Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 380
ÕóËèòåðè: 7
Âñè÷êî: 387

Îíëàéí ñåãà:
:: Markoni55
:: AlexanderKoz
:: Marisiema
:: LeoBedrosian
:: Albatros
:: mariq-desislava
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà33
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: kokolinna

Ãëàâà VIII

Íàâúí áåøå ìðà÷íî. È ñòóäåíî. Äúæäúò áå òîëêîâà ñèëåí, âñå åäíî ãðàäåøå ñòåíà îò ìúãëà- âîäà òîëêîâà ãúñòà, êîÿòî íå ñàìî ñå ïðîïèâàøå â êîñòèòå, íî è ïîïèâàøå â òÿõ. Ìàëêî áÿõà òåçè, êîèòî äðúçâàõà äà èçëÿçàò íà óëèöàòà...
Àëà òå äâåòå ñêðèòè â úãúë ìåæäó äâå êúùè ñÿêàø íå îáðúùàõà âíèìàíèå íà âðåìåòî. Äàæå ãî èçïîëçâàõà êàòî ïðèêðèòèå- åäíî ìàëêî ìîìè÷å è ìàéêà ìó ñÿêàø ñå ïðèãîòâÿõà äà èçáÿãàò.
Çàêîï÷à ïàëòåíöåòî íà ìàëêàòà, ïðåìåòíà ñâîÿ äúæäîáðàí âúðõó íåÿ è ñå îïúë÷èõà ïî íàäîëíèùåòî íà óëèöàòà. Äàëè òå êðà÷åõà òîëêîâà áúðçî, äàëè íàêëîíúò íà ïúòÿ ïîìàãàøå, íî ÷àñîâíèêúò ñëåä òÿõ áÿãàøå. Ñèãóðíî ñòðàõúò ãè ãîíåøå. Ñòèãíàõà íåâçðà÷íàòà ñïèðêà- äâå êîë÷åòà ñ íàâåñ, êîëêîòî äà èìà íåùî. Ìàéêàòà êëåêíà äî äåòåòî ñè.
- Ñëóøàé ìå ñåãà, Èðèíà! ×óé ìíîãî âíèìàòåëíî êàêâî ùå òè êàæà!
- Ñëóøàì òå, ìàìî!- òèõî ïðîøåïíà òÿ.
- Âçèìàø àâòîáóñà ñåãà. Ãîâîðèëà ñúì ñ ëåëÿ òè. Òÿ ùå ñå êà÷è ïðè òåá ìàëêî ïðåäè ãðàíèöàòà. À âåäíúæ ïðåñå÷åø ëè ÿ- âå÷å âñè÷êî ùå áúäå íàðåä è àç ùå ñúì ñïîêîéíà. Íå ãîâîðè ñ íèêîãî! Àêî âñå ïàê òå ïîïèòàò- îòâðúùàø ñ åäíà äóìà è òîëêîç!
- Ñòðàõ ìå å, ìàìî!- ïî àëåíèòå áóçêè ïîòåêîõà ñúëçè.
- Íå ñå ñòðàõóâàé, ìèëè÷êà! Òðúãíåø ëè ñåãà, íå ñå âðúùàé íèêîãà ïîâå÷å! Íå ïîãëåæäàé íàçàä! ×ó ëè ìå?
- Àìè òè, ìàìî, òè îñòàâàø ñ íåãî? Çàùî?
- Íà òîçè åòàï íå ìîãà äà äîéäà è àç. Ùå ñúáóäèì ÷óæäî ëþáîïèòñòâî, à òîâà ñåãà íå å íóæíî. À è ñìå íà ÷óæäà çåìÿ. Ðàçáåðè ìå, íå ìîãà ñåãà!
- Íî òîé å ëîø!- ðàçõëèïà ñå Èðèíà è ìóøíà ãëàâà ïîä ðàìîòî íà ìàéêà ñè- Àìè, àêî òè íàïðàâè íåùî?
- Êîãàòî âçèìà ëåêàðñòâàòà ñè å äîáðå.
- Íî òîé íå èñêà äà ãè âçèìà!
- Íÿìà äà ðàçáèðà êîãà ìó ãè äàâàì!- ïðîêàðâàøå ïðúñòè ïðåç êúäðèöèòå ѝ è ðàçñåÿíî ñå îïèòâàøå äà ãè ïîäðåäè.
- Íî òîé íå å òàòè!
- Íå, íå å! Áðàò ìó å!
- Ìàìî, åëà ñ ìåí!
- Íå, Èðè, íå ñåãà. Íî ñêîðî...
- Ùå òå âèäÿ ëè ïàê?- òîçè ïúò íå óñïÿ äà ñäúðæè ñúëçèòå ñè è òÿ ñå ðàçïëàêà. Ìàëêèòå ðú÷è÷êè çàëåïíàõà çà áóçèòå ѝ. Ïîñëåäâà öåëóâêà, ïîñëå ïðåãðúäêà- ñèëíà è òîïëà... êàòî çà ïîñëåäíî... Ôàðîâåòå íà àâòîáóñà ñâåòíàõà çàä çàâîÿ.
- Õàéäå, Èðèíà, òðÿáâà äà ñå êà÷âàø!
- Íå èñêàì, ìàìî!
- Íî òðÿáâà! È ùå ñå êà÷èø!- àâòîáóñúò ñïðÿ. Òÿ íàïðàâî ïðåõâúðëè ìàëêàòà ïî ñòúëáèòå è íàïðàâè æåñò íà øîôüîðà äà çàòâîðè áúðçî âðàòèòå. Ìàëêèòå ïðúñòè ñå äîëåïèõà äî ñòúêëîòî. Òÿ öåëóíà ñâîÿòà ðúêà è ÿ äîëåïè äî íåéíàòà. Ñúëçèòå ñå ñòè÷àõà òàêà, êàêòî è äúæäúò. Òÿ íàâåäå ãëàâà. Àâòîáóñúò òðúãíà...
- Ñáîãîì, ìàëêà, ìîÿ! Àêî å ðåêúë Ãîñïîä, ùå òå âèäÿ ïàê! Íî òîé èñêà òåá, à àç íå ìîãà äà ìó ãî ïîçâîëÿ. Îáñåáåí å îò ìèñúëòà, ÷å ñè íåãîâà äúùåðÿ! Ïîãóáè áðàò ñè, ùå ïîñåãíå è íà òåá! Áÿãàé è ïîâå÷å íå ñå âðúùàé... íèêîãà! Òðúãíåõ ëè ñ òåá, ãóáåõ è äâåòå íè! Áúäè ùàñòëèâà Èðèíà... Âîäàòà ñúáðà äåòñêàòà ðú÷è÷êà ñ ìàé÷èíàòà â åäíî. Ñëåä ìàëêî ñòúêëîòî ñå çàìúãëè è ñëåä ñòðúìíèÿ îñòúð çàâîé âå÷å áÿõà èç÷åçíàëè...
