Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 754
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 759

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Boryana
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÏîñå÷åíàòà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: alidora

Íåÿ âå÷åð ñåëîòî çàìðúêíà êàòî ðàçáóíåí êîøåð. Ïîñå÷åíàòà ñòàíà Äàìÿíèöà è ïîëîâèíàòà ìîìè íèæåõà ïåðëè îò ñúëçèòå ñè. Äðóãàòà ïîëîâèíà çëîñòíî îáñúæäàõà áóëêàòà, ïîòúíàëè äî øèÿ â ëåïêàâàòà òèíÿ íà çàâèñòòà. Ìîìèòå íå îáè÷àõà Àáëåíà, âúïðåêè êðîòêèÿ é íðàâ.
×åðíèòå é, êàòî âúãëåí, î÷è è çàîáëåíàòà, íàëÿòà ñíàãà ïúê îìàéâàõà íå åäèí è äâàìà åðãåíè, íî îñòðèÿò, äúëúã áåëåã âúðõó öÿëîòî ëèöå ãè ïëàøåøå.
Òóðñêèÿò ÿòàãàí ïîñå÷å öÿëîòî é ñåìåéñòâî, îùå êîãà áå ïåëåíà÷å, ïåðíà è íåÿ ïðåç ëèöåòî, íî òÿ, êàòî ïî ÷óäî, îæèâÿ. Îòãëåäà ÿ ñòàðàòà Êîéíà, êîÿòî ìíîçèíà ñìÿòàõà çà âåùèöà, íî õåì ñå ñòðàõóâàõà îò íåÿ, õåì ñå ðåäÿõà çà öåðîâåòå é, êîãà íèùî äðóãî íå ïîìàãàøå.
Íåÿ âå÷åð Àáëåíà çàñïà ùàñòëèâà â ìå÷åøêàòà ïðåãðúäêà íà Äàìÿí è äîðè íàòðàï÷èâîòî, ìúë÷àëèâî íåîäîáðåíèå íà ñâåêúðâàòà ñå ñòîïè îò óìà é, êàòî ñëàíà íà ñëúíöå.
Ãîäèíèòå ïîòåêîõà ðàâíè, êàòî ðåêà, íî ïîñòåïåííî ùàñòèåòî çàïî÷íà äà âåõíå è çà÷åçâà â õîðñêèòå øåïîòè: „ßëîâà, ïðàçíà, ÿëîâèöà…“
Î÷èòå íà ñâåêúðâàòà âñå ïîâå÷å çàïî÷íàõà äà èçòúíÿâàò â äâå ëåäåíè öåïêè, à óñìèâêàòà íà Äàìÿí íàìåòíà áîõ÷à ïðåç ðàìî è ñå çàïèëÿ íÿêúäå çàä äåâåò çåìè â äåñåòà.
Àáëåíà ÷åñòî õîäåøå ïðè áàáà Êîéíà, ïèåøå òúðïåëèâî íåéíèòå áèëêè, à êîãàòî ñå èçñóíåøå êàòî ñÿíêà îò âðàòàòà, ñòàðàòà äúëãî è ãîðåùî ñå ìîëåøå ïðåä ìàëêàòà èêîíêà íà Áîãîðîäèöà.
Íàêðàÿ Àáëåíà ñúâñåì ñå îò÷àÿ è âñå ïî – ÷åñòî ïîãëåæäàøå êúì êëàäåíåöà. Âîäàòà ìó ñÿêàø ÿ çîâåøå, ìàìåøå, ìîëåøå äà é ïðåäàäå êðúøíàòà ñè ñíàãà, äà óìèå ãðèæèòå îò ëèöåòî é è äà ñêëîïè çàâèíàãè ïðåêðàñíèòå é ÷åðíè î÷è.
Íå ùåø ëè îáà÷å, òî÷íî ïðåäè äà ïîãúëíå êðåõêèÿ é æèâîò è äà ãî îòâåäå â ñòðàíàòà íà ñåíêèòå, ÷óäîòî ñå ñëó÷è.
- Òðóäíà ñúì, ìàëå – ïðîøåïíà åäíà âå÷åð Àáëåíà è ñÿêàø ñàì Ãîñïîä ñëåçå íà âå÷åðÿòà èì.
