Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 808
ХуЛитери: 0
Всичко: 808

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВолунтаризмът, обоснован вкратце при позицията на философския модернизъм
раздел: Други ...
автор: Methodius

(И още: що е знание, що е съзнание, що е незнание, що е познание, и що е "познай себе си")
---------------------------------------

Светът е знание; знанието битува; битуването е обективно. Съществуващото е в света и е съ-знание; то, съществуващото, е (в негативен план) не-знание; не-знанието е присъстващо, е субективно, тук-от-обектно; светът е там-пред-субектен, пред-ставен, отчужден. Съществуването е досегът при субект-обектното корелиране, е познание; всъщност познанието е себеузнаване, себеузнание. (Познавайки света, ние все по-пълно узнаваме себе си; и всъщност сме совалката в ръцете на тъкач, посредством която той изтъкава своето лице, втъквайки разноцветни нишки измежду кордите на грунда.) Битието е отвъдното и е едно и също със съществуващото. Светът е битуване на битието; битието се саморазкрива в познанието. (Световното ставане е набиране на текст; това са знаците на активно говорещото ни битие, "знаците на огъня". Подлежащият на тълкуване универсален език предполага: методическо обединение на науките за целите на херменевтиката.) Съществуването е слово; а онова, което, слушащо себе си, сверява със слуха си прочитаните слова на собствения си говор, е волята. Предстои гмуркане, царството на музиката.


Публикувано от Angela на 26.12.2004 @ 13:16:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Methodius

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 06:47:49 часа

добави твой текст
"Волунтаризмът, обоснован вкратце при позицията на философския модернизъм" | Вход | 3 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Волунтаризмът, обоснован вкратце при позицията на философския модернизъм
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 26.12.2004 @ 15:11:56
(Профил | Изпрати бележка)
Крайните случаи на нефилософия:

(1) Залисията е латентно състояние на съществуването; съществуващото е в летаргия. Забрава наместо философия. Светът става по инерция. Царството на музиката е абдикирало. Впускане в света и дребните му дрязги.

(2) Гмуркане; царството на музиката е възцарувало. Безразличие към и от света; светът е виелица от вестникарски изрезки. Философията е оттеглена, изпълнила предназначението си.


Re: Волунтаризмът, обоснован вкратце при позицията на философския модернизъм
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 27.12.2004 @ 19:05:12
(Профил | Изпрати бележка)
Гореизлoженият затворен и сбит пасаж разчита да заинтригува посредством изпусканата тънка струйка дистинкция битуване и битуване. Битува знанието, светът, езикът, "потокът от факти" (или на ниско, сензитивно ниво: "потокът от възприятия"), т. е. проявата на битието (а то е трансцендентът, "нещото само по себе си"); но чрез и в проявата си (т. е. чрез и иманентно на знанието, света, езика) битува и самото битие. Необходим психологически прелюд към това чисто мисловно (трансцендентално) разграничение е екзистенциалният гнет на отчуждението знание - незнание, т. нар. "замисляне", "свободна воля" и пр. Уклоненото към залисия обичайно познание (съществуване) отъждествява в разсъдъка битуване и битуване. Не е спасение за обичайното познание да зазубри от книгите техниката за извеждане на дистинкцията. "Ирония на съдбата", "филологически сократизъм", "насила хубост"!... Но какво са "замисляне", "свободна воля" ("практически разум"), "общолично преживяване" ("категоричен императив") и т. н., ако не с-мислови оттенъци на терзанието (гложденето, чаянието)! Самоизяждащата се Воля, "огънят, който сам себе си гори"! Ето как волунтаризмът се оказва първичният бульон, в чието безбрежие плава недогматичният Кантов конструкт.


Re: Волунтаризмът, обоснован вкратце при позицията на философския модернизъм
от sradev (sradev@wp.pl) на 30.12.2004 @ 12:23:22
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
10x za potvxrzhdavaneto na mojat na4in na 4etene - dopisva6 po-bxrzo, otkolkoto prevezhdam.
Pozdravi.