Ïúòÿò áåøå äúëúã è óìîðèòåëåí. È òåñåí, è ñòðàøåí. È ñàìîòåí. Ìàëêàòà âúîáùå íå ïðîãîâîðè, íå îáåëè è äóìà. Îïèòà ñå äà ñëåäè ñ ïîãëåä áÿëàòà ëåíòà íà ïúòÿ, íî è ñå çàâè ñâÿò. Óìîðàòà íàääåëÿ è òÿ çàñïà. Çàâîé ñëåä çàâîé, âðúõ ñëåä âðúõ. Íàé-íàêðàÿ äúæäúò ñïðÿ!
- Èðèíà!- ëåêî ÿ ïîáóòíà ïî ðàìîòî- Ñúáóäè ñå ìèëè÷êà! Âå÷å ïðèñòèãàìå- øåïíåøå òÿ è ãàëåøå ïîçàñïàëîòî ëè÷èöå.
- Êúäå ñìå, ëåëüî?
- Òóê ùå ñè â áåçîïàñíîñò! Âå÷å ñè â Áúëãàðèÿ...
Ãîäèíèòå ìèíàâàõà. Èðèíà ïîðàñòíà, çàâúðøè. Ïðåâúðíà ñå â õóáàâà ìëàäà æåíà... Ïîâå÷å íå âèäÿ ìàéêà ñè. Ñ ëåëÿ ñè ñå ÷óâàõà ñàìî ïî òåëåôîíà. È â åäèí õóáàâ äåí, åäèí ñëúí÷åâ ëú÷ íà ñúäáàòà ðåøè äà ÿ ñðåùíå ñ Ìèðîñëàâ. Íèêàê íå èì áåøå òðóäíî äà ñå âëþáÿò. Îïîðàòà, êîÿòî òÿ èìàøå â íåãîâî ëèöå ѝ äàâàøå ñèëà. Ñèëàòà ѝ äàâàøå ñèãóðíîñò, à òîâà òÿ íå áå èçïèòâàëà íèêîãà äî ñåãà...
Ðîäè èì ñå äúùåðè÷êà. Ïîñòðîèõà ñè êúùà â ðîäíîòî ìó ñåëî, ñãóøåíî â ïëàíèíñêèòå áîðîâå. Òÿ áåøå èêîíîìèñò- íå ѝ äîïàäàøå îñîáåíî, âúïðåêè ÷å ñ öèôðèòå áå ìíîãî äîáðà, íî áåøå è ìíîãî ñðú÷íà â ðúöåòå. Áðîäèðàíå, øèåíå è ïëåòåíå ìíîãî è ñå óäàâàõà. Òâîðåøå ñúùèíñêè ïàíà, êðàñÿùè ÷óæäè ñòåíè- òÿõ ïðîäàâàøå. Ñúçäàâàøå è äðåõè, êîèòî îáëè÷àõà ñúñåäèòå ѝ è òóê-òàìå òåõåí áëèçúê ðîäíèíà îò ÷óæäî ìÿñòî, à òÿõ îáè÷àøå äà ïîäàðÿâà.
Òîé ðàáîòåøå â ìèíèòå â Ïåðíèê. Íå ñå âèæäàõà ìíîãî ÷åñòî, çàðàäè ïðîôåñèÿòà, íî è ñòðàñòòà èì íå óãàñâàøå. È íå çàðàäè òîâà- âñÿêà òÿõíà ñðåùà ñÿêàø áåøå ïúðâà. Ìàëêàòà Äàíèêà áå îáãðèæâàíà ñ ìíîãî ëþáîâ è âíèìàíèå. Áàùà ѝ ìíîãî ñè èãðàåøå ñ íåÿ. ×åñòî ÿ íîñåøå íà âðàòà ñè, ïðåìÿòàøå ÿ. À êîãàòî õîäåõà íà ìîðå- ïî ìúíè÷êî âñÿêî ëÿòî, òîé ÿ âçèìàøå ñ íåãî âúâ âîäàòà è ïëÿñêàõà çàåäíî. Òÿ ñå ðàäâàøå íà ìîðñêàòà ïÿíà è áàëîí÷åòàòà áåç êàïêà ñòðàõ, ñÿêàø òÿ ñàìàòà áå ÷àñò îò âîäàòà. Òîëêîâà ìíîãî ѝ ñå ðàäâàøå, ÷å íå èñêàøå êðà÷åòàòà ѝ áúðçî äà ñòúïâàò íà ïÿñúêà îòíîâî.
 åäíà ïðîõëàäíà åñåííà âå÷åð, äâàìàòà ñòîÿõà íà âåðàíäàòà. Ìàëêàòà ïîäðèòâàøå òîïêà ïîêðàé òÿõ. Áåøå ïî÷òè íà òðè. Ìèðîñëàâ çàñòàíà çàä Èðèíà è ÿ ïðåãúðíà.
- Âèæ ÿ ñàìî êîëêî ïúðãàâà å íàøàòà Äàíè÷êà!- êàçà òîé.
- È íåóìîðíà.
- Èíàòà êàòî ìàãàðå!
- Çà òîâà òè ñè ÷îâåêúò!
- Íî å äèâà êàòî òåá!
- È ùàñòëèâà êàòî äâàìàòà!
- Ñúãëàñåí ñúì!- è ÿ öåëóíà ïî ÷åëîòî. Çäðàâà äà ðàñòå!
- Ùå èäà äî ÷åøìàòà äà íàïúëíÿ âîäà.
- Äîáðå, àç ùå ñè ïîèãðàÿ ñ ìîÿòà ôóòáîëèñòà- êàçà Ìèðîñëàâ.
Èðèíà ñëåçå êúì ÷åøìàòà. Íå ÷å íÿìàõà âîäà. Íî îáè÷àøå ïðèâå÷åð äà ñè ïðàâè ðàçõîäêè- áåøå áëèçêî, à è âîäàòà áåøå õóáàâà, à ùóð÷åòàòà ÿ ðàäâàõà ìíîãî îñîáåíî ïî òîâà âðåìå íà ãîäèíàòà. Âúçõèùàâàøå ñå íà ïëàíèíàòà è ãîðàòà.
- ß âèæ òè! È Íàäà å òàì! Ùå ñè èìàì êîìïàíèÿ! Î, êàïíà ìè. ßâíî çàðîñÿ. Çäðàâåé, Íàäå!
- Äîáúð âå÷åð, Èðèíà!- áåøå äâàéñåòèíà ãîäèíè ïî-ãîëÿìà îò íåÿ. Ãîâîðåõà ñè ñ óâàæåíèå, íî è â äóìèòå ñè ñïàçâàõà äèñòàíöèÿ. Íî è Íàäà ïðàâåøå òàêà ñ âñåêè. Õîðàòà îò ñåëîòî çíàåõà, ÷å èìà èçâåñòíè ãàäàòåëñêè ñïîñîáíîñòè èëè ïîíå ñè ìèñëåõà, ÷å å òàêà è íÿêîé ÿ òîðìîçåõà ïîñòîÿííî, äðóãè ÿ îòáÿãâàõà- Êúñíî èäåø òóêà.
- Çà âîäà èäà, à è îùå íå å òúìíî.
- Àáå òè íåäåé òúé... Ìëàäà ñè, ‘óáàâà ñè, íåäåé...
- Ñïîêîéíî, Íàäå- òóêà âñè÷êè ñå çíàåì!
