Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 818
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 821

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: AGRESIVE

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà33
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: kokolinna

Ãëàâà XXXVI

Òúìíèíàòà ñè èãðàåøå ïî ñòðàíåí íà÷èí ñ òîçè ÷îâåê. Ãëàñîâåòå íà òèøèíàòà ãî ïðîâîêèðàõà äà ñè ïîêðåùè ñ òÿõ. Ñÿêàø âñè÷êè ëè÷íîñòè, ñúáðàíè â ãëàâàòà ìó, ñå ñòðàõóâàõà îò ìúë÷àíèåòî íà ìðàêà. Èìàøå çàùî...
Ñåãà íèòî åäíà îò òÿõ íå íàìèðàøå ðåøåíèå èëè èçõîä. Îíàçè íàãëîñò îò ïðåäè ìàëêî, áåøå îòñòúïèëà ìÿñòî íà íåóâåðåíîñòòà, òîé ïîäñêà÷àøå ïðè âñÿêî îäðàñêâàíå íà ñòîëà â çåìÿòà. Êúäå áÿõà öâåòÿòà? Êúäå áÿõà öâåòÿòà ñåãà? Íåãîâèòå- ñîáñòâåíèòå ìó ìàëêè ðàñòèòåëíè òâàðè, êîèòî èçïúëâàõà ñúñ çàäîâîëñòâî çëîáàòà ìó ñúñ ñîêîâåòå ñè? È ìó ïîçâîëÿâàõà êîíòðîë, à áåç òÿõ ñåãà... Ìú÷íà áåøå íîùòà. Íÿìàøå âúðõó êîãî äà ãè òåñòâà, íÿìà æèâà äóøèöà, êîÿòî äà òðîâè, èëè äåâîéêà, ñ êîÿòî äà íàõðàíè ïëúòòà ñè. È êîãàòî âðàòàòà îòíîâî ñå îòâîðè, ñúðöåòî ìó ïðåñêî÷è- òîé çíàåøå, ÷å ùå èìà ñ êîãî äà ãîâîðè. Ñìåëîñòòà ìó ñå âúðíà, ëóäîñòòà ãî èçïúëíè. Ïåðôåêòíèòå çúáè, ïîäðåäåíè â çâåðñêà óñìèâêà, áëåñíàõà- ñÿêàø çàîñòðåíè è çàïèëåíè, ãîòîâè äà çàõàïÿò...
Ñâåòëèíàòà îñòàíà ñèëíî ïðèãëóøåíà. Òÿ ïðèñòúïà êúì íåãî, ñÿíêàòà îñòàíà çàä íåÿ- â úãúëà. Çàñòàíà ñðåùó íåãî ïðàâà. È íå îáåëâàøå äóìà. Òîé çàïî÷íà äà òðîïîëè ñ ïðúñòè ïî ìàñàòà, ñëåä òîâà çàïî÷íà äà äåðå. À òÿ ïðîñòî ãî ãëåäàøå... Ìúë÷àíèåòî ѝ ãî èçíåðâè, ëè÷åøå ñè. Çàïî÷íà äà ïîäñêà÷à íà ñòîëà, êîëêîòî ìó ïîçâîëÿâàõà áåëåçíèöèòå. Îò ðàçäðàíîòî ìó ãúðëî ñÿêàø âñåêè ìîìåíò ùåøå äà áëèêíå êðúâ. Åñêàëàöèÿòà íà åìîöèèòå äîñòèãàøå ñâîÿ âðúõ, êîãàòî...
- Ðàäîìèð? Äîáðå ëè ñòå?- çàïî÷íà áàâíî è ðàâíî òÿ. Òîâà ãî ñòúïèñà. Çà ìîìåíò çàñòèíà íà ìÿñòî.
- Ññòå? Ââèå? À Âèå ñòå?- íàêðàÿ áëúâíà òîé.
- Èìåòî ìè å Ñíåæàíà Àëåêñàíäðîâà. Òóê ñúì, çà äà ðàçáåðà êîëêî òî÷íî å ãîëÿìà âèíàòà Âè è äàëè èçîáùî òîâà, êîåòî êàçâàò è å íàìåðåíî çà Âàñ å èñòèíà? Ùå ìè ïîìîãíåòå ëè, Ðàäîìèð?- ñÿíêàòà â úãúëà ëåêî ïðèìúðäà, íî òîâà íå ìó íàïðàâè îñîáåíî âïå÷àòëåíèå, çàùîòî î÷åâèäíî äàìàòà ñðåùó íåãî ïðåäèçâèêà èíòåðåñà ìó.
- Àç... Äààà, äà... Áèõ ìîãúë äà Âè ïîÿñíÿ íÿêîè ôàêòè- è ïðèñâè î÷è, ñÿêàø çà äà ÿ ôîêóñèðà ïî-äîáðå. Ïðåäâèäëèâî îáà÷å ïîëîâèíàòà ѝ ëèöå áåøå ñêðèòî îò ñÿíêàòà, ïàäàùà âúðõó áëåäàòà ñâåòëèíà.
- Äîáðå òîãàâà! Äà çàïî÷âàìå... ïðîêàøëÿ ñå àâòîðèòåòíî. Òîâà ìó õàðåñà îùå ïîâå÷å- Êàêâà å âðúçêàòà Âè ñ æåðòâàòà? Ììì... Äàíèêà Êîñòàäèíîâà?- è èçâàäè åäíà çëàòèñòà ïèñàëêà, êîÿòî ñè ïîèãðà ñ íÿìàòà îñâåòåíîñò ïî òàâàíà.
- Âðúçêàòà? Õìì... Îò êúäå ëè äà çàïî÷íà?
- Îò êúäåòî ïîæåëàåòå. Âñúùíîñò... Èñêàòå ëè âîäà, èëè êàôå ìîæå áè?
- Äà, àêî îáè÷àòå! Ìîæå áè è äâåòå?- òÿ íàäèãíà ðúêà è ùðàêíà ñ ïðúñòè.
- Äî ìèíóòà-äâå ùå áúäàò ïðåä Âàñ.
- Ìíîãî ìè ñå èñêà äà Âè ðàçêàæà êîëêî áëèçêà å âúïðîñíàòà ëè÷íîñò íà ñúðöåòî ìè. Êîãàòî ÿ âèäÿõ çà ïðúâ ïúò... âúâ Âàðíà, òÿ ãðàáíà âåäíàãà âíèìàíèåòî ìè.
- Êúäå ÿ âèäÿõòå? Íà ìîðåòî ìîæå áè?
