Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 769
ХуЛитери: 4
Всичко: 773

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pavlinag
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВтората братовчедка
раздел: Разкази
автор: lubara

Вчера като се разхождахме из България, а по-точно в началото на парка „Тюлбето”, срещнахме две възрастни жени, ама много симпатични. Преди това бяхме изкачили около деветстотинте стъпала до най - българската светиня, където се чувстваш най-силно българин! После обядвахме в Крънското ханче, където не бях ходил от младите си години. Жена ми не пожела да се обадим нито на леля ми Иванка / нали преди два месеца бяхме при нея за час на гости /, нито на братовчедката в Казанлък, нито на братовчеда, който можеше да е при другата ми леля в близкото село Черганово. Не искаше и да се отбиваме на "Тюлбето". „Само за половин час,” настоявах аз ...

И така с тези беловласи жени, по-младата май беше с боядисана коса, си споделихме колко са скъпи пенсионерските билетите за копието на Казанлъшката гробница. И както със Стела си седяхме на едни хубави пейки в края на топлия есенен ден, двете жени минаха покрай нас, както преди пет минути ние покрай тях.
„ Я да ги питам дали познават моята леля Иванка, която е в своята деветдесет и осма година, и която през ден сама се разхожда из „Тюлбето” „ си казах аз.
И започна нещо много изненадващо. Дори вълнуващо! По-възрастната като започна да изрежда всички от рода ми. Леля Иванка, другата ми леля Петранка, която живее на село, майка ми, лека й пръст, която е отишла в София и починала много млада… Дядо ми Петър по майчина линия и неговите трима братя, Иван, Минчо и Кольо, всичките им деца едно по едно, че и внуците им.
И по едно време започнаха и двете с приятелката си да говорят за първите ми братовчедки Мария и Цеца, която била кръстена на баба ми Цвята, и това не пропусна да ми каже тази с изцяло бялата коса, която през цялото време стоеше права до нас, подпирайки се с бастунчето си… Сякаш отдаваше своята обич и признателност на тези хора преди нас, оказали се общи роднини…
- Ама Вие всичко знаете, няколко пъти с удивление прекъсвах разказа й аз.
И накрая първата, кака Минка, така да я нарека, като рече.
- Аз съм втора братовчедка на Вашата първа братовчедка Мария. Моята баба е била сестра на Вашия дядо Петър… Той нали е имал трима братя и три сестри.
Аз за братята и едната сестра знаех, разбира се, но за останалите две…
- Но госпожо, какво говорите – отговорих аз. – Това значи, че с Вас също сме втори братовчеди!

Колко е малък светът! Вчерашното ми половинчасово гостуване в скъпия ми Казанлък показа това. Да е жива и здрава братовчедка ми Минка.
И светла да е паметта на всички от родата, които вече не са със нас!


30.09.2019.
Любомир Николов


Публикувано от Administrator на 02.10.2019 @ 15:50:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   lubara

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:12:22 часа

добави твой текст
"Втората братовчедка" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Втората братовчедка
от doktora на 02.10.2019 @ 17:39:06
(Профил | Изпрати бележка)
Даа, малък е Светът, Лубара, и това радва душите ни да не тъжат, че самотуват...
Поздрави от морето, лятно есенно, приятелю далечни!
А Казанлък...
Док ()


Re: Втората братовчедка
от lubara на 02.10.2019 @ 18:16:14
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
И ти въздишаш по Казанлък, разбрах аз. Док, бъди здрав и лятно есенен!

]