Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 506
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 509

Îíëàéí ñåãà:
:: VladKo
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà33
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: kokolinna

Ãëàâà XVI

 òåçè ïúðâè ñåêóíäè, Îðëèí íàèñòèíà íå çíàåøå êàê äà ðåàãèðà. Òÿ ãî ïîðàçè êàòî ãðúì. Òàì, çàñòàíàëà íà âðàòàòà ñ èðîíè÷åí ïîãëåä, ÷àêàù îòãîâîð è ñúùî òîëêîâà çíàåù, ÷å íÿìà äà ãî ïîëó÷è. Òÿ ëè áå íàèñòèíà?
Òàçè ñúùàòà, èç÷åçíàëîòî ìèëî ìîìè÷å ñúñ ñëàìåíà êîñà è ìèëà óñìèâêà? Èëè òîâà, êîåòî ñòîåøå òàì ïîä ðàìêàòà, áå íåéíî ïðåâúïëàùåíèå- ñàðêàñòè÷íî, ïèòàùî, òúðñåùî...
Âúïðîñúò è íà÷èíúò, ïî êîéòî ãî çàäàäå- íà ãëåä ïðîñòîâàòè, íîðìàëíè âúïðîñè, ÷å êîëêî ñìåëîñò ñå èñêà çà òîâà? ×åðíèòå ѝ î÷è ñå çàáèâàõà â íåãîâèòå îêåàíñêè âñåêè ïúò, êîãàòî ïðåõâúðëåøå ïîãëåäà ñè âúðõó íåãî, àëà ðàçáèâàõà ñêàëèòå íà çåíèöèòå ìó, êîåòî äî ñåãà íèêîé íå áåøå ïðàâèë. À òÿ äîñòèãíà íàïðàâî äî ñúðöåòî ìó. Òîé ïîòðåïíà. Íî íå èçïóñêàøå è Ñíåæàíà. Íà íåÿ íå çíàåøå êàê äà ðåàãèðà. Ñÿêàø òîé áå íàðî÷åíèÿò- äëúæíèÿò äà ѝ îòãîâîðè. Ëóìèíèñöåíòíàòà ñâåòëèíà äîïúëâàøå çëîêîáíèòå, çàïàëåíè è ïîäêëàæäàíè ñ ÿä î÷è, êîèòî âúïðåêè âñè÷êî íå ìîæåõà äà ïðèêðèÿò ñòðàõà ñè. Ñòðàõ äàëè òÿ å îíàçè ñúùàòà, êîÿòî òå êàçâàò, ÷å å- èç÷åçíàëîòî ìîìè÷å òàì, íà òåëåâèçîðà.
Äâàìàòà íàèñòèíà íå çíàåõà êàê äà ðåàãèðàò. Ñòàâàùîòî áè òðÿáâàëî äà ãè çàðàäâà, íî íåùî â íåÿ ãè ïëàøåøå è òîâà íå áåøå áåëåãúò, à èçïèòàòåëíèÿò ïîãëåä, ñ êîéòî òÿ ðàçöåïâàøå òèøèíàòà...
- Ïðèëè÷àì ëè íà íåÿ?- ñúñ çëîâåùî ñïîêîéñòâèå êàçà Äàíè- Ïðèëè÷àì ëè íà òàçè îò êàðòèíêàòà- òàì, öâåòíàòà îòãîðå â êóòèÿòà? Èçãëåæäà ìè òâúðäå êðàñèâà è ìèëà. Àç ëè ñúì òîâà? Íååå- ñúìíÿâàì ñå... Òå ïðîäúëæàâàõà äà ìúë÷àò- Íÿêîé îò âàñ ùå êàæå ëè íåùî èëè ùå ìå çÿïàòå òàêà? Èëè äà ñè ïîêðèÿ ëèöåòî, ÷å äà íå ñå ñòðÿñêàòå íà ñúí?- îòãîâîð îòíîâî íå ïîñëåäâà è òÿ ñå èçâúðòÿ êúì êîðèäîðà.
- Ïî÷àêàé! Ìîëÿ òå!- ñÿêàø áåç ñèëà îñòàíàë êàçà Îðëèí, ïðåãëúùàéêè òåæêî- Êàê?... Ììì... êàê äîéäå äî òóê?
- Àìè åé òàêà, ñ òèÿ äâàòà êðàêà.
- Çíàåø ëè êúäå ñè?
- Ìîæå äà ñúì áåçïàìåòíà, íî íå ñúì ëóäà! Òî÷íî â ìîìåíòà ñúì ïðåä ïðàçíèòå ïîãëåäè íà ïîëèöàèòå îò óïðàâëåíèåòî â Ñìîëÿí, èëè ãðåøà?- è âñå ïàê ïî òåçè ïîãëåäè ðàçáèðàøå, ÷å íàèñòèíà âèäúò è äúðæàíèåòî ѝ, ãè êàðàõà äà ñè ìèñëÿò èëè ïðàâÿò èçâîäè çà ëåêè ïñèõè÷åñêè îòêëîíåíèÿ â ìîçú÷íàòà ïúòåêà.
- À êàê çíàåø òîâà?
- Òè ìè êàæè, ãîñïîäèí ïîëèöàé!
- Äîáðå, íî êîå òå äîâåäå ïðè íàñ?- âêëþ÷è ñå è Ñíåæàíà.
- Òàì êàçâàò- ïîñî÷è òåëåâèçîðà- ÷å ïîëèöèÿòà ìå òúðñè è åòî íà- òóê ñúì!
- Çíà÷è âñå ïàê ñå ïðèïîçíàâàø â ñíèìêàòà?- Ñòðàõèëîâ çàïî÷íà äà äîáèâà êóðàæ.
- Ñ âàøàòà ðåàêöèÿ, Âèå ãî ïîòâúðäèõòå.
- Êàêâî ñå å ñëó÷èëî ñ òåá, Äàíèêà?- ïîïèòà Àëåêñàíäðîâà.
- Åòî- íàçîâàõòå ìå ñ íåéíîòî èìå. Àç ãî ðàçáðàõ îò åäèí èçêëþ÷èòåëíî ìèë ÷îâåê- áèë ìå âèäÿë òàêà- íà åêðàíà.
- À òè êàê ñå îçîâà ïðè íåãî?- ïðîäúëæè Ñíåæàíà, Äàíè èçïóôòÿ.
- Íåêà çàïî÷íåì îòíà÷àëî! Ìîëÿ òå, ñåäíè!- è Îðëèí ѝ ïîäíåñå ñòîë.
- Êàêòî êàæåø... Ñêðúñòè ðúöå è ñå îáëåãíà íàçàä- Ñúáóäèõ ñå â ãîðàòà...
- Êîãà?- ñ íåðâíî ëþáîïèòñòâî ÿ ïðåêúñíà èíñïåêòîðêàòà, Äàíè ÿ ñðÿçà ñ ïîãëåä, à Îðëèí ѝ ïîäñêàçà ñúñ ñúùèÿ òàêúâ äà ñå îâëàäåå.
- Ïðåäè äâå íîùè. Áÿõ è áëèçî äî ïúòÿ è òðúãíàõ. Òðúãíàõ íàäîëó- âúðâè ñå ïî-ëåñíî.
- À êàê ñå îçîâà òàì?- ïðîäúëæè Îðëèí ñ âúïðîñèòå.
- Íå çíàì?
- Íå ïîìíèø ëè êàêâî ñå å ñëó÷èëî ïðåäè òîâà?
- Íå ñè ñïîìíÿì àáñîëþòíî íèùî... è íèêîãî ïðåäè òîâà!- ëåäåíî îòâúðíà Äàíèêà.
- À êîé å ÷îâåêúò, êîãîòî ñïîìåíà ïî-ðàíî?
- Êàçâà ñå Íèêîëà è ñâèðè ïðåêðàñíî íà öèãóëêà. Êîãàòî ðàçáðàõ, ÷å ñúì â ãðàäà, ïðîñòî êðèâíàõ íà íÿêúäå è òàçè íÿêàêâà óëè÷êà ìå îòâåäå ñ ìóçèêàòà ñè ïðè íåãî. Íå ìè çàäàâàøå âúïðîñè è íå ñå ñòðàõóâàøå îò ìåí è îò âèäà ìè êàêòî âèå ñåãà. È ìå ãëåäàøå â î÷èòå, à íå ãè èçáÿãâàøå. Òîé ìå íàðå÷å ñ òîâà èìå! Õàðåñà ìè... À äàëè å ìîå- âèå ìîæå áè ùå êàæåòå, íî è äà íå å-âçèìàì ãî ïîä íàåì- èðîíè÷íî ñå óñìèõíà òÿ. Èçïðàâè ñå ñúñ ñâèòè â þìðóöè ðúöå íà ìàñàòà- Àêî òîâà å âñè÷êî, ùå òðúãâàì... È àêî íÿêîãà ðàçáåðåòå, ìîëÿ Âè îáÿñíåòå ìè êàê òàçè êðàñàâèöà îò ñòåíàòà, ñå å ïðåâúðíàëà â òîâà ÷óäîâèùå ñåãà ïðåä âàñ, êàòî òâúðäèòå, ÷å å ñúùèÿò ÷îâåê?- è èçëåçå. Îðëèí èçõâúð÷à ñëåä íåÿ.
- Ïî÷àêàé! Ñïðè, ìîëÿ òå!- òðóäíî ñå îêàçà äà ÿ íàñòèãíå, íÿêàê ñè ìèãíîâåíî èçõâúð÷à òÿ, íî êîãàòî ãî íàïðàâè, ÿ õâàíà çà êèòêàòà, òÿ ñå îáúðíà. Îðëèí õâàíà è äðóãàòà ѝ ðúêà. Äàíè ñå ðàçòðåïåðè. Îòíîâî ïàäíà ïåëåíà ïðåä î÷èòå ѝ. Òîé ãî óñåòè è ÿ ïóñíà, íî òÿ îñòàíà òàêà, âäúðâåíà.