- Íå, íåå... Â åäèí êîðèäîð.
- Íå ñúì ñèãóðíà, ÷å Âè ðàçáðàõ?
- Âèæäàòå ëè? Òîãàâà ñè òúðñåõ ïîäõîäÿùî ìÿñòî çà ïðîâåæäàíå íà åêñïåðèìåíòèòå ìè.
- Åêñïåðèìåíòè?
- Èíòåðeñúò ìè êúì áîòàíèêà, ìàëêî çîîëîãèÿ è â ÷àñòíîñò îòðîâè, çàïî÷íà îò ìíîãî ðàííà âúçðàñò, îùå êîãàòî... è äîâúðøè òèõî...
- Ñúæàëÿâàì, íå Âè ÷óõ?!- íàñòúïè Ñíåæàíà, òîé ïðîäðà ãúðëîòî ñè â îïèò äà ñå çàêàøëÿ.
- Âèäÿõ ìàéêà ñè è... êàêâî ñå ñëó÷è ñ íåÿ îò åäíà... Äåôèìáàõèÿ*.
- Ñèãóðíî å áèëî íåùî óæàñíî? Àç íå èñêàõ...
- Íå, íååå... ïîäñìèõíà ñå òîé... Íÿìà ïðîáëåì. Íå áåøå êîé çíàå êàêâà òðàãåäèÿ, çà äà ïðàâèì äðàìà îò íåÿ. Ààà... Íåêà ñå âúðíåì íà ãîñïîæèöàòà. Òÿ ñïå÷åëè âíèìàíèåòî ìè ñ ïîãëåäà ñè. Îáè÷àøå äà ïîìàãà íà... êàê äà ñå èçðàçÿ, ììì... ïî-íåùàñòíèòå îò íåÿ ñïðÿìî íàïåðåíèòå ѝ âðúñòíèöè. Ïðèèñêà ìè ñå äà áúäà íà ìÿñòîòî íà íÿêîé îò òÿõ è ïðîñòî... ñå ñëó÷è!
- Ñëó÷è ñå? Ïðîñòî... òàêà?- ñ åäíà íîòêà ïî-âèñîê ãëàñ îòâúðíà Ñíåæàíà, èìèòèðàùà íàèâíî äåòå.
- Äà! È òÿ íàèñòèíà ìè îáúðíà âíèìàíèå. Äîðè ìå ïîêàíè íà ðàçõîäêà êðàé... òóê ñå ñãúð÷è, ñÿêàø âèäÿ íåùî ãíóñíî- ìîððåòòî...
- ßâíî Âèå íå ãî îáè÷àòå ïî ñúùèÿ íà÷èí êàòî íåÿ?
- Äà ãî îáè÷àì? Ìðàçÿ ãî!- ëåêî èçâèêà òîé. Òî âçå áàùà ìè!- îùå ïî-íåðâíî êàçà òîé.
- Ñúæàëÿâàì äà ãî ÷óÿ... Íå èñêàõ, íàèñòèíà...
- Êàêâî ñòàâà ñ êàôåòî? Âîäàòà? Ìèñëÿ, ÷å îòäàâíà èçìèíàõà äâå ìèíóòè, èëè ãðåøà?- çëîâåùî êàçà òîé.
- Ñåãà ùå äîéäàò! Ìîëÿ!- èçâèêà âñå åäíî ñå ñêàðà è îòíîâî ùðàêíà ñ ïðúñòè- Òàçè Âàøà... ïðèâúðçàíîñò, àìì? Âçàèìíà ëè áåøå?
- Ùåøå!- îòíîâî èçâèêà òîé, íî óñåòè, ÷å èçëèçà èçâúí áåçîïàñíàòà çîíà, â êîÿòî î÷åâèäíî ñìÿòàøå, ÷å ñå íàìèðà â ìîìåíòà- Íå ñå ïîëó÷è!- íàìàëè òîíà òîé- Äðóã ÷÷÷îâåê êúñìåòà ñè ïîëó÷è, êîãàòî òÿ ñå âúðíà â ðîäíèÿ ñè êðàé.
- Ñëàâè?... Ïðåäïîëàãàì?- òóê òîé ïðîêàðà íîêòè ïðåç ìåòàëíèÿ ïëîò íà ìàñàòà è ãè ñâè â þìðóê. Èçäèøà òåæêî... ßâíî äà, òàêà...
- Ïîïèòàõ... Êúäå... Ìè å êàôåòî?... èçñúñêà òîé.
- Âå÷å ïðåêàëèõà. Àç ñòàâàì è ëè÷íî ùå Âè ãî äîíåñà! Òàêà ëè òðÿáâà ñå òîðìîçè ÷îâåê? Òà äîðè çàäúðæàí?- òðîïíà ñ êðàê, ñòàíà è èçëåçå... à òîé ñå îáëåãíà óäîáíî íà ñòîëà è ñå ðàçëÿ â íåãî...
Ñÿíêàòà â úãúëà îòíîâî ïðèìúðäà. Òîçè ïúò èçëåçå îò òàì è ñå äîáëèæè äî íåãî- ïëàõî è áàâíî. Òîé áå çàòâîðèë î÷è. Äîðè ñå óñìèõâàøå ïîäëî è ìàçíî â ìîìåíòà. Òÿ çàñòàíà çàä íåãî è íåùî îñòðî ïðîáëåñíà â ðúêàòà ѝ. Çàìàõíà... Ñíåæàíà ïîòðåïåðè çàä ñòúêëîòî è èíñòèíêòèâíî ïîñåãíà êúì îðúæèåòî ñè... È ñå ñïðÿ. Òîâà ÿ íàêàðà ñèëíî äà ñòèñíå ðúöåòå ñè è ïî÷òè äà ñêúñà âåñòíèêà, íàâèò íà ðóëî â òÿõ, îò íàïúíà è íàòèñêà, êîéòî óïðàæíÿâàøå... Òèõî è áåçøóìíî ñåäíà äî íåãî. Áàâíî ðàçãúíà âåñòíèêà ïðåä ëèöåòî ìó, òîé íå ðåàãèðà.
- Çäðàâåé... Äää... Äää- çàåêâàøå ñïîäàâåíî ãëàñúò- Äåòåòî ìè... èçïúøêà íàêðàÿ òÿ. Òîé ïîäñêî÷è. Ðàçïîçíà ãëàñà... è òîé ãî ñìðàçè. Ïóëñúò ìó ñå óñêîðè, à ñòóäåíàòà ïîò áúðçî ñè íàìåðè ìÿñòî â íàé-íåóäîáíèòå ÷àñòè íà òÿëîòî ìó.
