Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 685
ХуЛитери: 3
Всичко: 688

Онлайн сега:
:: rosi45
:: LeoBedrosian
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаТримата
раздел: Разкази
автор: zebaitel

Трима сме. Онзи, който води не се обръща, не говори, крачи равномерно в калта и малко над нея. Двамата, които го следваме по-скоро знаем, че сме един до друг – не се виждаме и не се докосваме. Гората е рядка, едва се е разлистила, въздухът трепери от влага и тишина. Спираме пред някаква дървена постройка, като хамбар, с грубо издялан дървен кръст над вратата и влизаме.
Чакам известно време за да свикна с тъмнината, но не свиквам. Сега съм сам с водача, викам го, първо тихо, едва отлепвам устни и тъпанчетата ми вибрират, после по-силно. Изкрещявам и ехото се връща, за да ме зашлеви. Това е черква, да, не бива да крещя, но къде е той? Аз какво ще правя тук? Може би трябва да се помоля?! Падам на колене и се опитвам. Не знам нито една молитва и само повтарям господи, господи, господи. Какво искам от Господ, той ли беше този пред мен, той ли ме доведе? Защо съм в този мрак, много е гъст, дави ме, искам да изляза, искам да изляза, искам да излязаааа. Скачам, сляп ли съм, сигурно съм сляп, протягам ръце и опипвам. Няма нищо и никой. Опитвам да пристъпя назад, още, още, в мига в който всеки момент ще изплюя сърцето си от страх напипвам стена, блъскам, отваря се и се строполявам в калта навън. Гората не помръдва, сякаш времето е забило пети в калта и така му е добре. Тогава виждам дървените фигури – една, няколко или пълна гора, пръснати са навсякъде. Точно пред мен е жена, изваяна, леко извила глава към друга фигура, на мъж с протегнати към нея ръце. Нана и Гучо, това са Нана и Гучо. Махай се, копеле, няма да докосваш дъщеря ми, правиш се на много хрисим, а?! Всичко съм разучил аз, всичко знам за теб, ще ти намеря цаката, ще те махна от очите й, още сега ще те махна, ще те изскубна! Хвърлям се към него през камънаците, водата и коренищата, преплитам крака и се стоварвам по лице върху едно паднало дърво. Обхващам го с две ръце за да се изправя и виждам, че това е една паднала мъжка фигура, която съм прегърнал точно през раменете. Недоумявам защо, вместо да се изправя сам всъщност изправям фигурата. Стоим до глезените във вода и се подпираме един на друг – фигурата е издялана сякаш с тесла, грубо, чак страшно! Главата е отметната назад, ръцете също стърчат назад, а раменете, през които съм я прегърнал са приведени напред. А през лицето, от челото, през едната буза чак до гърлото, в дървото се е отворила широка пукнатина. Става ми толкова жал за този дървен човек, че продължавам да го стискам в ръцете си и се опитвам да го задържа изправен, а той сякаш иска да лети.

Чакам известно време за да свикна с тъмнината, свиквам. Водачът ни не се вижда, помещението е абсолютно празно, отвсякъде струи светлина, чувствам се като в истинска черква и вече ясно различавам човека, който вървеше до мен, но не мога да му кажа нищо, опитвам, не ме чува и май не ме вижда. Започва да вика, първо тихо, едва отлепва устни, после по-силно. Изкрещява и ехото се връща, за да го зашлеви. Това е черква, да, не бива да крещи, защо се държи като хванат в капан? Аз тихичко се моля, не знам молитва, но казвам някакви думи, Нана, обичам те, не бива да казвам това в черква, защо да не бива, не е молитва, но аз те обичам. Човекът пада на колене и трескаво повтаря господи, господи, господи. Какво иска от Господ? Гърлото му бълбука, сякаш някой му налива в устата нещо гъсто и мазно и той се дави, крещи искам да изляза, искам да изляза, искам да излязаааа. Скача, сляп ли е, сигурно е сляп, протяга ръце и опипва. Няма нищо и никой. Опитва да пристъпи назад, още, още, в мига в който сякаш всеки момент ще изплюе сърцето си от страх напипва стена, блъска, отваря се врата и той се строполява в калта навън. Тръгвам след него. Гората не помръдва, сякаш времето е забило пети в калта и така му е добре. Тогава виждам дървените фигури – една, няколко или пълна гора, пръснати са навсякъде. Точно пред мен е жена, изваяна, леко извила глава към друга фигура, на мъж с протегнати към нея ръце. Нана! Кой е ваял нейна статуя от дърво? Аз ли съм това, протегнал към нея ръце? Разбира се, че съм аз, винаги така протягам едната си ръка, а другата свивам в лакета. Човекът крещи извън себе си:” Махай се, копеле, няма да докосваш дъщеря ми, правиш се на много хрисим, а?! Всичко съм разучил аз, всичко знам за теб, ще ти намеря цаката, ще те махна от очите й, още сега ще те махна, ще те изскубна!” Хвърля се към двете почти прегърнати фигури през камънаците, водата и коренищата, преплита крака и се стоварва по лице върху едно паднало дърво. Обхваща го с две ръце за да се изправи и вижда, че това е една паднала мъжка фигура, която е прегърнал точно през раменете. Недоумявам защо, вместо да се изправи сам, изправя фигурата. Стоят до глезените във вода и се подпирамт един на друг – фигурата е издялана сякаш с тесла, грубо, чак страшно! Главата е отметната назад, ръцете също стърчат назад, а раменете, през които я е прегърнал са приведени напред. А през лицето, от челото, през едната буза чак до гърлото, в дървото се е отворила широка пукнатина. Става ми толкова жал за тези двама човеци, дървения и другия, който продължава да стиска дървения в ръцете си и се опитва да го задържи изправен, а той сякаш иска да лети. Бащата на Нана. Обръщам се, за да не гледам как пукнатината се пренася върху лицето му.


