Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 907
ХуЛитери: 2
Всичко: 909

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДве инициативи в Македонския и Тракийския домове във Варна
раздел: Други ...
автор: silviqmileva

В разгара на лятото в Македонския дом във Варна бе сформирано изложение на пъстроцветни, български шевици, където сръчните, трудолюбиви ръце в сакрални нишки са преплели слънце, природа и любов. Изкусно подбраните цветови гами и форми, запазили красотата и изяществото си в годините до днес съчетават българското родолюбие и самобитен талант.
На изложбата присъстваха членове на Македонското дружество, читалищни дейци и поетите от клуб „Литературно общество” – Варна с ръководител Станислав Пенев.
Безспорно най-интересният експонат беше дарение от починалия вече виден активист и певец Антон Карбов – народна носия от Егейска Македония, включваща сая – горна женска дреха и престилка за млади моми и невести. Дарителят е потомък на македонски род бежанци във Варна, а облеклото е било носено от неговата баба.
На събирането бе поканена и една пенсионерка, бродирала български шевици, която ни разказа как с шарени конци търпеливо и с много желание е шиела своите мотиви.
След кратко слово за везбите и разглеждане на красивите експонати всички поети прочетоха свои патриотични творби.
Не по-малко интересна бе и втората варненска инициатива в Тракийския дом – фестивалът на изкуствата, озаглавен: „Тракия – земята на Орфей”, организиран в съавторство с ръководството на Тракийското дружество „Капитан Петко войвода” с председател Румяна Вълчева и клуб „Литературно общество” – Варна. Конкурсът за стихотворение или есе бе на тема: „Родова памет – героизмът и страданието в Тракийската летопис” и „Орфей – великият поет и музикант, вестителят на любовта”.
Залата беше препълнена с възторжена публика. Конкурсната програма се ръководеше от историчката Юлияна Гюзелева, която изнесе кратки исторически данни за Тракия и Орфей. Специален гост на фестивала беше акад. Марин Кадиев – председател на СНБП.
Настроението в залата се приповдигна от двамата оперни солисти от Варненската опера Вяра Железова и Гео Чобанов, които изпяха прекрасни арии за любовта. За присъстващите пя и народната певица Кичка Христова.
Акад. Марин Кадиев държа кратка реч за българските тракийски корени и Орфей, като подчерта, че той е основоположникът на стихосложението, след което получи подарък – голям и красив часовник с формата на компас от Станислав Пенев.
Всички творци прочетоха своите творби по темата сред бурните аплодисменти на публиката, а акад. Марин Кадиев им връчи сертификати за отлично представяне на фестивала.


Публикувано от Administrator на 26.07.2022 @ 16:10:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   silviqmileva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 18:48:00 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Две инициативи в Македонския и Тракийския домове във Варна" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.