, да се запознае издълбоко с херингите, а чрез тях и със себе си. Защото при цялото дългогодишно тъпчене с книги, или не беше разбрала нищо, или не беше чела каквото трябва, щом сега някакви херинги я връщаха в базата данни и настройките й. Наясно беше с всички психилогически, кармични, генетични и пр. причини да й бъдат зачислени саблезъбите херинги и уроците им, че щом трябва да живее с тях, ще трябва да се водят мирни преговори за поносимо съжителство , под надслов “Да превърнем равнобесието в равновесие!“. Защото макар и в нея, те сякаш живееха свой отделен живот. Успяха да я скарат с всички ветрове, климатици, аспирации и всякакви смучещи и духащи машинки, да я бутат да затваря врати, прозорци, да навлича елечета, да се увива до ушите, да се намества в пози, които ги правеха мирни, доволни и щастливи от живота, да се кълчи, подпира и държи видимо неадекватно навсякъде... На всичко отгоре, явно бяха женска и мъжка, защото се сдобиха с още едничка.
Нарече ги Протрузина, Шипарко и Ингвиналия. И си заживяха немирно. А трябваше да се разбере някак с тях. Защото й се бяха случили, защото я обсебваха и й пречеха да прави това което единствено й се удаваше най-добре- да работи. Защото бяха извадили най-силния коз срещу нея- Болката. Светата Болка- страховита и непреклонна, която сякаш ти казва, че вече не си добре дошъл в това тяло, което до вчера не харесваше напълно, от чиито някакви особености се срамуваше, без да си даваш сметка, че това е единственият ти дом, за който очевидно не си се грижил с достатъчно нежност и внимание, не си пазил достатъчно добре. Когато един дом е оставен без бдителността и грижите на стопанина, съвсем логично бива взет на абордаж от херинги, пирани и всякаква бездомна сволоч. Намърдва се и Болката, разхвърля си багажа навсякъде и те свиват в ъгъла на себе си. А няма къде да отидеш. И няма нищо по- подходящо от Болката, което да те прибере вкъщи и да те подсети колко много обичаш този дом и не искаш да си тръгваш от него, защото всъщност ...го обичаш. Защото искаш точно този дом за още време, точно това слънце, точно тези човечета в живота си, искаш да пътуваш, да се смееш, да пиеш бира, да четеш книгите, които все още не си прочел, да изживееш онази любов, без коятооо никак не моожем, а не е лесно, не е лесно...у дома да се връщаш, да се връщаш бездомен.... Да те смири, да те запознае и сдобри с теб самия. Защото тя е най- честният и откровен Приятел, най-мощната аларма, че си жив , че трябва да се събудиш за живота си, който не е за изпускане, ма%$%^^&&ка му!!! И разбира се, да разкараш тези самонастанили се херинги, които не просто те вкарват във филма „Светата Болка“, но и ти казват на херингския си език, че Филма всъщност свършва, но айде, от тях да мине, ще ти отпуснат поне дълги финални надписи. Айде без тия!
И така, на Венерчето й се наложи да направи най-трудното нещо, което идея нямаше обикновено как да направи- да се погрижи за себе си, защото явно твърде дълго беше отсъствала от....себе си. След цялата информация, която побра главата й относно съвети за борбата с организираните херинги от сайтове, книги, статии, каквото чу, прочете и избълнува в медитация и болезнени трансове, кълбета, салта и асани, реши да отпочне като ги заведе на едно санаториумче, с всичките му атракциони и чудеса, които нормалните жени си причиняваха и съвсем без херинги. С небивал ентусиазъм и вдъхновение се втурна да си набави джапанки, бански, плажна чанта и прочие необходими за мисията неща. И понеже, както е казано и доказано: Когато Бог иска да спаси някого, му праща някой да го обича, в последния момент с нея реши да тръгне и нейна приятелка, на която явно звездите й говорят и в случая са й пошушнали:“ Виж ся, обекта е под постоянно видеонаблюдение, но е добре да има и още един ангел на място, щото е непредсазуем модел, та ти зачисляваме тоя екземпляр, малко да отдъхнем и ние, пък и мноого работа има, човек!“
