Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 742
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 746

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pinkmousy
:: Heel

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà33
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: kokolinna

Ãëàâà VI

Ãëåäàøå âòðåí÷åíî òàâàíà- ìíîãî äúëãî âðåìå. Áåøå âäèãíàë ðúöå íàãîðå è äâèæåøå ïðúñòè òàêà, ñÿêàø ìèñëåíî ðèñóâàøå íåùî ïî íåãî. À ìèñëèòå ìó çà ìîìåíòà íÿìàõà ÿñíè î÷åðòàíèÿ.
Ïîñòîÿ òàêà èçâåñòíî âðåìå. Ïîñëå ñòàíà è îòèäå äî ïðîçîðåöà. Èìàøå ñëúíöå. Ãðàäúò ñå áåøå ñúáóäèë- ñâèðåùè êîëè, âèêàíå ïî óëèöàòà- âúîáùå âñå òúé äðàçíåùîòî æóæåíå íà çàáúðçàíîòî åæåäíåâèå, êîåòî áå çàðàçèëî äîðè ìàëêèÿ ãðàä. È íå áåøå ìíîãî òðóäíî äà ìó ïèñíå. Ñïðåòíà ñå áúðçî è èçëåçå.
Âëåçå â êîëàòà. Èçâàäè ëèñò÷åòî. Ïðî÷åòå ãî íÿêîëêî ïúòè.
- Êîé ñè òè, „Á“? Êàêâî ìè êàçâàø ñ òîâà? È îò êúäå ìå ïîçíàâàø? Èëè ìè èìàø çúá è ìå ïîäõëúçâàø ìíîãî ÿêî, îñîáåíî àêî èìàø è ïðúñò â òîâà, èëè íàèñòèíà ñå îïèòâàø äà ìè ïîìîãíåø, êîåòî âñúùíîñò ìè ñå ñòðóâà ìàëêî âåðîÿòíî?- ïðèáðà áåëåæêàòà îáðàòíî, çàïàëè êîëàòà è òðúãíà.
Ïàðêèðà ïðåä óïðàâëåíèåòî. Èçëåçå è ñè çàïàëè öèãàðà. Ïîäïðÿ ñå íà êîëàòà. Òîâà ñè áåøå íåùî êàòî òðàäèöèÿ çà íà÷àëîòî íà âñÿêà ðàáîòíà ñóòðèí. Ñâúðøè ôàñà, èçãàñè ãî è ãî õâúðëè â êîøà. Âëåçå âúòðå è çàñòàíà ïðåä àâòîìàòà çà êàôå. Ïðåç òîâà âðåìå Àëåêñàíäðîâà ñëèçàøå íàäîëó ïî ñòúëáèòå.
- Çäðàâåé, Ñíåæàíà! Âå÷å ñè òóê?
- Ðàíî ïèëå, ðàíî ïåå.
- Àáå íå ñúì ñèãóðåí, ÷å òàçè âåðñèÿ è çà íàñ ñå îòíàñÿ, íî òúé äà áúäå. Èñêàø ëè êàôå?
- Âå÷å ïèõ, íî ïàê íå áèõ îòêàçàëà. Îùå íå ìîãà äà ñå ðàçñúíÿ.
- Ñåãà êàòî ãè âçåìåì îò ñêëàäà ùå ñå ðàçñúíèø.
- Òè êàê ñè? Âñå ïàê...
- Ïîâå÷å ìå ïðèòåñíÿâà ëåëÿ ìè.
- Ìàéêà ѝ?
- Äà. Çâúíè âñÿêà âå÷åð, â êîåòî ðàçáèðà ñå íå ÿ óïðåêâàì, íî òîâà ìå íàòîâàðâà.
- Ñúñ ñèãóðíîñò íå òè å ëåêî.
- Çà ñåãà ñàìî ìîãà äà ñå íàäÿâàì âñè÷êî äà ñâúðøè äîáðå, àêî âúîáùå òîâà å âúçìîæíî.
- Êàê ñå êàçâà áðàòîâ÷åäêà òè?
- Íèêîë.
- Õóáàâî èìå.
- Èìåòî õóáàâî, àìà äåáåëà ãëàâà å!
- ‘Ùîòî òè ïúê íå ñè, íàëè?
- Çîð áåøå òî÷íî òîãàâà äà ñè íàïðàâè ðàçõîäêàòà ïî „Äÿâîëñêàòà ïúòåêà“.
- Íå ѝ ñå ñúðäè, íÿìàëî å êàê äà çíàåø.
- Íàïðîòèâ!- ïðåêúñíà ÿ Îðëèí!- ïî òîâà âðåìå âå÷å èìàõìå äâå îòâëå÷åíè ìîìè÷åòà. Ïðåäóïðåäèõ ÿ è âúïðåêè òîâà íå ìå ïîñëóøà. À èìàõ è ãëóïîñòòà äà ѝ êàæà, ÷å âñå îùå íå ñìå ñèãóðíè äàëè å ñåðèåí ïîõèòèòåë. „È ñàìà ìîãà äîáðå äà ñå ïàçÿ“- èðîíè÷íà èìèòàöèÿ íà æåíñêè ãëàñ- Òàêà ìè îòãîâîðè òîãàâà.
- Çíà÷è ùå ÿ íàìåðèì!
- Âÿðâàø ëè ñè?
- À òè íå ñè ëè?- â ïîãëåäúò ѝ ñå ÷åòåøå çàãðèæåíîñò- Èäè íàïðàâî äî ñêëàäà è ïîñëå ñå êà÷è ïðè ìåí.
- Äîáðå, õàéäå äî ñëåä ìàëêî.
Ñëåçå äî ïîäçåìíèÿ åòàæ êúäåòî áåøå ñêëàäà. Çàõàïà ÷àøàòà ñ êàôåòî, çà äà èçâàäè êëþ÷îâåòå. Ñ äðóãàòà äúðæåøå òåëåôîíà ñè, çà äà ñè ñâåòè, çàùîòî ðàçáèðà ñå êðóøêàòà áåøå èçãîðÿëà. Âçå äâåòå ïëèê÷åòà áúðçî, çàùîòî âñå ïàê ñàìèÿò òîé ãè áåøå ñëîæèë òàì è íå ìó ñå íàëîæè äà ãè òúðñè. Âðúòíà êëþ÷îâåòå íà êàòèíàðà íà ìåòàëíàòà ðåøåòêà è âçå ñòúëáèòå íà äâå, íà òðè îáðàòíî íàãîðå.
- Ãîòîâ ñúì!- âëåòÿ â ñòàÿòà Îðëèí, íî ðÿçêî ñå ñïðÿ. Äàæå ñå ïîëÿ. Ïðè Ñíåæàíà èìàøå íÿêîé- æåíà, ìîæå áè ìàëêî íàä ïåòäåñåòòå. Èçãëåæäàøå ïðèòåñíèòåëíà. Îòñòúïà ñ êðà÷êà íàçàä êîãàòî òîé âëåçå- Àìèè- èçâèêàé ìå êîãàòî ïðèêëþ÷èø!- òÿ ìó êèìíà è òîé çàòâîðè âðàòàòà.
- È òàêà, ãîñïîæî...
- Ñúáåâà.
- Çàùî ðåøèõòå, ÷å ìîæåì äà Âè ïîìîãíåì?
- Àìè íàëè ãîâîðèì çà èç÷åçíàë ÷îâåê?
- Ìîìåíò, ìîìåíò- íàëè êàçàõòå, ÷å äåòåòî å äàäåíî â äîì. Òîâà íå å èç÷åçâàíå. Ùå ìå èçâèíèòå, íî ñå íàðè÷à èçîñòàâÿíå. Ïîòúðñåòå ïúðâî òàì êúäåòî å îñòàâåíî.
- Íèùî íå ìîãàò äà ìè êàæàò- òàêà ìè îòãîâîðèõà, à àç íÿìàì íèùî â ìåí êàòî äîêóìåíò è ñúì ïî÷òè óáåäåíà, ÷å òîâà áåøå äîñòàòú÷íà ïðè÷èíà, çà äà ìå îòïðàòÿò.
- Âèå êàêâà ñòå íà âúïðîñíèÿò ÷îâåê?
- Ìàéêà ìó!- ïî÷òè íà èçäèõàíèå îòâúðíà æåíàòà.
- È ðåøèõòå äà ãî ïîòúðñèòå ñåãà?