- Òòèèè?!... Òòòóê?
- Ðàçáèðà ñå, ñññèíå! Êàê áèõ ìîãëà äà íå äîéäà äà âèäÿ ñîáñòâåíîòî ñè ÷÷÷åäî?- ñÿêàø ѝ ñå ïîâðúùàøå, êîãàòî èçãîâàðÿøå èìåííî òåçè äóìè.
- Íå óìðÿ ëè?
- Î÷åâèäíî íå ñúì!
- À òðÿáâà! Ìíîãî âðåìå ìèíà... Ïðèëè÷àø íà âîñú÷íà ñâåù, ïàëåíà è ãàñåíà íàðî÷íî òî÷íî êîãàòî ñå ðàçòå÷å...
- Íÿìà äà ìå íàðàíèø ìîì÷å! Ïîâå÷å íå ìîæåø! È çà òåáå òî çàìèíà... âðåìåòî! Àìà ïîìíèø, íàëè? Ïîìíèø êàê ìè ãî âçå! Ïîìíèø êàê ìè ãî îòíå!  ëóäíèöà ìå âêàðà è ìúæà ìè îòíå! À äåòåòî ìè- è çàòðîïà ñ ïðúñò ïî âåñòíèêà- íåãî ïîìíèø ëè?
- Êàê áèõ ìîãúë äà ãî çàáðàâÿ... ìàé÷èöå?- è èçâåäå ãëàâà íàïðåä, è ñå îáëåùè ñðåùó æåíàòà. Àëà ðúêàòà ѝ è çà ìèã íå ñå ïîêîëåáà. Òîëêîâà ñèëà è áîëêà âëÿ â óäàðà, êîéòî ïîñëåäâà, ÷å ñòîëúò ìó ÷àê ñå çàâúðòÿ.
- „23-ãîäèøíî ìîì÷å, íàìåðåíî îáåñåíî íà òåòðàïîäèòå äî Åâêñèíîãðàä... Âåðîÿòíî ñàìîóáèéñòâî...“ À äðîáîâåòå ìó- çàùî áÿõà ïúëíè ñ...? Ïúðâî ãî íàòèêà ïîä âîäàòà, íàëè? Íàòèñíà ãî, íàãúð÷è ãî ñ âîäà è ïÿñúê? Íàëè, ïðîêëåòíèêî?- èçâèêà æåíàòà- Êàê óáåäè ïîëèöèÿòà, êàê íàêàðà ëåêàðèòå äà íå ïðîâåðÿò? È õîðàòà... äà òè ïîâÿðâàò?- è ñêðè ëèöåòî ñè ñ ðúöå.
- Íååå, âèæ ìå! Õóáàâî ìå âèæ! Òàêúâ äîáúð ñòóäåíò ïî áîòàíèêà è ìèêðîáèîëîãèÿ, ñïðåòíàòî è ó÷åíîëþáèâî ìîì÷å, âèæäàø ëè... Ëþáåçíî ïîìîëèõ àñèñòåíòà ñè äà ìå çàâåäå â ïàòîëîãèÿòà, çà äà äî íàó÷à ìàòåðèàëà. Íå áåøå òðóäíî äà ãî óáåäÿ, à è â Áúëãàðèÿ âèíàãè å èìàëî ëèïñà íà ïàòîëîçè- ñåùàø ñå êúäå ìå çàâåäîõà. À àç ìðàçÿ ìîðåòî, óáèõ ãî... íà ïëèòêî, õà-õà... Ìèêðîáèîëîãèÿ íà ìúðòâàòà òúêàí, ìèêðîáèîëîãèÿ íà... òðóï.
- Ñïðè! Ñïðè!- ðàçêðåùÿ ñå æåíàòà è ñè çàïóøè óøèòå, ïëà÷åéêè.
- Ñåùàø ñå!- îò òóê íàòàòúê áåøå ëåñíî... Çíàåø ëè? Êîðàâî ñå îêàçà ñèí÷åòî òè... Äúðïàøå ñå ÿêî... Ðàäî? Êàê ïúê ãî êðúñòè Ðàäîìèð?- â òîçè ìîìåíò âðàòàòà ñå îòâîðè è Ñíåæàíà âëåçå ñ îùå åäèí ïîëèöàé.
- Èçâåäè ÿ!- êàçà ëåäåíî òÿ è ìó êèìíà. Óíèôîðìåíèÿò ïîìîãíà íà æåíàòà äà ñå èçïðàâè è ÿ èçâåäå îò ñòàÿòà.
- Äîíåñå ëè ìè êàôåòî?
- Äà ÒÈ ãî äîíåñà?- íàòÿêíà òÿ- À ÂÈÅ ùå äîâåäåòå ëè ñåáå ñè?
- Êàêâî êàçà?- ëåêî ñå íàäèãíà òîé îò ñòîëà è çàñòàíà â åäèíèÿ ìó úãúë?- òÿ îòíîâî èçâàäè ïèñàëêàòà è ñåäíà ñðåùó íåãî.
- Ðàçêàæåòå ìè çà Ñòîèë Ìèðîíîâ, ãîñïîäèíå! Êîé å òîé?
- È òè ñè êàòî äðóãèòå, íàëè? Çìèÿ! Êó÷êà!
- Äî ïðåäè ìàëêî áÿõòå íà äðóãî ìíåíèå. Õàðåñà Âè ÷óâñòâîòî íà ïðèòåæàíèå, êîåòî àç... Âè ïðåäîñòàâèõ äà ñå ðàçïîëàãàòå, òîâà Âè íàêàðà äà óïðàæíèòå çàïîâåäíè÷åñêàòà è òèðàíè÷íà ôîðìà íà ïîâåäåíèå. È, Ãîñïîäè! Íàèñòèíà ñòå óáåäèòåëåí.
- Ìëúêíè! Çàìúë÷è, íåäîäÿëàíà ãàä òàêàâà!
