Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 816
ХуЛитери: 1
Всичко: 817

Онлайн сега:
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБившата
раздел: Разкази
автор: Heel

В погледите им се четеше напрежение. Макар да гледаха телевизия и рядко да разменяха по някоя дума, скандалът се печеше. Иван въздъхна, караниците с жена му го стресираха ужасно.

– Ами… аз излизам – промърмори той.
Силвия го стрелна с кос поглед и се подсмихна криво.
– Да не се е насрала пак? – попита уж небрежно тя.
– Престани!
– Няма да престана! Твърдиш, че ме обичаш, а всеки ден се измъкваш от къщи и отиваш при нея!
– Тя има нужда от грижи, знаеш. Престани да ревнуваш, глупаво е!
– Ама тя не ти е никаква! Нищо не й дължиш!
– Аз… чувствам се задължен да й помогна. Мила ми е, макар вече да не ми е съпруга. Опитай се да ме разбереш, за бога!
Силвия се изчерви. Извърна глава, за да скрие сълзите, които напираха в очите й. Бе много притеснена от поведението на мъжа си. Страх я бе да не го загуби.
Иван стана от масата и се изниза. Чакаха го два часа път с кола до дома на бившата му съпруга Невена.
По време на пътуването той потъна в мисли за сложната житейска ситуация, в която се бе озовал.
Преди три месеца Невена бе пострадала при автомобилна катастрофа. От жестокия сблъсък тазобедрените й стави се бяха изкълчили, а тазът й се бе натрошил. Тя бе претърпяла няколко операции, всичките успешни, но все още трудно се изправяше на крака. Бяха я изписали от болницата, понеже засега нищо повече не можеше да се направи. Осъзнавайки, че жена му е в тежко състояние, Валери (бяха сключили брак преди година) бе отишъл да работи в Италия – твърдеше, че целта му е да изкара пари за допълнителни операции, но всъщност главното бе, че не искаше да я вижда такава разкапана. Разбира се бе осигурил болногледачка. Тя обаче отделяше не повече от час дневно за Невена, която заради болките рядко ставаше от леглото.