- Ðàçáèðàòå ëè, àç... òàêîâà. Òîãàâà áÿõ- ñòèñíà ÷àíòàòà ñè îùå ïî-ñèëíî, ñÿêàø ñåãà è áåøå îïîðàòà, íà êîÿòî äà ñå çàäúðæè. Áåøå âïèëà ïðúñòè òîëêîâà ñèëíî â íåÿ, ÷å ÷àê ìîæåøå äà ÿ ïðîáèå.
- Ãîñïîæî, íå ñòîÿ ñðåùó Âàñ, çà äà Âè ñúäÿ.
- Ïðîñòèòóòêà- èçïëþ ãî íàáúðçè÷êî, Ñíåæàíà ñå îöúêëè èíñòèíêòèâíî- È êîãàòî ðàçáðàõ, ÷å ñúì áðåìåííà... Åòî, âèæäàòå ëè- íå ìå ñúäèòå íà äóìè, íî ïîãëåäúò Âè ïîêàçâà äðóãî- Àëåêñàíäðîâà ñå èçòúðñè ðÿçêî íà ñòîëà.
- Èçâèíåòå, ãîñïîæî Ñúáåâà, ïðîäúëæåòå- íàêúñàíî è îò íåóäîáñòâî êàçà Ñíåæàíà.
- Ðåøåíèåòî ìè áåøå ìèãíîâåíî- áåç ïàðè è áåç ïîêðèâ íàä ãëàâàòà íÿìàõ øàíñ. Àç áÿõ åäèí ïàðöàë- Àëåêñàíäðîâà ñè ïîå äúëáîêî âúçäóõ.
- Âèæòå ñåãà- íå ìîãà äà îáåùàÿ íèùî. Íåêà ñå ðàçáåðåì òàêà. Äàéòå ìè èìåíàòà è ãîäèíèòå ìó. Ùå âèäÿ êàêâî ìîãà äà íàïðàâÿ. Äàéòå ìè è àäðåñà íà äîìà çà ñèðàöè, êúäåòî ñòå ãî îñòàâèëè.
- Íî òîé å â Áëàãîåâãðàä- â òîçè ìîìåíò èíñïåêòîðêàòà ïóñíà õèìèêàëà ñè è ñëîæè ðúöå íà êðúñòà.
- À çàùî èäâàòå òóê? Â Ñìîëÿí?
- Òóê ðîäèõ, íî ãî îñòàâèõ òàì.
- È êàê âúîáùå... Îò òóê- äî òàì- Ñíåæàíà êðúñòîñâàøå êàáèíåòà ñúñ ñîâàëêè- Íàèñòèíà ìå çàòðóäíÿâàòå- ïðèáëèæè ñå ïëúòíî äî íåÿ- è âñå ïàê, ùå ïîòúðñÿ â òóêàøíèòå ðåãèñòðè.
-Ìíîãî Âè áëàãîäàðÿ!- ãóçíî ïîäàäå ðúêàòà ñè- Íå ñå ñúðäåòå, àç ñúì ïðîñòîâàòà æåíà- è òðúãíà êúì âðàòàòà- Âñúùíîñò íå ñúì- îòíîâî ñå ñïðÿ êîãàòî ÿ îòâîðè-ììì íå ñúì ñèãóðíà â íîùòà, â êîÿòî òîé ñå ðîäè äàëè íå áÿõà..
- Êàêâî èìà îùå?- âå÷å ïî-îñòðî ðåàãèðà Ñíåæàíà.
-Íèùî, íèùî- ñåïíà ñå æåíàòà è áúðçè÷êî èçëåçå, à òÿ ïîäïðÿ þìðóöè íà áþðîòî, âúçäúõíà è íàâåäå ãëàâà.
- Áîæå, Áîæå... Êàêâè õîðà èìà íà òîÿ ñâÿò, à ìåí íàðåêîõà ëîøà ìàéêà.
Æåíàòà èçëåçå ïî÷òè òè÷åøêîì îò ñãðàäàòà. Îïèòà ñå äà ãî ïðèêðèå, íî èçáúðñà ëèöåòî ñè. Îðëèí ÿ èçïðîâîäè ñ ïîãëåä, äîêàòî ñå êà÷è â êîëàòà ñè. Òîçè ïúò Ñíåæàíà ñå âíåñå êàòî õàëà ïðè íåãî- âèäèìî ëåêî ÿäîñàíà.
- Å, ðàçñúíèõ ñå!- êàçà òÿ.
- Íåùî òè å íàêèïÿëî ìàé? Êàêâî èñêàøå òàçè æåíà?
- Äà íàìåðè ñèíà ñè.
- Â òîâà íÿìà ëîøî.
- Äà, ñòèãà äà èìàøå êàïêà ñúâåñò èëè íÿêàêâî ÷óâñòâî íà îòãîâîðíîñò.
- È âñå ïàê- äåòåòî ѝ å èç÷åçíàëî- çíà÷è èìà íà÷åíêè íà çàãðèæåíîñò.
- Òàì å ðàáîòàòà- íå å èç÷åçíàëî. Òÿ ãî å èçîñòàâèëà ïðåäè Áîã çíàå êîëêî ãîäèíè è íàãðèçàíàòà ѝ äóøà ÿ äîâåäå òóê- òóê äà ãî òúðñè- è íÿìàì ïðåäâèä, ÷å ãî òúðñè òóê- â ïîëèöèÿòà, íå ñàìî òîâà, àìè ÷å ãî òúðñè è â Ñìîëÿí, ïðè ïîëîæåíèå, ÷å ãî å çàðÿçàëà â Áëàãîåâãðàä- Îðëèí èçöúêà è ÿ ïîãëåäíà ñ óìèëåíèå.
- Ñåãà âå÷å òå ðàçáèðàì- è òè ñè ãî âçåëà ïðèñúðöå- òÿ èçáóõíà â ñìÿõ- Ìàé â ïîâå÷êî òè å äîøëà òàêà êàòî òå ãëåäàì. Äàâàé ñåãà ïî-ñåðèîçíî è äà çàïî÷âàìå, ÷å òîÿ ñìÿõ íå å íà õóáàâî.
- Äîáðå, äîáðå, èçâèíÿâàé!
- Ðàçïîëàãàìå ñ òðè ïëèêà- òîëêîâà å èçïðàòèë. Ìîæå áè ñúâñåì ñêîðî ùå èìàìå è ÷åòâúðòè.
- Çàïî÷íè îò ïúðâàòà!
-Òîâà å òÿ!- íà õàðòèéêàòà èìàøå ëèíèè îò õèìèêàë, êîèòî òóê ïðèëè÷àõà íà ñòúëáè è â åäèíèÿ êðàé èìàøå íåùî êàòî ôëàã÷å.
- Ñ êàêâî ïðèñòèãíà òàçè?
- Ñ ïàð÷å ïëàò è ñúäåéêè ïî ñíèìêèòå íà ìîìè÷åòàòà, ïðèíàäëåæè íà Ìàðèÿ- âèæ áëóçàòà ѝ- òÿ âçå ñíèìêàòà- â äåíÿ íà èç÷åçâàíåòî ѝ ñà ñè ïðàâèëè ñíèìêè ñ ïðèÿòåëèòå ѝ è òàêà å áèëà îáëå÷åíà ïîñëåäíî.
- À òå íèùî ëè íå ñà âèäåëè èëè ÷óëè?
- Îòèøëà äî òîàëåòíàòà- â ãîðàòà ñðåä ïðèðîäàòà è ïîâå÷å íå ñà ÿ âèäåëè.
- Âåðîÿòíî ñè ïðàâ, ÷å å íåéíà, íî âñå ïàê äà íå ñå ïðåäîâåðÿâàìå íà ñòî ïðîöåíòà.
- Ñúãëàñåí ñúì. Çà ñúæàëåíèå ðàçïîëàãàìå ñ ìíîãî äîãàäêè è íèùî êîíêðåòíî, íèùè÷êî çà êîåòî äà ñå õâàíåì è äà ñìå ïîíå íàïîëîâèíà ñèãóðíè.
- Ïëèêîâåòå, êîèòî „íàøèÿò ÷îâåê“ ïðàùà, â ðåäà íà îòâëè÷àíèÿòà ëè ñà?
- Íå, íå ñà! Ñàìî â ðåä èçâåñòåí íà èçâðàòåíîòî ìó ñúçíàíèå.
- Î÷åâèäíî íÿìà êîíêðåòåí „òèï“, êîéòî äà èçáèðà, îñâåí ÷å âñè÷êè ñà àòëåòè÷íè ñïîðòíè íàòóðè, êðàñèâè ìëàäè ìîìè÷åòà íà ïðèáëèçèòåëíî åäíàêâà âúçðàñò.