- Âñè÷êè, âñè÷êè- ïîâòîðè ñ ëåêî íåäîâîëñòâî òÿ- òåáå îùå íå òå çíàì. Ïîÿâè ñå îò íÿêúäå è îñòàíà- Èðèíà íàìåòíà øàëà ñè è îòèäå äî íåÿ.
- À íå òðÿáâàøå ëè? Íå ìå ëè èñêàø òóêà?
- Àç ëè áå ìîìè÷å? ×å êîÿ ñúì àç?
- À çàùî êàçà, ÷å íå ìå çíàåø, ÷å íå ìå ïîçíàâàø?
- Ùîòî òàéíè èìàø!- Èðèíà ïîòðúïíà- Åòî âèäèø ëè? Íàñòðúõíà öÿëàòà.
- Àç íÿìàì... Íàäà ÿ õâàíà çà ðúêàòà- Ïî òÿëîòî íà Èðèíà ïðåìèíàõà ëåäåíè òðúïêè. Èçïèòà ñòðàõ. Îíçè- ïîçíàòèÿò, ñòàðèÿò, îò ïðåäè âðåìå, îíçè êîéòî ñè ìèñëåøå, ÷å å çàáðàâèëà. Íàäà ñå âöåïåíè. Î÷èòå ѝ ñÿêàø çàñâåòèõà, òÿëîòî ñå ðàçòðåñå, ãëàñ ñòðàøåí èçâúí íåÿ ñå ðàçíåñå:

„Èðèíà, áÿãàé, òîé òå ãîíè-
íå òå êðèÿò âå÷å ãðàíèöè, ãîäèíè è ñåçîíè.
Ñèëíà äúùåðÿ òè å, òÿ ùå ðàçáåðå,
àëà çà äà ñïàñèø áðàò ѝ, áÿãàé ïî-äîáðå,
áÿãàé áå äåòå!
Ìúæúò òè òå îáè÷à, ùå òå ïóñíå-
áÿãàé îùå òàÿ âå÷åð, êîãà ùóðåö ïîñëåäíà ñâèðêà ñïóñíå.
Îòèâàé ñè, Èðèíà,
èçáÿãàé âúâ Ïèðèíà!
Ñïàñè äåòåòî, ùî âúâ òåá ðàñòå,
çà äà èìà ìúæ äî òåáå, ñèëåí äà èçðàñòå!
Îò èìåòî ñè îòðå÷è ñå-
ñ íåùî „ñèâî“ íàçîâè ñå!
Àëà ùå èìà äåí çà òåáå
è ùå âèäèø ñâåòëèíàòà,
íî ñèëà ìíîãî ùå òè òðåáå,
çà äà ãî ïîáåäèø âúâ òúìíèíàòà...“

Ïóñíà ðúêàòà ѝ, íî Èðèíà îñòàíà çàìðúçíàëà íà ìÿñòîòî ñè. Íàäà ñå îêîêîðè òàêà, ñÿêàø íå çíàåøå êúäå ñå íàìèðà. Êîãàòî ÿ âèäÿ äî ñåáå ñè ÿ ïîðàçäðóñà. Èðèíà ñå ñåïíà è ïîäñêî÷è.
- Óïëàøèõ òå, íàëè?- ïîïèòà Íàäà.
- Èñòèíà ëè å òîâà, êîåòî êàçà?- ïîïèòà Èðèíà ñ ïîãëåä çàáèò â åäíà òî÷êà è êëåïà÷è, êîèòî ñÿêàø ùÿõà äà ñå ñ÷óïÿò, àêî ìèãíå.
- Íå çíàì êàêâî ñúì òè êàçàëà, íî ùîì íå ïîìíÿ, çà ñúæàëåíèå å èñòèíà. Ñòðàõ ìå å îò ìåíå ñè êîãàòî ñòàíå òúé. Àìà ùîì å ñòàíàëî- âÿðâàé ìè!
- Îò êúäå çíàåø çà íåãî?
- Çà êîé áå, Èðèíà? Íèùî íå ïîìíÿ òè êàçàõ! Ñàìî, ÷å å ëîøî çíàì. Îòèâàì ñè ñåãà.
- Íåäåé, ïî÷àêàé!- õâàíà ÿ çà ðúêàòà- Êàçà çà äåòå...Íàäà ÿ îòñêóáíà îò íåéíàòà è ÿ ñëîæè íà êîðåìà ѝ.
- Èñòèíà å, òóê å òâîåòî ìîì÷å! Òðúãâàì ñè ñåãà è ïîâå÷å íèùî ìå íå ïèòàé!
- Íå, ïî÷àêàé!- íî òîçè ïúò íå ñå âúðíà...
Çàâàëÿ äúæä. Ñèëåí. Êàêòî òîãàâà. Òÿ ïàäíà íà êîëåíå è ñå ðàçïëàêà. Çàðîâè ïðúñòè â êàëòà.
- Íå áåç äúùåðÿ ìè! Çàùî? Ïàê ñúùèÿò ñöåíàðèé, ïàê ñúùèÿò çúë ãåðîé. Àç ïàê íå ñúì ùàñòëèâà è ïàê íÿìà ïîêîé- òðåñíà ãíåâíî ñ ðúöå â çåìÿòà. Èçïðàâè ñå- èçáúðñà ñúëçèòå ñè ñ êàëíàòà ðúêà. Ùå ãî ïðîâåðÿ îùå ñåãà! Íî àêî å èñòèíà, à òî ñèãóðíî å, ùå âè ñïàñÿ... âñè÷êè! È ùîì îòíîâî òðÿáâà äà áÿãàì... ÙÅ!
Ïðèáðà ñå âêúùè- ìîêðà è îò÷àÿíà. Çàòðúøíà âðàòàòà çàä ñåáå ñè. Ìèðî ñå óïëàøè êîãàòî ÿ âèäÿ.
- Êàêâî ñòàíà, Èðèíà? Êàêâî èìà?- òÿ íàäèãíà ãëàâà. Ïîãëåä ïúëåí ñ îò÷àÿíèå è ñòðàõ.
- Òîãàâà íå òè ðàçêàçàõ, íî ñåãà ùå ðàçáåðåø!- ìàëêàòà Äàíèêà ñúùî óñåòè, ÷å íåùî íå å íàðåä è ñå ðàçïëàêà. Áàùà ѝ ÿ ñëîæè íà êîëåíåòå ñè- Áÿõ íà ñåäåì ãîäèíè êîãàòî... Ðàçêàçà ìó âñè÷êî. Ñ âñÿêà èçìèíàëà äóìà òîé íàñòðúõâàøå, îãúíÿò â êàìèíàòà çàãëúõâàøå...
- Î, ìèëà, ìîÿ! Çàùî íå ñè ìè êàçàëà!
- Çàùîòî èñêàõ äà çàáðàâÿ è äà èçáÿãàì îò ìèíàëîòî ñè è äà ãî çàðîâÿ çàä ìåí! Å, ÿâíî íå áèëî ïèñàíî!- èçõëèïà òÿ- Ñåãà ùå ñå îáàäÿ íà ëåëÿ ñè. Íî èìàì ëîøî ïðåä÷óâñòâèå çà îòãîâîðà, êîéòî ùå ïîëó÷à...