Íå ñå ñòðàõóâàé! Íàèñòèíà èñêàì äà òè ïîìîãíà- îòíîâî ѝ ïðè÷åðíÿ. Íå êðèé ñåáå ñè, çàä ãðóáîñòòà ñè!- ñèëèòå â òÿëîòî ѝ ðÿçêî ñå èçïàðèõà è òÿ ñå ñâëå÷å â ðúöåòå ìó.
- Êàæè ìè... ïðîøåïíà òÿ... Êàæè ìè êîé... è çàãóáè ñúçíàíèå. Îðëèí ÿ ãðàáíà è èçâèêà ïðåç êîðèäîðà:
- Ñíåæàíà, îòèâàìå â áîëíèöàòà!- âðúõíàòà äðåõà ñå áåøå ïîîòâîðèëà- ìíîæåñòâî áåëåçè íà ðàíè îò äúëáîêè ïðîðåçè. Ãëåäêàòà áåøå ïîòðåñàâàùà- íàùúðáåíè êðàé÷åòà, îïëåòåíè â ïëèòêè íà ìåñòàòà êúäåòî ñå ñëó÷âàøå äà ñå ïðåñåêàò- ãðóáè ñúøèâêè âúðõó íåæíàòà ѝ êîïðèíåíà êîæà. Î÷èòå ìó ñå íàïúëíèõà.
- Ìîìåíò! Èäâàì è àç!- íàñòèãíà ãî, âèäÿ ÿ è äîïúëíè- Îáàäèõà ìè ñå îò òàì- áàùà ѝ å ïî÷èíàë...
- Êàêâî ñå å ñëó÷èëî ñ òåá, ìîìè÷å?...
Êà÷èõà ñå â ïàòðóëêàòà è íàäóõà ñèðåíèòå. Ñíåæàíà áåøå íà çàäíàòà ñåäàëêà ñ íåÿ. Òÿ íå ïîìðúäâàøå. Îðëèí íå ñâàëÿøå êðàêà ñè îò ïåäàëà íà ãàçòà. Ñëåä íÿìàøå è ïåò ìèíóòè, âå÷å áÿõà ïðåä âõîäà íà ñïåøíîòî. Òîé èçëåçå, Ñíåæàíà ñúùî, çà äà ìîæå Îðëèí äà ÿ ïîåìå â ðúöåòå ñè. Ïðåç òîâà âðåìå, ÿâíî âå÷å âèäåëè êîëàòà, îò âðàòà èçëÿçîõà ôåëäøåð è ëåêàð.
- Êàêâî ñå å ñëó÷èëî ñ íåÿ?- ïîïèòà ëåêàðÿò.
- Íàäÿâàì ñå Âèå äà ìîæåòå äà íè êàæåòå- òÿ ïðîñòî ïðèïàäíà- êàçà Îðëèí çàäúõàí.
- Ààà... áåëåçèòå?
- Íå çíàì äîêòîðå, è çà òÿõ ùå Âè ïîìîëÿ äà ìè êàæåòå íåùî ïîâå÷å, êîãàòî å âúçìîæíî ðàçáèðà ñå, íî òîâà ìîìè÷å å æåðòâà íà îòâëè÷àíå.
- Äîáðå, çíà÷è ïúëåí è ùàòåëåí ïðåãëåä! Êàðàé ÿ, Èâàíîâ!- êàçà òîé íà ôåëäøåðà.
- Ïî÷àêàéòå ìàëêî, ñïðÿ òîé çà ìîìåíò! Òîâà ìîìè÷å áåøå òóê ñíîùè!
- Êàê òàêà, Èâàíîâ?
- Ìîòàåøå ñå îêîëî ðàíåíèòå îò êàòàñòðîôàòà, êîÿòî íè äîêàðàõà- Îðëèí è Ñíåæàíà ñèëíî ñå çàèíòðèãóâàõà, íî íàïèðàùèòå âúïðîñè îñòàâàõà çà ïî-êúñíî, çàùîòî ÿ âêàðàõà âúòðå.
- Ñêîðî ùå ïîëó÷èòå ñâîÿòà èíôîðìàöèÿ!- êàçà äîêòîðúò è âëåçå âúòðå.
- Äàé äà âçåìåì ïî åäíî êàôå!- êàçà Ñíåæàíà- È áåç òîâà ïðèëè÷àìå íà îðúôëÿöè. Íå ñìå ñïàëè, íå ñìå ñå ïðèáèðàëè. Äàé äîêàòî ÷àêàìå, äà èçïèåì ïî åäíî òàì íà ïåéêàòà!- Îðëèí êèìíà. Ñåäíàõà òàì, òîé ñè çàïàëè öèãàðà.
- Êàêâî ìèñëèø çà âñè÷êî òîâà?- ïîïèòà òîé.
- Ìíîãî íåùà.
- Äîáðå, ùå êàðàìå ïîäðåä. Ñìÿòàø ëè, ÷å ìîì÷åòàòà èìàò íåùî îáùî?
- Íå, íå ñìÿòàì!- êàòåãîðè÷íî îòâúðíà òÿ. Çíàì, ÷å çàãóáàòà íà âðåìå â ïàìåòòà íà Ñëàâè òå ïðèòåñíÿâà, íî ñúì ñèãóðíà, ÷å ñè èìà ñâîåòî îáÿñíåíèå.
- Íèêîãî íå îáâèíÿâàì, Àëåêñàíäðîâà. Íàïðîòèâ- ðàäâàì ñå, ÷å ñìå íà åäíî ìíåíèå. Äâàìàòà ñà ñâúðøèëè èçêëþ÷èòåëíî äîáðà ðàáîòà, à åäâà ëè ùÿõà äà ñå ïîñòàðàÿò òîëêîâà, àêî íÿêîé èìàøå íåùî îáùî... Îñâåí ðàçáèðà ñå, àêî íå ñà ìàéñòîðè íà àáñîëþòíàòà çàáëóäà, â êîåòî ñå ñúìíÿâàì, çàùîòî è äâàìàòà äúðæàò ïðåêàëåíî ìíîãî íà íåÿ.
- À êàêâî ìèñëèø çà áàáà Íàäà?
- Ñòðàííà æåíà. È ìè ñå ñòðóâà, ÷å çíàå ìíîãî ïîâå÷å, îòêîëêîòî êàçâà è ïîêàçâà. Çíàåø ëè- äîðè ïðåäè äà ðàçáåðà èìåòî ѝ, çà ìîìåíò ðåøèõ, ÷å áåëåæêèòå- îíåçè äðóãèòå ñà îò íåÿ.
- È íà ìåí ìè ìèíà ïðåç óìà. Òàêà èëè èíà÷å, ñ íåÿ ùå ãîâîðèì. Ùå èì êàæåì ëè çà íåÿ?
- Íå îùå! Íåêà ïúðâî äà âèäèì êàêâî ùå íè êàæàò! Ïðè÷èíàòà çà ïñèõè÷åñêèÿò ѝ ñðèâ, ìè å ìíîãî ëþáîïèòíà. È äâàìàòà ñïîìåíàõà ìàéêà ѝ.
- Ñìÿòàø, ÷å òÿ å ìîæå áè æåíàòà, êîÿòî òðÿáâà äà íàìåðèø, ñïîðåä òâîÿ òàåí îáîæàòåë?
- Àìè òè?
- Âñè÷êî å âúçìîæíî. Ëîøîòî å, ÷å íÿìà íèùî ñèãóðíî. È çàãóáèõìå ÷îâåêà, êîéòî ìîæåøå äà íè ïîìîãíå.
- Ùå ѝ êàæåì ëè çà íåãî? Ùå ѝ êàæåì ëè çà áàùà ѝ?
- Òÿ íå ïîìíè íèùî, Îðëèíå! Êàê ùå ѝ ïîìîãíåì ñ òàçè íîâèíà?
- Íå çíàì, Ñíåæàíà! Íàèñòèíà íå çíàÿ êàê äà ïîñòúïèì. Ñ òîâà ìîìè÷å ñå å ñëó÷èëî íåùî óæàñíî, à ìîæå äà ðàç÷èòàìå ñàìî íà åâåíòóàëíî ÿâèëè ñå áîëåçíåíè ñïîìåíè â ãëàâàòà ѝ. À òîâà, ÷å ñíîùè å áèëà òóê. Òðÿáâà äà ãîâîðÿ ñ òîâà ìîì÷å, ôåëäøåðà.
Èçìèíàõà ìàëêî ïîâå÷å îò äâà ÷àñà. Îðëèí ñå îáàäè íà Àíäðåé, çà äà ãî ïîìîëè äà îñòàíàò îùå åäèí äåí â ãðàäà. Çàùîòî ìîæå áè ðàçãîâîðúò ñ òÿõ íÿìàøå äà å âúçìîæåí äíåñ.
Òîâà ìîìè÷å, òàêà ïîÿâèëî ñå èçâåäíúæ, íàèñòèíà âúçáóäè ëþáîïèòñòâîòî ìó. Íà÷èíúò ïî êîéòî ãîâîðåõà ìåñòíèòå çà íåÿ è âñåêè, êîéòî ÿ ïîçíàâà, êîãàòî áÿõà òàì, íàèñòèíà ãî âïå÷àòëè. Äâå ñåëà, îáåäèíåíè çàåäíî, çà äà íàìåðÿò è ïîìîãíàò íà åäèí ÷îâåê. Êîëêî ÷åñòî ñå ñëó÷âà òîâà â ñåãàøíèòå âðåìåíà? Òå íàèñòèíà ÿ îáè÷àõà... âñè÷êè. À òåçè àáàíîñîâè âúãëåíè, çÿïíàëè ãî íà âðàòàòà? Òîâà ìèëî ìîìè÷å, çà êîåòî ìó ðàçêàçâàõà, íå ñòîåøå ïðåä íåãî. Íî ïúê î÷èòå íèêîãà íå ëúæàò- òÿ áåøå! Íî êîÿ áåøå òÿ?...