- Òóê ñè ìíîãî ïðàâà. Áðàòîâ÷åäêà ìè äî ïðåäè äâå ãîäèíè áåøå ñúñòåçàòåë ïî ñèíõðîííî ïëóâàíå, áðàâî, Àëåêñàíäðîâà- òîâà å íåùî, çà êîåòî áèõìå ìîãëè äà ñå õâàíåì- ñëàìêà å, íî òðÿáâà äà ïðîâåðèì âñè÷êè ìîìè÷åòà è àêî ñå îêàæåø ïðàâà, òîâà áè áèëî ìíîãî öåííî.
- Èìàì ñâîèòå ìîìåíòè íà ïðîáëÿñúê.
- Âñå â ñúùèÿ äóõ ãî êàðàé. Äà ñå âúðíåì íà „äðàñêóëêèòå“. Êàæè ìè ñåãà ñïîðåä òåá, ìîæå ëè òîâà äà ñà ðèñóíêè íà ìåñòà? Èëè ñ òîâà òîé ñå ïîäèãðàâà ñ íàñ è íè ïîêàçâà ñ êîëêî ìíîãî êðà÷êè íàïðåä å?
- Âúçìîæíî å! Âñè÷êî å âúçìîæíî.
- Âèæ è òàçè ñåãà- ðàçãúðíà äðóãèÿ ïëèê- Àêî òîâà å òàêà, ìè îáÿñíè òàçè „óêàçàòåëíà òàáåëà“ è îùå ïîâå÷å ïðåäìåòúò êúì íåÿ- äâå ìàñòèëåíè ïåòíà, çàîñòðåíè â äâàòà ñè êðàÿ, à â åäèíèÿ âúðõîâåòå áÿõà ñâúðçàíè. Òóê èìàøå ïÿñú÷åí ÷àñîâíèê.
- Íàèñòèíà å ñòðàííî- êàçà Ñíåæàíà.
- Êàêâî íè ïîêàçâà ñïîðåä òåá?- ìÿñòîòî èëè ÷å âðåìåòî èì èçòè÷à è äíèòå èì ñà ïðåáðîåíè?- òóê ãëàñúò ìó ñå ïîâèøè.
- Åé, Íèêîë ùå èìà íóæäà îò èíàòà òè, à íå îò ÿäà òè!
- Ïðàâà ñè! Ãíåâúò å ëîø ñúâåòíèê. ×îâåê ãóáè ðàçñúäúê.
- Ñïîðåä ìåí èìà íåùî, êîåòî è â ìîìåíòà ñòîè ïðåä íàñ, ïðåä î÷èòå íè, íî è ñúùî òîëêîâà äàëå÷ îò óìîâåòå íè, çàùîòî î÷åâèäíî íè ñå ãóáè âÿðíàòà ïîñîêà íà ìèñëåíå... Äà èçëåçåì íàâúí çà ìàëêî. Äà ñåäíåì íà íÿêîÿ ïåéêà â ïàðêà äà ñå ïîðàçñååø. Òàêà ÷å ãðàáâàé ÿêåòî, Îðëèíå!
- Äîáðå, Àëåêñàíäðîâà. Ñëóøàì øåôå!- ïðåêàðà äâà ïðúñòà îò ðúêàòà ñè â áåãúë æåñò íà êîçèðóâàíå.
Îòèäîõà â ïàðêà. Òîé è áåç òîâà íå áåøå äàëå÷. Ñåäíàõà íà ïåéêà ñðåùó ñëúíöåòî. Òîé èçòåãíà êðàêà íàïðåä è ðàçïåðè ðúöå âúðõó ãúðáà íà ïåéêàòà.
- Ùå ñè ðàçìåêíåì ìîçúöèòå, Ñíåæàíà.
- È òîâà å íóæíî ïîíÿêîãà, Ñòðàõèëîâ. Àáå òè- ëåêî ñâàëè ñëúí÷åâèòå î÷èëà- íÿìàø ëè ñè ìàëêè÷êî èìå? Êàê òè âèêàò íà ãàëåíî?
- Èìàì, àìà íå ìè õàðåñâà. Îðè, êàê òè çâó÷è?
- Ïðàâ ñè, íå òè îòèâà... Èìà ëè ãîñïîæà Ñòðàõèëîâà?
- Âñå îùå íå!
- À êàíäèäàò çà òàêàâà?
- Êîÿ ùå ìå èçäúðæè ñ òàçè ðàáîòà?
- Ïî-ñêîðî ñ îòäàäåíîñòòà òè êúì íåÿ, íîîî... Ùå ÿ íàìåðèø, óáåäåíà ñúì! Ìëàäî ìîì÷å ñè- õóáàâ, ïðàâ, êîðàâ ìúæ...
- Ñíåæàíà, ùå ñå èç÷åðâÿ, òàêà äà çíàåø.
- Îò ìåí? Íå ãî âÿðâàì.
- Çàùî- íå ñè êîé çíàå êîëêî ïî-ãîëÿìà îò ìåí.
- Èìà- íÿìà äåñåòèíà ãîäèíè.
- Ñåäåì, Àëåêñàíäðîâà, ñàìî ñåäåì. À òâîÿò êúäå å îòèøúë?
- Êîé?- èçëåçå ñÿêàø èçíåíàäàíà îò ëåêèÿ ñè óíåñ.
- Ñúïðóãúò òè?- äî ñêîðî ñè íîñèëà õàëêà è âñå îùå ñè ëè÷è ïî ïðúñòà òè.
- Òàêà å, ïðàâ ñè. Íà ãîñïîäèí Àëåêñàíäðîâ îòñúñòâèÿòà ìè îò âêúùè è êúñíèòå ïîñðåäíîùíè ïðèáèðàíèÿ, íå ìó ñå ïîíðàâèõà â åäèí ìîìåíò.
- Ðàçáèðàì. Çà òîâà ëè èçáÿãà îò Ñîôèÿ?
- Íå ñúâñåì- è â òîâà òîé èìà ïðúñò.
- Êàê òàêà?
- Âëèÿòåëåí ÷îâåê å, òàêà äà çíàåø- òúðêàøå ðúöåòå ñè åäíà â äðóãà è êðúñòîñâàøå ïðúñòè- Ïî-ëîøîòî å , ÷å ñïå÷åëè ðîäèòåëñêèòå ïðàâà.
- Ìîì÷å èëè ìîìè÷å?
- Ñèí èìàì! Êàçâà ñå Òîíè è å íà ïåò.
- Æèâ è çäðàâ äà òè å!
- Ñàìî òàêà äà ðàñòå. È äàíî äà ãî âèæäàì ïî-÷åñòî.
- Îáèêíîâåíî ìàéêàòà èìà ïðåâåñ â òåçè äåëà, íî ïðè òåá ÿâíî ñå å ñëó÷èëî ðÿäêîòî èçêëþ÷åíèå.
- Òàêîâà, ÷å òîé ñàìèÿò å ñúäèÿ.
- Ìúæúò òè? Ìàéêî ìèëà!
- Äà. Ñåùàø ñå êîëêî õîðà ãî ïîçíàâàò è êîëêî óáåäèòåëåí ìîæå äà áúäå òîé. Íå ìó ëèïñâà äàð ñëîâî. Íå ìó áåøå íèêàê òðóäíî ñ õîðàòà, êîèòî âîäåõà äåëîòî- Îðëèí ïðîêàðà ðúêà äðóæåñêè ïî ãúðáà ѝ.
- Íåñðåòíèê ñè è òè êàòî ìåí, Àëåêñàíäðîâà. Âúëê îòðèòíàò îò ãëóòíèöàòà.
- Ñòàíàõìå äâàìà çíà÷è- ïîáóòíà ãî ñ ëàêúò òÿ- Äà ñè ñôîðìèðàìå íîâà... ×å îò ñòàðàòà, òîé è áåç òîâà ñè ìå èçðèòà, íèùî ÷å ïî äîêóìåíòè å „ïðåìåñòâàíå ïî ñîáñòâåíî ñúãëàñèå“. Êàêòî è äà å. Íà åäíà îò ìàëêîòî íè ñåìåéíè ïî÷èâêè, åé òàêà- îò íèùîòî. Òîíè õâúðëÿøå êàìú÷åòà êðàé âîäîïàäà, â ïîäíîæèåòî ìó, ïî÷òè äî ñàìîòî ïëèñêàíå ñ êàìúíèòå. À òîé èäâà, ñÿäà äî ìåí è ìè êàçâà, ÷å èñêà ðàçâîä. Åäèí îò ìàëêîòî ùàñòëèâè ìîìåíòè, òîé ïðåâúðíà â íàé-ëîøèÿò ìè ñïîìåí...