Иван звънна предупредително на звънеца и отключи входната врата с ключа, който бе получил от бившата си съпруга.
– Влизам! – подвикна той и тръгна по коридора.
– Влизай! – отвърна му бодро Невена от спалнята. Тя се стараеше да демонстрира висок дух.
Беше се изправила на патериците си и вероятно се канеше да се пораздвижи. Не отделяше поглед от пода, явно я бе страх.
– Нали се разбрахме да не ставаш, когато си сама – изсумтя Иван.
– Справям се отлично – контрира го тя.
– Ако паднеш, може да се нараниш.
– Не бери грижа.
– Обаче веднъж падна, нали!
– Моля те, престани, имам нужда да се движа.
– Нев, просто искам да се пазиш.
Тя не отговори. Премести патериците напред и провлачи предпазливо левия си крак, а после и десния. Босите й стъпала нито за миг не загубиха допир с пода. Ако направеше подскок, щеше да натовари болезнено таза си. Затова влачеше крака и се стараеше да балансира тежестта на тялото. Ръцете й поемаха почти цялото натоварване. През последните месеци те бяха заякнали много, което бе хубаво. Но придвижването по стълби все още бе мираж.
– Защо ме гледаш? – изпъшка тя.
– Какво друго да гледам, Нев.
– Знаеш, че се напрягам, когато ме гледат.
– Страх ме е да не паднеш.
– Няма да падна. Вече съм много по-стабилна. И почти не ме боли.
Иван погледна навлажнените й от сълзи очи. Въздъхна.
Тя измина два метра, тътрузейки се мъчително, после се увеси като парцал върху патериците. Коленете й се бяха подвили леко, а петите й се бяха отлепили от пода и потреперваха заради нестабилната поза. Силите й бяха стигнали дотук.
Мъчно му бе да я гледа такава. Бе живял с нея пет години и въпреки неприятната раздяла, все още изпитваше топли чувства към нея. Всъщност след развода те се бяха постарали да поддържат приятелски отношения. И се бяха виждали поне веднъж месечно.
Външно тя не изглеждаше променена. Бе все така стегната, с леко пухкави форми. Излъчването й все още бе момичешко, заради дребната фигура и симпатичната физиономия. Но някогашната пъргавост вече я нямаше. Сега тя се придвижваше като старица, превъзмогвайки жестоките болки. Мнозина на нейно място биха се залежали. Не и тя. Тя продължаваше да се бори. И да страда.
Невена се обърна и запъпли към леглото. На челото й се бе появила бръчка, брадичката й трепереше от усилието.
– Нека ти помогна – примоли се Иван.
– Мога сама – каза тя с немощен глас.
Тя се довлече до леглото си и бавно се отпусна в него. Иван взе патериците и ги подпря на стената.
Невена лежеше, дишайки тежко. Бе останала без сили.
Той смени памперса й, който се оказа само напикан.
– Искаш ли да ти сложа подлога?
– Не. Гледачката ме оправи сутринта.
– Хубаво.
– Ако искаш да те изкъпя?
– Само ме избърши с кърпа, че се изпотих.
Той я избърса. Използва влажни кърпички за стъпалата и подмишниците.
– Срам ме е, че ти причинявам това – простена тя.
– Кое?
– Знаеш кое! Не си длъжен да се грижиш за мен.
– Ние сме приятели.
Тя се изсмя сухо.
– Жена ти не мърмори ли?
– Мърмори.
– Хайде, прибирай се. Не я карай да ревнува.
– Тъпо е, че ревнува. Уж всичко й обясних.
– Може би трябва да дойде да ме види някой ден, за да разбере, че не съм й конкуренция.
– Уф.
– Тя да не мисли, че се чукаме.
– Навярно точно това си мисли.
– Хайде, бягай!
Той я целуна по бузата и излезе.
Нещо го накара да изчака отвън пред вратата. Десетина минути по-късно чу плача й. Прииска му се да влезе отново при нея и да я успокои, но се въздържа. Тръгна си гузен.
Иван продължи да полага грижи за бившата си съпруга. И да търпи хулите на настоящата. Животът му се бе превърнал в ад. Но не винеше Силвия, смяташе, че тя е в правото си да недоволства.
Така се нижеха дните. Работа денем, а вечер – грижи за болната бивша съпруга и злобни заяждания от настоящата. Затворен кръг, от който нямаше измъкване.
Ключов ден се оказа осемнайсети септември.
Невена посрещна Иван усмихната до уши.
– Валери се връща утре. Изкарал е добри пари. Ще плати операциите, които трябва да се направят. Скоро ще мога да ходя, миличък! Нямаш представа колко се вълнувам!
– Прекрасна новина – отвърна Иван и се усмихна.
– Не идвай повече при мен… за да не стане скандал. Валери… той е малко ревнив.
– Добре.
– Но като се оправя, пак ще се виждаме, мило приятелче. – Лицето й сияеше като слънце.
– Разбира се, Нев. Много се радвам за теб.
Иван се прибра вкъщи в добро настроение. Усетила това, съпругата му Силвия се намръщи.
– Добре си прекара с нея, а?
– Стига глупости! Тя е инвалид, бори се за нормален живот, това е. Дори не ни е минавало през акъла да правим секс. Просто й помагам. Имай ми поне малко доверие.
– Иване, всичко си има граници. Искам развод.
– Какво?
– Чу ме много добре.
– Господи!
– Той е готов да бъде неотлъчно до мен. Той ме обича.
– Кой?
– Няма значение. Не го познаваш.
– Но аз…
– Всичко между нас приключи!
– Но аз…
– Утре се изнасям.
– Защо е толкова гаден животът!
– Защото си глупак, Ваньо.


Публикувано от anonimapokrifoff на 27.05.2020 @ 10:45:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Heel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
322 четения | оценка няма

показвания 40950
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Бившата " | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.