Ëåêàðÿò èçëåçå è ãè ïîâèêà. Âëÿçîõà âúòðå è çàñòàíàõà äî ðåãèñòðàòóðàòà.
- Êàêâî èìà, äîêòîðå?- íåòúðïåëèâî ïîïèòà Îðëèí.
- Íå ñúì ñèãóðåí, ÷å çíàì êàê äà çàïî÷íà...
- Íèùî íå ñïåñòÿâàéòå, äîêòîðå, ìîëÿ Âè!- õâàíà ãî äðóæåñêè Ñíåæàíà çà ëàêúòÿ.
- Íà ìåäèöèíñêè åçèê, íÿìà îáÿñíåíèå, êàê òÿ å æèâà. Ðàíèòå ѝ ðàçêàçâàò, ÷å òîâà å íåâúçìîæíî. Óäàðèòå ñà íàíåñåíè îò íîæ, íàçúáåí â êðàÿ ñè è ñ ãîëÿìà ñèëà- ìíîãî äúëáîêî íàâúòðå å âëèçàëî îñòðèåòî. ×åòèðè ñà ñàìî ïðîáîäíèòå ðàíè â îáëàñòòà íà ñúðöåòî. À âñè÷êè îáùî ñà íàä òðèéñåò- ãëàâà, ãúðäè, êîðåì, êðàêà, ðúöå, ëèöå- íèùî íå å ïîùàäåíî. È íå ñà ïîâúðõíîñòíè. Âñè÷êè ñà äúëáîêè, ñ èçêëþ÷åíèå íà åäíà- ëèöåòî è òî ÿâíî å áèëî ôèíàëíèÿò ùðèõ â êúðâàâàòà ìó êàðòèíà- äîðè íà äîêòîðúò ìó áåøå òðóäíî äà ãîâîðè. È òîâà íå å âñè÷êî. Áèëà å èçíàñèëåíà... èçêëþ÷èòåëíî æåñòîêî. Íàèñòèíà ãëàâàòà íå ìè ïîáèðà êîëêî çëîáà ñå ñúáèðà â ÷îâåøêàòà äóøà. Îùå ïî-òðàâìèðàùîòî å, ÷å ïîëîâèÿò êîíòàêò å áèë ïúðâè çà íåÿ. Êàê å îöåëÿëà- âúçõèòèòåëíî å íàèñòèíà. Êàê âñè÷êè òåçè ðàíè ñà ñå çàòâîðèëè è ñàìîèçëåêóâàëè? È âñå ïàê- íàé-ãîëÿìàòà îò òÿõ, ùå ñå ëåêóâà òåïúðâà- ñðÿçàíà äóøà â çäðàâî òÿëî. Áåëåçèòå ùå îñòàíàò è ùå ѝ íàïîìíÿò âñåêè äåí. Ðàíèòå ñà òâúðäå äúëáîêè. Êàê ñå ïðåæèâÿâà òàêîâà íåùî, ãîñïîäà ïîëèöàè? Êàêâî íàêàçàíèå çàñëóæàâà, ÷îâåêúò ïðè÷èíèë ѝ âñè÷êî òîâà?- Îðëèí ñâåäå ãëàâà. Ëåêàðÿò ñè ïîå äúëáîêî âúçäóõ- îò ìåí, òîâà å, à íà âàñ- óñïåõ, çàùîòî òÿ ãî çàñëóæàâà. Òîâà ìîìè÷å çàñëóæàâà ñïðàâåäëèâîñò!- è ñè òðúãíà. Íÿêîëêî ñåêóíäè, äâàìàòà îñòàíàõà áåçìúëâíè- À è îùå íåùî- îùå äâàìà ìîè êîëåãè ÿ ðàçïîçíàõà, ïîãîâîðåòå ñ òÿõ, çàùîòî òîâà, êîåòî ùå âè êàæàò, ùå âè ñìàå! Òúðñåòå äîêòîð Òèõîìèðîâ- äåòñêè õèðóðã è äîêòîð Äàëàêëèåâ- êàðäèîëîã!- è âëåçå âúòðå.
- Îðëèíå!- ïîáóòíà ãî Ñíåæàíà- Âëèçàé!- òîé âñå îùå áåøå êàòî âöåïåíåí. Äîðè íå ìîæåøå äà ïðèìèãíå. Òÿ ãî çàâëà÷è âúòðå.
Ïúðâî ñå êà÷èõà â êàðäèîëîãèÿòà è ïîïèòàõà çà äîêòîð Äàëàêëèåâ. ×îâåêúò ñå îòçîâà ïî÷òè âåäíàãà. Êàçà èì çà íåÿ, ìàêàð äà ÿ áåøå âèäÿë ñàìî çà ñåêóíäè, êîãàòî å ïî÷óêàë íà ñòúêëîòî.
- Òîâà, êîåòî ïîâå÷å ìå âïå÷àòëè, áåøå ÷îâåêúò, êîéòî ñå îïèòàõìå äà ñïàñèì- ïðîäúëæè äîêòîðúò.
- Êàêâî èìàòå ïðåäâèä?- ïîïèòà Ñíåæàíà.
- Íå çíàì êîëêî âðåìå òÿ å ñòîÿëà òàì, íî òîé ðåàãèðà íà íåÿ. Êîãàòî îòèäîõìå, èíôàðêòúò âå÷å áåøå ìàñèâåí, à áå è âòîðè. Áåøå ïðîòåãíàë âäúðâåíèòå ñè ðúöå êúì íåÿ. Î÷èòå ìó ùÿõà äà èçñêî÷àò îò îðáèòèòå. Òîé ÿ ïîçíàâàøå ÿâíî. Íî óñïÿ äà ïðîøåïíå ñàìî „Äàíè“ èëè íåùî òàêîâà.
- Äàíèêà?- ñòðåëíà Îðëèí.
- Âúçìîæíî å- ó÷óäåíî îòãîâîðè äîêòîðúò. Àç ìîæå áè ÿ óïëàøèõ êîãàòî òðîïíàõ íà ïðîçîðåöà. Çà ñúæàëåíèå, íå óñïÿõìå äà ñïàñèì ÷îâåêà. Ñúæàëÿâàì.
- Òîçè ÷îâåê, Ìèðîñëàâ ëè ñå êàçâà?- ïîïèòà Îðëèí.
- Òî÷íî òàêà!
- Òîãàâà ñúæàëÿâàéòå íåÿ, çàùîòî òîâà ìîìè÷å- ãëàñúò ìó ñå ðàçòðåïåðè- òàì íà ïðîçîðåöà, å íåãîâà äúùåðÿ! Òîé ÿ å âèäÿë- ðàçïîçíàë ÿ å è áîëêàòà, êîÿòî ãî å èçïúëíèëà îò âèäÿíîòî è êàê èçãëåæäà â ìîìåíòà ñàìàòà òÿ... çà ñúæàëåíèå, íå å èçäúðæàë íà âúëíåíèåòî è å óìðÿë. Òÿ áåøå îòâëå÷åíà, äîêòîðå.
- Íå çíàåõ, ãîñïîäèí ïîëèöàé.
- È å òóê ñåãà- ïðîäúëæè Îðëèí.
- Äîáðå ëè å?
- Òå ïúðâà ùå ñòàíå ÿñíî!- äîâúðøè Ñòðàõèëîâ.
- Áëàãîäàðèì Âè çà ïîìîùòà, äîêòîðå.
- Çà íèùî! Äàíî ïîíå òÿ äà ñå îïðàâè!
Îòèäîõà ïðè äðóãèÿ, êàòî ñå êà÷èõà äâà åòàæà ïî-íàãîðå. Òóê âå÷å ñå íàëîæè äà ãî ïî÷àêàò, çàùîòî áåøå â îïåðàöèÿ. Èçëåçå. Áåøå ìëàä è îïðåäåëåíî èçãëåæäàøå àìáèöèîçåí. Çäðàâèñà ñå ñ ïîëèöàèòå è ñåäíàõà â êîðèäîðà.
- Íÿìàì ìíîãî âðåìå, ãîñïîäà. Ñëóøàì âè!
- Ïîçíàâàòå ëè òîâà ìîìè÷å?- ïîïèòà Îðëèí è ìó ïîêàçàõà ñíèìêà.
- Ñëåä êàòî ìàëêèÿò Ôèëèï ìè ÿ ïîêàçà ñíîùè ïî òåëåâèçèÿòà- äà!
- Íî íå ñòå ÿ âèæäàëè òóê â áîëíèöàòà?- êàçà Ñíåæàíà.
- Íå, íå ñúì! Íî òîé- äà! Ìàëêèÿò ÿ íàðå÷å „ìîÿò àíãåë“.
- Äåöàòà ñà èñêðåíè- ïðîäúëæè Ñíåæàíà- èìàë å ïîâîä äà ãî êàæå.
- Äà, èìàë å- ñïàñèëà ìó å æèâîòà!- òóê è äâàìàòà çÿïíàõà.
- Êàê òàêà? Êàêâî ñå å ñëó÷èëî.
- Ñíîùè èìàøå òåæêà êàòàñòðîôà. Ìíîãî òåæêî ðàíåíè, à çà ñúæàëåíèå è æåðòâè. Êîãàòî äîêàðàõà Ôèëèï, òîé åäâàì äèøàøå. Êîñòòà íà êðà÷åòî ìó ïîä êîëÿíîòî, áåøå èçëÿçëà íàâúí. Ãîëÿìà ðàíà â ãëàâàòà è ñ÷óïåíè ðåáðà, êîèòî ïðèòèñêàõà è íàðàíÿâàõà ñúðöåòî. Íå çíàì êàêâî å íàïðàâèëà òÿ, íî êîãàòî îòèäîõ â îïåðàöèîííàòà, òîé ñè ñòîåøå êðîòêî- æèâ è çäðàâ, áåç êàï÷èöà êðúâ ïî ñåáå ñè, áåç äðàñêîòèíà è áåç ñïîìåí çà áîëêà.