- Êàêâî êàçà, ÿ ïàê?- Îðëèí ÿ ãëåäàøå îêîêîðåí.
- Çà ùàñòëèâèòå ìîìåíòè, çà ëîøèòå ñïîìåíè, çà êîå?
- Íå, ïðåäè òîâà. Êúäå êàçà, ÷å ñòå áèëè?
- Íà Ñêàêàâèöà, íà âîäîïàäà, çàùî?
- Åëà ñ ìåí! Áúðçî, Ñíåæàíà!
- Îðëèíå, çà êàêâî ñå ñåòè? Êàêâî òè äîéäå íà óì?
- Ïúðâàòà óëèêà, êîÿòî òè ïîêàçàõ, äà ÿ âèäèì îùå âåäíúæ!
- Äîáðå, íîî- íå ÿ èç÷àêà, íàïðàâî ÿ ïîâëå÷å ñëåä ñåáå ñè. Ñàìî äåòî íå ÿ ìåòíà íà ãúðáà ñè.
Âúðíàõà ñå áúðçî îáðàòíî. Òîé ñå èçñòðåëÿ êúì êàáèíåòà ñè.
- Êúäå å? Êúäå å?
- Ïî-ñïîêîéíî áå!- çàäúõàíà äîéäå è Ñíåæàíà- Çàáðàâè ëè,.. çàáðàâè ëè, ÷å ãî ïðèáðàõ ïðè ìåí?
- Àìè êàêâî ÷àêàìå òîãàâà? Èäâàì ñ òåá, íÿìà äà ñå ðàçõîæäàø ñàìî ÿ.
- Òè äà âèäèø!- âëÿçîõà â êàáèíåòà, òÿ îòêëþ÷è øêàô÷åòî è ìó ïîäàäå ïëèêà, òîé ãî ðàçãúðíà íåðâíî è íåòúðïèìî- Âèæ!
- Êàêâî ìè ïîêàçâàø?
- Êîëêî ñè áëåñòÿùà äíåñ.
- Ëåëå, Îðëèíå. Äà íå âäèãíà òåìïåðàòóðà äîêàòî äîéäåì? Äîáðå ëè ñè?
- Âèæ ëèíèèòå! Ïî-ðàíî ãè ãëåäàõìå êàòî úãúë, íî çàùî åäíàòà ëèíèÿ ùå å âúëíîîáðàçíà, îñâåí àêî íå èçîáðàçÿâà...
- Âîäà- äîâúðøè òÿ.
- Èìåííî- è òðîïíà ñ þìðóê äîâîëíî ïî ìàñàòà.
- È âñå ïàê, íå ìîæå äà ñè íàïúëíî ñèãóðåí.
- Íå ìîãà, íî ñúì ñèãóðåí â åäíî- ÷å íàøèÿò ÷îâåê å îò òóê íÿêúäå. À êúäå èìà âîäîïàä òóê.
- Íà íÿêîëêî ìåñòà?!
- Äà, íî êîé å òîëêîâà äîñòàòú÷íî èçâåñòåí è òî íå åäèí, à êàñêàäà îò íÿêîëêî?
- Êàíüîíà íà âîäîïàäèòå!
- Òóðèñòèòå òðóäíî ãî íàìèðàò è ÷åñòî ñå ãóáÿò, íàëè?
- Âÿðíî å!
- Óòðå âçèìàì ßìóðëèéñêè è åäíî êó÷å è îòèâàìå!
- Àìè àç?
- Òè ñè ìè íåîáõîäèìà òóê, â ñëó÷àé, ÷å ñå ïîÿâè íîâà óëèêà, íîâ ïëèê, à è óòðå å òðèíàéñòèÿò äåí!
Äîáðå „íà÷àëíèê“!- ñ íå ìíîãî ãîëÿìà îõîòà îòãîâîðè Ñíåæàíà- Óòðå ñúì òóê... Íî ñàìî óòðå... Ñàìî òîçè ïúò...

Ãëàâà VII

Îðëèí èçëåçå äîâîëåí îò ñòàÿòà. Ó íåãî ñå ïðîêðàäíà íàäåæäà, à êîëêîòî è äà íå ñè ãî ïðèçíàâàøå ÿ áåøå ïîçàãóáèë. Ñàìî çà äåí, ñàìî çà íÿêîëêî ÷àñà, Àëåêñàíäðîâà ãî íàêàðà äà ïîâÿðâà, ÷å å âúçìîæíî íàèñòèíà äà âúðøàò ðàáîòà- åôåêòèâíî è â åêèï- áåç ñïúíêè, íàòÿêâàíèÿ îò ïî-âèñîêî, èëè ïúê ìðúíêàíå. Íå! Íàèñòèíà â òîçè ìîìåíò òîé áåøå ùàñòëèâ.
- Õåé!- èçâèêà Ñíåæàíà. Ñòîåøå íà âðàòàòà- Àìè êúäðèöàòà?
- Êàêâî çà íåÿ?
- Ïðàâèëè ëè ñòå ÄÍÊ- àíàëèç?
- Èçïðàòèõìå ïðîáà â Ñîôèÿ, çàùîòî íèå ðàçáèðà ñå íå ðàçïîëàãàìå ñ íåîáõîäèìîòî îáîðóäâàíå, íî îùå ÷àêàìå ðåçóëòàò. Çàùî ïèòàø?
- Âèæ ñíèìêàòà íà Ìàðèÿ. Âèæ êîñàòà ѝ.
- Ñìÿòàø, ÷å å íåéíà? Ðàäîñò- ïåòîòî ìîìè÷å, êîåòî èç÷åçíà ñúùî å ÷åðíîêîñà è êúäðàâà.
- Äà, íî âèæ õóáàâî, îãëåäàé ñíèìêèòå.
- Å ðàçëè÷íî êúäðàâè ñà, àìà âñå ïàê êúäðèöàòà å ñðÿçàíà ñ íîæ èëè íîæèöà.
-Òàçè îáà÷å å åñòåñòâåíà. Ùå íàìåðÿ è äðóãè ñíèìêè íà Ðàäîñò, íî ñúì ïî÷òè óáåäåíà, ÷å íå å ðîäåíà êúäðàâåëêà, íèòî ÷å ÷åðíîòî å åñòåñòâåíèÿ ѝ öâÿò.
- Èñêàø äà ìè êàæåø, ÷å è êúäðèöàòà å íà Ìàðèÿ, íå ñàìî ïàð÷åòî ïëàò- äâà ïúòè îò íåÿ â äâà ïëèêà... È ïÿñú÷åí ÷àñîâíèê, êîéòî è áåç òîâà òàêà èëè èíà÷å å íàé-ãîëåìèÿò íè õèêñ. Äîáðå, Àëåêñàíäðîâà, äíåñ ñè â ñòèõèÿòà ñè, ïðîâåðè ãî! Àç ùå äîéäà ñëåä ìàëêî!
Ñíåæàíà ðàçïðúñíà ñíèìêèòå íà ìîìè÷åòàòà íà áþðîòî ñè. Ñëåä òîâà ãè ïîäðåäè â ðåäà íà èç÷åçâàíåòî èì- íå ÷å è ïðåäè íå áÿõà, íî ìîæå áè ïî íÿêàêúâ íà÷èí èñêàøå äà ãî óñåòè ïî-ñèëíî è ïî-áëèçêî äî ñåáå ñè. Îòäîëó ïîñòàâè ëèñò÷åòàòà ñ ïðåäìåòèòå êúì òÿõ. Çàïî÷íà äà ãè îãëåæäà âíèìàòåëíî åäíà ïî åäíà. Ìàðèÿ- ïúðâàòà æåðòâà, èçãëåæäàøå ëú÷åçàðíî ìîìè÷å, äîêàòî Ðàäîñò íÿêàê ñè íå îòãîâàðÿøå ìíîãî íà èìåòî ñè, êîåòî íå çíà÷åøå íèùî ðàçáèðà ñå. Ñâåòëàíà, Àëåêñàíäðà, Íèêîë, Èãëèêà è Ïàóëèíà- òîâà áÿõà äðóãèòå ìîìè÷åòà- âñè÷êèòå îò ðàçëè÷íè êðàèùà íà Áúëãàðèÿ, êîåòî áåøå è ëîãè÷íî, òúé êàòî èìåííî çàáåëåæèòåëíîñòèòå ãè áÿõà äîâåëè òóê ïî òåçè ìåñòà.