Íî íå ìó áåøå äîøëî âðåìåòî, êîãà áåáåòî òðúãíà äà èçëèçà. Íåäîíîñåíèòå òðóäíî îöåëÿâàõà, çàòîâà è èìå íå ìó äàäîõà. Óâèõà ãî â àãíåøêè êîæè è ãî îñòàâèõà íà òîïëî êðàé îãíèùåòî, à ñâåêúðâàòà ñ íàòåæàëî ñúðöå ìèëâàøå áîñîòî êðà÷å ñ øåñò ïðúñò÷åòà, êîåòî ñå ïîäàâàøå îò êðàé÷åòî .
Ïðåâèõà ãúðáîâå è çà÷àêàõà íàé – ëîøîòî, îáà÷å â íîùòà ñðåùó Äèìèòðîâäåí åäèí íåìîùåí ïèñúê ñðÿçà òèøèíàòà, íàäâèñíàëà êàòî ïîêðîâ íàä êúùàòà.
Ãîñïîä çà âòîðè ïúò ñëåçå â òîçè äîì è ðàçðåøè íà õèëàâîòî äà æèâåå.
Ìàëêèÿò Ìèòüî ðàñòåøå äðåáíî, íî çäðàâî è æèëàâî äåòå.
Ðàçáðà ñå çà øåñòîòî ìó ïðúñò÷å íà ëÿâîòî êðà÷å è ëþäåòå âçåõà äà ñå ïëàøàò îò íåãî è äà ãî îòáÿãâàò, íî äåöàòà ãî îáè÷àõà è ïî÷èòàõà êàòî âîéâîäà. Õîðñêèòå ñïëåòíè, ÷å áèë áåëÿçàí îò Äÿâîëà, îòè ãî å ðîäèëà Ïîñå÷åíàòà, ñòèãàõà ñàìî äî ÷åðíèòå ìó, èñêðÿùè êàòî âúãëåí÷åòà î÷è, ïîñëå ïîòúâàõà â øèðîêàòà ìó, òàòüîâà óñìèâêà è ïàäàõà îáåçîðúæåíè â íîçåòå ìó.
Ñâåêúðâàòà îòâîðè øèðîêî î÷è, èçïúëíåíè ñ ëþáîâ è áëàãîäàðíîñò è íå äàâàøå êîñúì äà ïàäíå îò ãëàâàòà íà ìàëêîòî è ìàéêà ìó.
Áëàãàòà óñìèâêà ñå âúðíà îòíîâî íà Äàìÿíîâîòî ëèöå è íàðèñóâà òîëêîâà îáè÷ â î÷èòå ìó, ÷å Àáëåíà öÿëà ñå êúïåøå â íåÿ.
Íî, äóìàò ñòàðèòå õîðà: Ìíîãî õóáàâî, íå å íà õóáàâî.
Åäèí çíîåí, ëåòåí äåí ñÿíêàòà íà Áèëþë Àãà íàäâèñíà íàä ñåëîòî, êàòî ÷óìàâ îáëàê. Îðäàòà ìó, íàñòðúõíàëè è ðàçëþòåíè ñòúðøåëè, áå ãîòîâà äà ïàëè è ñå÷å íàðåä.
Àáëåíà áåøå íà ìåãäàíà è íå ñâàðè äà èçáÿãà íàâðåìå. Áèëþë Àãà ÿ ñúçðÿ è î÷èòå ìó ñå íàëÿõà ñ êðúâ, à â ñëàáèíèòå ìó çàáóøóâàõà ìúëíèè.
Äîðäå êðúøíàòà é ñíàãà ñå ëþøíà äà ïîáåãíå, äâå ñòðàøíè, ìðúñíè ðúöå ÿ ñãðàá÷èõà è ïðîâåñèõà íà ñåäëîòî, êàòî æåðòâåí àãíåö.
Àãàòà âäèãíà äåñíèöà äà äàäå íà÷àëîòî íà êðàÿ, íî òÿ çàìðúçíà, óâèñíàëà âúâ âúçäóõà.
Ïðåä êîíÿ ñòîåøå ìàëêèÿò Ìèòüî, à Áèëþë Àãà ñ ïîáåëÿëî ëèöå, óæàñåí áåøå âòðåí÷èë ìúòíèòå ñè î÷è â áîñîòî êðà÷å ñ øåñò ïðúñò÷åòà.
Âðåìåòî ñå ðàçáúðêà â ãëàâàòà ìó, ïîäðåäè ïàð÷åíöà îòêúñëå÷íè ñïîìåíè è ñãëîáè îáðàçà íà ñóõàòà, âúðëèíåñòà öèãàíêà Çîðêà, êîÿòî ñåäè íà êèëèì÷åòî è ìó ãàäàå.