- Èçóìèòåëíî!- ïðîøåïíà Ñíåæàíà.
- Òàêà å- êàçà ëåêàðÿò- Ùå ìè ñå íàèñòèíà äà ñå çàïîçíàÿ ñ íåÿ.
- Êàçâà ñå Äàíèêà è å òóê â áîëíèöàòà, â ìîìåíòà!- êàçà Îðëèí- È àêî å â ñúñòîÿíèå, ùå èìàòå òàçè âúçìîæíîñò. Ïîâåäåíèåòî ѝ ìîæå äà Âè ñå ñòîðè ñòðàííî, íî íå îáðúùàéòå ìíîãî âíèìàíèå íà òîâà.
- Äîáðå, àêî òîâà å âñè÷êî, àç òðÿáâà äà áÿãàì ïðè åäíà ìàëêà ïðèíöåñà, à ñëåä òîâà ùå îòèäà ïðè ìàëêî ïî-ãîëÿìàòà.
- Áëàãîäàðÿ Âè, äîêòîðå, çà âñè÷êî!- êàçà Ñòðàõèëîâ è ìó ñòèñíà ðúêàòà, òîé òðúãíà.
- Àëåêñàíäðîâà, ìèñëÿ ÷å å âðåìå äà ñå âðúùàìå â óïðàâëåíèåòî!
Ðÿäêî ñå ñëó÷âàøå, íî òîçè ïúò êîëàòà ñå äâèæåøå áàâíî. Òîé ñå áåøå îòïóñíàë íà ñåäàëêàòà è ãëåäàøå ïðàâî íàïðåä. Ñíåæàíà ãî íàáëþäàâàøå. Òÿ èçâàäè åäíî òåôòåð÷å è ñè çàïèñà íåùî. Ïîìúë÷àõà ñè òàêà ïî-äúëãî âðåìå, ìîæå áè äà ñå îïèòàò äà ñìåëÿò öÿëàòà èíôîðìàöèÿ, êîÿòî âå÷å èìàõà, êàòî ñå èìà ïðåäâèä êàê äî ñêîðî èçâîðúò ѝ áå ïðåñúõíàë.
- Êîãàòî ñå âúðíåì è îáðàáîòèì çàïèñêèòå, ùå îòñêî÷à äî îáùèíàòà.
- Äîáðå! Íÿìàø ïðîáëåì!
- Îðëèíå... Òÿ å æèâà... Äðóãèòå ñåäåì, ìîæå áè ñúùî ñà!
- Ïðàâà ñè, òàêà å! Ìîæå áè è àç êàòî òåá òðÿáâà äà áúäà èëè ïîíå äà ñå îïèòàì äà ñúì ìàëêî îïòèìèñòè÷íî íàñòðîåí!- îñòàíàõà èçíåíàäàíè êîãàòî ïàðêèðàõà.
- Èçíåíàäèòå äíåñ íÿìàò êðàé, à?- êàçà Ñíåæàíà. Áàáà Íàäà ãè ÷àêàøå ïðåä âðàòàòà.
- Çäðàâåéòå!- çàïî÷íà èíñïåêòîðêàòà.
- Àìè õàé, çäðàâåéòå, ùîì ñòå ðåêëè.
- Çàùî ñòå òóê?
- Êàçâàì êàêâîòî èìàì è ñè áåãóâàì.
- Äîáðå, êà÷åòå ñå òîãàâà!
- Íåìà íóæäà! Àç ïðàçíè äóìè íå äóìàì è áúðçè÷êî ùå ñè âè ãè êàæà. Ïîñëå ïðàâåòå êâ‘îò ùåòå!- Ñíåæàíà ñè ïîå äúëáîêî âúçäóõ, òîé ïðîäúëæè.
- Êàçâàé, áàáî.
- Ñåäåì êàïêè êðúâ, îñìàòà ùå ãè íàìåðè, àëà âèå íàìåðåòå î̀íèÿ, ùî ïîñåãíà íà íåÿ.
- Ñàìî íà íåÿ ëè?
- Ñàìî íà íåÿ... Äðóãèÿò ñ íåãî å ñúñ ñëåäàòà íà ñåäåì è ñ íåéíàòà- Îðëèí áåøå èçâàäèë òåëåôîíà ñè è çàïèñâàøå, çàùîòî íå áåøå óáåäåí, ÷å â ìîìåíòà ðàçáèðà âñè÷êî.
- Áàáî, êîé ùå èñêà äà ÿ íàðàíè?
- Òîÿ äåòî ãëåäà ñ ÷åòèðè î÷è- äâå îáëà÷íè è äâå çìèéñêè. Åäèíèÿò å áëèçî, äðóãèÿò äàëå÷! Íå áúðçàé äà êîñèø òðåâàòà ñ ìå÷! Âÿðâàé íà ñúðöåòî ñè, çàùîòî ÷èñòî å êàòî íåéíîòî, à òè ïàçè äåòåòî ñè!- Ñíåæàíà ïîòðåïåðà- Î̀íèÿ, êîéòî íåÿ ãîíè ëàíè, ïðåäè áåçáðîé ëåòà, äâå ñåìêè èìà- åäíàòà å áÿëà, äðóãàòà ÷åðíà. Íàìåðèòå ëè ÷åðíàòà, ùå íàìåðèòå è äÿâîëà, ùî ñêðåïèë ñúþç è íàðóøèë å ñ íåãî. Ïàçåòå ñå! Ïàçåòå ÿ! Òÿ îæèâÿ ñëåä ïðîêúðâèëî íà÷àëî íà ëóíà- íàâåäå ñå êúì íåãî è ìó ïðîøåïíà- Ñúæèâè ÿ, òè çíàåø êàê! Òÿ ùå îòãîâîðè íà âñè÷êèòå òè âúïðîñè. Èðèíà áëèçî å è ñêîðî ñàìà ùå äîéäå ïðè òåáå è ùå òå ïîòúðñè!- è ñå èçïðàâè, òîé îñòàíà íàâåäåí. Äðúïíà è Ñíåæàíà çà ðåâåðà íà ñàêîòî- Äúðæèø êàêâîòî òðÿáâà, ñòè̀ãíè ñàìî äî êðàÿ. Íåìà äà ñå ïëàøèø, ùîòî, òîé ùå ñå îïèòà, ïàçè äåòåòî ñè êîãà ãàðãà èçëèòà. Òÿ ïðè òåáå áåøå, èçâèêàé ÿ ïàê! Òàÿ ùå å òâîÿ çíàê!- è ÿ ïóñíà.
- À ñåãà ìå îñòàâåòå, ïúò ìè äàéòå, ÷å ìå ñâèâàò êîëåíåòå. Èäå äúæ, âàäåòå ñëúí÷îáðàíè, çàùîòî òîé ùå ïàðè è ñòàðèòå, è íîâè ðàíè. Àé ñúñ çäðàâå è äîáðà ñïîëóêà, áàáà âè ñè òðúãâà ñåòíå íàé îò òóêà...
- Àìà êàê òàêà? Ïåøà ëè?- ïîïèòà Îðëèí.
- ß òàêà, ñ êðàêà! Âèå ìåíå íåìà ñïðåòå! Ðàáîòàòà ñè ñâúðøåòå!
- Îðëèíå, çà äíåñ ìè ñòèãà! Èñêàì âúçäóõ! Îòèâàì äî îáùèíàòà.
- Äîáðå, Àëåêñàíäðîâà, äåíÿò áåøå òåæúê! Òðúãâàé! Àç ùå äîâúðøà òóê!
Òîé èç÷àêà èçâåñòíî âðåìå ñëåä êàòî òÿ ñå èçãóáè çàä úãúëà. Ìèñëèòå òåæàõà â ãëàâàòà ìó, íî íàé-ìíîãî òåæåøå òàçè çà íåÿ. Ïîäõâúðëè êëþ÷îâåòå â ðúêàòà ñè, âëåçå â êîëàòà è íå ñå çàìèñëè ïîâå÷å. Îòèäå â áîëíèöàòà, îòèäå ïðè íåÿ... è öÿëà íîù îñòàíà òàì.


Ãëàâà XVII

Ñëúíöåòî ñå îïèòâàøå äà íàäíèêíå ïðåç ùîðèòå íà áîëíè÷íàòà ñòàÿ. Áÿõà ïëúòíè, íî ñâåòëèíêàòà óñïÿ äà ïðåìèíå è äà ïåðíå Îðëèí ïðåç ëèöåòî. Îò äâå ñåäìèöè íàñàì, íåèçìåííî áåøå òàì. Áåøå ñå èçâèë íà åäíà ñòðàíà íà ñòîëà è ïî÷òè ùåøå äà ïàäíå, êîãàòî ëú÷èòå ãî ïîðàçáóäèõà. Ïîîãëåäà ñå, ïîèçïðàâè ñå, ÿêåòî ìó ñå èçõëóçè íà çåìÿòà. Íàâåäå ñå äà ãî âçåìå, íî ñòîëúò èçñêúðöà. Èíñòèíêòèâíî ðàçøèðè óñòàòà ñè â îçúáâàíå è ïðèñâè î÷è. Ñïðÿ ñå çà ìèã, çà äà ñå óâåðè, ÷å íå ÿ å ñúáóäèë.