- Äà çàìúë÷à? Íååå! Íå, ãîñïîäèí Ìèðîíîâ! Àç ñåãà çàïî÷âàì... Íåêà Âè ðàçêàæà èñòîðèÿòà íà åäíî ìàëêî ìîì÷å, íà èìå Ñòîèë!- òîé çàïî÷íà äà ñå ìÿòà êàòî æèâîòíî. Äâàìà ïîëèöàè îòíîâî âëÿçîõà â ñòàÿòà- Áàùà ìó íà ìàëêèÿ Ñòîèë å áèë... íåõðàíèìàéêî. È ÷åñòî å çàãëåæäàë ÷óæäè æåíè. Òîâà ñèëíî äðàçíåëî è íàðàíÿâàëî ìàëêèÿ Ñòîèë è åäèí äåí, êîãàòî îòèøëè íà ïî÷èâêà, íà... ìîðåòî... Ðàçáèðàø ëè, òîé îòíîâî çàïî÷íàë äà ñå çàêà÷à ñ ïîðåäíàòà ìàöêà. Èìàëî îáà÷å è âúëíåíèå. È êîãàòî âñå ïàê å äîøúë ðåä äà òè îáúðíå âíèìàíèå, òè ñè ñå âúçïîëçâàë. Çíàåë ñè, ÷å íå å äîáúð ïëóâåö è ãî íàòèêâàø íà âúëíà̀òà, ÷èéòî ãðåáåí å ïúëåí ñ ïÿñúê. Äåòå ñè- ïëàøåùî óìåí è õèòúð çà âúçðàñòòà ñè, ÷óäåñíî ñè ñå âúçïîëçâàë îò òîâà, ðàçïëàêàë ñè ñå, ñúáðàë ñè õîðàòà îêîëî ñåáå ñè, íî äîñòàòú÷íî êúñíî, çà äà íå ìîæå äà ñå ïîìîãíå íà òàòêî òè. È òàêà... ñ åäèí ïî-ìàëêî... Àìè ìàéêà òè? Íåÿ çàùî óáè?
- Íå ñúì! Íå ñúì, êó÷êî! Íå ãîâîðè ãëóïîñòè! Íèùî íå çíàåø! Ñàìî ëàåø íàñðåùà! Òÿ èìàøå àëåðãèÿ. Íå çíàåõ è íèêîãà íå ñúì çíàåë, äî äåíÿ â êîéòî ñå ïîëó÷è òîâà... ïðèñàæäàíå íà öâåòÿòà... òîé ñå ðàçïëàêà, ðàìåíåòå ìó óâèñíàõà. Ìîæå áè çà ïúðâè ïúò ïîêàçà èñòèíñêà åìîöèÿ è ñâàëè ôàëøèâàòà ìàñêà- Èìàøå åäíà îãðîìíà Äåôèìáàõèÿ. Òÿ èñêàøå äà ñå îòúðâå îò íåÿ, íî àç ÿ ïîìîëèõ äà ÿ çàäúðæè. Òÿ ãî íàïðàâè çàðàäè ìåí, êàòî êàçà, ÷å ñàìî ìàëêî ùå ÿ ïîäêàñòðè, çà äà íå çàåìà òîëêîâà ìÿñòî è ùå ÿ ïðèñàäè. Íàïðàâè ìå ùàñòëèâ, íî... êîãàòî ñðÿçà äâå îò ïî-äåáåëèòå ñòåáëà, òÿ ñå ïîðÿçà. È êîãàòî ñîêúò ïîòå÷å ïî ðàíàòà... Òÿ ñå ïîäó öÿëàòà. Åçèêúò ѝ íàáúáíà. Íå çíàåõ êàê äà ðåàãèðàì. Òÿ óìðÿ â ðúöåòå ìè- çàäóøåíà, ñ îòâîðåíè î÷è, âïåðåíè â ìåí, ñ ïðîòåãíàòà ðúêà, çà äà ìå ïîìèëâà çà ïîñëåäíî. È êîãàòî âå÷å áÿõ äîñòàòú÷íî ãîëÿì è çíàåõ ùî å òî „àëåðãè÷åí øîê“, àç ðàçáðàõ êàêâî ѝ ñå å ñëó÷èëî... Íî òîâà ðàñòåíèå ìè äàäå ñèëà- ïîâäèãíà íåñúùåñòâóâàùèòå ñè î÷èëà- äàäå ìè âëàñò. Èìàõ ïëàí... È âå÷å áÿõ ãîòîâ äà ãî ðàçâèÿ! Çàïî÷íàõ... Íî ñå ïîÿâè òÿ...
- È òè ÿ ïðèïîçíà è ñè íàðå÷å äà áúäå òâîÿ! Àìè äðóãèòå ìîìè÷åòà? Çàùî ñå ãàâðè ñ òÿõ?- òîé ñå îçúáè è ïðîñúñêà.
- Íå ìîæåõ äà áúäà ñàìî „ìàìèíî ñèí÷å“! Òðÿáâàøå äà áúäà è ïîíå ìàëêî... áàùè÷êî!- èçõèëè ñå òîé- Òå áÿõà òîâà çà ìåí- ïàð÷åòà ìåñî, êóêëè îò ïëúò è êðúâ, êîèòî íå ìîæåõà äà çàñèòÿò æåëàíèåòî è, çàùîòî... ïðîñòî íåÿ ÿ íÿìàøå...
- È òîêó-ùî, ïðèêëþ÷èõìå, Ñòîèëå!- êàçà Ñíåæàíà è ñòàíà. Âðàòàòà îòíîâî ñå îòâîðè- Àêî íå ñå ïîçíàâàòå, òîâà å ãëàâíèÿò ïðîêóðîð. È óòðå- çàìèíàâàø çà Ñîôèÿ!- òîé ñå èçïðàâè äîêúäåòî ìó ïîçâîëèõà ïðàíãèòå.
- Êàêâî ñè çàïèñà íà ëèñò÷åòî... êó÷êî?
- Êàêâî ëèñò÷å?- ïîäñìèõíà ñå òÿ â ëèöåòî ìó è ïîêàçà ðúöåòå ñè, îáúðíà ïèñàëêàòà, êîÿòî âñúùíîñò áåøå íîæ÷å è ñè ÿ ïîäõâúðëè- Ñåãà òå îñòàâÿìå, çàùîòî ñëåä íÿêîëêî ÷àñà... ùå ñè àóò... îò òóê. Íà èçëèçàíå ìó êèìíà êúì ìåòàëíàòà ìàñà. Òîé ñå íàâåäå, ïðî÷åòå ãî... è ïîáåñíÿ, íà ñåáå ñè è íà ñâåòà... „Òè ñè èäèîò! È òîêó-ùî ïîëó÷è ïðèñúäà: Äî æèâîò!“

***
Îðëèí âúðâåøå ñ ðúöå â äæîáîâåòå. Íàâèë ðúêàâèòå íà ðèçàòà äî ëàêúò, ñåãà äîðè ñè ïîäñâèðêâàøå ëåêî è ñè òàíàíèêàøå, ðàçõîæäàéêè ñå ïî óëèöàòà. Âèäÿ ÿ êîãàòî èçëåçå îò äâîðà íà êúùàòà. Òîâà ãî íàêàðà äà ñå óñìèõíå îùå ïîâå÷å.
