Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 574
ХуЛитери: 6
Всичко: 580

Онлайн сега:
:: Icy
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: mariq-desislava
:: pastirka
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВоденичното колело
раздел: Разкази
автор: kirrrr

Наследих воденично колело. Някога баба и дядо са имали воденица. Не е била никак малка, Реката тогава е имала много повече вода. Та когато отбиха водата за новия язовир всички воденици престанаха да работят. Някои се рушат по-бавно, други по-бързо. Щом пристигнеха иманярите да търсят златото на воденичарите наставаше истинска паника. Част от селяните тръгнали да ги гонят със сопи и вили. Една карта обаче се оказала истинска.
Заварихме цял изкопан трап до една от водениците, а гърнетата, в които навярно е било имането бяха оставили своите отпечатъци в глината. Колко кила е било имането? Два, три пет кила чисто злато или много повече. С доста помощ закарах воденичното колело по средата на двора. То остана там, качено върху дървена платформа. От онзи ден всеки знаеше, че нашето колело се продава. Пазариха се за цената знайни й незнайни люде: ами ето ти колело за чудо и приказ. Все му намираха косури…Така се мина цяла година Или ще да е прекалено малко или прекалено скъпо. Ами направете си сами воденични колелета, отговарях. Докато един ден останах изумен, когато на входната врата се почука и със съвсем сериозен тон на чист български език японката Око каза, че дава хиляда марки за колелото. Ще го праща до един музей в Япония й то ще украсява двора му, където имало и безброй български цветя. Затова обичам японците с тях пазарлъка става от втората, третата дума. И действително, когато следващия пък Око ми дойде на гости/беше след пет седмици/донесе снимки на двора и централната сграда на този японски музей. Колелото беше потопено в миниатюрно езеро, а около него плаваха чудни риби. Въртеше се бавно и не пречеше на рибите. Да живее Япония, да живеят хилядата марки на Око, с които си купих конче-вихрогонче. Такава е цената за що годе читаво конче, а крантите не струват пари.
Щом Око се появеше моите приятели се втурваха да й предлагат дамаджани и менци - да ги носи в Япония срещу хиляда марки…
Всяко нещо ли на този свят струва хиляда марки?


Публикувано от Administrator на 24.07.2018 @ 19:44:07 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   kirrrr

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 21:12:52 часа

добави твой текст
"Воденичното колело" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Воденичното колело
от Ray (bdoych@abv.bg) на 26.07.2018 @ 01:08:49
(Профил | Изпрати бележка)
Започна хубаво, увличащо. Потопих се, в очакване на нещо приказно, магично. На края нещо не ми достигна. Субективно усещане.
Но правописните грешки винаги ми развалят вкуса в устата особено, когато става дума за литературен сайт и не изглежда да са неволни.
Съжалявам за духа на коментара си, самата аз бъркам правилата за поставяне на запетаи, но се старая. Тук не са само те. Във време, в което текстообработващите програми разполагат с вградени правописни коректори, неглижирането на правописа е неуважително към читателя.