Òÿ ñå áåøå çàâúðòÿëà íà åäíà ñòðàíà ñ ëèöå êúì íåãî. Êè÷óð êîñà ïàäàøå âúðõó åäíà ÷àñò. Ñëúíöåòî ãî ïîçëàòè, êîãàòî ÿ îãðÿ- äà, ñåãà áåøå ãàðâàíîâî-÷åðíà, íî êàòî ÷å ëè ìåæäó êîðåíèòå ñå ïðîêðàäâàøå ðóñîëÿâà ñâåòëèíà. À ñ íåãî ïîêàçà è ìàëêî îò áåëåãà, êîéòî òîëêîâà ìíîãî ÿ óæàñÿâàøå. Ñ òèõî ïðèñòúïâàíå Îðëèí ñå äîáëèæè äî íåÿ. Ñúçåðöàâàøå ÿ èçêëþ÷èòåëíî âíèìàòåëíî, ñÿêàø ùåøå äà ïðîïóñíå íåùî. Âúçõèùàâàøå ѝ ñå, íî èçïèòâàøå è ñòðàõîïî÷èòàíèå... è ñúñòðàäàíèå, è æàë, è ñèìïàòèÿ. Íå çíàåøå êàêâî äà î÷àêâà îò íåÿ, íå çíàåøå è êàê äà ðåàãèðà, çà äà íå ÿ óïëàøè. À òÿ íàñòðúõâàøå îò âñÿêî äîêîñâàíå. Îñìåëè ñå äà ñå äîáëèæè îùå ìàëêî, íî â òîçè ìîìåíò òÿ îòâîðè î÷è. Òîé ñå äðúïíà ðÿçêî è áåøå ïîäãîòâåí çà âèê èëè êðÿñúê. Íå ïîñëåäâà òàêúâ. Íàïðîòèâ- òÿ áàâíî ñå íàäèãíà â ëåãëîòî, îáëåãíà ñå íà âúçãëàâíèöàòà, áåç äà îòìåñòè ïîãëåäà ñè îò íåãî. Ïðîêàðà äëàíè ïðåç ëèöåòî ñè è èçâè êîñàòà íàçàä.
- Îò êîãà ñòå òóê?- çàïî÷íà òÿ.
- À? Àìè... íå ìíîãî îòäàâíà!- íå ìíîãî óáåäèòåëíî îòâúðíà Îðëèí.
- Ñàìî öÿëàòà íîù- êîëêî ùå äà å?
- Õà, àìèè- çà÷åñà ñå îòçàä ïî ãëàâàòà, âúïðåêè ÷å åäâà ëè ãî ñúðáåøå â òîçè ìîìåíò.
- Íå ñå ïðèòåñíÿâàéòå! Áèëî ñè å Âàøå ðåøåíèå! Íî êîëêîòî è ïúòè äà ñå ïðîáóæäàõ- Âèå áÿõòå îòñðåùà- èçñóõëåí è ïî÷òè ïàäàù îò ñòîëà. Èçóìåíà ñúì êàê íå ñòå ñõâàíàò ñåãà.
- Îñòàâè ìå ìåí! Òè... úúú- è ñå ñåïíà- Âèå êàê ñòå?
- È „Òè“ íå ìå ïëàøè, òàêà ÷å ñïîêîéíî. Äîáðå ñúì èèè... ñúæàëÿâàì çà â÷åðà. Èçáóõâàíåòî ìè áåøå íåïðèåìëèâî. Òà àç íå âè ïîçíàâàì- íèòî òåá, íèòî æåíàòà, êîëåæêàòà òè ïðåäïîëàãàì, à ñå äúðæàõ... Íî êîãàòî âèäÿõ îíîâà êðàñèâî, óñìèõíàòî ìîìè÷å ñúñ çëàòèñòî-ïåïåëÿâà êîñà, êîåòî ñå îêàçà ìîå îòðàæåíèå îò ìèíàëî, êîåòî íå ïîìíÿ è áúäåùå, êîåòî íÿìà äà èìàì â òîçè âèä, àç...
- Íå ñå èçâèíÿâàé! Çà íèùî íå ñå èçâèíÿâàé, Äàíèêà!
- Çíàåø ëè? Íå å ÷åñòíî!
- Êîå?
- Òè çíàåø èìåòî ìè è ñè ïî-óáåäåí îò âñåêè äðóã â íåãî- äà íå ãîâîðèì çà ìåí è ÷å òî ìè ïðèíàäëåæè, à àç îùå íå çíàì òâîåòî!
- Ïðàâà ñè!- êëåêíà äî ëåãëîòî è èçðàâíè ãëàâà ñ íåéíàòà. Ïîäàäå ñè ðúêàòà- Èìåòî ìè å Îðëèí!- òÿ ïëàõî èçìúêíà ñâîÿòà èç ïîä çàâèâêàòà è áàâíî ÿ äîáëèæè êúì íåãîâàòà. Ïðèïëúçíà ïðúñòèòå ñè äî âúòðåøíîñòòà íà ðúêàòà ìó. Óñåòè ïðèÿòíî çàòîïëÿíå.
- È íà ìåí, ïîëèöàé Îðëèí!
- Ñàìî Îðëèí... Ìîëÿ! Äî òóê äîáðå, ààà... èñêàø ëè êàôå? Èëè ïúê íåùî äðóãî?
- Êàôå?- ïðèÿòíî èçíåíàäàíà ðåàãèðà òÿ- Íèêîãà íå áèõ îòêàçàëà êàôå, íî ìîãà ëè äà òå ïîìîëÿ- ñïðÿ ñå çà ìîìåíò, ñÿêàø ѝ ñå ñòîðè, ÷å òâúðäå áúðçî ñêúñè äèñòàíöèÿòà.
- Êàæè, íÿìà ïðîáëåì!- ïîäêàíè ÿ òîé.
- Íåêà áúäå â ãîëÿìà ïîðöåëàíîâà ÷àøà, ìíîãî ãîðåùî è ñ ïîâå÷å ìëÿêî.
- Äîáðå, âñå ùå ãî èçìèñëÿ íÿêàê! Åé ñåãà ñå âðúùàì!
- Îðëèíå?- ñïðÿ ãî íà âðàòàòà òÿ- Íàèñòèíà ñúæàëÿâàì çà â÷åðà!
- Íå ãî ìèñëè!- òèõî êàçà òîé è èçëåçå. Òÿ ñòàíà îò ëåãëîòî è îòèäå äî ïðîçîðåöà. Ìóøíà ïðúñòèòå ñè â ðåáðàòà íà ùîðàòà è ãè ðàçòâîðè.  ïúðâèÿ ìîìåíò ñâåòëèíàòà ÿ çàñëåïè. Íî ïîñëå îòâîðè øèðîêî î÷è ñðåùó íåÿ. Âðàòàòà ñå îòâîðè. Ïðåäè äà ñå îáúðíå, Äàíèêà ïîïèòà:
- Çàáðàâè ëè íåùî?- ìàëêî ñå ñòúïèñà- Îó, èçâèíÿâàéòå! Ïîìèñëèõ Âè çà äðóã.
- Íÿìà ïðîáëåì! Àç äîéäîõ äà òå âèäÿ.
- È Âèå ëè ìå ïîçíàâàòå, è Âèå ëè ñòå ìîé ðîäíèíà?- âúçäúõíà îò÷àÿíî òÿ.
- Íå ñúâñåì!- óñìèõíà ñå òîé- Íî ùå ñå ðàäâàì ñåãà äà ãî íàïðàâÿ- òÿ ëåêî ñå äðúïíà- Òè ñè Äàíèêà, íàëè?
- Ùîì âñè÷êè ãî êàçâàòå- àç ñúì!- òîé äîëîâè íåéíàòà íåñèãóðíîñò è ñúâñåì òàêòè÷íî ñåäíà íà ëåãëîòî, òàêà ÷å òÿ äà ãî ãëåäà îòãîðå.
- Àç ñúì äîêòîð Ñâåòëèí Òèõîìèðîâ, à òè ñè ñïàñèëà ìîé ïàöèåíò- åäíî ìàëêî äåòåíöå, ìàëêî ìîì÷å, êîåòî òå íàðå÷å ñâîé „àíãåë“- î÷èòå ѝ ñå íàïúëíèõà è ëåêî ñå óñìèõíà.
- Äåòåòî ñ êðà÷åòî?
- Òî÷íî òàêà! Êàê ãî íàïðàâè? Êàæè ìè, ìîëÿ òå!
- Íå çíàì!
- Êàê òàêà?
- Ïðîñòî èçïîëçâàõ ðúöåòå ñè- óñåòèõ ñòðàíåí ïðèëèâ íà òîïëèíà è íåîáÿñíèìà ñèëà, à ñúðöåòî ìè ïîäñêàçâàøå, ÷å ìîãà è ìå ïîäòèêíà äà ãî íàïðàâÿ. Ïðîñòî ïîêðèõ ðàíèòå ìó ñ òÿõ- òîâà å âñè÷êî. Íî ñå ðàäâàì, ÷å òîé å äîáðå!
- Íÿìà è ñëåäà îò ñúñòîÿíèåòî ìó. Íî êàê... òè... íàèñòèíà íå ìè ãî ïîáèðà ãëàâàòà. À êàêâî ñå å ñëó÷èëî ñ òåá?
- Íå ñúì óáåäåíà, ÷å èñêàì äà çíàì.
- Íèùî ëè íå ïîìíèø?
- Íèùî- íî âèæäàì ñëåäèòå âñÿêà ñåêóíäà. Îòáëúñêâàùè ñà è çà ìåí- è çà îòñðåùíèÿ.
- Àêî ñïðåø äà îòáëúñêâàø ñàìà ñåáå ñè, ùå ñïðåø äà îòáëúñêâàø è îòñðåùíèÿ, íî òðÿáâà äà ñå ïðèåìåø òàêàâà.
- À òè áè ëè?
- Íå çíàì...
- Åòî íà!- ïðåêúñíà ãî òÿ.