Херингите веднага харесаха санаториумчето.Нали са риби, обичат водата, пролича им, че се кефят на цялата тая работа. „ Вижте, мога да анправя звезда!“- кокетничеше Ингвиналия(тя беше естетиката и класата на триото- финна и изящна, премерена и елегатна, свиреше на арфа и цигулка по нервите и дисковете на многострадална Венерка).“Аз пък мога да плувам назад!“ - радваше се Протрузина(тя беше тежката артилерия- тромава, протяжна и все едно с чене от рогвайлер. Нейните музикални инструменти бяха гайдата, акордеона и ловджийския рог). „А какво ще кажете за тройния ми скооок и подводно плуване, а?“- куфееше Шипарко(дивакът на компанията, който имаше дарбата да опъва нервите, сухожилията и вертебралните артерии като лъкове и да стреля като един Робин Худ.Музикални инструменти- китара, барабани и виолончило). Венера вече им познаваше всичките номера, защото нали някой беше казал:“Възлюби болестта си“ и я беше възлюбила, но и като всяка уважаваща себе си хитруша, шизофренично се разграничи от нея и им гледаше все едно отстрани сеира.Най-трудни за търпене „музикантите“ бяха, когато и тримата се опитваха дружно да композират и изпълняват нетърпими „парчета“, благодарение на които усвои всички африкански танци и прилежащи им звуци, викове и каканижения., при това без изобщо да иска да е солист на тази група.
Назначиха й четири процедури-перлена вана, физиотерапия с ток,т.н. Банче(100% минерална топла вода в басейн) и кал. От тях най-много си хареса перлената вана, която определено е най- атрактивна. Първоначално, като всяко диво същество, с ужас се държеше здраво за дръжките, сакън да не я отнесе на някоя друга планета тая луда вода, или като че е в няакво влакче на ужасите, но нали с хубавото бързо се свиква, скоро прибра и ръцете- и те да намажат от целебния кеф. Обикна и калта. Защото от кал човека е направен, като се посчупи, да се навре пак там, да се поомеси в първичната субстанция и току виж се пресъздаде за нов живот. Подозираше, че онова бялото в главата не ще да е направено от кал, а другаде, но и на него калта определено му добавяше по някоя гънка повече.И понеже херингите започнаха сравнително кротко да се забавляват, именно в калта Венера започна да се събужда за себе си, да си припомня бааавно- бавно и малко по малко, че всъщност се казва Венера. Е, веднъж изскочи по навик Здравка Боримечкова да й пренесе един шезлонг под мишница, но Венера бързо я отпрати. Нямаше как да се отърве напълно от нея, а и нямаше как Здравка да я остави сама, но твърдо реши да я прибере, за да не плаши излишно хората и да се представя за нея. Особено сега, когато вече се запозна със себе си, с всички ароматни подхранващи масла, които правеха кожата й мека и блестяща, с лекотата да се разхожда по бански и без бански, да предава и душата и тялото си на водата, слънцето, въздуха и божията милост. И да пропъди от ума си всичко, което я натъжава и действа като афродизиак на Болката. Е, не мина без провокации- веднъж на един красивимък плаж за здрави хора, тъкмо когато се беше отпуснала блажено със затворени очи, пуснала всички грижи и терзания да хрупат и подравняват райграса, люлееща душа на балкона на нирваната, от близкия детски басеин децата с цяло гърло се задраха: „Генади! Генади! Генадииии!...“ - баш името на любовния й катаклизъм, дето толкова се стараеше да забрави! Рече си: „Ще млъкнат...“ Но не би... Веднъж, два пъти, пет пъти...сто и осемдесет пэти... Толкоз пък ли да не му работеха ушите на този Генади?! Точно Генади ли трябваше да си кръстят детето тия хора и да го домъкнат там с развалените уши?! Усети как Здравчето се надига и приготва разширителите за уши, но нежно я спря- невъзпитано и рисковано беше да вади от водата за ушите чужди деца. Така и така прескочи балкона на нирваната, реши да почете новата книга детобеше приготвила и просто да не ги слуша. Точно на деветия ред установи, че главният герой се казва... Генади. Нямаше как да я метне първосигнално в детския басеин по Генади, защото книгата беше на ангелската прятелка, а и се оказа много интересна и забавна книга. С изключение на това малко лирико-трагично отклонение, санаториалната почивка мина подобаващо херингопосветено, физиотерапентично и набълбукано. И разбира се, напълно недостатъчно.
Още по пътя за вкъщи й стана ясно, че не се лъжат със санаториумче тия гадове. Или поне не от едно.И я емнаха едни философско-семантични размисли за това как херингите се отнасят към човека така, както дървениците се отнасят към дивана. И колко трудна е борбата с дървениците, и колко дивани са изхвърлени заради тях...Е няма пък! Грехота е да се изхвърли такъв хубав див...ан!
