Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 983
ХуЛитери: 0
Всичко: 983

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНадежда
раздел: Разкази
автор: azira

В местния седмичник на не голям крайморски град съобщението беше кратко: „Вчера от нашия музей е открадната нефритена фигурка наречена „Раждащата богиня - майка". Датирана е на 8000 години, късен неолит. Ако някой знае нещо по случая да се обади в полицията". Приложена е снимка.

Беше неделя. Ира около трийсетгодишна, дребна и слаба, все още по пижама, остави вестника и погледна към мъжа си, който в този момент влизаше в стаята. Беше му направила кафе и го чакаше да се събуди.
- Добро утро, как си? - попита Жоро и я целуна - нещо ново?
Беше нормален на ръст с едва набола брада по лицето. Седна и запали цигара.
- Бай Кольо от долния етаж е засадил в градинката пред блока цветя, видя ли ги - изчурулика жена му.
- Да - той се усмихна.
- Откраднали са нефритена фигурка от музея.
- А, да, чух това от колегите… говореха на работата…
- Но как е възможно… нали вашата фирма охранява музея? - кафявите очи на Ира го погледнаха въпросително.
- Станало е през нощта когато не съм бил на смяна, разбили са защитата на охранителната система. Полицията се занимава със случая.
- Ценна e… - замислено каза Ира - доколкото знам нефритът е ценен минерал и има лечебни свойства. Много народи са го използвали.
- И в Китай е познат. И досега е почитан там.
- Май те първи в древността правят фигурки от нефрит - Ира си спомни, че е чела нещо.
- Грешиш, на територията на днешна България древна цивилизация е обработвала нефрит хиляда години по-рано. Според учените това е станало през седмото хилядолетие пр.Хр… Има още един амулет също като откраднатия, открит е в село Оходен, Врачанско, също от шесто хилядолетие преди новата ера. Те са уникални за страната. И разбира се, те са безценни.
Ира го слушаше влюбено. Жоро отпи от кафето и продължи.
- Ани от музея ми разказа за амулета когато ходих да разгледам експозицията. Той е на Великата богиня - майка, а тя е върховно божество, символ на плодородието и всичко изначално…тя е всичко…, вярвало се е, че амулета помага на жени да заченат и да родят.
- И нищо друго не е откраднал…- каза жена му - трябва да направиш нещо с вратата на това мазе, че веднъж вече ни обраха.
- Да, естествено, отивам да си взема душ, после ще отида, ще сложа желязна врата…само аз ходя в това мазе.

Мина цял месец откакто беше откраднат амулета. Полицията нямаше заподозрян. Ира и Жоро живееха обикновения си живот. Ходеха на работа, а през почивките бяха щастливи да са заедно.
- Днес, казах ли ти, че те обичам? - Ира едва отворила сънени очи попита лежащия до нея Жоро.
- И аз, мишле - отговори съпруга й и я целуна.
Утрото обещаваше да е хубаво. Ира стана и отиде да си оправи тоалета. Изведнъж до ушите на Жоро достигна вик. Ира излезе от банята, не беше на себе си, държеше в ръцете си тест за бременност.
- Бременна съм- не спираше да повтаря тя- не мога да повярвам…седем години чакаме този момент - заплака, а от очите й капеха радостни сълзи - какво ли не опитахме…
Жоро я придърпа до себе си и я прегърна. Беше щастлив, успя да отрони само едно : „Благодаря, майко…" Така прегърнати мълчаливо стояха дълго време…
Жоро взе една свещ и малко пресни плодове и заслиза към мазето. Мислеше си „…време е да те върна в музея…" По стълбите срещна бай Кольо.
- Комши, отивай бързо долу, че пак са ни обрали тази нощ - каза съседа.
Жоро се затича и влезе в мазето. Вратата зееше разбита, вътре беше пълен безпорядък.
„Не"- крещеше мислено той. Спусна се към един от рафтовете, на който от един месец насам беше направил своеобразен олтар и всеки ден палеше свещ и принасяше дарове на нефритената богиня - майка.
Но нея я нямаше. Беше открадната.


Публикувано от viatarna на 23.10.2019 @ 22:23:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   azira

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:05:09 часа

добави твой текст
"Надежда" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Надежда
от azira на 24.10.2019 @ 13:25:20
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!


RE: Надежда
от mariq-desislava на 24.10.2019 @ 10:40:23
(Профил | Изпрати бележка)
Много добра идея, тази едва мъждукаща надеждица е сърцераздирателна.{}


Re: Надежда
от malovo3 на 24.10.2019 @ 10:53:47
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за дебюта! Харесвам неочакван финал.