- ß äà âèäèì êîÿ êîëêî å ñïîðòóâàëà îò âàñ?- ïîðàçðîâè ñå â ñâåäåíèÿòà, ñ êîèòî ðàçïîëàãàõà îò áëèçêè è ðîäíèíè... Ðåçóëòàòúò íå çàêúñíÿ. Òÿ ñå îêàçà ïðàâà- âñè÷êè áÿõà íàñòîÿùè èëè áèâøè ñïîðòèñòè, íî ïúê êîëêî è áèâøè äà ñà, ñëåä êàòî áÿõà è òîëêîâà ìëàäè- êîííà åçäà, ãðåáàíå, ñïîðòíà ãèìíàñòèêà, ïëóâàíå, áèàòëîí, ñèíõðîííîòî ïëóâàíå ïðè Íèêîë, õóäîæåñòâåíà ãèìíàñòèêà è ëåêà àòëåòèêà- è ïî-òî÷íî òðîåí ñêîê- Äî òóê äîáðå!- òÿ âçå òåëåôîíà ñè- Çäðàñòè, Ìèøå, óäîáíî ëè å? Íåêà ðàçãîâîðúò äà ñè îñòàíå ìåæäó íàñ. Ùå ìîæåø ëè äà ìè ïðèäâèæèø åäíà ïðîáà ïî-áúðçè÷êî? Àç ùå òè êàæà äàííèòå, ñòàâà ëè? Äîáðå, ìíîãî òè áëàãîäàðÿ, ùå ÷àêàì äà ìè âúðíåø îáàæäàíå! Òàêà- äà ñå íàäÿâàìå, ÷å è òóê íåùàòà ùå ñå ñëó÷àò ïî-áúðçî- îòíîâî ïîãëåäíà ñíèìêèòå- Çàùî ìè ñå ñòðóâà, ÷å âñå îùå òúðñèø èäåàëíàòà? Èëè ïúê íåäîñòèæèìàòà? Íèùî ñëó÷àéíî íÿìà â ðèñóíêèòå è ðåäà íà ïðàùàíåòî èì, íàëè? Èñêàø äà ñè ïîèãðàåø ñ íàñ, äà ïîääúðæàø èíòðèãàòà...
- Ñàìà ëè ñè ãîâîðèø?- òÿ ñå èçâúðòÿ ðÿçêî è îêîêîðåíèÿò ïîãëåä ñå ñìàëè è ñå âëÿ â äîâîëíà óñìèâêà.
- Ùîì íå ñè è îòãîâàðÿì, Îðëèíå, çíà÷è âñå îùå âñè÷êî å íàðåä.
- Íå ñå ïðåòîâàðâàé! Èñêàì òå ñ áèñòúð àêúë.
- Êîé ãî êàçâà? Ìåæäó äðóãîòî- îùå äîáðè íîâèíè. Óòðå íàé-âåðîÿòíî ùå èìàìå ðåçóëòàò îò ïðîáàòà, êàòî ïîìîëèõ äà ñðàâíÿò êðúâòà îò òðèòå ìåñòà.
- ×óäî! Êàê áå, Àëåêñàíäðîâà?
- Çàäåéñòâàõ âðúçêèòå ñè, êàòî ïðèçíàâàì ñå âúçïîëçâàõ îò ïðèÿòåëñêèòå ñè âçàèìîîòíîøåíèÿ ñ âå÷å áèâøèòå ìè êîëåãè.
- Ëèïñâà ëè òè? Ñîôèÿ, ëóäíèöàòà?
- Íà òîçè åòàï, ìàêàð è òâúðäå êðàòúê- êàòåãîðè÷íî íå!
- Ìàé å èìàëî çàùî äà äîéäåø òóê, íàëè?
- Âúïðîñúò å äâóñòðàíåí. Õàéäå ïîìîãíè ìè ñàìî äà íàëåïèì ñíèìêèòå â êðúã âúðõó äúñêàòà è äà ñè õîäèì âå÷å.
- Òîâà ïúê çàùî?
- Èìàì ïðåä÷óâñòâèå.
- È êàêâî å òî?
- Íå å ìíîãî ÿñíî ôîðìèðàíî â ãëàâàòà ìè îùå, íî âñè÷êî åäâà ñåãà çàïî÷âà è âåðîÿòíî ïðåäñòîè äà ñå ñëó÷è íåùî ãîëÿìî. Íå çíàì êàêâî è íå çíàì äî êîëêî ùå å äîáðî- òÿ íàäèãíà ïîãëåä êúì íåãî, òîé ñå óñìèõíà ñ æàëíà íàñìåøêà.
- Êàê äîáðî áå, Àëåêñàíäðîâà? Êúäå âúâ òîÿ...
- Äîáðå äå, íå ñå èçðàçèõ ïîäõîäÿùî, íî... Íî ñìå â èãðàòà. Òàêà äà çíàåø! È âçàèìíîòî äîâåðèå è êîìóíèêàöèÿ ñà êëþ÷úò êúì óñïåõà- òóê Îðëèí ëåêî ñå ñìóòè è áåç äà èñêà ïîãëåäíà íàäîëó è îïèïà äæîáà ñè, òÿ ñå íàïðàâè, ÷å íå çàáåëÿçà- Íàëè?
- Äà, äà, òî÷íî òàêà!
- Èñêàø ëè äà òå çàêàðàì?
- Íå, ùå îòñêî÷à äà ïðîâåðÿ îùå íåùî.
- Êàêòî èñêàø, äî óòðå òîãàâà.
- ×àî, Îðëèíå!- è òîé èçëåçå. Òÿ ïîñòîÿ ñðåùó êðúãà îùå äåñåòèíà ìèíóòè è òðúãíà.

Ñåäåøå íà äúðâåíèòå ñòúëáè è ãëåäàøå ïëàíèíñêèòå âúðõîâå è áîðîâåòå. Âñå îùå íèêîé íÿìàøå áÿëà øàïêà. ×àøà ÷àé ãðååøå êðàêàòà è ðúöåòå ѝ. Áåøå ìåòíàëà åäíî åëå÷å âúðõó ïëåòåíèÿ ïóëîâåð. Î÷èòå ѝ áÿõà âëàæíè. È ñóòðåøíèÿò ñòóä ïîìàãàøå çà òîâà, íî íå òîé áå ïðè÷èíàòà, íî òÿ äîáðå ñå âúçïîëçâàøå îò ïðèêðèòèåòî ìó.
- Äàíè, âëåç âúòðå, ùå èçñòèíåø!
- Ïîñòîé òóê ìàëêî ñ ìåí, òàòêî!- òîé îòèäå äî íåÿ, ñåäíà è ÿ ïðåãúðíà.
- Êàêâî ñå ñëó÷è â÷åðà? Àíäðåé ìè êàçà, ÷å ñè ãîâîðèëà ñ áàáà Íàäà.
- Ãîâîðèõ å ñèëíî êàçàíî. Ïî-ñêîðî ñàìî ñëóøàõ è â åäèí ìîìåíò çàïî÷íàõ äà óñåùàì êàê îëåêâàì. ×óâñòâàõ ñå áåçñèëíà è áåçïîìîùíà. ×óâñòâàõ ñå íÿêàê ñè ïðàçíà. È âúïðåêè âñè÷êî èçêàçàíî, ìè å òðóäíî äà ѝ ïîâÿðâàì... Òàòêî, òè çíàåøå ëè ÷å èìàì áðàò?
- Áðàò? Íå! Íî êîãàòî ñå ñáîãóâàõ ñ ìàéêà òè, òÿ ìè êàçà, ÷å å áðåìåííà. È ïîâå÷å îò òîâà çà ñúæàëåíèå íå çíàì. Òÿ ëè òè ãî êàçà? Íàäà?
- Äà, æèâè ñà è äâàìàòà!
- È èñêàø äà ãè íàìåðèø?
- Èñêàì äà ãè âèäÿ, äà!
- Ðàçáèðà ñå, ÷å èñêàø. Íÿìà è äà òå ñïèðàì. Íÿìàì è ïðàâî- òÿ îáëåãíà ãëàâà íà ðàìåíåòå ìó.
- Ùå èç÷àêàì ñåçîíà äà ñâúðøè. Òîãàâà ùå âèäÿ êàêâî ùå ïðåäïðèåìà.- òîé ÿ öåëóíà ïî ÷åëîòî.
- Êàêâîòî è äà ðåøèø, ñ òåá ñúì!
