Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 879
ХуЛитери: 4
Всичко: 883

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: mariq-desislava
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЛюбов?
раздел: Разкази
автор: julia_nikiforova

През минута поглеждаше часовника. Той закъсняваше вече с час,което беше лош знак. Вечерята изстиваше,а Жоро мразеше да яде притоплено ядене. Лили взе кърпата и избърса отново блестящата от чистота маса.
Намести салфетките,подреди припряно приборите. Тревогата се сви в стомаха й и започна да расте с всяка минута закъснение на мъжът й.
Той беше началник в завода за колбаси,взимаше добри пари,но все казваше,че с неговото висше образование не е за тази работа и ако не бяха те с детето да му висят на врата,сега щеше да е другаде,да е много по-успял. Лили отдавна бе забравила за своите мечти,отдаде се на дома и семейството. До преди да се роди Ваньо,майка й все настояваше да се реализира,да прави кариера и Жоро много се ядосваше на тези опити да се намесва в живота им,затова младата жена намали контактите със семейството си до минимум. Не искаше да се кара с него. Обичаше го. Жоро се грижеше за тях,не ходеше по жени,беше добър татко и винаги знаеше кое е най-доброто за нея. Само да не го ядосва,когато е изнервен..

Вратата се отключи. Тя подскочи и веднага тръгна да го посрещне.
- Добър вечер,Жоре! - стараеше се гласът й да не издава страхът стаен в нея.
Жоро само изсумтя и подаде палтото си. Лили го сложи на закачалката и извади пантофите му .
Всяко нейно движение беше премерено,стараеше се да се движи плавно,без да го доближава твърде много,за да не го ядоса с нещо.
Жоро влезе в кухнята, седна на неговото си място и я погледна изпитателно.
- Да слагам ли вечерята,Жоре? - гласът й издайнически трепна.
- Е,слагай,де! Аз ли да я сложа?!
Тя се разтрепери,чинията в ръцете и изтрака върху плота.
- Внимавай да не събудиш детето! - изръмжа й. - Искам да се навечерям на спокойствие поне днес!
- Извинявай,Жоре. Ще внимавам,няма го събудя.

Лили старателно положи чинията с яхния пред него като през цялото време държеше очите си наведени,за да не разбере колко е уплашена. Когато го приближи я лъхна киселата миризма на алкохол.

- Седни до мен,Лили.
Измамно мекият му глас подкоси краката й,но тя послушно седна на ръба на стола. Познаваше вече тези му настроения. Най-вероятно някой от шефовете в завода го е нахулил и знаеше,че трябва много да внимава,за да не го провокира.

Мъжът започна да се храни и още след първата хапка захвърли вилицата.
- Това е гадно,по дяволите!
Лили веднага скочи от стола и застана на по-безопасно разстояние от него.
- Искаш ли да ти направя нещо друго? Яйца? Да ти направя омлет?

- Нищо не искам вече! От яде ми се! Една манджа не можеш да сготвиш като хората! Защо изобщо те взех се чудя?! За нищо не ставаш,Лиляно!

Стаената ярост в гласът му я уплаши,сърцето и се качи в гърлото и ушите й забучаха.
- Отвори ми една бира!
Младата жена веднага извади бира от хладилника,отвори я и боязливо я сложи на масата пред него.
Той отпи няколко глътки като през цялото време не отделяше поглед от нея.
- Аристократката...поне една вечеря да се беше постарала да ми приготвиш! По цял ден работя като хамалин за вас,а ти си кръстиш ръцете тук!
- Но,Жоре,ти закъсня и за това...
Още докато изговаряше думите,Лили разбра,че сгреши. Жоро се изправи от стола и доближи лицето си на сантиметри от нейното:
- Закъснял съм бил...Ти ли ще ми държиш сметка?!
- Не,Жоре,аз.. извинявай,не исках..
Ръката му се вплете в косата й и той издърпа главата й назад.
- Ти ли ще ми държиш сметка!? Аз ви храня,аз се грижа за всичко,а ти..? Закъснял съм бил!
Шамарът беше толкова силен,че ушите и запищяха. Лили дори не извика,само стисна зъби.