Публикувано от Administrator на 20.04.2018 @ 13:28:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zebaitel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.8
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 40601
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Тримата" | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Тримата
от tearfly на 29.04.2018 @ 13:15:02
(Профил | Изпрати бележка)
Прилича ми на сън-кошмар... събуждаш се, отново затваряш очи, и пак си в същия сън. Сърцето ти блъска, и няма изход; безкраен лабиринт на душевни викове...
А в този кошмар виждам Ода за любовта и нейната невъзможност... отделяне на духа от тялото - да ти дожалее за тленното, ако си Горе...

"крачи равномерно в калта и малко над нея"
"сякаш времето е забило пети в калта и така му е добре."

Обичам детайлите ти, като се препъна в тях, и спирам, за да си поема въздух...


Re: Тримата
от mamasha на 24.04.2018 @ 09:24:59
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам твоите неочаквани, но безкрайно интригуващи композиционни решения. Повторението, наслагването на ситуациите създава впечатление за раздвояване, сякаш героят се опитва да огледа себе си, да погледне в себе си от различни точки, едновременно да е наблюдаващ и наблюдаван, да бъде и "аз", и "той".

Интригуващо е въвеждането на третия, този невидимия, безсловесния. Той всъщност е водач на читателя през емоциналните състояния на героя, осветява в тъмното ту първия, ту втория му образ, разкрива огромната пукнатина не толкова на лицето, колкото вътре в него, разочарованията и надеждите му.

Изключително точно и майсторско навлизане в психологизма на ситуациите.

Поздравления, Живе!


Re: Тримата
от libra на 21.04.2018 @ 21:01:43
(Профил | Изпрати бележка)
третият някой който ceди зaд нopмaлнaтa ни aĸтивнocт, нaблюдaвaйĸи, бeз дa ocъждa, пpoмeнящитe ce eмoции, cyмaтoxaтa нa миcлитe, пopивитe и пpивъpзaнocтитe, някой, който e нeщo нaд и oтвъд тялoтo и нeгoвия oпит, oтвъд cпoмeнитe и cънищaтa, мaĸap чe мълчaливo нaблюдaвa вcичĸи тeзи cъбития..
или пък всичко това може и да е само един сън :) разказан ни от zebaitel


Re: Тримата
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 20.04.2018 @ 16:12:31
(Профил | Изпрати бележка)
Силно внушаващо и въздействащо, Зеб! Този текст приковава и сякаш омагьосва. Питам се дали третият не е авторът, дали не е четящият, дали не е някой много по-високо. Задавам си този въпрос, а всъщност огромното въздействие е от различната гледна точка, от пукнатината, която се пренася върху лицето и от стремежът на фигурата, която иска да лети. Поздрави за неподражаемия ти стил.


Re: Тримата
от samotnik на 21.04.2018 @ 10:18:02
(Профил | Изпрати бележка)
Браво, Живе!


Re: Тримата
от mariq-desislava на 21.04.2018 @ 07:57:59
(Профил | Изпрати бележка)
Леле, че страховито нещо.:) Отдавна не бях срещала такова въплъщение на страха и ненавистта в чисто физически план, а третият е този, който чете и пукнатината на лицето му се пренася директно в сърцето.{}


RE: Тримата
от Markoni55 на 20.04.2018 @ 23:21:59
(Профил | Изпрати бележка)
Бррр....много страненен и въздействащ текст. Чудя ти се как ги сътворяваш.


Re: Тримата
от doktora на 21.04.2018 @ 16:04:42
(Профил | Изпрати бележка)
Психотрилър през пролетта...:)