- Àç íå ñúì àíãåë çà ðàçëèêà îò òåá. Íå çíàì êàê ñè ãî íàïðàâèëà è íÿìà äà òå ëúæà- áèõ èñêàë äà ðàçáåðà, íî... íåçåìíèòå òàéíè íå ñà çà ÷îâåøêè óøè è äóøè, íàëè?...Íî ïîãëåäíè íàïðåä è ñè ðàçâúðæè êðèëåòå!- è ñòàíà- Íÿêîãà, â åäèí ïî-õóáàâ äåí, ñå íàäÿâàì îòíîâî äà ñå âèäèì, Äàíèêà. Ïðîäúëæàâàé â ñúùèÿ äóõ- áèõ ñå ðàäâàë äà îñòàíà áåç ðàáîòà, çàðàäè õîðà êàòî òåá!- ëåêî êèìíà è îòâîðè âðàòàòà- çàñÿêîõà ñå ñ Îðëèí.
- Ãîñïîäèí ïîëèöàé, ÷óäî å âàøàòà Äàíèêà!- è ãî ïîòóïà ïî ðàìîòî.
- Òîâà áåøå- çàïî÷íà Îðëèí.
- Çíàì êîé áåøå- òîé ìè êàçà.
- Äîáðå ëè ñè?
- Ñëåä òîâà, êîåòî òîé ìè ðàçêàçà- âñå ïî-äîáðå.
- Âñúùíîñò- êàê ñòèãíà äî òóê, äî áîëíèöàòà?
- Ïîñëåäâàõ ïèñúöèòå íà ñèðåíèòå- ïðîñòî ìå ïðèòåãëè íàñàì, íå çíàì.
- Íèùî ëè íå ñè ñïîìíÿø?
- È òîâà íå çíàì, íî...
- Êàêâî èìà?
- Çíàåø ëè- ïî÷óâñòâàõ ñå ìíîãî ñòðàííî, ñëåä êàòî ïîìîãíàõ íà äåòåòî, íà ìîì÷åíöåòî.
- Äà, ñèãóðíî å áèëî ïðåêðàñíî...
- Íå... íå áåøå! Íå ñúâñåì. Èìàõ óñåùàíåòî, ÷å öÿëàòà êðúâ ñå êà÷è â ãëàâàòà ìè è âñÿ÷åñêè ñè òúðñåøå íà÷èí äà èçëåçå îò òàì. Òÿëîòî ìè çàãóáè âñÿêàêâà ñèëà. Ïðè÷åðíÿ ìè è èçâåäíúæ åäèí ïðîáëÿñúê- ñÿêàø ñâåòêàâèöà ñðÿçà òúìíèíàòà ïðåä ìåí è âèäÿõ äâå î÷è- î÷è îò êîèòî èçïèòàõ ñòðàõ, äîðè ìå óæàñèõà. Äîðè íå çíàì äàëè èìà íÿêàêúâ ñìèñúë â äóìèòå, êîèòî ÷óâàø ñåãà.
- Âñè÷êî èìà ñìèñúë, Äàíèêà, âñè÷êî ùå ïîìîãíå íà òåá, íà ìåí, à ìîæå áè è íà äðóãèòå ìîìè÷åòà, àêî èìàò êúñìåò.
- Êàòî ìîÿ ëè?- ñ èðîíèÿ êàçà òÿ- Õì... ß ïî÷àêàé- äðóãè ìîìè÷åòà... Èìàëî å è ïðåäè ìåí?
- Äààà, òè áåøå ïîñëåäíàòà èç÷åçíàëà, íî è ïúðâàòà, êîÿòî íàìåðèõìå, ïî-ñêîðî òè íè íàìåðè. Äàíèêà, ïîãëåäíè ìå- òÿ âïåðè øèðîêèòå ñè âúãëåíîâè î÷è êúì íåãî- Ìèñòåðèÿòà îêîëî òåá å ãîëÿìà, íî òîâà êîåòî òè ñå å ñëó÷èëî è å ÷àñò îò íåÿ, äúëáàå ðàíàòà âúòðå â òåá è ìîæå áè ïàìåòòà áëîêèðà ñïîìåíèòå òè, çà äà òè ïîìîãíå äà îçäðàâååø. Âÿðâàì, ÷å êîãàòî ñè ãîòîâà- òÿ ùå òè ïîçâîëè äà ñè ñïîìíèø. Àç ñúùî ùå ñå ñòàðàÿ óñúðäíî çà òîâà- äåí è íîù. Åäèíñòâåíîòî, êîåòî èñêàì îò òåá å äà íå ñå îò÷àéâàø è äà íå ñå ïîäàâàø ìà ñòðàõà. Òå ñà ëîøè ñúâåòíèöè.
- Îðëèíå- âñè÷êî ìîæå äà ñúì èëè äà ñúì áèëà, íî äà ñå îòêàæà, èëè äà ñå ïðåäàì-íèêîãà! Ñèãóðåí áúäè!
- Äîáðåå!- óñìèõíà ñå òîé- Ñåãà âå÷å ìîãà äà îòèäà ñïîêîåí íà ðàáîòà.
- Òðúãâàé!
- ×àî!- ïîñëå ïàê ùå ìèíà, àêî íÿìàø íèùî ïðîòèâ, ðàçáèðà ñå.
- Íÿìàì- äàæå... èçìúêíè ìå ïî-ñêîðî îò òóê!
- Ùå ñå ïîñòàðàÿ! ×àî- è èçëåëçå.
- ×àî...
Äàíèêà îòèäå äî ïðîçîðåöà. Âäèãíà ðÿçêî öÿëàòà ùîðà. Òîçè ïúò äîðè íå òðåïíà îò ñâåòëèíàòà. Äâîðúò íà áîëíèöàòà ñå âèæäàøå îò ñòàÿòà ѝ. Ëèñòàòà çëàòååõà ïî äúðâåòàòà è ðúìÿõà ïî çåìÿòà êîãàòî ïîäóõíåøå âÿòúð- åñåíòà âñå ïî-óñúðäíî ñâàëÿøå êðàñêèòå ñè è íàõëóçâàøå èçáëåäíÿëàòà ðîêëÿ, ñ êîÿòî ùåøå äà ïîñðåùíå çèìàòà. Íî äîðè òàçè êàðòèíà ÿ óñïîêîÿâàøå è äàðÿâàøå ñ ìèð äóøàòà ѝ. Òîâà, îò êîåòî ñåãà ñå ñòðàõóâàøå íàé-ìíîãî, áåøå íåèçâåñòíîñòòà, íåïîçíàòèòå ïîçíàòè, ëèïñàòà íà ñïîìåíè, ñòðàííèòå ñðåùè íà áîëåçíåíèòå îòêúñè è îòêàçè íà ãëàâàòà ѝ. Íàõëóçè õàëàòà è èçëåçå îò ñòàÿòà.
Îðëèí îòèäå â óïðàâëåíèåòî. Ñíåæàíà âå÷å ãî ÷àêàøå òàì, çàåäíî ñ ßìóðëèéñêè è ìîì÷åòàòà. Ðåøèõà äà ãè ðàçäåëÿò â äâàòà êàáèíåòà- Àíäðåé ñ Îðëèí, à Ñíåæàíà è ßìóðëèéñêè ñúñ Ñëàâè. Îïèòàõà ñå äà íàïðàâÿò òàêà îáñòàíîâêàòà äà èçãëåæäà ïî-ïðåäðàçïîëàãàùà, íî è äâàìàòà ñå ïî÷óâñòâàõà êàòî çàïîäîçðåíè â çàëà çà ðàçïèò, êîåòî äî íÿêúäå ðàçáèðà ñå èì áåøå ÿñíî.
Îðëèí ñåäíà ñðåùó Àíäðåé íà ñòîëà. È çàïî÷íà ïðúâ:
- Ñúæàëÿâàì, ÷å âè íàêàðàõìå äà ÷àêàòå òîëêîâà- è òåá è ïðèÿòåëÿò òè Ñëàâè.
- Íÿìà ïðîáëåì- çà íåÿ ùå ÷àêàìå êîëêîòî òðÿáâà, ùå ïðàâèì êàêâîòî ñå íàëàãà.
- Äîáðå! Ïúðâî èñêàì äà çàïî÷íà ñ åäíà ëîøà íîâèíà- ïîå ñè äúëáîêî âúçäóõ- Ìèðîñëàâ ïî÷èíà!
- Êàêâî?- îêîêîðè ñå Àíäðåé, ãëàñúò ìó ñå ðàçòðåïåðè- Êîãà?
- Ñíîùè. Ïîëó÷èë å âòîðè èíôàðêò- ìàñèâåí ñ êðúâîèçëèâ- òîçè ïúò íå ñà ìîãëè äà ìó ïîìîãíàò.
- Òîëêîâà çäðàâ è êîðàâ ìúæ- ïîìàãàøå íà âñè÷êè ñ âñè÷êî, íà íèêîãî íå îòêàçâàøå.
- È íàé-çäðàâèÿò ÷îâåê â òàêàâà ñèòóàöèÿ ìîæå è äà íå èçäúðæè- ñúðöåòî ìó ãî å ïðåäàëî. ßâíî ìúêàòà å áèëà ïî-ãîëÿìà îò ïðåäåëèòå íà ãðàíèöèòå ìó.
- Çà ñúæàëåíèå, ãîñïîäèí ïîëèöàé- ÿâíî íàèñòèíà ñå å ñëó÷èëî òàêà. À êàêúâ ÷îâåê áåøå- íà íèêîãî ïîìîù íå îòêàçâàøå, òà äîðè ñàìî íÿêîé äà èñêà äà ñè ïîïðèêàçâà ñ íåãî.
- Òîé ùå îñòàíå òàêúâ, Àíäðåé! È òî÷íî âàøèòå ñïîìåíè ùå ñúæèâÿâàò äóõà ìó...