Беше бременна първият път,когато я удари. Гледаха филм вкъщи и тя упорито настоя да превключат канала. Тогава той се извинява цял ден,а тя се чувстваше страшно виновна,че го е провокирала. После детето се роди и шамарите зачестиха. Нямаше на кой да сподели,мъжът й се беше постарал да я отдалечи от всички,а и знаеше,че сама е виновна. Жоро се грижеше за нея,не трябваше да го ядосва. Той винаги казваше,че без него е нищо.
- Недей,Жоре,моля те. Ще събудим Ваньо..
Противно на волята й сълзите потекоха от очите й,а Жоро продължаваше да се самонадъхва.
- Заврял съм се в тази фабрика заради вас! Заради вас!
Той вече крещеше. Лили се опита да се отскубне от него и това още повече го вбеси. Започна да я удря където свари,като не спираше да вика. Разцепи устата й,въпреки,че жената се мъчеше да прикрие лицето си. В този момент с периферното си зрение забеляза,че вратата се отваря.
Ваньо стоеше на прага и сънено търкаше очи.
- Марш веднага в леглото! - изкрещя бясно баща му.
Детето,като видя майка си обляна в кръв и сълзи,изплака:
- Искам с мама...
- Марш ти казах,лигльо!
В яда си бащата го зашлеви силно и детето се удари в стената. Падна на земята с вик,от който сърцето й спря. Около него се образува локва. Беше се изпуснал от болка и ужас.
Лили се изправи. Сякаш цялата се вкамени отвътре. Жоро никога не бе посягал на малкия. Всичко около нея беше като в мъгла,не виждаше нищо освен хлипащото й на плочките детенце. Не се и замисли дори,само протегна ръка,хвана хладнокръвно бирената бутилка от масата и с неочаквана за нея сила я стовари върху главата на Жоро. Той се строполи тежко на земята,а майката скочи към детето. Почти беше стигнала до него,когато ръката на Жоро се сви в желязна хватка върху глезенът й и я свали на земята. Рязко я издърпа към него,хвана я за косата и удари главата й с всичката си ярост в плочките. Въпреки писъците на детето,не спря да я удря зверски...

***
Лили беше жертва на домашно насилие в продължение на пет години. Ако Лили бе събрала смелост,ако се бе намерил някой,който да и подаде ръка,да и покаже,че не е сама,тя щеше да живее,щеше да започне да води нормален живот и детето й щеше да си има майка...


Публикувано от Administrator на 08.03.2018 @ 11:40:05 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   julia_nikiforova

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:43:24 часа

добави твой текст
"Любов?" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Любов?
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 10.03.2018 @ 14:45:15
(Профил | Изпрати бележка)
На въпроса в заглавието: Със сигурност не е любов. От едната страна страх, от другата насилник с комплекси, намерил безобидна жертва. Тежък и силен разказ. Много си добра в предаването на емоции. Въвличаш читателя дирекно в ситуацията. Умело преминаваш от диалога към описанието и обратно, и разтърсваш с разбиващ финал. Поздрави!


RE: Любов?
от atina2005 на 10.03.2018 @ 07:56:51
(Профил | Изпрати бележка)
Ako ako ...


Re: Любов?
от libra на 08.03.2018 @ 20:45:24
(Профил | Изпрати бележка)
напоследък все повече агресия се събужда у хората, новините са пълни с подобни битови истории, цари беззаконие и веднъж отключено злото и агресията нямат спиране, има центрове за пострадали от насилие, но колко от тези жени имат смелостта да стигнат до тях, няма лесен изход от такава съдба..
добре написан разказ, детайлно и вярно предадени емоции..


RE: Любов?
от mariq-desislava на 08.03.2018 @ 18:24:25
(Профил | Изпрати бележка)
Най-лошото е, че е любов наистина, поне от едната страна. Много болна тема.{}