А и започнаха съвсем да си превишават правата- не й позволяваха да излиза много и за дълго , да седи, да стои на едно място... Според тях готвенето трабваше да се случва по съвсем различен от досагашния начин, а именно, за супа, например, трябваше да легне на четири възглавници, под точно определен ъгъл от около 120 градуса, за да нареже зеленчуците, след което с няколко припълзявания и скока да ги забие в тенджерата като Майкъл Джордан топката в последната минута в коша, след това с едната ръка да стиска Шипарко за врата, с другата да налее вода в тенджерата и да я приземи на котлона, докато краката й се опитват да си разменят местата. После, докато се варяха, до следващата манипулация можеше волно да се извива на леглото, в опити дружно да го преплуват. Но повече от всичко в прекалението им беше, че...не я пускаха на работа. Не и без тях.Поне там да мируваха, но не би.Вадеха всичките си музикални инструменти, а такава група бяха, че засвирят ли, няма как да не танцуваш.А това на работното място е мъчително неуместно.
За да я разнообразят, разсеят от тях и внесат радост в ежедневието й, обични близки а записаха на екскурзия до Власинско езеро- т.н. Сръбско море. Хубаво, ама на връщане на границата имаше задръстване и трябваше да чакат четири часа!!! И Шипарко, и Протрузинка, и Ингвиналия дружно рекоха: „Абсурд!Ние се връщаме на Власинско езеро!“ Зор видя докато ги убеди, че от нея ако зависеше, веднага би ги пуснала, но без нея нямаше как да стане тая работа, а тя твърдо държеше да се въздържи от езерото.“Оффф...- изпуфтя Шипарко- Момичета, предлагам да си доядем плексусите и да си пуснем „Задругата на херингите“ , докато пуснат тая граница...“ и това беше чудесен повод Венера да направи безброй обиколки на автобуса и колоната от автомобили, идвайки й да пее с цяло гърло(предвид това, че бяха в Сърбия) - „Имам херинги, али коме да ги дам?! Комеее?!! „ Както и да се убеди окончателно, че на дълъг път с херинги не се ходи.
След ядреномегнитният резонанс, обаче, анимационния канал заби, защото се оказа, че не само херинги са я налазили, а и една киста се е самопоканила- Лейди Кистинджър. Мнооого кофти работа. Мечтата й да не се оперира се сбъдна- просто не може, няма как, не става. Никакви облъчвания повече, никакви физиотерапии, лазери и пр. Това, което кефи херингите, нервира люто мистериозната Лейди.. Само водни масажи, плуване, обезболяващи и най-вече Бог. Та, от цялата анимация остана само човечето от „Минута е много“ с неговите: „ Ами сега?“ и „Няма враме!“
И така разбра, че хубавото на присъдите им е в това, че ти дават свобода. Истинската и най-интересна част от живота започва след присъдата. Тогава можеш да си отдъхнеш и да бъдеш себе си. Тогава целия ставаш....до болка красив, проснат в цял ръст в нозете на Господ. Тогава прощаваш на него, на себе си и на всички всичко, което си позволил да те засегне по какъвто и да било начин. И обикваш с тройна сила и Бога, и другите тленни човеци, и себе си, и Живота- всеки ден, час и миг от него, с всичко, което има за теб в този миг.. защото Живота е точно толкова -един миг, в който имаш време само да бъдеш щастлив. Защото Бог желае да бъдаш щастлив и изтъкан от светлина. Както ти искаш да бъдат щастливи децата ти, както искаш да изпълнят мечтите ти за тях, да осмислят и себе си, и теб.
Нямаше как да не се набълб,ка в перлената вана на Философията Венера. Не мина без сълзи, без терзания за края на света й, ревливи музики и пр. Но и друга песен знаеше и реши да си я наниже като пояс в това море- „...и де се удавиме, няма да се даваме...Водно колело!...“ - нали водни ппроцедури казаха докторите. Единственото, всъщност, което казаха, че може да прави.Часът на Смирението бише настъпил и макар да не беше силна по този предмет, трябваше да научи всичките му уроци и да се държи подобаващо, колкото и трудно да й беше.
Разбра, че понякога за да докажеш, че обичаш себе ис и живота си, си изправен пред това да се бориш за него. С всички сили, с всички средства. Дори когато видиш колко си противоречат природната и традиционна медицина и как се оспорват взаимно – джинджифила изчиства токсините и е чудодеен, но за него токсини са и лекарствата, и поради това спира действието им. Едните казват : вие я тровите, ние я лекуваме, другите – да, ама вие сте бавни, ние действаме бързо и ефективно... А няма как с лекота да избереш едно от двете.
Хвърли се неуморно да следва всичко, което чуе и прочете като средство за изцеление- ръченици и „Мома Яница“ до бездъх, плавни и внимателни гимнастики, слушане и пеене на Гаятри мантра и мантрата за изцеление РА МА ДА СА СА СЕЙ СО ХАНГ ... Понякога се и уморяваше в тази борба. В крайна сметка всичко е в ръцете на Бога истински важното е да се свържеш в дълбока молитва с него. Да се довериш на плановете му, да ги приемеш....И да вярваш в изцелението си.
Права беше арттерапевтката й и обична приятелка, че трябва да се освободи от херингите, които така грижовно беше нарекла и поименно.

