Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 832
ХуЛитери: 4
Всичко: 836

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: pinkmousy
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПапата каза
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

"Пoлитичecкaтa вoля и взaимнoтo cътрудничecтвo мoгaт дa бъдaт нaпрaвлявaни и укрeпeни зa прeoдoлявaнe нa изoлaциoнизмa, индивидуaлизмa и идeoлoгичecкaтa кoлoнизaция, кoятo пeчaлнo хaрaктeризирa твърдe мнoгo cъврeмeннитe дeбaти."
Папа Франциск


Всеки ден търся изказвания на Светия отец. Хареса ми тоя човек. Да, човек, не божи избраник. Говори кротко. Гледа прямо. Не поучава и не съди. Който има уши да чуе, който има очи да види... Който има сърце да усети.

Тези три реда, които цитирах по-горе от една негова скорошна реч пред силните на деня са кратки. Но казват много. Какво ни казват, нека видим.

Първо. Нужен е Светъл пример. Водач. Някой, който да пасе стадото, което окончателно доказа, че не знае къде са му пасищата и как да се пази от вълци. И ако в миналото Абсолютния суверен не е търпял чуждо мнение и от волята му са зависели съдбите на паството, то днес то се научи да чете и разбра някои истини. Разбра ги, но не се научи да взима само решенията си.

Затова Светия отец каза, че е нужна воля. Политическа воля. Лидерство, което да обедини и да води света към нещо по-добро. Земния свят, който трябва да се обедини и да си сътрудничи.

Второ. Безгрешен ли е тоя хипотетичен лидер? Взима ли най-правилните решение? Подлежи ли на контрол? И кой ще каже, кое е най-правилно за Света? Тук идва мястото на втората част от първото му изречение. Политическа воля, която да бъде направлявана. Направлява или води някоя по-висш по право или по съвест сила.

Знае се Папата за коя сила говори. Висшия разум, наричан още Логос си знае небесните работи, но все не му остава време за нашите, земните работи. Затова е наша отговорността да го разберем и тия, които се пишат за лидери да си спомнят чия е най-висшата съвест. Ако те не си я спомнят или се направят на ударени, то на нас низшите се пада отговорността да им го напомнят. Ако трябва и по болезнения начин. И ако продължат да се двоумят или да изпитват несигурност, то непременно решението им трябва да бъде подкрепено.

Но да не се отдалечаваме от първоначалната ни тема. Какво още каза папата? Да преодолеем изолационализма и индивидуализма. Две категории, които бяха издигнати в култ и изкуствено насадени, като най-висша добродетел. Да, Ницше ги проповядва, като начин за личностно израстване и себеусъвършенстване но всеки може да види резултатите от сляпото им подражаване. Ще кажете, аскетите също се изолират и така се дефинират като крайни индивидуалисти. Но вижте колко дълги и сплъстени бради имат и как лошо вонят.

Дебата за съвременната изолация тече от доста време. В условията на развито и дигитализирано общество нуждата от пряк контакт става все повече безпредметна. Съвременните комуникации пораждат лъжливото чувство за съпричастност и лесна комуникация, която не се нуждае от физически допир лице в лице. В тези условия изолацията се явява като едно естествено и безалтернативно общуване водещо след себе си до споменатото отчуждение и изолация. Нещо повече. В обществото се насажда изкуствено чувството за неизбежността и полезността на индивидуализма. Сякаш никой не забелязва израждането му в егоизъм и всичките му пагубни последствия.

Добрия отец правилно е отбелязал, взаимовръзката: изолационализъм -> индивидуализъм и неизбежното желание за „колонизиране“, подчиняване общата расова воля на индивидуалните, егоистични стремежи и алчностни намерения.

Някои го наричат Волята на Сатаната.

Не знам дали Сатаната доволно приглажда буйния си перчем, като наблюдава неволите на Адама от своята морава, но посланието на отеца е ясно. Вижте Небесния ни отец. Чуйте го. Доверете му се и оставете злия Земен демиург да си умре от завист!

Дали ще го разберем?


Публикувано от Administrator на 28.01.2020 @ 13:29:22 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
319 четения | оценка няма

показвания 26477
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Папата каза" | Вход | 5 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Папата каза
от Bukvist (ventura@dir.bg) на 25.02.2020 @ 14:49:33
(Профил | Изпрати бележка)
Ако беше писал за: Патриархът каза - по бих коментирал.


Re: Папата каза
от doktora на 28.01.2020 @ 23:12:26
(Профил | Изпрати бележка)
Моля, нека не звучи пресилено, но не вярвам на попове, митрополити, патриарси, кардинали и в контекста на гореказаното, най-малко на папи...И не само аз.
В човешката, а за мен нечовешка история на света, има прекалено много кръв, заговори, войни, прелюбодейства, отровители и сексуални извратености, сътворени от тях, за да питая към тези божи наместници, каква дума само, топли чувства.
Лицемерието е грях и никакви индулгенции не могат да помогнат защото е атрибут присъщ точно на тези субекти, от - до!
Док диксит "-)


Re: Папата каза
от Vlad_Ongyl (natural_world@abv.bg) на 28.01.2020 @ 22:31:58
(Профил | Изпрати бележка) http://www.hulite.net/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=Matador
В краткия цитат на светия отец (католик по вяра и аржентинец по рождение) в началото на текста ти, намерих влияние на Борхес - безусловно един от авторите, оставил трайна диря не само в художественото слово на XX век, но и дал заявка и за по-нататък.

Любимото стихотворение на папа Йоан Павел Втори е било "Пепел и диамант" на незаслужено потъналия в забвение (поне в българската литературна памет) полски поет Циприан Норвид.

Всеки папа - наместник на Небесния отец на земята според католицизма, носи в себе си част от литературата (като неразривна част на културата) на собствения си народ.

Бих искал и се надявам и в проповедите на нашите православни отци да намираме поне малка частица от словата на наши автори и просветители, дали немалко на света, за да се превърне в такъв.


RE: Папата каза
от mariq-desislava на 28.01.2020 @ 16:46:25
(Профил | Изпрати бележка)
Много силно впечатлена останах, макар че религиозният контекст, в който се разглежда тази така наболяла тематика, да ми идва малко в повече.:)


Re: Папата каза
от Markoni55 на 28.01.2020 @ 16:07:33
(Профил | Изпрати бележка)
Много интерес анализ. Благодаря! Признавам, че понякога стълпотворението на -изми, автоматично ме кара да подминавам изречението. Но след твоите разсъждения се върнах и го осмислих. Точно! Благодаря!