Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 579
ХуЛитери: 0
Всичко: 579

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКопринен сън
раздел: Разкази
автор: gfstoilov

Облаци пълзяха в небето като колебаещи се да докоснат брега вълни. Движеха се като живи, на талази, сливащи и разделящи се като миговете в живота.
Приливите на дъжда, спрял преди малко, се оттичаха заедно с отиващата си нощ по стените на домът на имението Старфийлд - мълчалив и навъсен посрещна сивия допир на спускащия се стъпка по стъпка с призразчната си светлина ден откъм източния хълм.
Прозорците му, сълзящи от дъждовните капки, все още спяха зад клепките на завесите. Ранобудна птичка, изпълзя изпод стрехата, приютила я за през нощта, огледа се и видя, че дъжда го няма и се нагласи на покрива, разроши перата си, пое дъх да запее, но погледна унилото течение в небето и реши, че може да почака да пробуди дома с песента си.
Порталът се открехна, съвсем малко, но достатъчно за да мине Ехо и да излезе. Внимателно, и тя като птичката да не вдигне шум, го затвори и да запази тишината още малко.
Как хубаво е напоена утринта – Ехо вървеше направо през градината и полепналите дъждовни капки по тревата мокреха краката ѝ. Как ухае на азаар, вятъра го носи и разпилява из полето.
Дори небето леко се надвеси с облаците си за да го усети – азаарения полъх, неговия бриз, изпълващ платната на деня с ароматните си вълни, носещи се за да погалят имението Старфийлд, все така скрито от шумния свят.
Смени посоката и тръгна към редиците дървета, от които идваше този прилив. Камъчетата, покриващи алеята, хрущяха под нея, а на места бяха обазували малки, колкото шепа, езерца, в които можеше да се огледа, ако бе поспряла.
Пролетта е тук – живота се измъква от какавидата на зимата и скоро ще разтвори крилете си на пъстроцветна пеперуда. Сънят ѝ ще се превърне в раждащи се от нови цветове мигове.
И ще полети... – Ехо също искаше да лети, но се боеше от височината, която можеше да достигне, – ако не успее да се задръжи, падането ще бъде страшно.
Застана под едно цъфтящо дърво, което леко се отърси и я покри с няколко шепи мокри цветчета. Те накацаха по косите ѝ, по раменете, а няколко успя да улови с ръце.
- Сънува ли? – попита долетелия ангел, вземайки от косите ѝ едно бяло цветче от азаар. Помириса го, духна, за да го отърси от капките, и го подаде на Ехо.
- Да, сънувах – Ехо взе цветчето и го закачи на плетената си дреха, точно над сърцето. – Сънувах вълни как докосват брега с аромата на този цвят. Как всяка една разцъфтява и вятъра го поема за да го предаде на следващата, а тя да повтори и той да го поднесе не следващата. Сънувах, че това е безкрайност. Да бъдеш вълна, а да си самото море.
Птичката прецени, че е мълчала достатъчно и запя. С песента и дневната светлина стана по-смела и подгони сенките.
Тя вдигна очи към дървото – и неговият сън ще се превърне цветовете в плодове, родени и от дъжда, и от тази утрин, и от срещата ѝ с нейния ангел.
А може би съм аз самата съм в съня на тези цветове?
Или се намирам все още е на онзи бряг и вълните ме прегръщат?
А дали не съм ранобудна пеперуда, родила се току що и едва е полетяла за да направи кръга си в еднодневния си живот, който за нея ще бъде равен на цяла вечност?
- Може би – отвърна ангела, чул мислите ѝ. – Всеки сън е сам за себе си реалност, както всяка реалност е просто сън.
Ехо протегна ръка – плътните облаци се посбутаха и поотместиха, за да позволят на един лъч да се спусне и да я докосне. Светлината му привлече красива атлазена пеперуда, опръскана по краищата на крилата си с леките нюанси от разпален залез.
Имаше големи очи – синева и зеленина се смесваха и искряха от светлината.
- Колко е красива – прошепна Ехо, за да не я изпалши.
- Какво съм била преди да се превърна в тази красота? – рече пеперудата.
Ехо погледна ангела, който като полъх мина настрани. Навярно знаеше отговора, но искаше Ехо сама да го чуе и да го разбере.
- Бях каквида, сънуваща криле.
Сън... Очакване на някаква промяна.
- Преди това пълзях като ларва, очакваща да се покрия с копринен сън.
Мечта... Илюзия, че ще се събудиш различен.
- А се появих от едно почти невидимо яйце, родено от любовта на цялата пеперудена вселена.
Сътворение... Родената от сънят реалност.
- Да – усмихна се Ехо, - ти си краят на всяко начало. Живота, метаморфозата му да се преражда отново и отново.
Ангела се приближи и лъчът на слънцето се скри, а с него пеперудата отлетя.
- Сънищата са нетрайни, Ехо – каза той, - колкото и да са ярки, все пак избледняват и се забравят... най-често без да останат в спомените.
Ехо се загледа в кервана от дъждовни капки на едно листо, поел към мига, в който е обречен да се стопи, така, както се топят всички отминаващи мигове.
Дори онези, нанизали сънищата си в свой керван.
- Сънуваме различни сънища – каза ангела и докосна лицето ѝ за последен път. Една последна милувка, обещаваща да се изгуби в спомените на любовта. – А два съня не могат да се съберат в един и да продължат да са заедно.
Той я погледа няколко мига, след това изчезна завинаги.
Облаците отново се сгъстиха, утрото се смръщи и по лицето му закапаха отново капки, които секнаха песента на онази ранобудна птица, побързала да се скрие под стрехите и да настане отново тишина.
Дъжда принуди Ехо да се върне в дома на имението Старфийлд, нейният дом, винаги приютяващ я зад прегръдките на дебелите си стени.
Преди да затвори голямата врата, погледна и потърси да улови мига на изчезващия ангел, но той вече беше отминал... както сам ѝ каза: – Завинаги.
След това настана онази тишина, в която само падащия дъжд бе като плача при окончателна раздяла с нещо сънувано, желано, но оказало се просто миг илюзия.



Публикувано от nikikomedvenska на 28.05.2018 @ 10:42:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   gfstoilov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 19958
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Копринен сън" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Копринен сън
от Kanegan на 01.01.2019 @ 13:06:58
(Профил | Изпрати бележка)
Копринен сън, може би една илюзия от света на сенките е по- реална в живота!Благодаря за споделената красота!


Re: Копринен сън
от Hulia на 29.05.2018 @ 07:05:35
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Обичам този вид духовна нагласа за писане и изобщо...:)