И...А! Анимационния канал тръгна!
- Ехо...Проба, проба...Чуваме ли се? Оправих го!- това беше Шипарко.- Много задобрявам, а?
Венера наблюдаваше малката група херинги и се чудеше...кога , как, защо и лудост ли е, че ги беше... обикнала? Те живееха в нея... Като малки деца, като големи учители... Израстваха заедно....
- Вижте, Шипарко, Протрузина, Ингвиналия, Лейди Кистинджър.... - каза им Венера- Благодаря ви! Без вас нямаше да разбера колко много се обичам...
И ние те обичаме!- обади се Ингвиналия – Виж каква прекрасна музика правим за теб.
- Да... - каза Венера- Просто...Това не може да продължава така... Много ми се искаше да ви кажа, че е време да си тръгнете от мен...
- Какво?!- недоумяващо изстреля Шипарко, а Инвиналия, Протрузина и Лейди Кистинджър позинаха от изненада.
- ...но знам- продължи Венера- че няма как това да стане без мен. Природата ви е пакостлива, причинява ми страдания, не ми позволява да изразявам себе си по начините,по които мога. Няма как да останете в този вид...
- Ама какви ги говориш?!- възмутено викна Шипарко- Не ти ли прави впечатление, че все по- рядко се занимаваме с музика, макар и да задобряхме в нея? Сега се занимаваме със земеделие...
- Ахааа!- каза Венера- значи затова усещам гърба си като разоран?! И мотиката под плешката....
- Там Протрузина сади Тулси. Ингвиналия се е заела да развъжда лотоси, а аз ще отглеждам Пейотл...
-Шипарко!!!- кипна Венера- Опитвам се да ви кажа, че е време да се ориентирате към трансформация. Не знам какво садите, но то трябва да е добро за мен и чрез мен.Приемете го. Бъдете....Изкуство.
- Само да питам....- надигна се Лейди Кистинджър
- И за теб се отнася- стрелна я Венера – Точка.
Т
О
Ч
К
А


Публикувано от anonimapokrifoff на 21.10.2022 @ 08:33:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Избрано проза

» Материали от
   pc_indi

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:46:49 часа

добави твой текст
"Раждането на Венера Мировска" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

RE: Раждането на Венера Мировска
от mariq-desislava на 21.10.2022 @ 21:18:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха, толкова много се смях, че чак утре ще изцъцря адекватен коментар. Велика си, Инди.:)


Re: Раждането на Венера Мировска
от Marta на 22.10.2022 @ 20:33:12
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Така ми се щеше да мога да се посмея, но не можах. Знанието носи печал, така или иначе...не казвам "мъдрост" много съм далече от тези високи територии. Възхищавам се на издръжливостта, търпението, самоиронията, добротата и умението да се надсмееш над ситуацията. Да погледнеш на нещата от най-приемливия ъгъл, в розово, не знам защо си ги представям розови тези твои херинги, и се надявам в крайна сметка, да ги одомашиш и да мирясат!

Кураж - много хубава френска дума! Coeur. Мисля, че е добре да им се говори на френски ;) *