- Âÿðâàø ëè íà âñè÷êî, êîåòî òÿ òè êàçà? Âñå ïàê... íÿêîè õîðà êàçâàò, ÷å íå å ìíîãî ñ âñè÷êèÿ ñè.
- Ñåãà ùå ðàçáåðåì äàëè ïîíå íà÷àëîòî å âÿðíî- îòâúðíà Èðèíà ñ âëåäåíÿâàù ñàðêàçúì â ãëàñà ñè.
Âçå òåëåôîíà. Íàáðà íîìåðà. Íåéíèÿò âúïðîñ êúì îòñðåùíèÿ áåøå ñàìî „Èñòèíà ëè å?“. Ñúëçè ïîòåêîõà îò î÷èòå ѝ. Îñòàíà áåç ãëàñ- ñàìî òèõî ðèäàíèå è êèìàíå. Íàêðàÿ òåëåôîíúò ïðîñòî ïàäíà îò ðúêàòà ѝ.
- Å, êàêâî ñòàíà?- íåðâíî ïîïèòà Ìèðîñëàâ, ïîäðóñâàéêè ìàëêàòà â ðúöåòå ñè, âúïðåêè ÷å çíàåøå îòãîâîðà.
- Ìàéêà ìè íå å æèâà âå÷å, à òîé å èç÷åçíàë...
- Ñúæàëÿâàì äà ãî ÷óÿ- îòèäå äî íåÿ, îòêðè ëèöåòî ѝ îò ïîçàëåïíàëàòà êîñà è ÿ öåëóíà- Ñèãóðíà ëè ñè, ÷å òîé çíàå êúäå ñè?
- Ëåëÿ ìè êàçà, ÷å å ðàçáðàë êúäå ñúì çàâúðøèëà è çíàå ôàìèëèÿòà ìè, çíàå òâîÿòà ôàìèëèÿ. Êîëêî ìèñëèø, ÷å ùå ìó òðÿáâà, çà äà ñòèãíå äî òóê?
- Íî àç ñúì òóê, Èðèíà- ñ òåá!
- À àç íÿìà äà òå èçãóáÿ- íèòî òåá, íèòî íåÿ!- ñ àáñîëþòíà òâúðäîñò â ãëàñà îòâúðíà òÿ.
- Òîãàâà- ãëàñúò ìó ñå ðàçòðåïåðè- Êàêâîòî ðåøèø! Àç ñúì ñ òåá- êàçàõ ãî! Àç âèíàãè ùå ñúì ñ òåá!...
 ìàëêèòå ÷àñîâå íà íîùòà, âðàòàòà ñå îòâîðè. Åäíà òúìíà ôèãóðà ñå ïîêàçà íàâúí- óâèòà öÿëàòà ïî÷òè. Áåëååõà ñå ñàìî ðúöåòå îò âðåìå íà âðåìå. Öåëóíà è ïðåãúðíà ìàëêîòî ÷îâå÷å:
- Äîâèæäàíå, ìîÿ ìàëêà Äàíè, ìîå ìèëî äåòå! Íàäÿâàì ñå äà òå âèäÿ îòíîâî. Êîãà- íå çíàì! Íî ùå çíàÿ, ÷å ñè òóê, à àç ñúì òàì. Áàùà òè å äî òåá è âèíàãè ùå áúäå! Íå ñå ñòðàõóâàé, ìàëêà ìîÿ! Íåäåé! Íå ïëà÷è...
Ìèðî- òóê âå÷å îñòàíà áåçìúëâíà, ñúëçèòå â ãúðëîòî áîëÿõà- ïðîñòî ñå õâúðëè âúðõó íåãî è ãî ïðåãúðíà çà ïîñëåäíî, è ãî öåëóíà çà ïîñëåäíî- Ùå èìàìå îùå åäíî äåòå- óñïÿ äà êàæå íàêðàÿ â íîùòà è ñè îòèäå... Ìèðîñëàâ ÿ èçïðîâîäè ñ ïîãëåä äî êúäåòî ìîæà.
- Àêî òîâà ùå òå ñïàñè- æèâåé ñêðèòà â ëúæà, ïî-äîáðå ÷åðíà â õîðñêèòå óñòà, íî àç ùå çíàÿ. Àç ùå çíàÿ- ïðåãúðíà äåòåòî ñè è èçáúðñà ñúëçèòå ñè- Èðèíà...
Òÿ íàèñòèíà îòèäå â Ïèðèíà.  åäíî ìàëêî ñåëöå- Öàïàðåâî. Çàñåëè ñå áåç ìíîãî øóì. Íå ìèíà âðåìå è ðîäè äåòå, íàèñòèíà ðîäè ìîì÷å.
- Ùå áúäåø ìîÿòà ñèëà òóê, ìîÿ îïîðà! Òè áåç áàùà- òÿ áåç ìàéêà. Íî êàêâîòî å... Òàêàâà áèëà å Íåãîâàòà âîëÿ...Ñàìî æèâè è çäðàâè áúäåòå äåöà, æèâè è çäðàâè ðàñòåòå ñåãà, è ñïîêîéíè...
Ëåëÿ ѝ ñúùî ñòàíà æåðòâà íà Èðèíèíèÿ ïðåñëåäâà÷. È ñòðàííî, íî òîé íå ñå îïèòà äà íàìåðè Ìèðîñëàâ. Èëè çíàåøå, ÷å òÿ å èçáÿãàëà... Íî òîé è ìàëêàòà Äàíèêà, íå ðàçáðàõà çà íåãî. Íèêîé íèùî íå ðàçáðà çà òîçè ÷îâåê ïîâå÷å...
Ëÿòîòî áåøå ãîðåùî, íîùòà ïðîõëàäíà. Ìàëêèÿò âå÷å ìîæåøå äà õîäè. Òÿ ãî ïðèñïèâàøå. Ãóøâàøå ãî, ïååøå ìó ïåñåí è êîãàòî çàñïè ãî âðúùàøå â êðåâàò÷åòî. È òàçè âå÷åð íå áå èçêëþ÷åíèå. Ïîñëå èçëåçå íà äâîðà. Ñêúñà åäíà õðèçàíòåìà è â öâåòà ѝ ñëîæè âúãëåí÷å îò ïåùòà. Äóõíà ñ óñòà, çà äà ãî ðàçïàëè.
- Ïëàìíè, âúãëåí÷å. Çàïàëè ñå è ãîðè öÿëà íîù ñàìî çà íåÿ!- òî ñå âúçïëàìåíè. Ñáúäíè æåëàíèÿòà ѝ, âèæ óñìèâêàòà ѝ çàðàäè ìåí- ïðîøåïíà òÿ è èçëåçå íàâúí. Îò äðóãàòà ñòðàíà íà ïúòÿ áåøå ðåêàòà. Íàâåäå ñå è ïóñíà öâåòà ïî òå÷åíèåòî- ×åñòèò Ðîæäåí Äåí, Äàíè÷êà... è ñêðè ëèöåòî ñè ñ äëàíè.
