Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 771
ХуЛитери: 5
Всичко: 776

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак? - Част първа
раздел: Есета, пътеписи
автор: Mojsei

Как да се освободим от господството на заблудите, превръщащи ни в безмълвни и бездейни, и затова безлични същества? Как да отхвърлим чуждото господство, проникнало в душите ни и опустошаващо сърцата ни?
Как да превърнем българина в свободно развиваща се индивидуалност? Как да вдъхнем в изпепелената му душа възмущението, което взривява пасивната летаргичност? Как да спрем потока на самоунижението, превърнал се в среда на съществуването ни?
Как да убедим българина да смени посоката на своето съществуване, за да си възвърне развитието на съвременното равнище на единство на света? Как да махнем оковите, сковаващи желанието му за действие? Как да му помогнем да задоволява естествените си потребности? Как да го изведем от калейдоскопа на Абсурда? Как да го спасим от безразличието?
Как да го накараме да разреши сковаващите го проблеми? Как да избършем сълзите от очите на страдащите? Как да спрем убийствата? Как да накараме съвременния човек да разбере, че животът му се изхабява напразно? Как да го накараме да се погрижи за себе си, за да спре агонията?
Как можем да извисим гласа си, за да бъдем чути от всички? Как да постъпим, за да бъдем подкрепени? Как да предпазим индивида от Смъртта като логика на ширещия се Абсурд? Как да го предпазим, след като той вече се носи във вихъра на танца на обречените?
Как да му дарим усмивка като израз на постигнато национално достойнство?
Как можем да погледнем в очите престарелите и стенещите от нужда родители? Как можем да помогнем на децата си да навлязат в живота?
Как да открием убиеца на нашите близки? Как да накажем ненаказаните убийци? Как да заличим този позор от днешния ни ден?
Как да познаем кои от нас са нормални, за да им се доверим? Как да помогнем на изпадналите в стрес? Как да утешим раздразнените? Как се лекуват луди хора? Как да премахнем наркоманията? Как да отхвърлим идеологията във всичките й разновидности? Как да взривим хладните лабиринти на Абсурда?
Как да накараме нашия сънародник да вдигне глава за истината и никога повече да не свежда погледа в плахо безмълвие?
Как се получи така, че попаднахме в капана на Абсурда?
Как се казваш сънароднико? Как да те наричам? Как да те открия? Как ще се познаем, гледайки се в очите? Как да наречем това огледало? Как се гледа в нищото? Как да спасим ослепелите си очи? Как да напуснем обгръщащия ни мрак? Как можем да се движим напред без светлината на Истината? Как можем да се хванем за ръце, за да си помогнем взаимно?
Как се мисли в бездействието? Как се действа в безсмислието? Как се догонва времето, след като сме станали роби на Деградацията?
Как да прекосим заблудите на"Какво?" Как да си отговорим на всички "Защо?" Как да навлезем в сферата на прагматичното действие, изискващо отговор на всички "Как?"
Как да спрем националния разпад? Как да се поучим от собственото си разнищване?Как се свиква с приспиващия брътвеж на думите? Как се преодолява връхлитащата те пропаст? Как се изкачва отвесна скала? Как се преминава през пустиня? Как се плува през океан? Как се укротява смутената душевност? Как се разплита възел, затягащ душата ти? Как се оцелява в света на Абсурда? Как се остава нормален в ненормална среда? Как се спори с манипулиращото те Користолюбие? Как се лети в бездната на Абсурда? Как да изберем вярната посока? Как се раздава правосъдие в абсурдния свят на българина?
Как живее българинът? Как възпроизвеждаме живота си? Как да навлезем в същността на нещата? Как разбираме смисъла на своето съществуване?
Как да надмогнем страха и страданията си?
Как да престанем да се оплакваме? Как да открехнем вратата на Живота? Как да укротим произвола на Съдбата? Как да открием опора за своето съществуване? Как да накараме сънародниците си да се обичат?
Как гледа българинът на света? Как да преведем българина през мрака на Абсурда до пътя на неговото саморазвитие? Как да му покажем неговото величие в безизходната ситуация? Как да му покажем процеса на раждането? Как да запалем у себе си огъня на желанията? Как да започнем процеса на своето развитие? Как да обединим успяващите българи като водачи на нацията?


Публикувано от aurora на 31.12.2004 @ 09:53:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:08:06 часа

добави твой текст
"Как? - Част първа" | Вход | 2 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как? - Част първа
от pisana на 31.12.2004 @ 12:07:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ами просто, като им припомним, че в тях гори едно оранжево пламъче, което става все по-голямо и търси и други такива. Че в играта на търсене то променя цвета си до червен. И при сливането им , тъмнината около тях се разсейва и придобива приятни сенки от тях. Но за да се стигне до това, трябва да се повярва, че личноста не се унищожава , а напротив става по силнаи сигурна във възможностите си.


Re: Как? - Част първа
от Paisa (paisa@abv.bg) на 01.01.2005 @ 02:31:38
(Профил | Изпрати бележка)
Ако си гледал филма "Сами след полунощ" - там отговарят много прагматично на твоите въпроси. И Писана ти е отговорила прагматично. И на двете места отговорът е един и същ - промяната трябва да започне волево у всеки един от нас. Нека преди да променим другите, променим първо себе си. Разбира се, че това не може да стане без основание. Тук е големият сблъсък, тук е битката, тук е изпитанието на мисълта, сърцето и силата. Защото всички, които много знаят, вече са загубили войната. Това е сражение за незнаещи и слаби хора. Защото няма по-силен от онзи, който е осъзнал немощта си. Тези хора са победителите.
Между другото, какво значи прагматично, според теб? Не е ли по-прагматичен онзи, който е по-запознат с конкретната истина, имаща отношение към промяната, която искаме да постигнем?
Не е ли твърде непрагматично, да се оглежда човек с Нарцисов поглед и с лека ръка да хули онова, което не разбира? "Не разбира" звучи еретично, нали?