Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 459
ХуЛитери: 2
Всичко: 461

Онлайн сега:
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗак и мравките
раздел: Разкази
автор: zebaitel

Зак пише насипно. Фразите му политат надолу и падат с чукване и шумолене на купчина, като бобчета от пазара в Сандански, турскосини, лилави, чернобели, жълти, но никога само бели. Бобчета, обути в шарени цвички, обли на пипане, разбъркани, вземаш си шепа и си ги подреждаш както си искаш или не си ги подреждаш, само ги задържаш за миг и ги пускаш обратно да изтекат през пръстите ти в купчината, после загребваш пак.
Абе, кви бобчета, кви пет лева?! Кебапчета с маракуйя! На него Жьоне му дращи по балкона, Де Лило му шуми под пъпа, самият Достоевски го снабдява с бесове втора употреба и ги омешва с мравки и петли, за вкус! А, петлите с кирки май му ги пробутва Лорка, да, определено са негови. Но и Зак има пълна глава с петли, градски и селски. Градските са шарени и сънливи, току притварят оранжево око, селските – проскубани, отрудени и гласовити. Зак се препъва по прахта из тясното пътче, защото петлите му се пречкат и ги разпъжда. Лара замята широката си пола около него, ту отляво, ту отдясно, мърмори си тихо, намества раницата си, в движение го целува и рязко отскубва едно косъмче от брадата му. Зак подскача на ход, сграбчва я с две ръце, навежда я към себе си и брада, къдрави мустаци, неговите устни и нейните устни за известно време образуват едно цяло, след което тя се отдръпва с ох, гъделичкаш.
Прахта уплашено излита под стъпките му, а после бърза да се утаи по зелените му гуменки, докато не е отминал, защото прахта също иска да се съхрани за по-дълго като хората и даже да дочака любимия, желан дъжд, за да се възпроизведе в кал. Зак зяпа разсеяно облите камъни и съсухрените храстчета от двете страни на пътя и мисли. Мисълта му не е бърза, отчасти поради люлеещата се пола на Лара, която, самата Лара, не полата самостоятелно, както казахме го обикаля с някакви шамански движения, от които на него шортите започват да му пречат и отчасти поради острите слънчеви лъчи, които, когато се промъкнат през редките дървета се забиват пряко в окъсаната му, древна капела и оттам в мозъка му. А мисълта му трябва за сюжета на новия разказ, който не върви и не върви.
Прашното пътче най-сетне излиза на голяма, наклонена и отъпкана като от стадо кози поляна, а в източния и край започват долмените. Зак няма представа как тези заоблени камънаци, макар и наричани от учените големи скални валуни, долмени, менхири и други подобни интересно звучащи имена ще размърдат мозъка му и ще изсмучат оттам сюжет, но Лара е уверена, че ще го направят и той вяло се подчинява. Влачи се подире и покрай „брачното ложе“, предполагаемото ложе за зачеване на Богинята Майка, егати, как ще се оръбиш само, ако се опиташ да легнеш на него. Не може да се каже, че се влачи покрай двете отвесни скали, по скоро се провира и то със зор между тях, защото се наричали „тунелът на праведните“ и народът си умира да се пъха в процепи с подобни имена! Какво пък общо има християнското понятие с траките?! Обелва си лакета във въпросния тунел, ами той е широк някакви си двайсет-трийсет сантиметра, та ако се заклещиш, никой не е в състояние да те извади, защото скалите са високи няколко метра – добре че е кльощав като солета и само раницата и огромните му стъпала малко трудно минават, докато една пухкава германка или австрийка, чу му се, че говори на немски само дето не си остава за вечни времена вътре като неправедна, макар да се промушва с едното рамо напред. Едва я изтикват навън, по стените на тунела остават влакна от шортите и тениската и, а от напрежение зърната и, отъркали се о скалата щръкват. Отвсякъде се чува да се говори само за Богинята Майка, за Бога Син – Слънце, или Загрей, или Аполон, или Дионис! Зак категорично отказва да се навира в „свещената пещера“ и под „главния долмен“, още повече, че има опашка от чакащи да се излегнат между двата огромни камъка и да се снимат там. Не че страда от клаустрофобия, но все пак, страшничко си е. Ами ако този тежащ не знам колко си тона камък, горният, който се опира само на три точки изведнъж се приплъзне?! А англичаните се снимат като невидели! Ами да, на техния „стоунхендж“ едва ли някой ще им даде да се катерят, ама тука, нали, гювеч! На българите и пиенето им и курвите им, че и камъните им дадени свише и затуй – достъпни. Зак не псува, толкова му е уморено вече, че го мързи да псува. От височината на „менхира“ се вижда „свещената площадка“, скалите надолу са начупени, но обли, като нагъната тафта – ще си речете, откъде пък един мъж, който изучава Хитлер по Де Лило ще знае какво е тафта, но Зак знае. Баба му беше една от прочутите шивачки, театралните костюми за най-известните постановки се поръчваха при нея, а той и братовчедка му помагаха, подаваха сантиметъра, карфиците, кредите, държаха подгъвите, когато баба им тропосваше и Зак обожаваше допира на тафтата до кожата си – гладък, плъзгав, сякаш те докосва змия. Може би тези камъни като тафта са полите на Богинята Майка! Глупости! От подобни увяхнали сравнения няма да излезе никакъв сюжет, пич! В долния край на поляната някакъв екип на местна телевизия снима клип – три девойки, облечени в бели роби и така гримирани, че от километър личи колко не си приличат с въображаемите тракийки от племето скримиани извиват тела, режисьорът крещи и ръкомаха, операторът ту поставя камерата на статива, ту я взема в ръка и почва да обикаля тройката, робите се веят от следобедния бриз, защото светилището е надвесено над морето и той се стреми да улучи най-заголения ъгъл. Най-после слънцето започва да си прибира лъчите зад редките дървета. Наближава шест часа и всички трябва да напуснат комплекса. Последните групи туристи вече се стичат на поляната, загърбили светилището, а Лара е слязла с тях, заплеснала се да обяснява на две любопитни японки значението на четирите свещени за извършването на ритуалите течности – вода, мляко, растително масло и вино. Японките се интересуват кой точно улей за коя течност е. Зак стига до „трона“ и блажено се отпусна в него, само за малко, само да си изправи гърба от раницата. Завижда на мекия зелен мъх, който се е излегнал на облите камъни и на сивите лишеи също. Попиват светлина и тъмнина, слъчева енергия и човешка енергия, вятър и дъжд, ден и нощ, ден и нощ – блаженство...
Някаква бяла сянка му се привижда иззад близката скала, като женска фигура, но неясна. Нали всички се изтеглиха към поляната, не може да има още хора горе?! Зак се взира напрегнато, фигурата става малко по-ясна и започва ту да се приближава, ту да се отдалечава. Зак продължава да се взира напрегнато. Това май е онази германка, от „тунела на праведните“, да, тя е. Меката и жълтеникава косица е разпусната по раменете и. Не, Зак определено не харесва русоляви жени с много плът. Когато идва съвсем близо, Зак иска да я попита защо е още в комплекса, но тя слага пръст на устните си и му прави знак да мълчи, после се надвесва над него. Зак с ужас и с примала усеща как огромните и бели гърди, голи, с розови зърна като гладни гълъбови човки го докосват, после жената се завърта, сяда в скута му и горещите и бедра го обгръщат, а той се хваща с две ръце за ханша и, пръстите му потъват в меката плът и той започва да се движи. Загрей, Загрей, звучи в ушите му, той се издига все по-високо и по-високо, утробата на жената го засмуква все по-гореща и по-гореща, докато накрая стигат небето и той избухва. Жената се превръща в закръглен облак, който се смалява, смалява и накрая изчезва.
Зак се стряска, защото нещо пълзи по бедрото му. Оглежда се, една редица едри червени мравки пресича необезпокоявана „трона“ и неговия корем и всяка мравка носи нещо.
__________________________________________________________