- Çíàåø ëè çà êàêâî íàèñòèíà ñå âèíÿ?- Àíäðåé çàðàâíè è ñíèøè ãëàñà ñè- Äàíè òîëêîâà îáè÷à „Äÿâîëñêîòî ãúðëî“ è ñúâñåì íå äîëþáâà „ßãîäèíñêàòà ïåùåðà“- â îíàçè çëîùàñòíà íîù- òÿ òðÿáâàøå äà èçêàðà ïîñëåäíàòà ãðóïà òàì. Íî àç ðåøèõ äà ѝ ïîìîãíà êàòî ÿ îòúðâà îò íåÿ è ÿ îñòàâÿ íà íåéíîòî ëþáèìî ìÿñòî, à ÿâíî íå å òðÿáâàëî... Ìîæå áè ñåãà íÿìàøå äà ñòîèì òóê, à àç äà ñè áëúñêàì ãëàâàòà- êàêâî ìîæå äà ѝ ñå å ñëó÷èëî.
- Íå ñå îáâèíÿâàé!- ïðèÿòåë ñè ѝ, ïîìîãíàë ñè. Íå å èìàëî êàê äà çíàåø èëè ïðåäïîëàãàø êàêâîòî è äà å. Íî ìîæå ëè äà çàïî÷íåì ìàëêî ïî-îòíà÷àëî, ïî-îòðàíî. Êàêâî ðàçñòðîè Äàíèêà òîëêîâà ìíîãî, ÷å òÿ íå å èäâàëà íà ðàáîòàòà, êîÿòî òîëêîâà ìíîãî îáè÷à?
- Òîâà, êîåòî å ðàçáðàëà çà ìàéêà ñè. Òîâà, êîåòî ѝ êàçà áàáà Íàäà, êîåòî ѝ å ðàçêàçàë òàòêî ѝ- Áîã äà ãî ïðîñòè...
- À ïî-êîíêðåòíî?
- È àç íå ñúì ñúâñåì íàÿñíî, Îðëèíå. Íî îò òîâà, êîåòî äî÷óõ ñå îêàçâà, ÷å ìàéêà ѝ å áèëà ïðèíóäåíà äà ãè èçîñòàâè, íî íå ìîãà äà êàæà çàùî, à òîâà íàïúëíî ïðåîáúðíà ïðåäñòàâàòà ѝ çà íåÿ. Âå÷åðòà, â êîÿòî ãîâîðåøå ñúñ ñòàðàòà, íåùî â äóìèòå ѝ ÿ ðàçòúðñè. Ñëåä òîâà ïðèïàäíà â ðúöåòå ìè. Êîãàòî ñëèçàõ êúì òÿõ, óñïÿõ äà ÷óÿ îò èçóìëåíèåòî íà Äàíè ñàìî äóìàòà „áðàò“.
- Çíà÷è ìîæå áè å ðàçáðàëà, ÷å èìà òàêúâ?
- Âúçìîæíî å, íå çíàÿ.
- À êàê ñå êàçâà ìàéêà ѝ, çíàåø ëè?
- Èðèíà.
- Äîáðååå- ðàçãîâîðúò èì ïðîäúëæè äúëãî âðåìå...
Èçëèâúò íà åìîöèè â ñúñåäíèÿ êàáèíåò, áå ïî-ñèëåí. Êîãàòî Ñíåæàíà êàçà íà Ñëàâè çà Ìèðîñëàâ, òîé ñå ðàçïëàêà, à ïëà÷úò ìó çâó÷åøå êàòî äúëáîêî íàðàíåíà äóøà ñ ãëàñ íà îò÷àÿíî ñòåíàíèå. Îòíå ìó âðåìå äà ñå óñïîêîè, ìîæå áè çàùîòî ñå îïèòâàøå äà ñè èçáèå îò ãëàâàòà, êàêâî áè ìîãëî äà ñå å ñëó÷èëî ñ íåÿ. Íà÷èíúò, ïî êîéòî ãîâîðåøå çà ñâîÿòà Äàíè÷êà, ïîêàçâàøå ëþáîâòà ìó è òÿ íå áå ïîñòàâåíà ïîä ñúìíåíèå íèòî îò Àëåêñàíäðîâà, íèòî îò ßìóðëèéñêè. Äîðè íà íåÿ ѝ áåøå òðóäíî äà ñå óäúðæè â åäèí ìîìåíò è äà íå ìó êàæå, ÷å òÿ å æèâà è ñàìà å äîøëà ïðè òÿõ.
- Çíàåø ëè, èíñïåêòîðêå? Îíàÿ ñòàðàòà ìíîãî ѝ ðàçìúòè ãëàâàòà. Òÿ è ìîéòà íàïðàâè øèíèê. Êîãàòî îòèäîõìå ñ Àíäðåéêàòà äà ãîâîðèì ñ íåÿ è äà ÿ çàïèòàìå äàëè çíàå íåùî, òàÿ ñòàðàòà, ìðúäíàëà îò àêúëà ñè è íà ìåíå ìè ãè íàïðèêàçâà åäíè...
- Êàêâî òè êàçà?- ïîïèòà Ñíåæàíà.
- Àáå íåùî êàòî... Äà ñå ïàçÿ îò Äÿâîëà ñè, áèë çàä ãúðáà ìè. Ùå ñå èçïðàâÿ ëèöå â ëèöå ñ íåãî, çàùîòî âèäèø ëè áèë ìîå îãëåäàëî, íÿêâ‘è òàêèâà âðåëè- íåêèïåëè ãëàâîáëúñêàíèöè.
- À òîâà ãîâîðè ëè òè íåùî?
- Íå! Àìà ñèãóðíî òðÿáâà, íàëè?
- Íå çíàì- òè ìè êàæè?
- Èíñïåêòîðêå, àç ñúì ñèðàê. Áèë ñúì èçõâúðëåí êàò‘ ìðúñíî êó÷å íà óëèöàòà. ×îâåê íÿìàøå äà ñòàíå îò ìåíå, àêî íå áÿõà òèÿ õîðà. Êîãàòî íàâúðøèõ ïúëíîëåòèå è íàïóñíàõ äîìà, àäðåíàëèíúò è ñòðàñòòà ìè êúì âèñî÷èíèòå ìå èçïðàòè ïðè òÿõ è ìå ñðåùíà ñ íåÿ, ñ ìîÿòà Äàíè÷êà. À òÿ ñêîðî ñå áåøå âúðíàëà îò ìîðñêàòà ñòîëèöà, çàâúðøèëà èñòîðèÿ, äðåâíè åçèöè è êóëòóðè- ñêó÷íè êíèãè, êîèòî òÿ ïðåâðúùàøå â ìàãè÷åñêè ðàçêàçè è îìàãüîñâàøå õîðàòà ñ òÿõ. Àìà ñ íåÿ ñå äîìúêíà è îíèÿ îðúôëÿê... Ðàäî.
- Ðàäî?- ðàçêàæè ìè çà íåãî. Äî ñåãà íå ñè ãî ñïîìåíàâàë.
- Àìè òî íÿìà çà êàêâî.
- Ìîæå äà èçëåçå íåùî è äà èìà çà êàêâî. Ñëóøàì òå!
- Âèêàò ìó Ðàäî, àìà ñå êàçâà Ðàäîìèð. Òîé ñå äîìúêíà ñ íåÿ- çàâúðøèë áåøå íÿê‘âà áèîëîãèÿ, áîòàíèêà ëè áåøå, äÿâîë ëè, ê‘âî íå çíàì. Áèëè ñå çàïîçíàëè òàì- â óíèâåðñèòåòà. È îò óâëå÷åíèåòî ñè ïî òðâè÷êèòå, "çåë ÷å äîøúë ïðè íàñ, ÷å ñìå èìàëè áèëè áîãàò ðàñòèòåëåí è òàéíñòâåí ñâÿò. Àìà ñàìî ìàæåøå î÷è ñ ò‘âà. Íåãîâèòå èçòè÷àõà ïî Äàíèêà, àìà ñàìî àç ãî âèæäàõ ÿâíî. È÷ íå ìè õàðåñâàøå êàê ÿ ãëåäà.
- Çàùî?
- Àáå èìà íåùî ìðúñíî â íåãî, íåùî ìúòíî èìà â ãðîçíàòà ìó ìóòðà.
- ßâíî íå ãî õàðåñâàø!
- Àéäå áå, êàê ðàçáðà?
- Ñìÿòàø ëè, ÷å ìîæå äà ѝ å íàïðàâèë íåùî?
- Àáå äå äà çíàì, àìà ñúìíÿâàì ñå. Òîÿ å ìíîãî ñìîòàí. Íå ùå äà ñè ãîâîðè ìíîãî ñ õîðàòà, ñòðàíè îò òÿõ.
- Ñòðàíè êàçâàø?- êàçà Ñíåæàíà ïî-ñêîðî íà ñåáå ñè- Äîáðå, ñòèãà çà äíåñ. Ìîæå äà ñè âúðâèòå ñ òâîÿ ïðèÿòåë.
- Äîáðå, òîé íàèñòèíà å ïðèÿòåë! È çíàåø ëè- è íåãîâîòî ñúðöå Äàíèêà îòêðàäíà, à òîé îòñòúïè òðè êðà÷êè íàçàä, êàòî ðàçáðà, ÷å òÿ å äàëà íåéíîòî íà ìåíå. À ñåãà å òóê è ñå ïúðæèì äâàìàòà!- îòâîðè âðàòàòà è èçëåçå. Äðóãèòå ñúùî âå÷å áÿõà â êîðèäîðà.
- Ìîì÷åòà- çàïî÷íà Îðëèí- è äâàìàòà òðÿáâà äà çíàåòå íåùî, íî íå èñêàì äà ðåàãèðàòå ïðèáúðçàíî, çàùîòî íåùàòà ñà ñëîæíè.