Èçïðàâè ñå è òðúãíà îáðàòíî. Íà ïúòÿ èìàøå íÿêîé. Áåøå æåíà. Òÿ ñå äîáëèæè äî íåÿ.
- Äîáðå ëè ñòå?- ïîïèòà Èðèíà. Æåíàòà áåøå ñ êúñà ñêúñàíà ïîëà, ìðúñíà áëóçà è åäíà îáóâêà. Òðåïåðåøå è íàêóöâàøå çàðàäè ëèïñàòà íà äðóãàòà.
- Îñòàâèõ ãî...
- Êîãî?
- Îñòàâèõ äåòåòî ñè òàì... èçâúðíà ðúêà íàçàä è ðàçïåðè ïðúñòè.
- Êúäå?
- Îñòàâèõ ãî ñàì...
- Êúäå å òîâà òàì? Íÿêúäå íàçàä ïî ïúòÿ ëè?
- Íå, íàçàä â ãðàäà, â äîìà çà ñèðàöè?
- Â Áëàãîåâãðàä ëè?
- Äà!
- À êàê ñòèãíàõòå äî òóê, çàùî ãî îñòàâèõòå?
- Çàùîòî áåç ìåí èìà øàíñ äà áúäå ÷îâåê- íåïîçíàòàòà ñå ðàçïëàêà- Àç íå ñúì äîñòîåí òàêúâ, íî òîé ìîæå äà å! À ìîæå áè áÿõà è äâå?
- Ãîâîðèòå îáúðêàíî!
- Îõ, íå çíàì! Âå÷å íèùî íå çíàì! Äíåñ ñúì òóê, óòðå òàì, ñêèòàì ñå è Áîæå, àç ÷îâåê ëè ñúì- íå çíàì.
- Õàéäå, åëàòå ñ ìåí! Òàçè íîù ùå îñòàíåòå ñ ìåí! Óòðå ùå ìó ìèñëèì!
- Êàê Âè å èìåòî?
- ßíèíà... Áëàãîäàðÿ òè ìíîãî...
- Íèíà... äâåòå ñå ïðèáðàõà â êúùàòà, òÿ îïðàâè äðóãàòà ñòàÿ è ÿ îñòàâè. Ñåäíà íà ñòîëà äî äåòåòî, ìåòíà åäíî îäåàëî è çàòâîðè î÷è.
ßíèíà îñòàíà ïðè íåÿ. Íàìåðè ñè ðàáîòà, âçå ñè è êúùè÷êà íÿêîëêî ãîäèíè ïî-êúñíî. Íèêîé íå ÿ çíàåøå êîÿ å è îò êúäå å äîøëà, íî è íå ëþáîïèòñòâàõà- ïðèÿòåëêà íà Íèíà è òîëêîâà. À è ÿ õàðåñàõà.
Èçìèíàõà ïîâå÷å îò äâàéñåò ãîäèíè- äàëå÷ åäèí îò äðóã íå òîëêîâà ïî ðàçñòîÿíèå, à êúäå çàðàäè èñòèíà, êúäå ïî ïðåäñêàçàíèå...

Ãëàâà IX

Íåâçðà÷íà ìóçè÷êà ñúçäàâàøå ôîí íà òîâà ìÿñòî. Ñàìî ðèòúìúò ѝ, êîéòî ñå ïðîíèçâàøå ïðåç êðàêàòà, ñòîëà, ÷å è çàäíèòå òè ÷àñòè, ïîäñêàçâàøå, ÷å ÿ èìà è íå ïîçâîëÿâàøå äà çàñïèø, îñâåí ðàçáèðà ñå, àêî íå ñå îòöåïèø áåçïàìåòíî ñ àëêîõîë. Áåøå áàð âñå ïàê. Äèìíàòà öèãàðåíà çàâåñà áåøå äîñòàòú÷íî ãúñòà, çà äà ÿ ïðîìóøâàø ñ ïðúñòè è äà ñè èãðàåø, ïðàâåéêè ñè äóïêè â íåÿ. À ìîæåøå ñïîêîéíî è äà òè äîêàðà íÿêîé àñòìàòè÷åí ïðèñòúï. Íî òÿõ äâàìàòà ãè óñòðîéâàøå èäåàëíî.
Ñíåæàíà è Îðëèí áÿõà ñåäíàëè â íàé-çàòúíòåíèÿ úãúë. Òÿ íå áåøå ïóøà÷, íî íå ѝ ïðå÷åõà è äðóãèòå îêîëî íåÿ î÷åâèäíî. Òîé áåøå âçåë åäíà ñàëôåòêà è ñè äðàñêàøå ïî íåÿ, òÿ áåøå îïðÿëà ãëàâà íà ðúêàòà ñè è ñè ïðèêàçâàõà.
- Ïî ïðèíöèï ëè ïîìíèø ïîäðîáíîñòè, èëè çàðàäè áëèçîñòòà è âðúçêàòà òè ñ íåÿ ñè çàïîìíèë è êîï÷åòî, è öâåòà, è áëóçàòà?
- Ïîìíÿ. Àç ìíîãî èçëèøíè ãëóïîñòè ïîìíÿ è ïî ïðèíöèï äå, íî äà- íàðå÷è ãî äåôåêò, ìàêàð è íà ìîìåíòè ñ ïîëîæèòåëíà èçÿâà.
- Ìíîãî ñå ïîäöåíÿâàø, òàêà äà çíàåø. À íå òðÿáâà.
- Íå ñå ïîäöåíÿâàì òîëêîâà, Ñíåæàíà. Ïðîñòî íå ìè âúðâè ïî ïðèíöèï è êúñìåòúò å ñ ãðúá êúì ìåí öÿë æèâîò. È ïîíåæå ñúì ðåàëèñò- íå âúçëàãàì ìíîãî íàäåæäè çà äîáúð èçõîä, êàìîëè çà ùàñòëèâ êðàé. À è ùå òè ïðèçíàÿ íåùî- òÿ áåøå îáëå÷åíà òàêà íà ðîæäåíèÿ ñè äåí è ìè å íàïðàâèëî âïå÷àòëåíèå- çàïîìíèë ñúì, òîâà å.
- ×àê ïúê è êîï÷åòî. Íî, áðàâî- â íàøàòà ðàáîòà òîâà òâîåòî ìîæå äà áúäå ñàìî åôåêò. À è ðåàëèçìúò òè óäðÿ ïîâå÷å íà ïåñèìèçúì.
- Ñåãà äà íå ìå ïèòàø è ÷àøàòà ìè äàëè å ïðàçíà èëè ïúëíà?- ñ ïðîâîêàòèâåí ãëàñ êàçà òîé.
- Íÿìà, çàùîòî ùå ÿ íàïúëíÿ- èçâàäè ñúñ çúáè êîðêîâàòà òàïà è ñèïà.
- Àëåêñàíäðîâà, ïðîäúëæàâàø äà ìå èçíåíàäâàø!
- Ñòèãà äå- êàêâî òîëêîâà, à è îùå íèùî íå ñè âèäÿë!