- Ñåãà âå÷å ñè öÿëàòà „òè“! Íàëè?- è ïîñåãíà êúì êîñàòà ѝ.
- Íå! Âñå îùå íå, íî ñúì áëèçî! È âñå ïàê âå÷å ìîæåø äà ñå çàïîçíàåø ñ „÷åðíîîêàòà ðóñîêîñêà íà äÿâîëñêàòà ïåùåðà!“- è ëåêî ìó ñå ïîêëîíè.
- Ïðåäïî÷èòàì „ðóñîêîñèÿò àíãåë, ÷åðíîîê... ïàäíàë íà çåìÿòà áåç êðèëà“! Ïîíå òàêà òå ïîçíàâàì àç, Äàíèêà!- òÿ ñå èç÷åðâè.
- Èìàì åäíà ìîëáà!
- Ñëóøàì òå!
- Çàâåäè ìå ïðè ìàéêà ìè! Ìîëÿ òå!
- Äîáðå!- êàçà òîé è îòíîâî ñå óñìèõíà „Äàíî ïîíå òÿ óòåõà íÿêàêâà äà òè äàäå!“- ìèñëåøå ñè òîé. Ñïðÿ êîëàòà ïðåä êúùàòà íà Àëåêñàíäðîâà.—Ñèãóðíà ëè ñè, ÷å íå èñêàø äà äîéäà ñ òåá?
- Ñèãóðíà ñúì! Òóê òðÿáâà äà ñúì ñàìà! Òðÿáâà äà ñå ñïðàâÿ ñàìà! Àç ñúì íåéíà äúùåðÿ!?
- Îòèâàì â óïðàâëåíèåòî. Àêî òè ïîòðÿáâàì- è ѝ õâúðëè åäèí òåëåôîí- Îáàäè ìè ñå! Ñàìî òðÿáâà äà íàòèñíåø åäèíèöàòà- è ѝ íàìèãíà. Òðúãíà.
Äàíèêà èçêà÷è òðèòå ñòúïàëöà äî âðàòàòà è ñå ñïðÿ. Ïîíå÷è äà ïî÷óêà, íî ñâàëè ðúêàòà ñè. Ïîñòîÿ. Ïîñëå ïîâòîðè ñúùîòî. È òàêà ïîíå îùå ïåò ïúòè.
- Çíàåø ëè?- ÷ó ñå ãëàñ çàä íåÿ- Áè òðÿáâàëî äà ïîáóòíåø äúðâîòî ñ ðúêà, çà äà ñå ÷óå çâóê!- è ëåêî ñå çàñìÿ. Òÿ ñå çàãëåäà â íåãî. Ðàçáðà... È ãî ïîçíà.
- Ïëàìåíå?- ïëàõî èçðå÷å òÿ.
- Äàíè?- óñìèõíà ñå òîé- Òè... äîéäå!- î÷èòå ìó ñå íàïúëíèõà.
- Êîé å ìàëêèÿò ïðèÿòåë ñ òåá?
- Êàçâàì ñå Òîíè è íå ñúì òîëêîâà ìàëúê!- ñêðúñòè ðúöå òîé, òÿ ñå íàâåäå äî íåãî.
- Ðàçáèðà ñå, ÷å íå ñè!- è ãî öåëóíà ïî áóçàòà- Ïîçíàõ òå! Îò ñíèìêàòà, êîÿòî ìàéêà òè öåëóâà è ïðåãðúùà âñåêè äåí!
- Íàèñòèíà!- îêîêîðè ñå ìàëêèÿò- À òâîÿòà êúäå å?
- Êîå? Ñíèìêà ëè?
- Ñåðèîçíî ëè?- ïëåñíà ñå ìàëêèÿò ïî ÷åëîòî- Êúäå å òâîÿòà ìàéêà, Äàíè?
- Òóê!... Íà âðàòàòà!- ÷ó ñå ðàçïëàêàí ãëàñ çàä íåÿ. Äàíèêà ñå îáúðíà. Òÿ ñòîåøå òðåïåðåùà òàì, íà ïðàãà è ïëàõî è íåóâåðåíî ïðîòÿãàøå ðúöå êúì íåÿ. Ñåêóíäà- äâå-ïåò... È òÿ ñå âòóðíà, çà äà ïðåãúðíå ìàéêà ñè.
- Âå÷å çíàì êîÿ ñè! Âå÷å çíàì çàùî? Âå÷å çíàì è àç êàêâà ñúì! Âå÷å çíàì êàêâî èçñòðàäà, çàðàäè êîãî! Çíàì çàùî ñè ñå ñòðàõóâàëà! Çíàì çàùî ñè ìå ñúíóâàëà! Çíàì çàùî ñè ìå îñòàâèëà, íî ÷å è çà ìèã íå ñè ìå çàáðàâèëà! Àç èìàì áðàò, òîé èìà ñåñòðà!- Èðèíà îëåêíà â ðúöåòå ѝ. Ñÿêàø îãðîìíèÿò êàìúê, êîéòî òåæåøå òîêîâà ãîäèíè â ãúðäèòå ѝ è ÿ âëå÷åøå íàäîëó, ïàäíà ñàì. Ñåãà ñå ïî÷óâñòâà æèâà... íàèñòèíà- Àç èìàõ áàùà, òîé èìà...
- Âèå èìàòå ìàéêà!- ïðåêúñíà ÿ ïëà÷åéêè Èðèíà. À íàé-æåñòîêèÿò áåëåã íà Äàíè, êîéòî áåøå ÷åòâúðòèÿò îêîëî ñúðöåòî... èç÷åçíà...
- Áàòå, çàùî òå ñòîÿò òàì è ðåâàò?- ïîïèòà Òîíè è ñå èçâúðíà íàãîðå äà ãî ïîãëåäíå- Àìà òî è òè ðåâåø! Áàòå Ïëàìåí? Êàêâî âè ñòàâà íà âñè÷êè?- òîé ãî âçå íà ðúöå è ãî ãóøíà.
- Èìàìå íåïîñëóøíè î÷è÷êè! Àç èìàì êàêà, Òîíè! Àç èìàì ñåñòðà!
