Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 456
ХуЛитери: 2
Всичко: 458

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБардът от Кристалната гора
раздел: Приказки
автор: Virginia

"Щом с музика се храни любовта, свирете..." *

В сърцето на Кристалната планина се намираше Кристалната гора, а сред нейните звънтящи борове и сторъки брястове сияеше кристален дворец. В този труднодостъпен дворец от векове живееха феите на Музиката и Поезията и Бардът.
Феята на Музиката носеше божествена красота, хармония и щастие в живота на хората. Когато сърцата им се отваряха чрез музикалната хармония, любовта действаше чрез тях за да ги благослови и излекува. Тя беше източник на вечен живот. Името и беше Евтерпа и означаваше „тази, която носи наслада”. Тя никога не се разделяше с вълшебната си флейта и умееше да лекува натъжените човешки души.
Феята на поезията се наричаше Калиопа. Нейното име означаваше „тази, която има красив глас”.
Когато отиваха сред хората Брдът пристъпваше величествен със своята китара, а до него двете феи Калиопа и Евтерпа танцуваха под магнетичната мелодия, окъпани в светлина. Тържествено пееше хорът на гората и всички птици и зверове се заслушваха в божественото пеене.
Хората забравяха за раздорите си. Грохотът на цивилизацията стихваше. Чалгаджиите замръзваха на местата си. Обляният в багри хоровод пристъпваше към балната зала, където духовните хора правеха своите духовни упражнения облъчени от светлината на вдъхновението.
- Любовта, музиката и поезията са едно и също нещо - казваше Бардът, защото не можеше да съществува без любов в живота си.
- Любовта и музиката са едно и също нещо – казваха музикантите, защото не можеха да музицират без любов в живота си.
- Любовта и поезията са едно и също нещо – казваха поетите, защото не можеха да пишат без любов в живота си.
Бардът свиреше на своята китара и възпяваше любовта.
Той все още вярваше в приказки. Вярваше и в митовете за любовта.
- В ПРИКАЗКИ АЗ ВЯРВАМ ОЩЕ.... припяваше Бардът. .
Вярвам в древния мит за любовта.
Дух е Тя и е безтелесна,
лицето и не е виждал никой.
В приказки аз вярвам още.
Вярвам в царството
и съвършенството
на нежнжстта.
Музикантите му се покланяха и поемаха по пътеката на Живата Любов
Бардът продължаваше да свири на своята китара и да припява.
Поетите му се покланяха и поемаха след него по пътеката на Живата Любов.
Бардът не прекъсваше своята песен за вярата и очакването. За онова очакване, което изпълваше душата му и беше най-красивата еротика по-приказна, по-древна, по-силна от живота!!!
Феите на Музиката и Поезията също му се покланяха и поемаха след него по пътеката на Живата Любов.
Песента на Барда не спираше.
-В приказки аз вярвам още...
Вярвам в древния мит за любовта!
-Всичко ни води към Живата Любов – припяваха след него Евтерпа и Калиопа, а той не
преставаше да вярва в царството и съвършенството на нежността и кротко си копнееше за дивната красота на любовта, за буйната и безтелесност и като Орфей – певецът тракийски „обайваше хора, зверове и птици“ и „ повеждждаше скалите да го следват...“*.
Накрая всички повярваха, че „С музика се храни любовта...“ и ако си казват по-често „Обичам те“ ще опазят завинаги нежния звън на Живата Любов и никога няма да забравят да се обичат!
Бардът от Кристалната гора свири и пя цели сто дни и сто нощи. На сто и първата сутрин той отвори съзнанието си. Вложи цялата си сила в мисълта си и я изпрати да се рее в Безкрая. В този миг се разрази буря. Светкавици като огнени ножици разрязваха облаците. Една от тях прониза тялото на Барда. Той падна покосен сред скалите, но само миг след това се превърна в среброглав орел и се извиси в простора. Летеше сред облаците с нечувана и невиждана мощ. Накрая кацна близо до Орловите скали. Тъкмо от техните недра бликаше изворът на Живата любов, без силата, на която е нещастно всяко същество на Земята.


–––––––––––––––––––
*Уилям Шекспир "Дванайста нощ“

*Овидий „Метаморфози“



В. П. МАРКОВА


Публикувано от Administrator на 07.05.2020 @ 21:52:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Virginia

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 23:54:36 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Бардът от Кристалната гора" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бардът от Кристалната гора
от doktora на 08.05.2020 @ 13:17:55
(Профил | Изпрати бележка)
Приказна Утопия...Браво, Венис, удоволствието е изцяло мое!
Док