Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 861
ХуЛитери: 4
Всичко: 865

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: Elling

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЩе ти кажа нещо, ама няма да казваш на никой
раздел: Есета, пътеписи
автор: mitkoeapostolov

- Ще заминавам за Америка на бригада, ама няма да казваш на никой – предупреждава ме сестрата на най-добрия ми приятел в тясна семейна обстановка преди няколко години.
На следващото голямо семейно събиране, първият въпрос, който ѝ задавам е:
- Купи ли си билет за Америка?
Следва дълга и неловка тишина.
Самият аз, често съм ставал свидетел или съм участвал в такива ситуации. Когато в гимназията се готвех да кандидатствам в САЩ, не казвах на никого в училище, за да избегна допълнителна конкуренция. Един ден обаче, моя съученичка и нейното семейство ни дойдоха на гости и видяха учебника по SAT на леглото вкъщи.
В друга ситуация, родителите ми заминаха за Япония, без да споделят със своите най-добри приятели, с които обикновено предприемаха такива пътувания. Когато пренебрегнатото семейство научи, прекъсна всякакъв контакт с тях.
Скоро след това, откриха диабет на дъщерята на наши близки. Майка ѝ ни сподели, но помоли да не казваме на никого. След месец, баща ми се изпусна пред група общи приятели.
Преди година, най-добрият ми приятел сподели, че съпругата му е бременна и ме помоли да не казвам на никого. На следващия ден без да искам казах на майка ми и баща ми.
Преди седмица, мазето в къщата на село се наводни, докато родителите ми бяха на почивка. Наложи се да викаме пожарна. Реакцията на майка ми – „повече на никой няма да казвам, че отивам на почивка; урочасаха ме”.
Народът явно също е разсъждавал по темата. Тайна-майна. Тихите води са най-дълбоки. Шушу-мушу къща разваля. Врачките леят куршум против уроки.
Живял съм в няколко западни държави, където съм имал близки приятели. Никога не съм чувал израза „ще ти кажа нещо, ама няма да казваш на никой”. Общо взето, споделяха ми се неща, които можех свободно да препредавам. Тези, които бяха прекалено лични, просто не ми се съобщаваха. Откъде идва този особен навик в нашата култура?
Според мен, основно от завист, която може да повлияе на реалността (уроки, по старо му). На по-дълбоко ниво, този страх идва от два източника – подигравка и предизвикан провал. Страхът от подигравка е страх от това да кажеш, че имаш някакво намерение и да не го реализираш. Съответно хората да си кажат – „тоя много говори, ама нищо не прави”. Явно българите сме влюбени в образа на реалиста, железният човек, който сбъдва каквото каже. Последствията от тази нагласа са – мечтателите и хората, които просто желаят да се реят из идеите си, са потискани и осмивани.
При нас успехът (в собствените очи и в очите на хората) по-важен от всичко останало. Тресе ни неистов страх от провал. Всячески се опитваме да ограничим достъпа на другите до чувствителна за нас информация, за да имаме илюзията за пълен контрол над факторите, които мислим че ще доведат до нашето щастие.
Защо тогава, в почти всички случаи, в които съм бил участник, тайната е излизала наяве, и то във възможно най-неподходящия момент?
Има нещо дълбоко привличащо в тъмните мисли и в страха, толкова всепоглъщащо, че на практика сбъдващо ги (self-fulfilling prophecy). Сякаш ние самите, казвайки „но не казвай на никой”, подсъзнателно искаме тайната ни да бъде издадена и да си причиним, това от което най-много ни е страх – да понесем хорския присмех, упрек, или осъждане.
Тези повтарящи се ситуации показват едно – ние сме мнителни, защото нямаме доверие в себе си, съответно нямаме доверие в другите. Липсва ни вяра, че каквото е писано ще стане, че каквото е изконно наше, няма кой да отнеме, по какъвто и да е начин.
В крайна сметка заминах за Америка, която се оказа любовта на живота ми. Но моят живот се оказа България. Моля те, не казвай на никой.


Публикувано от Administrator на 05.08.2020 @ 13:15:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   mitkoeapostolov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 14:04:38 часа

добави твой текст
"Ще ти кажа нещо, ама няма да казваш на никой" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Ще ти кажа нещо, ама няма да казваш на никой
от ole72 на 17.08.2020 @ 12:42:13
(Профил | Изпрати бележка)
Съкровените неща човек може да каже на човек, на който има доверие. Но да товари хора, които не могат да понесат тайната, не е добре за него. Хубаво е думите да са кратки и ясни, и без излишен тормоз за ума -нашия и на другите хора. Хареса ми текста,
караш ме да размишявам.