- Àìè çíà÷è òåáå ùå ñòóïâà òÿ! Ïîíåæå ïðè òàòè å òàêà. Ëåëÿ å ïî-ãîëÿìà îò íåãî è ãî å áèåëà êàòî ìàëúê!- Ïëàìåí ñå ðàçñìÿ ïðåç ñúëçè, Äàíè ñå îáúðíà êúì íåãî, òîé ïóñíà ìàëêèÿ. Òÿ ñå çàòè÷à è ñå õâúðëè îòãîðå ìó.
- Àç èìàì áðàò è âå÷å ñúì ïðè íåãî!
- Èìàì ñåñòðà! È òÿ äîéäå ïðè ìåíå!
- È ïîâå÷å íÿìà äà ñè òðúãíå!
- Äàéòå äà âëèçàìå âêúùè, ÷å ñúñåäèòå ïî÷íàõà äà âè ãëåäàò êàê ðåâåòå âñè÷êè!- ïàê ñå îáàäè Òîíè, òå ñå ðàçñìÿõà... Ïîñëåäâà äúëúã è òîïúë ðàçãîâîð... Ñåìåéñòâîòî ñå ñúáðà!.. Ïî÷òè öÿëî...

***
Ñíåæàíà ñåäíà íà ñòúëáèòå è çàïàëè öèãàðà. Ïîãëåäíà ðúöåòå ñè. Òðåïåðåõà. Õëàäíîêðúâèåòî, êîåòî äåìîíñòðèðà â ïúðâàòà ÷àñò íà ðàçïèòà ѝ êîñòâà ìíîãî. È ñåãà ñå îïèòâàøå äà ñå ñúáåðå. Áåøå ïðåáëåäíÿëà. Òîé õâàíà ðúêàòà ѝ è ÿ ñúáðà â ñâîÿòà. Òÿ ëåêî ñå ñòðåñíà.
- Àíäðåé?
- Äà, Ñíåæàíà!?
- Êàêâî ïðàâèø òóê?
- Äðåìåì ñè ñúñ Ñëàâè!- è íàäèãíà ãëàâà êúì íåãî- Äîâåäîõìå Äàíè ïðåäè òðè-÷åòèðè ÷àñà è ñå øìàòêàðîñâàìå. Ïî èíòåðåñíèÿò âúïðîñ å- òè êàêâî ïðàâèø, èëè ïî-òî÷íî êàêâî ñè íàïðàâèëà, çàùîòî èçãëåæäàø...
- Óæàñíî?
- Ïî-ñêîðî ñòðàøíî.
- Õà! Ïàê å ïî-äîáðå! Áëåäèÿò ñòðàøíèê!
- Ñÿêàø ñè ãî áëúñêàëà ñ êàìøèê...
- Êîé?
- Îíÿ... Â ñòàÿòà ãîðå... Äîáðå ëè ñè, êîìèñàð Àëåêñàíäðîâà?
- Ùîì ìå ïèòàø, çíà÷è ÿñíî âèæäàø, ãîñïîäèí Ïàâëîâ!
- Êàê äà òè ïîìîãíà?- òÿ çàöúêà ñ åçèê. Ïîñëå ðÿçêî ñå îáúðíà êúì íåãî è ãî ïîãëåäíà â î÷èòå.
- Èçðîâè ìå! Ñúæèâè ìå îò òîÿ ãíóñåí ñâÿò, â êîåòî ñå å ïðåâúðíàëî ìÿñòîòî, â êîåòî æèâååì!- òîé âçå è äðóãàòà ѝ ðúêà è ãè ïðèòèñíà êúì ãúðäèòå ñè.
- Åäíî ÷åðíî ïåòíî íå áàãðè âñè÷êè öâåòÿ êàòî ñåáå ñè. Îñòàâÿ ñëåäà, íî ñàìî ñïîìåíúò çà íåãî ÿ î÷åðíÿ îòíîâî. Òè ñè èçáèðàø, Ñíåæàíà! Òè ðåøàâàø äàëè ùå ìèñëèø íàçàä, èëè ùå ñå îáúðíåø íàïðåä è ñòðåìãëàâî ùå òðúãíåø ñ ëåêà óñìèâêà?
- Ñòàâàì ëè çà òàÿ ðàáîòà, Àíäðåé! Îòäàëå÷àâà ñèíà ìè îò ìåí... Êàêâî ãîâîðÿ? Òà òÿ ìè âçèìà äåòåòî!
- Òè ñè íàé-äîáðàòà! Íî ñòàíè è ñè ãî âçåìè! Òè ãî îòäàëå÷àâàø îò ñåáå ñè, çàùîòî ïúðâî ïîñÿãàø êúì íåùîòî, êîåòî ñìÿòàø, ÷å íå ñè ñâúðøèëà è íà ñåêóíäàòà ïîñòàâÿø êàòî ïî-ñïåøíî îò äåòåòî ñè. Âå÷å ðàçáèðàì çàùî ñå õâúðëè ñ ãëàâàòà íàäîëó â ïðîïàñòòà íà ïåùåðàòà! Íî äàé êîíòðà è ïðîñòî ñìåíè ïîñîêàòà ñè... êúì íåãî!
- Çàùî ñè òîëêîâà äîáúð ñ ìåí?- òîé ñå çàñìÿ.
- Ïîìíèø ëè êàêâî òè êàçàõ òàì? Ïðåä îíàÿ ñúùàòà ïåùåðà?- òîé ÿ ïîãëåäíà, òÿ îòâîðè øèðîêî î÷è- Åòî çàðàäè òîâà!
- Íî àç ñúì ïî- ãîëÿìà...
- Òîâà ëè å òâîÿòà äðàìà?... Íàèñòèíà?- òîé ïóñíà ðúöåòå ѝ- Õóáàâî ñè ïîìèñëè! È àêî íå å òàêà, ïðîñòî çàìúë÷è! Äàëè è êîëêî ùå áîëè- ðåøàâàø òè! Àç ñúì òóê è ùå ÷àêàì... ñåãà!
- Àíäðåé, íå èñêàõ... íî òîé ñè òðúãíà...
- Ñíåæàíààà, Ñíåæàíà... Íà ìîìåíòè ñè ìíîãî ãëóïàâà. Êóöàò òè åìîöèèòå íà òåáå, ïîëèöàé! Ïðè òîâà... ìíîãî.