- Çíàì, òàòêî, çíàì. Èìà è îùå íåùî... Òÿ ãî ïîãëåäíà òàêà, êàêòî ìàëêî äåòå òúðñè ïîçâîëåíèå îò íÿêîé- Â÷åðà ñòàðèöàòà èçïàäíà â åäíî òàêîâà, îñîáåíî, áèõ ãî íàðåêëà äàæå ñòðàííî ñúñòîÿíèå- Ìèðîñëâ ëåêî ïîòðúïíà- Õâàíà ìå çà ðúêàòà è ñå âöåïåíè. Ïîòåêîõà è ñúëçè îò î÷èòå. Ïîñëå òÿëîòî ѝ ñå ðàçòðåñå. Êàçà ìè ìíîãî ñòðàííè íåùà.
- Êàêâî òè êàçà?- ñ èçâåñòíî áåçñèëèå â ãëàñà ãî èçðå÷å òîé è õâàíà çäðàâî ðúöåòå ѝ ñúñ ñâîèòå äâå.
- Â îáùè ëèíèè äà ñå ïàçÿ.
- Ñàìî òîëêîâà?
- Òàòêî, òà òÿ íàðåäè öÿëî ñòèõîòâîðåíèå è íàëè ñå ñåùàø, ÷å êàòî ðàçáðàõ çà... áðàò ñè, íå áÿõ ìíîãî ñïîñîáíà äà ãî çàïîìíÿ â òîçè ìîìåíò.
- Äàíèêà, ïî-ñåðèîçíî òðÿáâà äà ñå îòíàñÿø êúì òåçè íåùà. Íå âÿðâàø- äîáðå! Íî èìàé åäíî íà óì âèíàãè.
- Íå ìîãà äà ñè ïîçâîëÿ äà ñå ñòðàõóâàì îò íåùî, êîåòî íÿìà ôîðìà èëè èìå, â êîåòî íÿìà íèùî êîíêðåòíî è ìîæå áè å ñàìî âíóøåíèå.
- Äàíèêà, ïðåñòàíè!- ãëàñúò ìó ñå ðàçòðåïåðè.
- È ñ êàêâî ñòðàõúò ùå ìè ïîìîãíå? À è òè íå ñè ÷îâåê, êîéòî áè ìè êàçàë äà ñå ñòðàõóâàì. Èëè èìà îùå íåùî, çà êîåòî íå çíàì?
- Íå å òàêà, Äàíèêà!- èçïðàâè ñå òîé, êàòî òóê âå÷å ãîâîðåøå ñ íàçèäàòåëíîñò. Íî â î÷èòå ìó èìàøå íàèñòèíà ñòðàõ è òÿ ãî âèæäàøå- Òÿ ìîæå è äà íå ãîâîðè ñ ôàêòè, íî êîãàòî ѝ ñå ñëó÷è äà èçïàäíå â òàêîâà ñúñòîÿíèå- ñòðàííî, êàêòî òè ãî íàðå÷å, ïî-äîáðå âíèìàâàé! Íàèñòèíà...Âíèìàâàé!
- Íî, òàòêî, àç íå èñêàõ äà...
- Ñåãà îòèâàì äà îïðàâÿ åäèí ïîêðèâ, à òè õóáàâî ñè ïîìèñëè!- è òðúãíà. Íàïðàâè äâå-òðè êðà÷êè è ñïðÿ. Íå ñå îáúðíà- Êîãàòî çàãóáèõ ìàéêà òè, „ñúñòîÿíèåòî“ áåøå ñúùîòî... Ñêðè ñå çàä úãúëà, èçòðè î÷èòå ñè- Íå òàêà, ñàìî íå è òÿ, ñàìî íå è ìîÿòà Äàíè- òèõî ïðîøåïíà òîé. Òÿ ïîå äúëáîêî âúçäóõ è ïîãëåäíà íàãîðå.
- Äà âçåìà è àç äà ñå ïîðàçòúï÷à ìàëêî!- îñòàâè ÷àøàòà íà âåðàíäàòà è ñêðúñòè ðúöå, çàãðúùàéêè åëå÷åòî ñè...

- ßìóðëèéñêè, êàê å? Ãîòîâ ëè ñè?
- Å êàê áå ,Ñòðàõèëîâ, åñòåñòâåíî!
- ×åðíüî êúäå å?
- Åé ñåãà ùå ãî äîâåäàò îò êó÷êàðíèêà- Îðëèí ïîãëåäíà êúì ïðîçîðåöà- Ñíåæàíà áåøå òàì.
- Ìàé íå å ìíîãî ùàñòëèâà, à?- ïîïèòà Äàíàèë.
- Ñúñ ñèãóðíîñò íå å ìíîãî äîâîëíà, çàùîòî ѝ êàçàõ äà îñòàíå òóê. Ñàì ñå ñåùàø, ÷å íå ѝ ñå ïîíðàâè ìíîãî.
- Ðàçáèðàì! Ãëåäàé äà íå ÿ ÿäîñâàø. Ñòðóâà ìè ñå, ÷å íå ãî çàñëóæàâà.
- Æåíà íà ìÿñòî å! Íÿìà äà èìà ïðîáëåì. È äà- íå ãî!
Òå òðúãíàõà. Ñíåæàíà îòèäå äî ãàðäåðîáà, èçâàäè ÷àíòàòà ñè. Áðúêíà, çà äà âçåìå òåôòåðà è îò íåÿ èçïàäíà åäíî ëèñò÷å.
- Çàùî ëè âúîáùå ñå çàõâàíàõ è ñ òîâà? Ïîíå ïîòâúðäèõà èìåòî è äàòàòà íà ðàæäàíå íà ñèíà ѝ. Ñåãà ùå òðÿáâà äà ïðîçâúíÿ íà âñè÷êè äîìîâå â Áëàãîåâãðàä, íî êîãàòî èìàì âðåìå.  ìîìåíòà èìà è ïî-âàæíè íåùà. Îòèäå îòíîâî ïðåä ñíèìêèòå- ïîòðîïâàøå ñ ãóìè÷êàòà íà ìîëèâà âúðõó òÿõ- Âñè÷êè äî åäíà ñòå ñïîñîáíè äà ìó ñå ïðîòèâîïîñòàâèòå. Òîâà ëè å åäíî îò íåùàòà, çàðàäè êîèòî âè å èçáðàë? Çà äà âè ïîä÷èíè ìîæå áè?- òåëåôîíúò ѝ çâúííà.
- Äà, Ìèøå!- Óäîáíî å, êàæè, ñëóøàì òå!- òîâà, êîåòî ÷ó ÿ íàêàðà äà ñå óñìèõíå- Ìíîãî òè áëàãîäàðÿ! Ìîæå è äà ìè ñå íàëîæè ïàê äà ïîëçâàì óñëóãèòå òè. Íÿìà ïðîáëåì, íàäÿâàì ñå? Äîáðå, îùå âåäíúæ, áëàãîäàðÿ! ×àî!- âñè÷êî çàïèñà â òåôòåðà è ñåäíà íà êîìïþòúðà.
Îðëèí è Äàíàèë âå÷å áÿõà â ãîðèñòàòà ÷àñò íà êàíüîíà.
- Áÿõ çàáðàâèë êîëêî å êðàñèâî òóê!- êàçà Îðëèí.
- Àç ïúê çà ïúðâè ïúò èäâàì!- îòâúðíà Äàíàèë.
- Ñðàìîòà, ßìóðëèéñêè, òóêàøåí ñè áå!
- Å òàêà å, àìà íå ñúì ìíîãî ïî õîäåíåòî àç.
- Äà íå òå íîñÿ íà ãðúá íà îáðàòíî?
- Ãëóïîñòè, ìåí ïîâå÷å ñè ìå ìúðçè, òîâà ñè å.
- Ùå òå êà÷à íà ãúðáà íà ×åðíüî!?
- Ààà íå, òîé ãëåäà ñàìî êàê äà ìå çàðúôà.
- Çíà÷è ìó ïîêàçâàø, ÷å òå å ñòðàõ.
- Àìè êàêâî äà íàïðàâÿ?
- Êàòî çà íà÷àëî ãî ãëåäàé â î÷èòå è ñå îïèòàé âåäíúæ äà çàñòàíåø ñðåùó íåãî?
- Ëåñíî òè å íà òåáå. Íà ñåëî èìàø ïî-ãîëÿìî îò òîâà, ðàçáèðàø ñå è ïî ïðèíöèï ñ òÿõ- òè ñè êðàñèâèÿ, àç ñúì ãðîçíèÿ, òúé ãî ïðèåìè.
- Äà áå, êó÷åòàòà òîâà ãëåäàò, òàêà äà çíàåø.
- Àáå êàêâîòî è äà ãîâîðèì òðóäíî ùå ìå íàêàðàø!- Îðëèí èçïúøêà è ïîêëàòè ãëàâà. Ëåêî ñå çàñìÿ.