- Êàæè ìè ñåãà- íàâåäå ñå íàïðåä êúì íåÿ è ñêðúñòè ðúöå íà ìàñàòà- Æèâè ëè ñà?- òÿ ñå ðàçïîëîæè ïî ñúùèÿ íà÷èí è ãî ïîãëåäíà ïðàâî â î÷èòå, êàòî ñëîæè ðúöåòå ñè âúðõó ñâèòèòå ìó â þìðóöè òàêèâà.
- Äà! Æèâè ñà, æèâè ñà äî åäíà!
- È çàùî ñè òîëêîâà ñèãóðíà?
- Çàùîòî òîçè ÷îâåê èñêà äà ãè ïîä÷èíè, äà èìà âëàñò íàä òÿõ, äà ãè êîíòðîëèðà, à àêî ãè óáèå- èãðàòà ñâúðøâà. Çàùî ñïîðåä òåá ñà è ñïîðòèñòêè?
- Çàùîòî ñà ïðèâëåêàòåëíè?
- Åñòåñòâåíî. Íî ïî-âàæíîòî å, ÷å ìîãàò äà ìó ñå ïðîòèâîïîñòàâÿò è òîâà ìó õàðåñâà îùå ïîâå÷å. Óñèëâà èçâðàòåíèòå ìó óñåùàíèÿ, çíàì ëè? È ñïîðåä ìåí ñðåä òÿõ òúðñè èäåàëíàòà, íî îùå íå ÿ å íàìåðèë.
- È êîãàòî ÿ íàìåðè?
- Ùå ãî íàìåðèì ïðåäè äà ÿ íàìåðè, Îðëèíå!
- À àêî âñå ïàê íå ãî?
- Òîãàâà íà òÿõ èì ãîðêî!- Åòî ïàê ìå óâëå÷å ïî òâîÿòà ñèâà ìèñúë.
- Äîáðå, äà êàæåì ÷å ñè ïðàâà è òå ñà æèâè. Íèå äà èìàìå ùàñòèåòî äà ãè îòêðèåì è âúðíåì è... äà ñå îêàæå, ÷å òå ñà òîëêîâà ïðîìåíåíè, ÷å íå ìîãàò äà ïðåîäîëåÿò òðàâìàòà?
- Ñìÿòàø, ÷å èìà ñåêñóàëåí åëåìåíò?
- Î, ñèãóðåí ñúì â òîâà!
- Ãîâîðèø çà èçíàñèëâàíå?
- È â òîâà ñúì ïî÷òè óáåäåí.
- Òîâà ìàé òå ïëàøè îùå ïîâå÷å, à? Òÿ äà ñå âúðíå, íî äà å òàêà „ïðîìåíåíà“ êàêòî ñå èçðàçè... ñòðàõóâàø ñå äà íå ïîñåãíå íà æèâîòà ñè?
- Èìåííî... Íàëåé!
- Ëåëÿ òè äúðæè ëè ñå?
- Ñ âñåêè äåí îò÷àÿíèåòî â ãëàñà ѝ çâó÷è ïî-ñèëíî. ß ìè ðàçêàæè ïàê, çà ìèðèçìàòà, çà ðàñòåíèåòî.
- Íàðè÷à ñå Âðàòèãà.  ìèíàëîòî ñå å èçïîëçâàëî çà íÿêàêâè îêóëòíè îáðåäè. Ñìÿòàëè ñà, ÷å êàòî âäèøâàò ïàðèòå êîãàòî ãî èçãàðÿò, äèðåêòíî ñå ñâúðçâàò ñ Äÿâîëà. Íî ñïîðåä ìåí òîâà äî íÿêúäå å ñâúðçàíî è ñ ëàòèíñêîòî ìó èìå- íåùî ñ ãðúöêîòî Òàíàòîñ èìàøå... Àìà ãî çàáðàâèõ- òîé ñå ðàçðîâè â òåëåôîíà ñè- òàíàòî íåùî ñèèèè- óô, ìúðòâèòå åçèöè íå ñà ìè ñèëà.
- Tanacetum vulgare?
- Òî÷íî òàêà- êàçàõ òè, ÷å Èíòåðíåò çíàå.
- Îêóëòíî â Ãúðöèÿ, èëè ìîæå áè íà çàïàä? À â Áúëãàðèÿ?
- Áàáèòå ñà âàäèëè ãëèñòè ñ íåãî- òîé èçêðèâè ëèöåòî ñè îò ïîãíóñà.
- Êàê òàêà çà âàäèëè?
-  ìàëêè äîçè îòâàðàòà îò íåãî- ÷àÿ, êàòî çà íàñ ïðîñòîñìúðòíèòå, ãè „îòëåïÿ“ îò ÷åðâàòà.  ïî-ãîëåìè îáà÷å å îòðîâíî è ñìúðòîíîñíî. Ìîæå äà ñå ñòèãíå äî êðúâîïîâðúùàíå. Àäñêè áîëêè è êîðåìíè ñïàçìè. È õàëþöèíàöèè ñúùî ïðåäèçâèêâà.
- Çíà÷è íàøèÿò ÷îâåê å íàÿñíî ñ òîâà. Îáðàçîâàí.
- ßâíî å òàêà.
- Êàçà, ÷å ëèñò÷åòàòà ñà íàïîåíè ñ ìàñëîòî. Äàëè ãî èçïîëçâà è ïðè ìîìè÷åòàòà?
- Âúçìîæíî å. Ìîæå áè íå ìàñëîòî, à íàïðàâî áèëêàòà.
- Òîâà ìîæå äà ñå îêàæå ìíîãî ïîëåçíî â äàäåí ìîìåíò- Îðëèí èçáàðàáàíè ñ ïðúñòè ïî ìàñàòà.
- Íàðèñóâàë ñè ðèñóíêèòå?- Ñíåæàíà èçäúðïà ñàëôåòêàòà èçïîä ðúêàòà ìó.
- Íå ìè å áèëî öåë.
- Íî íà ïîäñúçíàíèåòî òè- äà. È íàèñòèíà ñìÿòàø, ÷å ñà ìåñòà, íàëè?
- ß ìè êàæè ïàê, êàêâî ñïîðòóâàõà ìîìè÷åòàòà?- òÿ ìó èçáðîè.
- Àìè, àêî è ñïîðòúò å ñâúðçàí ñ ìÿñòîòî?
- Ïðîäúëæàâàé...
- Àìè, àêî òîâà êîåòî ñïîðòóâàò, å â ïðîòèâîâåñ ñ ìÿñòîòî íà êîåòî ñà?
- Òîåñò äà ïðîâîêèðà ñòðàõîâåòå èì.
- Òî÷íî òàêà!
- Àìè àêî å îáðàòíîòî è ìÿñòîòî ñúîòâåòñòâà íà äèñöèïëèíàòà, à òîé âñúùíîñò äà ñå îïèòâà äà èçïèòà âúçìîæíîñòèòå è èçäðúæëèâîñòòà èì?
- Ïôôôô... ïàê çàäúíåíà óëèöà.
- Íå å ñúâñåì òàêà, àêî âñå ïàê ñìå íàìåðèëè „óëèöàòà“, òðÿáâà äà èç÷àêàìå äà âèäèì êîé êðàé ùå ñå îñâîáîäè è èçñâåòëè ïðúâ.