Òÿ çàðîâè ïðúñòè â êîñàòà ñè è íàâåäå ãëàâà. Ãúëúáîâèòå ѝ î÷è íàòåæàõà... È íå èçäúðæàõà. Ïîñîëèõà ñòúëáèòå. Òÿ ñè ïîñòîÿ òàêà... ñàìà ñúñ ñåáå ñè è... ñ ÷óâñòâàòà ñè. Êîãàòî ñå èçïðàâè è âäèãíà ãëàâà, ãàðâàí îòêëþ÷è ñâîÿòà óñòà è îò êëîíèòå íà äúðâîòî, ïðåä íåÿ ïðåëåòÿ...

***
Âñè÷êè áÿõà çàñïàëè. Òðè ñóòðèíòà ìèíàâàøå. Òÿ ñå èçìúêíà îò ëåãëîòî, áúðçî è áåçøóìíî íàõëóçè äðåõèòå ñè è ñå çàïúòè êúì âðàòàòà. Òÿ ëåêî ïðîñêúðöà. Âèäèìî íèêîé íå ïîìðúäíà. Îòâîðè ÿ. È èçëåçå. Íàõëóçè êà÷óëêàòà íà ãëàâàòà è ñå çàòè÷à. Òÿ ïóøåøå íà ïðîçîðåöà è ãëåäàøå êàê ôèãóðàòà ïîñòåïåííî ñå ñìàëÿâà è ãóáè î÷åðòàíèÿòà ñè çàä ñåíêèòå. Ïîñëåäíàòà ïåïåë ïàäíà, ñ ïîñëåäíàòà âèäèìà ñåí÷èöà íà áåãúëêàòà.
À òÿ çàòè÷à îùå ïî-áúðçî. Ìíîãî áúðçî- íåäîñòèæèìî òåìïî, ìíîãî îòâúä âúçìîæíîñòèòå íà àòëåò. Òÿ òè÷àøå ñêðèòà â îòñòúïâàíåòî íà íîùòà. Òÿ òè÷àøå çà ñâîÿòà ñâîáîäà...
Íàáè ñïèðà÷êè. Çàáàâè êðà÷êà. Î÷åâèäíî ñòèãíà äî ìÿñòîòî, êîåòî áåøå êðàéíàòà ѝ öåë. Ïðèêëåêíà ïîä ïðîçîðåöà íà äåæóðíèÿ. Áåøå ïîçàäðÿìàë. Îêîëî íåãî íÿìàøå äðóã. Ëåêî îòêðåõíà âðàòàòà è âëåçå. Òîé ñàìî èçõúðêà ïî-ñèëíî, íî íå ìðúäíà. Ñåãà âúïðîñúò áåøå êàê äà ìèíå ïðåç âðàòàòà, êîÿòî ñå îòâàðÿøå ñàìî îò âúòðåøíàòà ñòðàíà çà ñëóæèòåëèòå, à ñ åëåêòðîííèÿ çâúíåö, êîéòî ìîæåøå äà íàòèñíå ñàìî äåæóðíèÿ, ìîæåøå äà âëåçå è äðóã. Òóê ïðîïóñêúò áåøå òðóäåí. „Òèõà è íåïðåäâèäèìà, êàòî âîäàòà“... Âèñîêîòî áþðî ѝ ñå ñòîðè óäà÷åí âàðèàíò. Ñâè ñå äî âðàòàòà â áëèçîñò äî íåãî. Ñ þìðóê óäàðè ïî äîëíàòà ÷àñò íà ïëåêñèãëàñà. Òîé íå ïîìðúäíà. Òÿ áëúñíà òðè ïúòè ñëåä òîâà. Òîâà âå÷å ïîðàçñúíè ïîëèöàÿ. Òîé ñòàíà. Îòèäå ïðåä âðàòàòà. Ñåãà òÿ ãî âèæäàøå â öÿë ðúñò îò äîëó-íàãîðå. Îòâîðè ÿ. Íàäíèêíà, êîåòî ãî íàêàðà äà ÿ îòêðåõíå ïîâå÷å. Ïðèäâèæè è äðóãèÿ êðàê â ñòúïêà íàïðåä, êîåòî ãî èçâúðòÿ ñ ãðúá êúì íåÿ. Òîâà áå è çëàòíàòà âúçìîæíîñò. Êëåêíàëà è ïðèâåäåíà, òÿ ñå øìóãíà çàä íåãî, ñ ãðúá îïðÿí â ðúáà. Îò òóê âå÷å áå ïî-ëåñíî...
Íàìåðè ñòàÿòà çà ðàçïèò. Âëåçå âúòðå. Ó÷óäâàùî çàäúðæàíèÿò áåøå îùå òàì. Ìàêàð è êàòî ñå çàìèñëèø ïëúòíèòå áåòîííî-ìåòàëíè ñòåíè, áÿõà ïî-äîáðà çàùèòà îò êèëèÿòà â àðåñòà.
Çàäúðæàíèÿò ïðèâèäíî ñïåøå. Òÿ ìèíà çàä íåãî è çàñòàíà òàì. Äà ãëåäàø íÿêîãî îò ãîðå- íàäîëó, ïðè òîâà âúðçàí, áåøå èíòåðåñíî óñåùàíå. Òÿ ðàçïåðè äëàíè è ãè âïè â ãëàâàòà ìó. Ìèíóòà... È òîé ñå îêîêîðè. Î÷èòå ìó áÿõà ïúëíè ñ êðúâ.
- Ñåãà ùå ÷óåø ìåí!... Ñåãà ùå ñëóøàø ìåí! Ùå ïðåìèíåì çàåäíî ïðåç ñâÿò, ïðåç êîéòî ùå ïîãëåäíåø ñ òåõíèòå î÷è, ùå âèäèø òåõíèòå ñúäáè, ùå óñåòèø âêóñà íà òåõíèòå ñúëçè, ùå óñåòèø êîëêî ìíîãî ãè áîëè!
- Äääàííèêêà...