Âèæ, îãëåäàé ñå- ïîñëóøàé âîäàòà, êàê ãàëè ñêàëàòà- òóê òèõà è ñïîêîéíà, òàì áóéíà è ïåíëèâà. Ëÿòîòî äúðâåòàòà õëàä òè ïàçÿò, ñåãà ïîñòèëàò çëàòåí êèëèì...
- Àáå òè ñè áèë ìíîãî ðîìàíòè÷åí áå, Ñòðàõèëîâ!
- Öåíèòåë ñúì íà êðàñèâîòî, à òîâà òóê ïðèÿòåëþ... êàê äà íå òè õàðåñà. È êàòî ñòèãíåø âúðõà, öÿë Ñìîëÿí âèæäàø.
- Ñëóøàé, Îðëèíå, ñåãà ñåðèîçíî! Èñêàì äà òè ñå èçâèíÿ çà îíèÿ äåí!
- Íå ñå êàõúðè, íî ìèñëè... Ìèñëè ìàëêî ïî-äúëãî äðóã ïúò! Çíàì, ÷å ãî íàïðàâè çà ìîå äîáðî, íî ïîíÿêîãà òîçè ñòðåìåæ ñå ïðåâðúùà â „ìå÷åøêà óñëóãà“- êó÷åòî ñå ðàçëàÿ è ðÿçêî äðúïíà Îðëèí íàïðåä. Åäâàì ñå óäúðæà äà íå ïàäíå.
- Êàêâî èìà, ×åðíüî?
- Èçãëåæäà ïîäóøè íåùî. Òè ìó äàäå ïàð÷åòî ïëàò, íàëè?
- Äà! Òðúãâàì ñ íåãî.
- Äàâàé, ùå âè äîãîíÿ!- òîé ïîáÿãíà ñ êó÷åòî. Çà êðàòêî âðåìå ñå èçêàòåðèõà äîñòà íà âèñîêî. Äî åäèí ïî-ãîëÿì êàìúê, òî ñå ñïðÿ è çàïî÷íà äà äóøè è äà ðîâè.
- Òóê ëè, ìîì÷å?- è òîé ñå íàâåäå- Êàêâî èìà?  äîëíàòà ÷àñò íà êàìúêà èìàøå íÿêîëêî êàïêè êðúâ. Òîé ãè ñíèìà ñ òåëåôîíà ñè. Êó÷åòî ñå îáúðíà è çàëàÿ ïî ïîñîêà íà âîäàòà.
- Êàêâî íàìåðèõòå?- Äàíàèë äîòúð÷à.
- Îáùî âçåòî íèùî- íÿêîëêî êàïêè êðúâ íà êàìúêà.
- Îò òàì ëè å ìèíàë, âèæäàì íàòàì ãëåäàø?- Îðëèí ñå íàâåäå äî êó÷åòî è ãî ïî÷åñà.
- Îò òóêà ëè å ìèíàë, ×åðíüî?- òîé èçëàÿ.
- ßâíî òîâà å „Äà“!- êàçà ßìóðëèéñêè.
- Êàêúâ ÷îâåê ñè òè áå, êàêâî æèâîòíî ñè â ãëàâàòà ñè?

Äàíèêà âúðâåøå áàâíî. Âäèøâàøå äúëáîêî. Âúâ âúçäóõà ñå íîñåøå àðîìàò íà äúæä è ëåêî íàòåæàâàøå, íî íåÿ ÿ óñïîêîÿâàøå. Ïðîêàðâàøå ïðúñòè ïðåç êîðàòà íà äúðâåòàòà. Îòêúñâàøå ïî íÿêîÿ è äðóãà áîðîâà èãëè÷êà è ÿ ïîäíàñÿøå êúì íîñà ñè. Îáè÷àøå ìèðèñà íà ñìîëà. È òàêà ïî ïúòÿ îáðàòíî ñòèãíà äî âêúùè. ×àøàòà íå áåøå íà âåðàíäàòà.
- Ñòðàííî!- êà÷è ñå ïî ñòúëáèòå. Îãëåäà ñå. Áåøå ïàäíàëà äîëó. Äðúæêàòà ñå áåøå ñ÷óïèëà, íî êîãàòî ÿ âäèãíà, ñå îêàçà, ÷å è öÿëàòà å íàïóêàíà- Íÿìàøå âÿòúð. Íÿêîÿ ïòè÷êà ñèãóðíî å ïðåõâúð÷àëà ïî-íèñêî. Æàëêî, õàðåñâàõ ñè ÿ. Íî êàêâî ñè èìàìå òóê? ß âèæ òè! Íà ãðåäàòà ïîä ïîêðèâà âèñåøå íåùî. Îòêà÷è ãî. Áåøå ìåòàëíî è ñðåáðèñòî, ñåäåì ëú÷åâî ñëúíöå- Ïðàáúëãàðñêèÿò ñèìâîë íà õàíîâåòå. Òîâà íàèñòèíà å ñòðàííî. Èíòåðåñíî êîé ãî å îñòàâèë îáà÷å. È êàêâî îçíà÷àâà? Ïàê ëè ìè ñå íàìåêâà íåùî? Î, ÿ ñòèãà, Äàíèêà- è òâîÿòà ãëàâà ñå ðàçìúòè. Íî ïúê íà ìåí ìè õàðåñâà è ùå ãî çàäúðæà. Êîé äà ãî å îñòàâèë- ìîæå áè ñúùèÿò òîçè, êîéòî ìè å ñ÷óïèë è ÷àøàòà- ïîäõâúðëè ìåäàëüîíà â ðúêàòà ñè íÿêîëêî ïúòè è ãî ïðèáðà â äæîáà ñè.

- Çäðàâåéòå, èìåòå ïðàòêà! Ùå ïîìîëÿ çà åäèí ïîäïèñ.
- Êàêâî å òîâà?- Àëåêñàíäðîâà ñå ïîêàçà çàä úãúëà.
- Ïðàòêà, ãîñïîæî- îòãîâîðè êóðèåðà.
- Äî êîãî å àäðåñèðàíà?
- Äî óïðàâëåíèåòî.
- Äàé ÿ íà ìåí, ìëàäåæî! Áëàãîäàðÿ- âçå ïàêåò÷åòî ñúñ ñåáå ñè è ñå êà÷è â êàáèíåòà ñè.
- Òîâà ëè å, êîåòî ñè ìèñëÿ? Ïîäàòåëÿò å àíîíèìåí!?- âçå ìàêåòíîòî íîæ÷å è ÿ îòâîðè- ñëîæè ðúêàâèöàòà, íî áúðçî ÿ âúðíà îáðàòíî è âçå òåëåôîíà ñè.
- Îðëèíå, ïîëó÷èõìå ïëèê?
- Êàêúâ å ïðåäìåòúò òîçè ïúò?
- 攕֌.
- Îðàíæåâî êàòî îñìîúãúëíèê ñ øåñò äóïêè?
- Òî÷íî!
- Èäâàì! Ïî÷òè ñòèãíàõìå.
- Òîâà íå å íà äîáðå...
- Íå ìèíàõà è ïåòíàéñåò ìèíóòè è äâàìàòà äîéäîõà. Èçêëþ÷è ñèðåíàòà. ßâíî ÿ áåøå èçïîëçâàë, çà äà ñå ïðèäâèæàò ïî-áúðçî. Âçå ñòúïàëàòà íà äâå, íà òðè è îòèäå ïðè íåÿ.
- Êàêâî å íàäðàñêàíî òîçè ïúò?
- Ùå òè ïîêàæà, íî ïúðâî ñåäíè è ñå óñïîêîé, ìîëÿ òå! Êîï÷åòî å íà áðàòîâ÷åäêà òè, íàëè?
- Íåéíî å, äà!
- Åòî òè ëèñò÷åòî!- òîé ãî ïîìèðèñà ïúðâî- Ïàê ñúùàòà ãàäíà ìèðèçìà. Ðèñóíêàòà èçîáðàçÿâàøå íåùî êàòî ïðú÷êà èëè øèø ñ äâå ïëúòíè êðúã÷åòà, êîèòî áÿõà „íàíèçàíè“ íà íåãî- ïî-ãîëÿìî è ïî-ìàëêî, à òî÷êàòà êðúâ áåøå ïî ìåæäó èì.
- Íà íèùî íå ìè ïðèëè÷à!- Ñíåæàíà ãî õâàíà çà ðàìåíåòå.
- Ñëóøàé ìå ñåãà ìíîãî âíèìàòåëíî! Â ìîìåíòà íå ñè â ñúñòîÿíèå äà ìèñëèø! Àôåêòèðàí ñè. Çà òîâà ñàìî ìå ñëóøàé! Ïîãëåäíè ìå, Îðëèíå! Èñêàø ëè äà çíàåø íà êàêâî òè ìèðèøå?