- Êàêâî ëè îçíà÷àâà òîçè ïÿñú÷åí ÷àñîâíèê. Çàùî òàêúâ ïðåäìåò ùå èçáåðå, àêî ïðèíàäëåæè íàèñòèíà íà íÿêîå îò ìîìè÷åòàòà?
- Èëè ñè èãðàå ñ íàñ? Äàëè èìà íåùî ëè÷íî ñïðÿìî òåá- „òîé“ èìàì ïðåäâèä?
- Ñúìíÿâàì ñå- âñå ïàê ïëèêîâåòå ñå àäðåñèðàò äî óïðàâëåíèåòî, à íå äî ìåí.
- Èìàø ïðàâî.
- Âúïðåêè, ÷å íå ñúì èçêëþ÷èë è ïîäîáåí âàðèàíò...
- Çàðàäè áåëåæêàòà?
- Òÿ ìå îáúðêâà ìíîãî.
- Ñòðàííà å.
- È çà ðàçëèêà îò ïëèêîâåòå, òÿ äîéäå ëè÷íî ïðè ìåí, îáðúùåíèåòî â íåÿ å äèðåêòíî ñ èìåòî ìè. Îñòàâèë å áóêâàòà ñè çà ïîäïèñ íàøèÿò „ïðåäïîëàãàåìèÿò ïîìîùíèê“, êîéòî ìîæå è äà å „òÿ“.
- Íî çàùî ùå òè ïîìàãà? Çàùî òàêà?
- Íå çíàì, Ñíåæàíà.
- Äà áåøå íàïèñàë ïîíå íåùî êîíêðåòíî. Òî öÿëîòî çâó÷è êàòî ãàòàíêà- ìèñòåðèîçíàòà „òÿ“, êîÿòî ùå òå ñïàñè, àêî ëè ïúê íå- ìàéêà ѝ, ìíîãî å îáúðêâàùî.
- Òîâà òè êàçàõ è àç. Íå ìîæåì äà ñìå ïîäãîòâåíè çà âñè÷êî è çà ñúæàëåíèå íà òîçè åòàï ÿ êàðàìå ñàìî íà äîãàäêè... Îñòàâè òîâà çà ìàëêî- òðîïíà ñ ÷àøàòà ïî ìàñàòà Îðëèí- ðàçêàæè ìè ìàëêî çà òâîÿ ãåðîé!
- Òîíè ëè? Òîé å ñòðàõîòåí. Ìíîãî å èãðèâ. È ïàëàâ. Îùå å â äåòñêàòà ãðàäèíà è çà ñåãà ïðîÿâÿâà èíòåðåñ êúì ôóòáîëà è ñúîòâåòíî å çàïèñàí. Ëþáîïèòíî äåòå, ÷óâà è êîãàòî ñå ïðàâè, ÷å íå ñëóøà, çàðàäè êîåòî å õóáàâî äà âíèìàâàø êàêâî ãîâîðèø.
- Òîâà ñè ìèñëÿ, ÷å îò òåá ñè ãî å îòêðàäíàë- óñìèõíà ñå Îðëèí è ѝ íàìèãíà.
- Õà? È êàê òàêà òîâà çàêëþ÷åíèå?
- È àç ñúì íàáëþäàòåëåí, Àëåêñàíäðîâà. Íà òåá íèùî íå òè óáÿãâà. Äåáíåø è ñå îñëóøâàø êàòî êîòêà.
- Ìàêàð... ìèñëÿ ñè, ÷å è ñàì ñå áåøå äîñåòèë äîñòà îòäàâíà, ÷å íåùàòà ìåæäó ìåí è áàùà ìó íå âúðâÿò, çà êîåòî ðàçáèðà ñå íèå èìàìå ãîëÿìà âèíà. Ìíîãî ñúæàëÿâàì çà òîâà. Çàùîòî ñåãà ñå ãðàäè êàòî ÷îâåê, à êàêúâ ïðèìåð ïîëó÷àâà? Êàêâî âèæäà? È âúïðåêè âñè÷êî, âúïðåêè âñè÷êèòå ìè îòñúñòâèÿ è çàêúñíåíèÿ- îòïè ãîëÿìà ãëúòêà îò ÷àøàòà ñè, ìîæå áè , çà äà äðúïíå îáðàòíî íàâúòðå ïðèèæäàùèòå ñúëçè, ÷èåòî êîëè÷åñòâî äàëå÷ íàäìèíàâàøå äðàçíåíåòî îò öèãàðåíèÿ äèìà è îáåìúò èì áå ïî-ãîëÿì- Òîíè íèêîãà íå ìå óïðåêíà, íèêîãà íå ìè êàçà íèùî. Êîãàòî ñå ïðèáèðàõ, ñå êà÷âàõ â ñòàÿòà ìó, ïðåãðúùàõ ãî è ãî öåëóâàõ. Òîé îáâèâàøå ðú÷è÷êàòà ñè îêîëî âðàòà ìè è ñå ãóøâàøå.
- Ëèïñâà òè!
- Ìíîãî...
- Õàéäå äà ïëàùàìå è äà ñè õîäèì. Äà òå èçâåäà ìàëêî íà âúçäóõ- òÿ êèìíà. Òîé íàïðàâè æåñò íà ñåðâèòüîðà. Ñëåä ìàëêî òîé ñå ïîÿâè ñ òàáëàòà, ñúáðà èì ïàðèòå è ÷àøèòå è îñòàâè åäèí ïëèê.
- Âèå ëè ñòå, Îðëèí Ñòðàõèëîâ?
- Äà, àç ñúì.
- Îñòàâèõà ãî çà Âàñ.
- Êîé?
- Êóðèåðúò. Èçëåçå ïðåäè ìàëêî.
- Êîé êóðèåð ðàçíàñÿ ïðàòêè äî òîëêîâà êúñíî?- èçïðàâè ñå ðÿçêî Îðëèí- Íå ìîæå äà å òàêúâ.
- Òàêà ñå ïðåäñòàâè, ãîñïîäèíå- èíñïåêòîðúò âúçäúõíà òåæêî. Ïî ïîãëåäà ìó, ñåðâèòüîðúò ðàçáðà, ÷å íåùî íå å íàðåä.
- Êàæè ìè òî÷íî êîãà èçëåçå îò òóê.
- Ïðåäè íÿìà è ïåò ìèíóòè- Îðëèí õóêíà. Íàïðàâî èçáëúñêà âðàòàòà è èçëåçå.
- Îðëèíå? Îðëèíååå?- èçâèêà Ñíåæàíà è èçëåçå ñëåä íåãî. Áåøå çàñòàíàë íà ñðåäàòà íà äâåòå óëèöè. Âúðòåøå ñå è ñå îãëåæäàøå, áåçñèëèåòî ãî çàâëàäÿâàøå îòíîâî- áåøå ìó ïðåäåëíî ÿñíî, ÷å ïåò ìèíóòè ñà ïðåäîñòàòú÷íî çà ìíîãî íåùà... Ïîëóíîù íàáëèæàâàøå, íÿìàøå íèêîé. Òîé ñå çàòè÷à êúì íåÿ.