- Äàâàé, ïîëèöàé, ñòðåëÿé íàïðàâî!- êàçà Ñëàâè.
- Òÿ äîéäå ñíîùè ïðè íàñ!
- Êîé áå, Îðëèíå?- îáàäè ñå Àíäðåé.
- Âàøàòà ïðèÿòåëêà å æèâà. Òÿ íè íàìåðè è ñàìà äîéäå ïðè íàñ.
- Ê‘âî ãîâîðèø áå, âåðíî ëè?- èçêðåùÿ Ñëàâè è ãî õâàíà çà ÿêàòà íà ðèçàòà. Îðëèí áàâíî ñâàëè ðúöåòå ìó.
- Òè ñåðèîçåí ëè ñè?- íåâÿðâàùî ïèòàøå è Àíäðåé è äðúïíà Ñëàâè íàçàä- Çà òîâà ëè íå çàãîâîðè â ìèíàëî âðåìå íèòî âåäíúæ?
- Íèòî ïúê òè!
- Ñåðèîçåí ëè ñè, íàèñòèíà?
- Íàïúëíî! Íî íå áúðçàéòå ñåãà.
- Óñïîêîéòå ñå, ìîì÷åòà!- âìúêíà ñå è Ñíåæàíà- Ñèòóàöèÿòà å îñîáåíà è äåëèêàòíà.
- Êàçâàé íàïðàâî, íåäåé äà óâúðòàø, èíñïåêòîðêå!- ãíåâúò ñå óñåùàøå â ãëàñà íà Ñëàâè èëè ìåæå áè áåøå óïëàõúò?
- Òÿ íå ïîìíè íèùî!- ïðîäúëæè Ñíåæàíà.
- È íèêîé!- äîáàâè Îðëèí- Âúíøíèÿò ѝ âèä å äîñòà ïðîìåíåí è òðÿáâà äà ñòå ãîòîâè çà âñÿêàêâà ðåàêöèÿ îò íåéíà ñòðàíà. ×óäî å, ÷å å æèâà èçîáùî è íèêîé íå ìîæå äà ñè îáÿñíè êàê.
- Êàêâî ñå îïèòâàòå äà íè êàæåòå ñ âñè÷êî òîâà ãîñïîäà, ïîëèöàè?- òâúðäî è íàñòîÿòåëíî êàçà Àíäðåé.
- Áèëà å èçíàñèëåíà è íàìóøêàíà ìíîãîêðàòíî... Ëèöåòî íà Ñëàâè ïðåáëåäíÿ. Èíñòèíêòèâíî ñâè ðúöåòå ñè â þìðóöè è ïðèñâè ïîãëåä ñ î÷è ñ íàïèðàùè îò òÿõ ñúëçè è êðúâ âúâ áåëèòå èì ñòåíè. È Àíäðåé òðóäíî ñå ñäúðæàøå. Ïðè íåãî óïëàõàòà íà ëèöåòî ìó ñìåíÿøå íþàíñèòå ñè ìíîãîêðàòíî.
- Êúäå å òÿ?- ïîïèòà Ñëàâè.
- Óòðå ùå âè çàâåäåì ïðè íåÿ- êàçà Îðëèí.
- Íèêàêâî óòðå!- èçñêúðöà ïðåç çúáè êàòåðà÷úò.
- Ñïîêîéíî, ñïîêîéíî, ìîì÷åòààà!- íàìåñè ñå è ßìóðëèéñêè- Óòðå ùå âè çàâåäåì ïðè íåÿ! Óòðå è íèòî ÷àñ ïî-ðàíî, à ñåãà ñå ïðèáèðàéòå!- Ñëàâè èçáúðñà ñðúêà ëèöåòî ñè, ïîäõâàíà Àíäðåé è òðúøíàõà âðàòàòà çàä ãúðáîâåòå ñè.
- ßìóðëèéñêè- òàÿ íîù íå ãè èçòúðâàé îò ïîãëåäà ñè, ÿñíî? Äàíàèëå, íàèñòèíà.
- Ñïîêîéíî áå Ñòðàõèëîâ, òðúãíàõ! Åòî âå÷å ìå íÿìà!- è òîé ñúùî èçëåçå. Íàâúí îòäàâíà ñå áåøå ñòúìíèëî. Åäèíàéñåò íàáëèæàâàøå.
- Òè ðàçáðà ëè íåùî íîâî, Ñíåæàíà?
-  èñòîðèÿòà ñå âêëþ÷âà íîâ ñóáåêò- è òîé ñå êàçâà Ðàäî. È íå å çëå ñêîðî äà ãî íàâåñòèì.
- Àç ùå ñå ïîðîâÿ çà ìàéêàòà, çàùîòî èìàì óñåùàíåòî, ÷å òÿ å æåíàòà îò áåëåæêàòà, íî... Ñòèãà çà äíåñ- äåíÿò áåøå äúëúã è óìîðèòåëåí. Õàéäå, Ñíåæàíà, äî óòðå!
- Ùîì ñè ðåêúë! Ãîëÿì äåí ùå äà å, ïî÷èíè ñè!
- Îò òóê íàñåòíå, âñåêè ùå å òàêúâ äî äå ðàçáåðåì êàêâî ñå å ñëó÷èëî- è òîé èçëåçå.
- È êàêâî òåïúðâà ùå ñå ñëó÷âà... òèõî äîâúðøè òÿ è ñå êà÷è îáðàòíî â êàáèíåòà ñè.
Îðëèí ñå êà÷è â êîëàòà è ïîòåãëè. Ìèíà ïðåç äåíîíîùíèÿ äà ñè âçåìå íåùî çà ÿäåíå. Ïúòÿò ìó ñëåä òîâà ïðåìèíàâàøå ïðåç íÿêîëêî òåñíè óëè÷è, êîèòî ñå èçâèâàõà ìíîãîêðàòíî íàãîðå.  åäíà îò òÿõ ìó ñå ìåðíàõà íÿêîëêî ñåíêè íàêóï. Èíñòèíêòúò ìó íå ãî èçëúãà. Áÿõà ñå ñêóï÷èëè çà íåùî. Áèåõà íÿêîé. Êðåùÿõà. Òîé âèäÿ êàê ðúêàòà íà åäèí îò òÿõ ñå ïðèïëúçíà êúì êðúñòà è íèêàê íå ìó áåøå òðóäíî äà ðàçïîçíàå îðúæèåòî îùå ïðåäè äà ãî å âèäÿë.
- Ïîëèöèÿ! Õâúðëè ïèñòîëåòà íà çåìÿòà!- èçêðåùÿ Îðëèí- êàæè ðå÷è îùå íåèçëÿçúë îò êîëàòà. Îíçè íå ìðúäíà, íî âñè÷êè âïåðèõà ïîãëåäè â íåãî è çà ìîìåíò çàðÿçàõà æåðòâàòà- Õâúðëè ãî èëè ùå ñòðåëÿì!- ïîâòîðè ïî-ñèëíî òîé. Òîçè ïúò ðúêàòà íà îòñðåùíèÿ òðúãíà äà ñå ñìúêâà êúì çåìÿòà è ïî÷òè ÿ óäàðè êîãàòî îòíîâî èçðàâíè äóëîòî ïî ïîñîêà íà ïîëèöàÿ. Îðëèí íå ñå ïîêîëåáà è ñòðåëÿ â ðúêàòà ìó. Òîçè ïúò ïèñòîëåòúò ïàäíà. Îñòàíàëèòå õóêíàõà ïðåç ãëàâà. Ñòðàõèëîâ òðúãíà êúì ïðîñòðåëÿíèÿ, íî è òîé õóêíà. Âåäíàãà ñúîáùè íà êîëåãèòå ñè êúäå å è äà òðúãíàò ñëåä òÿõ, à òîé ñå îòïðàâè êúì áèòèÿ. Áåøå ìîì÷å- íà îêîëî äâàéñåò-äâàéñåò è åäíà ãîäèíè.
- Åé, äîáðå ëè ñè? Êàê ñå êàçâàø?
- Ïëàìåí!- ñ áîëêà îò òðóäíîòî îòâàðÿíå íà ðàçáèòàòà ìó óñòà îòãîâîðè òîé.
- Ñïîêîéíî, ùå òå çàêàðàì â áîëíèöàòà. Êàêâî ñå ñëó÷è?
- Âçåõà ìè ïàðèòå è çà êåôà ìå ïðåáèõà. Ìíîãî ÷åñòíî- ÷åòèðèìà èäèîòè ñå ïðàâåõà íà ïè÷îâå- ñðåùó åäèí.
- Äîáðå ñà òå ïîäðåäèëè. Õàéäå èçïðàâè ñå- ìîì÷åòî èçâèêà- òî÷íî òàêà, ïîäïðè ñå íà ìåí, êîëàòà å îòñðåùà. Ñïîêîéíî. Ñòðóâà ìè ñå, ÷å è ðúêàòà òè å ñ÷óïåíà. Ùå ñå îïðàâèø, íÿìà ñòðàøíî.
- Åäèí ïúò äà äîéäà, äà âèäÿ Ñìîëÿí è Ðîäîïèòå è äà ìå íàáèÿò, íÿìà ùî!
- Å, ïîíå ÷óâñòâîòî òè çà õóìîð íå å èçáÿãàëî, çà ðàçëèêà îò íàïàäàòåëèòå òè- êàçà Îðëèí è ãî èçñóõëè â êîëàòà.
Íàäó ñèðåíèòå è òðúãíà. Áåøå ñå îáàäèë ïðåäâàðèòåëíî è êîãàòî ñòèãíàõà, âå÷å ãè ÷àêàõà ïîäãîòâåíè ïðåä ñïåøíîòî. À òÿ ãè íàáëþäàâàøå îò ïîêðèâà..


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 21.04.2020 @ 14:01:52 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   kokolinna

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 10:05:26 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"33" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.