Загрей /Аполон, Дионис / - имена на Бога Слънце според някои учени



Публикувано от viatarna на 09.12.2018 @ 08:12:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zebaitel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 21:03:28 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Зак и мравките" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Зак и мравките
от Markoni55 на 23.01.2019 @ 17:50:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, че ме върна в един хубав летен ден! Ама си те бива...То въображението не е като да опишеш просто едно нещо, а да опишеш онова, което го е нямало и може би намя да се появи...


Re: Зак и мравките
от staromoden на 24.05.2019 @ 16:34:55
(Профил | Изпрати бележка)
Коко образи може да роди една редица червени мравки...

Хубаво е! Поздравления!


Re: Зак и мравките
от Marta на 13.12.2018 @ 13:00:25
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Дадено ти е свише и на теб - и ето - Зак...Закат, Загрей - огря ни със словото си живо, Живе :)


Re: Зак и мравките
от daro на 10.12.2018 @ 11:06:54
(Профил | Изпрати бележка)
В съвременните Дионисии преобладават пълните шушулки с бобени зърна, ала все по-често, с прани яйца. Задоволството е "блаженство", което не ражда деца. Както и голямата - истинската любов е бездетна. Едното се предизвиква от "друсане", а другото - другото е екстаз.

(трудно ми е да преценя, дали ми харесва този текст, но определено ме налазиха невидими мравки) ;)

Здравей, Живе(ц)! :)

(((О)))


Re: Зак и мравките
от shrike на 10.12.2018 @ 10:08:28
(Профил | Изпрати бележка)
Хич не ми излизайте с номера, че бобовите растения са пренесени в Европа през 15ти век. Очевидно е, че боядисването на бобови зърна е древен тракийски ритуал, известен само на шаманското съсловие. Русокосата рубенсова австро-германка е апотеозен символ на Бога Слънце и сливаенто с божественото. Да, Човекът е мравка. Да, Човекът е Бог. И Да, Слънцето е жена (звезда). Всяка уважаваща себе си жена трябва да притежава поне една рокля от тафта, да не кажем десет. И изобщо не ме учудва, че в крайна сметка остават едни ми ти менхири, които без значение от формата и височината винаги навяват еротични настроения.

С две думи - толкоз хубав текст не бях чела отдавна (тихо!).


Re: Зак и мравките
от malovo3 на 09.12.2018 @ 11:42:14
(Профил | Изпрати бележка)
Ах, тази лека еротика. Поздрави!