- Êàêâî ïèøå íà ïëèêà?- òÿ ìó ãî ïîäàäå „Äî èíñïåêòîðà íà ïîëèöèÿòà â Ñìîëÿí“- Íî ñåðâèòüîðúò ìå íàçîâà ïî èìå?- òîé ñå âúðíà îáðàòíî â áàðà- Åé, ìîì÷å, êîé òè êàçà èìåòî ìè?- íåðâíî ïîïèòà òîé, ìîì÷åòî âèäèìî ñå ïðèòåñíè è ëåêî ïîòðåïåðè.
- Êîëåãàòà... Êîëåãàòà ìè Âè ïîçíàâà, ãîñïîäèíå. Òîé êàçà íà Âàñ äà ãî äàì.
- Çàâåäè ìå ïðè íåãî!- Ñíåæàíà ñúùî âëåçå.
- Äà, äààà, äîáðå! Åëàòå. Åòî ãî!
- Äîáúð âå÷åð!- êàçà Îðëèí íà äâå, íà òðè- Ìîãà ëè äà Âè çàïèòàì îò êúäå ìå ïîçíàâàòå?
- Âèå íàìåðèõòå ìàéêà ìè ïðåäè âðåìå, ãîñïîäèí Ñòðàõèëîâ. Êàê áèõ ìîãúë äà ãî çàáðàâÿ? Îòçîâàõòå ñå íà ñëó÷àÿ òîëêîâà ïðèñúðöå. Çàðàäè ïëèêà å, íàëè?
- Òî÷íî òàêà.
- Âèäÿõ Âè îùå êîãàòî âëÿçîõòå. È êîãàòî êîëåãàòà ìè ãî ïîêàçà è ìå ïîïèòà, àç ñå ñåòèõ âåäíàãà çà Âàñ.
- Äîáðå, äîáðå! Ñúæàëÿâàì çà èçáóõâàíåòî ñè. Îáúðíà ñå è êúì ñåðâèòüîðà- Èçâèíÿâàé, ìîì÷å, íàèñòèíà- îáëåãíà ñå ñ ãðúá íà ïëîòà íà áàðà. Èçâè ãëàâà íàçàä.
- Êàêâî ñè ìèñëèø?- ïîïèòà Ñíåæàíà.
- Íèùî õóáàâî. Ïîäàòåëÿ å àíîíèìåí, íàëè?
- Äà.
- Èçâèíÿâàéòå- îáúðíà ñå Îðëèí êúì òîçè, êîéòî ãî ïîçíàâàøå- êàê èçãëåæäàøå ÷îâåêúò, êîéòî îñòàâè ïëèêà?
- Áåøå ìëàäî ìîì÷å, ñ êà÷óëêà íà ãëàâàòà, íî áåøå ñ òúìíà êîñà, òúìíè î÷è, îñòúð íîñ. Íàä âåæäàòà èìàøå íåùî êàòî ÷åðòà, áåëåã ìîæå áè.
- Áëàãîäàðÿ ìíîãî! Íàáëþäàòåëåí ñòå. Îùå âåäíúæ, èçâèíÿâàé, ÷å òàêà òè ðåàãèðàõ- êàçà Îðëèí íà ñåðâèòüîðà- Èñêàø ëè äà òðúãâàìå, Ñíåæàíà?- òÿ êèìíà- Ùå òå èçïðàòÿ! Êúäå æèâååø?
- Íå ìíîãî áëèçî äî òóê.
- Íÿìà ïðîáëåì, õîäè ìè ñå.
Îðëèí ñè çàïàëè öèãàðà. Äðúïíà ñè ñèëíî, äúëáîêî è ïðîäúëæèòåëíî. Çàäúðæà. Îïèòâàøå ñå äà ñå îòïóñíå, íî ìó áåøå òðóäíî. Îùå íå áåøå âèäÿë ïëèêà. À è ñÿêàø íå ìó ñå èñêàøå ìíîãî. Íå áåøå ñèãóðåí êàêâî è îò êîãî ùå íàìåðè òàì.
Ëàìïàòà íàä êîôàòà çà áîêëóê ïðèìèãâàøå. Ìîæå áè áå âëÿçëà âîäà âúòðå. Íå ÷å íà íÿêîé áè ìó íàïðàâèëî êîé çíàå êàêâî âïå÷àòëåíèå. Íî çàä êîíòåéíåðà èìàøå êîëà, à çàä âîëàíà- ÷îâåê. Íà ðàâíè èíòåðâàëè ôàñúò ñâåòâàøå è óãàñâàøå, íî øîôüîðúò îñòàâàøå â ñÿíêà. Áåøå îáâèò è îò äèìà, çàùîòî íå ìó ïðàâåøå ïúò äà èçëåçå. Áåøå ñå çàòâîðèë îòâñÿêúäå. Êîãàòî òå äâàìàòà ñå ñêðèõà îò ïîãëåäà ìó è âëÿçîõà â ïàðêà, òîé ïóñíà áàâíî è áåçøóìíî êîëàòà ïî èíåðöèÿ, çàâè ñëåä ïðèìèãâàùàòà ëàìïà è èç÷åçíà...
- Äîáðå ëè ñè?
- Äîáðå ñúì, Àëåêñàíäðîâà. Ïðîñòî ìè ñå ñòðóâà, ÷å íèå ñìå òâúðäå íàçàä, òâúðäå áàâíè ñìå çà íåãî. Òîé å ñ íÿêîëêî õîäà íàïðåä è àêî ìó ñòàíåì áåçèíòåðåñíè, êàêòî çàïî÷âàì è äà ñè ìèñëÿ ùîì íè ïîäêîêîðîñâà, çíà÷è íà ìîìè÷åòàòà íå èì îñòàâà ìíîãî.
- Èñêàø ëè äà ãî îòâîðÿ? Òàêà ïîíå ùå ìèðÿñàìå è äâàìàòà, îñîáåíî òè.
- Äàâàé!- òÿ èçâàäè îò ÷àíòàòà ñè åäíà ðúêàâèöà è ãî ðàçêúñà- ïîðåäíà ðèñóíêà, êðúâ è ëàñòèê çà êîñà. Òîé ãè âèäÿ è ïîêëàòè ãëàâà îò÷àÿíî.
- Å, âèäÿõìå, ÷å íå å îò „ïîìîùíèêà“. Íî è òîçè ïúò ãî ïîëó÷è èíñïåêòîðúò, íå óïðàâëåíèåòî.
- È âñå ïàê- êàçà Ñíåæàíà- ìîæå áè íå òå ïîçíàâà ëè÷íî?!
- Íå ñå çíàå è íå ñúì óáåäåí, íî åäíî ïîíå å ñèãóðíî...Íà òðèíàéñåò äíè, à? Äíåñ- äâå íàâåäíúæ. È çíàåø ëè êîå å ïî-ëîøîòî?- òîé ïîãëåäíà íàãîðå êúì òúêìî ïîÿâÿâàùèòå ñå çâåçäè â íåáåñíàòà òúìíà øèð.
- Êîå?
- ×å âñúùíîñò âå÷å å ëè÷íî...


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 15.04.2020 @ 13:14:34 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   kokolinna

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 18:32:00 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"33" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.