Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 2
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта Възпитанието и образованието на деца със специални нужди – възможности, програм
раздел: Други ...
автор: LATINKA-ZLATNA

В България промениха Закона за образованието и обединиха всички деца, с цел децата със специални нужди да бъдат в клас под въздействието на другите деца; да могат да се приобщават; да могат да стигат нормалните деца по знание; да имат стимул към по-високи цели и да гледат нормални деца, а не само болни около себе си.
Но когато учителят работи приоритетно с 26-29 деца в клас и задава на децата интерактивна работа, няма как всеки божи ден учителят да подготвя този материал и да има време да обърне достатъчно внимание на всичко. Ресурсни учители има, но не е като например в помощното (специализираното) училище да се работи с пет деца. После вниманието на детето не може да се задържа така, че да усвоява нещата. То до известно време няколко минути внимава, но после се разсейва, или нещо друго му прави впечатление. Поради това се налага учителите да ходят по домовете им и да ги подготвят, но им идва в повече. Освен това тези преподаватели трябва да са изучили допълнителна специална педагогика, пък не всички я имат завършена.
Поради това смятам, че децата със специални нужди трябва да бъдат в самостоятелни училища, за да им се обръща повече внимание; за да могат да възприемат това, което им се преподава, защото иначе изостават от другите.
То е като сега, когато децата не ходят на училище, а са онлайн; децата сега не могат да се обучават пълноценно, защото едно е присъствието на учителя в клас, друго е дистанционното въздействие.
Така че с тези деца трябва да се занимава специализиран логопед, дефектолог, психолог и т.н. На тях трябва да се помага чрез действие, като по този начин бъдат правилно насочени към това, което умеят да правят добре, за да могат да бъдат полезни както за себе си, така и за тези около себе си.
Езикът на преподавателя трябва да бъде достъпен, за да стигне до сърцето на детето. Няма нужда от много думи, а от точните думи. Езикът трябва да бъде такъв, че една дума да отваря няколко картини. Например: „Детенце хубаво, пиленце любаво. Къде под мишница с таз малка книжчица.“ („Училище“ Иван Вазов). Тук имаме три изречения, съчетани в картини, които стигат до сърцето на детето. Или „Дядо Господи, прости ме, моля ти се от душа, с ум и разум надари ме, да не мога да греша… Дай на мама, дай на тате здраве, сила и живот…“ („Молитва“ Иван Вазов). Това са думи, близки хем до децата, хем до хората, хем до езика. Тези думи ни учат на нравствени, естетически и морални качества, на смирение, и чрез молитвата да се издигаме нагоре…
Децата нямат опита и знанията, защото още не са пораснали. Докато набират опит от възрастните, те усещат мисълта и мъдростта: „Лице, уши, врат неуморно Мирко трие, какво чудо – днеска той се мие” („Черно и бяло” от Васил Тоциновски, Македония).
Всяко дете има нужда както от майчината ласка и грижа, така и от грижата на обществото за него: „Когато майка ми ме къпе, тогава не ми трябват никакви шапки, нито шалове и ръкавици, нито палта и сака, нито панталони с или без крачол. („Когато майка ми ме къпе”, Христо Петрески, Македония).
Всички деца са от Бог и поради това с тези деца е желателно да се проявява разбиране и съчувствие, защото силата на любовта и добротата са вълшебство. Но дали всъщност е така? Съгласна съм само с това, че тези деца трябва да общуват действително с нормални деца, а не само с болни около себе си. Знаем обаче, че повечето от децата са жестоки и поради това, когато всъщност развитието при тези деца не може да се получи; не може да им се обърне достатъчно внимание; да им се помогне, другите деца ги обиждат, и тогава те дори понякога се чувстват излишни. Разбира се, че има и такива деца, които неволно нараняват другото дете. Това се случва и при възрастните. По отношение на отражението специалистите по един начин мислят и го разработват, но самото въздействие, самото влияние практически е другояче. И не знам защо педагозите не отчитат тези неща.

Латинка-Златна
Ловеч, България
11.01.2021 г.

п.п. Уважаеми приятели, днес, 11.01.2021 г., от 12.00 ч. участвах в Международната научна онлайн конференция на Института за наука, алтернатива и култура в Скопие на следната тема: "Възпитанието и образованието на деца със специални нужди – възможности, програми и перспективи". На нея присъстваха 71 човека от Босна и Херцеговина, Македония, България, Черна гора,Сърбия и други страни. Конференцията трая от 12.00 ч. до 15.00 ч. Материалите, които се четоха и обсъждаха, ще бъдат поместени в научен сборник.

Помествам презентирания материал от мен по темата.


Публикувано от anonimapokrifoff на 12.01.2021 @ 10:58:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   LATINKA-ZLATNA

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:53:49 часа

добави твой текст
" Възпитанието и образованието на деца със специални нужди – възможности, програм" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Възпитанието и образованието на деца със специални нужди – възможности, програм
от ole72 на 13.01.2021 @ 12:49:49
(Профил | Изпрати бележка)
Повечето от децата със специални образователни потребности имат много ресурси, които могат да развиват, стига да бъдат открити според любящата технология на лисицата от "Малкият принц": "Ето моята тайна. Тя е много проста: най-хубавото се вижда само със сърцето. Най-същественото е невидимо за очите."


RE: Възпитанието и образованието на деца със сп
от mitkoeapostolov на 12.01.2021 @ 22:22:15
(Профил | Изпрати бележка)
Бил съм учител в американска гимназия за проблемни деца, в българска гимназия с предимно ромски ученици, български частен университет и съм давала частни уроци в сравнително заможни семейства. От този опит не успях да си извадя абсолютно никакво заключение какъв е правилният подход към децата със специални образователни потребности. За едни деца интеграцията с останалите е по-полезна (зависи от останалите разбира се), за други специализираната помощ в отделно училище. Хубаво е обществото да има развити социални служители, които да съдействат на всяко семейство да прецени, кое е най добро за тяхното дете. По този повод препоръчвам датския сериал Rita и американския Atypical.


Re: Възпитанието и образованието на деца със специални нужди – възможности, програм
от Lirik1 на 12.01.2021 @ 15:17:19
(Профил | Изпрати бележка)
Основателна е тревогата ти. И ти прави чест за взетото отношение. Наистина, трябва да се помисли за класове с по десетина деца, с доказано добро възпитание и знания, които да "обгрижват" тези ощетени от Природата, с учители не, а с педагози, разбиращи и споделящи тази идея. Защото всички деца са божии чеда.Поздрави от брега...


Re: Възпитанието и образованието на деца със специални нужди – възможности, програм
от libra на 10.05.2021 @ 21:55:34
(Профил | Изпрати бележка)
'да могат да се приобщават; да могат да стигат нормалните деца по знание; да гледат нормални деца, а не само болни около себе си.'

----

толкова лаишки е написан този текст и то в международна конференция участвал, ужас! вие представа си нямате за тези деца, а пишете..как може и кой изобщо ви е дал трибуна да презентирате по тази тема, по думите ви, излиза че децата със специални нужди са ненормални