- Ùå ñå çàïîçíàåø è ñ íåÿ... Íî íåêà äà çàïî÷íåì ñ Ðàäîñò. Òè îòíå çàâèíàãè íåéíàòà ìëàäîñò! Îòíå øàíñà ѝ çà æèâîò! Õâúðëè ñúäáàòà ѝ íà ìàñà çà Áåëîò. È òÿ çàãóáè ðàçäàâàíåòî... Ùå îòðå÷åø ëè? Èëè ïúê ùå ñå ïîñìååø?- òîé ñå ãúð÷åøå íåèñòîâî, âåíèòå ñèëíî èçïúêâàõà ïî òÿëîòî ìó. Ùÿõà äà ñå ïðúñíàò. Êðåùåøå, íî ãëàñúò ìó èçëèçàøå íå íàâúí, à íàâúòðå- Íåêà ïðîäúëæèì ñ Ìàðèÿ- ñ íåÿ òè å áèëî õóáàâî ìàé, íî âå÷å êðàé! Ïîñàäè ѝ äåòå, êîåòî òÿ òè îòíå... Å, èëè ïîíå èñêàøå... Èç÷èñòèõ êðúâòà íà äåòåòî ѝ... Ñåìêàòà îòäàâíà âå÷å íå å òâîÿ... Äà ïðîäúëæèì ñ Íèêîë? Î, ìíîãî ëè òè äîéäå? Ãúð÷èø ñå êàòî ñîïîë... Âúðçà ÿ ïî÷òè ãîëà íà äúðâîòî, çàùîòî òÿ òè ñå äúðïàøå, íàëè? Àìè Àëåêñàíäðà? Áåøå ÿ äîêàðàë äî õèñòåðèÿ. Ãëàâàòà ѝ áåøå ÷åðíà ìèñòåðèÿ. È çà äà ÿ èçãîíè, ùåøå äà ñå õâúðëè îò ïîêðèâà... È ïîâå÷å íÿìàøå äà âèäè êðàñîòàòà íà âñè÷êè ñåçîíè. Ïàóëèíà â ïåùåðàòà, äàë ñè ÿ íà „ìå÷êàòà“. Àëà ñåãà òè èçòåãëè êúñàòà... êëå÷êàòà. Èãëèêà ùåøå äà ÿ óäàâèø â ìúãëà... òàì, ïîòîïåíà âúâ âîäàòà íà ×àèðñêèòå åçåðà. À Ñâåòëàíà, êúì ñêàëàòà ïðèêîâàíà. Êîé áå íåéíèÿò ïîðîê, çà äà ÿ îáðå÷åø íà Âúë÷èÿ ñêîê? Íàñèòè ñå íà âñè÷êèòå ñåäåì. Àëà ñ îñìàòà íå óñïÿ. Ãîëÿìà ãðåäà, íàëè? Êàêòî âèíàãè. Êîëêî ãîäèíè êðè çàä ôàëøèâàòà ñè óñìèâêà, ÷åðíàòà ñè äóøà? Êîëêî ïúòè ìè ñå ïðàâåøå íà ïðèÿòåë, èëè ãðåøà? Îòíå ÷óæä æèâîò è ãî ïðåäñòàâè çà ñâîé! Î, äà, ïè÷! Ãîëÿì ñè ãåðîé! Ìîæåøå äà áúäåø ïðúâ. Íå áåøå. È ïîèñêà äà ðàçïëèñêàø ìîÿòà êðúâ... À òÿ ïðåä òåá ñòðóåøå... Îò çëîáà, îò÷àÿíèå, áåçïîìîùåí â ñîáñòâåíîòî ñè çëîäåÿíèå... Ìðàçèø ìîðåòî?  ñúí íà áåçñúíèå ñëåä ìèã ïðåç íåãî ùå âèäèø íåáåòî!
Òÿ çàòâîðè î÷è. Òÿëîòî ñè óñïîêîè. À òîé ñå îçîâà ïîä âîäàòà. Òÿ âëèçàøå íàâúòðå â íåãî, à òîé ïðîòÿãàøå ðúêà êúì ñëúíöåòî è ñâåòëèíàòà. Àëà ùîì çàïî÷íåøå äà ïðîçèðà, ïàäàøå ïî åäèí êàìúê âúðõó íåãî è ãî òèêàøå êúì äúíîòî. Òÿëîòî ìó ñå ñâèâàøå êîíâóëñèâíî. Îò óñòàòà ìó èçëèçàøå ïÿíà. Òúìíèíàòà ïîñòåïåííî ñå óñèëâàøå, à âúçäóõúò íàìàëÿâàøå.
- Çà åäíà îò îñåì, ãàðâàíúò èçãðà÷è!- îò î÷èòå ìó ïîòåêîõà êúðâàâè ñúëçè, ìàëêè ÷åðâåíè èâèöè, êîèòî äîêîñâàõà êðàé÷åòàòà íà óñòíèòå ìó- Ñåãà è îñåìòå ùå ãè èçïëà÷åø!... Óäàðèòå íà ñúðöåòî çàãëúõâàõà â ñîáñòâåíàòà ìó íîù... Òÿ ãî îñòàâè. È òîçè ïúò... íÿìàøå êîé äà ãî âúðíå îáðàòíî... Êàìúêúò ïàäíà âúðõó íåãî è ñ ïîñëåäíèÿ óäàð ãî ïîëåæè çàâèíàãè íà äúíîòî...
Ñëàâè ÷àêàøå Îðëèí ïðåä âðàòàòà. È òîé äîéäå íà ðàáîòà. Ìëàäèÿò àëïèíèñò ñå ñòðåëíà êúì íåãî.
- Ìîæå ëè äà ïîãîâîðèì, Îðëèíå?
- Äà, Ñëàâè! Òóêà, èëè äà èçïóøèì ïî öèãàðà íà äðóãî ìÿñòî?- íî ïðåäè Îðëèí äà óñïåå äà ìó îòãîâîðè, ïîëèöàÿò èçëåçå êàòî ïî÷òè ðàçáè âðàòàòà, çà äà ìó èçâèêà:
- Èíñïåêòîðå? Èíñïåêòîð, Ñòðàõèëîâ?
- Êàêâî èìà?
- Àðåñòàíòúò!... Ìúðòúâ å!- Îðëèí èçêà÷è ñòúïàëàòà íà åäèí ðàçêðà÷, Ñëàâè ãî ïîñëåäâà. Ñëåä äâàéñåòèíà ñåêóíäè áåøå â ñòàÿòà çà ðàçïèò, à òîé... Áå íàâåë ãëàâà íàäîëó, ñ îòâîðåíè î÷è è ñúëçè îò çàñúõíàëà êðúâ, è ðúöå, ñêðúñòåíè â ìîëèòâà. À ìàñàòà ïðåä íåãî áå èçäðàíà ñ ãîëåìè áóêâè, ðàçäàëå÷åíè åäíà îò äðóãà, ïîäðåäåíè â òðè äóìè:

ÐÀÍÈ ÑÐÀÌ ÏÀÄÍÈ

Îò òîãàâà èçìèíà ïîâå÷å îò ìåñåö...


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 07.05.2020 @ 16:51:05 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   kokolinna

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 10:44:06 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"33" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.