- Íà êàêâî, Àëåêñàíäðîâà, ìîëÿ òå ïðîñâåòëè ìå!
- Òàíàöåòèí. Òàêà ñå íàðè÷à è ñå ñúäúðæà âúâ Âðàòèãàòà.
- Òîâà ïúê êàêâî å?
- Ðàñòåíèå, áèëêà, òðåâà- è àç íå çíàì. Ìàñëîòî ìó å æúëòåíèêàâî, íî íà âúçäóõà ïîòúìíÿâà è ñìåíÿ ìèðèçìàòà ñè. Ñ òîâà ñà íàïîåíè ëèñò÷åòàòà.
- À òè îò êúäå çíàåø?
- Å äî ïðåäè ìàëêî ðîâèõ â Ãóãúë, òè êàê ìèñëèø?
- Íå, íååå, èìàì ïðåäâèä êàê âúîáùå ðàçáðà êàêâî äà òúðñèø, êàêâî å...
- È äî òàì ùå ñòèãíà.
- Ïðîäúëæàâàé òîãàâà.
- Êðúâòà íå å íà Ìàðèÿ. Îùå ïîâå÷å, íå å ÷îâåøêà- Îðëèí ñå îöúêëè- òåëåøêà å. È òóê âå÷å ñúâñåì ùå òå èçíåíàäàì, ñèãóðíà ñúì! Êúäðèöàòà íå å íà Ìàðèÿ. Íå å è íà Ðàäîñò.
- Ñòèãà áå, íà êîé òîãàâà?
- Íå çíàÿ, íî å èçêóñòâåíî îöâåòåíà è íàâèòà.
- Íî òîâà íå ñå âðúçâà ñ êîï÷åòî íà Íèêîë.
- Òàêà å, àç ñúùî íå çíàì êîå ñ êàêâî ñå âðúçâà èçîáùî.
- Îò êúäå ðàçáðà âñè÷êî òîâà?
-Ïîìîëèõ ìîÿòà ïðèÿòåëêà, êîÿòî ðàáîòè èìåííî â ëàáîðàòîðèÿòà â Ñîôèÿ, òàêà äà ïîóñêîðè íåùàòà è... äîíåñå ðåçóëòàò. Âñúùíîñò àç òè ñïîìåíàõ â÷åðà?
- Ùå ìîæåì ëè äà ðàç÷èòàìå íà íåÿ è çà íàïðåä?
- Àáñîëþòíî!
- Áðàâî íà òåá, Àëåêñàíäðîâà, íàèñòèíà. È ñúæàëÿâàì, íî äà- áÿõ çàáðàâèë. À àç êàêâî- íàìåðèõ ñàìî åäíà êðúâ âúðõó åäèí êàìúê- ïîêàçà ѝ ñíèìêàòà.
- Êàê „ñàìî“, áå Îðëèíå? Òîâà îçíà÷àâà, ÷å ñìå õâàíàëè ñëåäà.
- Õâàíàëè ñìå... âÿòúðà çà îïàøêàòà- òÿ õâàíà ëèöåòî ìó ñ ðúêà è ãî îáúðíà ñðåùó ñåáå ñè.
- Îðëèíåå, ñúáåðè ñå- òàêúâ íå ìè òðÿáâàø- íè íà ìåíå, íè íà íåÿ- è èçâúðíà ãëàâà êúì ñíèìêèòå. - Çíàåø ëè êàêâî? Èìàì èäåÿ!
- Ñëóøàì òå!
- Ïîäàòåëÿò å àíîíèìåí, íàëè?
- Ìõì.
- Çíàåø íà êîëêî âðåìå ïðàùà ïëèêîâåòå. À êóðèåðñêàòà ôèðìà åäíà è ñúùà ëè å?
- Äà.
- Àìè äà ïîìîëèì äà çàñåêàò àäðåñà íà ïîäàòåëÿ, äà áúäàò ïîäãîòâåíè- äâà-òðè äíè ïðåäè òîâà. - Êàêâî ïúê? Ìîæå äà èçëåçå íåùî. Êàêâî ùå êàæåø?
- Ùå êàæà, ÷å çà ïîðåäåí ïúò ìè íàòðè íîñà!
- Å, õàéäå ñåãà, íèå ïîëèöàè ëè ñìå èëè êàêâî?
- Òè- äà, àç çàïî÷âàì äà ñå ñúìíÿâàì â ñåáå ñè- ãëåäàøå êúì ñíèìêèòå ÿäîñàí, íî ìàëêî ïî ìàëêî ïîãëåäúò ñå ïðîìåíè, ñìåê÷è ñå è òîé ñå èçïðàâè áàâíî îò ñòîëà, âåæäèòå ñå ïîâäèãíàõà íàãîðå- ß ïî÷àêàé- ïðåäè ìàëêî ìè êàçà, ÷å êðúâòà å òåëåøêà, íàëè?
- Íà ëèñò÷åòàòà- äà!
- Àìè ïàð÷åòî ïëàò- âúðõó íåãî ñúùî èìàøå, à äàäîõ è íà êó÷åòî äà ãî ïîäóøè è òî íàìåðè êàìúêà ñ êðúâòà ïî ìèðèçìàòà. È êúäðèöàòà ìîæå è äà íå å íà Ìàðèÿ, íî òàçè êðúâ ñúñ ñèãóðíîñò å! Ñ êàêâî áåøå ïàð÷åòî ïëàò, ñ êîÿ ðèñóíêà?
- Ñúñ ñòúëáè÷êèòå.
- Àìè, àêî òîâà âñå ïàê íàèñòèíà ñà ìåñòà, íî ïðàùà ïî íåùî îò äðóãî ìîìè÷å, íå îò ñúùîòî ìÿñòî? Çà äà íè îáúðêà?
- Ùå êàæà, ÷å îòíîâî ñòàíà ïîëèöàé!
- Òðÿáâà äà ãî ïðîâåðèì, Ñíåæàíà, çàùîòî àêî å òàêà, Ìàðèÿ å íÿêúäå ïðè âîäîïàäèòå.
- Áðàâî, êîëåãà, àìà òîâà âå÷å óòðå!- òîé îòïóñíà ðàìåíå- Ïèåø ëè áå, Îðëèíå?
- Ñëó÷âàëî ìè ñå å.
- Äàé äà îòèäåì íÿêúäå äà òå íàïèÿ òîãàâà!
- Àìà îùå å øåñò ÷àñà áå, Ñíåæàíà!
- È? Àêî òè å ïðîáëåì ÷àñà, ïúðâî ùå òå ÷åðïÿ êàôå è ïîñëå òå ìÿòàì íà óèñêèòî.
- Òè ìåíå?
- Ìè ÷å êîé? È òóêà ìîãà äà òå èçíåíàäàì. Õàéäååå- è âçå äà ãî äúðïà çà ðúêàâà.
- Èç÷àêàé, Ñíåæàíà... Òðÿáâà äà òè êàæà íåùî.
- Ïîñëå, ïîñëå!
- Íå, ñåãà! Êàçà, ÷å äîâåðèåòî å äâóïîñî÷åí ïúò. Òîãàâà å ðåäíî äà âèäèø è òîâà- è ѝ ïîäàäå áåëåæêàòà. Òÿ ÿ ïðåõâúðëè äàâà-òðè ïúòè.
- Îò êîãà ÿ èìàø?
- Îò òðè äíè.
- Ñìÿòàø ëè, ÷å òîâà ìîæå äà å...
- Íèùî íå èçêëþ÷âàì. Âúïðåêè, ÷å ïðèëè÷à íà ïîìîùíî ïîñëàíèå, íî ìîæå è äà å êàïàí.
- Êîÿ å „Òÿ“, êîé å „Á“? Åäíà îò ñåäåìòå èëè ïúê îñìà?
- Íå çíàì, Ñíåæàíà, íî íåêà îáëàêúò â ãëàâàòà ìè ñòàíå ïî-ìúòåí, àêî ðàçáèðà ñå âñå îùå ñè íàâèòà è íå ìè ñå ñúðäèø?
- Ãëóïîñòèèè... Àìà íå ãî ïðàâè äå!- è ãî ñðúãà ñ ëàêúò.
- Òðúãâàìå ëè?
- Òè âîäèø, àç îùå íèùî íå çíàì.
- Êúì áàðà...


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 14.04.2020 @ 14:26:25 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   kokolinna

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 20:00:41 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"33" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.