Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 993
ХуЛитери: 2
Всичко: 995

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКъде живея?
раздел: Есета, пътеписи
автор: jan

Вече двадесет години живея изключително и само в градове. Зимата въздухът в града е особен, но пролетно време се избистря като речната вода, която пиех като дете. Променя ме се и ние.
Захвърляме зимните дрехи първо на двора, а когато вече са изпрани и изсъхнали потъват в онези гардероби, които донесохме от село, но са с дърворезби като че ли са произведени от много взискателен и кадърен майстор. В селата въздухът и през зимата и през лятото е еднакъв. Реже като прясно вино като медовина оставена ден или два на слънце…. И ходиш пеш ходиш дълги часове пеш докато стигнеш до реката, после до онази знайна само на тебе граница. И ставаш прекалено рано. В пет часа вече в къщата се водят диалози. Огънят се усилва и печката започва отново да тиктака, така както тиктакаше в десет часа. През нощта селските печки не тиктакат. Потъват в забрава и през процепите на дюшемето влиза студен въздух. Този въздух не може да изненада никого, защото стопаните са свикнали с него. А градските дюшемета са други. Те не понасят студа.
Градските улици са гладки и пъстри. В парковете живеят пилета от редки породи, онези, които са привикнали към градската изтънченост се завръщат тук, нищо че тяхното царство граничи с гарвановото. Те нямат нищо общо с него. Гледат ги през бинокъл и им се радват искрено. Отначало си мислех, че това са пилета избягали от онези екзотични клетки, които купуваме по време на празниците…Да, защото са оранжеви, имат дълги опашки като папагали и пеят в хор. Да, защото са и червени. Виждал съм многократно избягали от празничните клетки пилета. Зимата отлитат в топлите страни.

Селските гори миришат на мащерка и шума. На местото на гарваните са дошли други пилета, които са много плашливи и не желаят човека. Водопадът открива гладките камъни, а долу във вирчето белите рибки се прескачат една с друга.
Хората се заселват в градовете ежедневно. Така са решили. Всяко начало е трудно!
Обличам зимното яке, слагам шапката и решавам да стигна пеш до центъра на града. Тук вятърът е много много по-различен от селския. Изглежда ми по-страшен и огромен като великан. Прилича на оранжева птица, от онези, които гнездят по дърветата наоколо.
После срещам познати и разговора потръгва. Пипат дългата ми брада и се правят, че знаят всичко за нея. В града ежедневно срещаш много хора, а на село общуваш с малцина. Отбрано общество, което лятно време се разраства. Обществото е съставено най-вече от пенсионери, които с годините са се превърнали в добродушни и дружелюбни хора, но има и чешити, които „настояват за своето си“. Те висят по пейките на хоремага по цял ден и се наливат със сливова ракия. Пушат цигари, а през това време козите обикалят падината и събират мляко. Кучешкия лай предупреждава за завръщането на козаря лятно време. Ако зимата падне голям сняг козите спят на топло в дама. Зимата там е трудно, когато чешмата се заледи човекът и животното пият разтопен сняг понякога дни наред, понякога седмици. Градските дъждове калят булевардите и улиците. Превръщат ги в неразпознаваеми. Губиш се винаги, когато в града има буря и образува гигантски локви. Губиш се и питаш за всичко, а на село не е така, когато е валяло винаги се откриват изгубените стъпки…Там „най-високо“ е било горе на скалата, а тука се издигаш десетки метри с помощта на асансьор. Наблюдаваш птиците и онези светлини, които са запазена марка на градовете. Ръкомахаш срещу огледалните стени и отраженията се разстилат в рояка отдолу. И ставаш малък - почти незначителен, а си бил някой, който е можел да язди добре и е пеел добре!


Публикувано от Administrator на 13.02.2019 @ 13:41:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   jan

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 07:54:49 часа

добави твой текст
"Къде живея?" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.