Àãàòà ÿ ñëóøà ñ ïðèñìåõ, òàêà ùîòî ñàìî ïóñòîòî ÷îâåøêî ëþáîïèòñòâî ìó ÿ ïðîâîäè äà çàïúëíè ñêóêàòà òîÿ ñëåäîáåä.
Çîðêà å ïðåáëåäíÿëà, êúðøè ðúöå è ðàçòðåïåðàíî øåïíå:
- Êîãà âèäèø, Àãî, øåñòîïðúñòîòî, äà çíàéø, ÷å òðåáå äà áåãàø. Ñàì Ãîñïîä ãî å áåëÿçàë äà æèâåå, à ìàéêà ìó å Ïîñå÷åíàòà. Ëèöåòî é òóðñêè ÿòÿãàí å æèãîñàë, êðúâíèíà ðîäà ñè å äàëà, äà îöåëåå. Ïèïíåø ëè Àãî òÿõ èëè íÿêîé îò ñåëîòî, çàòðèò ñè. Ïúðâî øå òè èçñúõíå ñåìêàòà, ïîñëå øå òè èçãíèÿò ðúöåòå è íîçåòå, íàêðàé ïî êîðåì øå ñå âëà÷èø, ñ ïðèøêè è ñòðóïåè ïîêðèò.
Áèëþë ñå ðàçãíåâè òîãàç è èçõâúðëè öèãàíêàòà ñ áîé, íî ñåãà ãëåäàøå âòðåí÷åí áîñîòî äåòñêî êðà÷å è çàïî÷íà äà óñåùà, êàê ëåäåíè èãëè÷êè çàïúïëèõà áàâíî ïî ãúðáà ìó è ñòðàõúò çàïî÷íà äà ãî äóøè â ñòÿãàùà, æåëÿçíà õâàòêà.
Àãàòà çàõâúðëè Àáëåíà íà çåìÿòà è äàäå çíàê çà îòñòúïëåíèå íà îáúðêàíàòà îðäà.
×óìàâèÿò, ðàçÿðåí îáëàê ñå ñãúñòè è íàòåæà îò ëþòèòå, ñâèðåïè ïîãëåäè è íå÷îâåøêîòî æåëàíèå çà ðàçðóõà è ñìúðò. Ïîñëå ñå ëþøíà êîëåáëèâî, íî Àãàòà íå ïðîùàâàøå ñâîåâîëèÿ.
Ïîâå÷å íèêîé îò òîÿ êðàé íèòî ãè ÷ó, íèòî ãè âèäÿ.
Ãîðå, âèñîêî â ãîðàòà, ìåñòíèòå èçäèãíàõà ìàëúê, êàìåíåí ïàðàêëèñ è ãî íàðåêîõà ñâ. Äèìèòúð.
Ñåëîòî îòäàâíà ãî íÿìà, õîðàòà ñúùî, íî òàì, âèñîêî, ñêðèò ìåæäó âåêîâíèòå äúðâåòà âñå îùå ñòîè ìàëêèÿò ïàðàêëèñ. Ðàçïðàâÿò, ÷å â íàâå÷åðèåòî íà Äèìèòðîâäåí ïðåä ïîðòè÷êàòà ìó ñå ÿâÿâàò äâå ïðèçðà÷íè ôèãóðè - ìëàäà æåíà ñ ãîëÿì áåëåã íà ëèöåòî è ìàëêî ìîì÷å ñ øåñò ïðúñò÷åòà íà ëÿâîòî êðà÷å. Òî ñòèñêà â ðúöåòå ñè êåñèéêà, ïúëíà ñúñ ñáúäíàòè æåëàíèÿ. Êàçâàò, ÷å êîéòî ãî âèäè, äàðáà ùå ïîëó÷è – äà ñåå íàäåæäà è äà áúäå ïîòðåáåí íà õîðàòà.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 20.10.2022 @ 19:53:10 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   alidora

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 3


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 12:13:28 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ïîñå÷åíàòà" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ïîñå÷åíàòà
îò pastirka (prestizh@abv.bg) íà 21.10.2022 @ 14:07:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå çíàÿ êîé ñòîè çàä òâîð÷åñêèÿ òè ïñåâäîíèì, íî ïåðîòî òè ìè íàïîìíÿ çà åäíà ñèëíà Áîæà äàðáà è òè ñå ðàäâàì èñòèíñêè! Òè ùå èìàø ìíîãî ÷èòàòåëè, çàùîòî íàèñòèíà ïèøåø ïðåêðàñíî è çàâëàäÿâàùî! Áðàâî è óñïåõ!