Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 862
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 868

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: Albatros
:: rosi45
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄðóãàð
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Julia_nikiforova

Áàâíî è òèõî ñòóäúò ïðîïúëçÿ â ñåëîòî. Ïëúçíà ñå ïî òðåâàòà îñòàâÿéêè áÿëàòà ñëåäà íà ñëàíàòà, ïðåãúðíà åñåííèòå öâåòÿ çà ïîñëåäíî è ñå ïðîìúêíà ïðåç ñòåíèòå íà îñòàðåëèòå êúùè.
Äÿäî Èâàí ïîòðåïíà, îáëå÷å ñòàðàòà âúëíåíà æèëåòêà è èçëåçå îò êúùè. Ïîå äúëáîêî õëàäíèÿ ñóòðåøåí âúçäóõ, ìèðèøåù âå÷å íà äèì îò ïóøåùèòå íàîêîëî êîìèíè. Ïîèçïðàâè ïðèâåäåíèÿ ñè ãðúá, âçå áàñòóíà, êîéòî ñòîåøå äî âðàòàòà è òðúãíà áàâíî êúì ãîðàòà çà îùå ñú÷êè. Çèìàòà å äúëãà. Çíàåøå, ÷å íå òðÿáâà äà å íåïîäãîòâåí çà ñòóäà.
Ïúòÿò çà ãîðàòà ìèíàâàøå ïîêðàé ãðîáèùåòî è òîé ñå çà÷óäè äàëè äà íå îòèäå äî íåãîâàòà Ðàéíà, íî íå ñå áåøå ñåòèë ïîíå öâåòÿ äà é îòêúñíå, òà ñå îòêàçà îò òàçè ìèñúë.
Âå÷å ïåò ãîäèíè îòêàêòî íåãîâàòà áóëêà ñå ñïîìèíà. Ïåò ãîäèíè ñàì â êúùàòà. Äåöàòà è âíóöèòå áÿõà ïî ÷óæáèíà, èäâàõà ñè ïî ïðàçíèöèòå, íî ïðåç îñòàíàëîòî âðåìå íÿìàøå ñ êîãî äîðè äà ñå ñêàðà. Öÿëîòî ñåëöå íàáðîÿâàøå ñòîòèíà ÷îâåêà, à îêîëî íåãîâèÿ äîì áÿõà îñòàíàëè ñàìî ïóñòååùè êúùè. Åäèíñòâåíàòà ðàçäóìêà ìó áåøå êàòî îòèâàøå â áàêàëèÿòà çà õëÿá. Äÿäî Èâàí âñå ïî ÷åñòî ñå óëàâÿøå, ÷å ñè ãîâîðè ñàì. Îñîáåíî âå÷åð ñëåä íîâèíèòå ïî òåëåâèçèÿòà, êîãàòî ÿäîñàí èçáóõâàøå è õóëåøå êðàäëèâèòå ïîëèòèöè.
Ñòàðåöúò ñïðÿ çà ìàëêî ïî÷èâêà. Ãîäèíèòå âå÷å ìó òåæàõà, êàòî âîäåíè÷íè êàìúíè çàêà÷åíè íà âðàòà.
Ïîå äúëáîêî âúçäóõ è ñå îãëåäà íàîêîëî.Åñåíòà áå çàñòëàëà çåìÿòà ñ ìåê, øàðåí êèëèì è ÷åðíèÿ ïúò êúì ãîðàòà ñèÿåøå êàòî ïðåìåíåíà íåâåñòà. Îò ìÿñòîòî,êúäåòî áåøå ñïðÿë, ñå âèæäàøå êàòî íà äëàí öÿëîòî ñåëî. Îò åäíàòà ñòðàíà èìàøå ïëàíèíà,êîÿòî êàòî äðåâåí ñòðàæ ãè ïàçåøå îò âåòðîâåòå, à îò äðóãàòà èìàøå ðàâíè ïîëåòà, êîèòî ñå áÿõà ðàçïðîñòðÿëè ÷àê äî õîðèçîíòà. Îáè÷àøå òîâà ñåëî. Òóê ñå áåøå ðîäèë, òóê æèâÿ è òóê ùåøå äà óìðå. Íå ñúæàëÿâàøå, ÷å íå îòèäå êàòî ïîâå÷åòî ñè ñúñåëÿíè â ãðàäà.
Ñàìî äà íå áåøå îñòàíàë ñàì.

Ñêîðî ñòèãíà äî ãîðàòà è áàâíî çàïî÷íà äà ñúáèðà ñú÷êè. Íå áúðçàøå. Êîëêîòî òîëêîâà. Ïîìàãàøå ñè ñ ìàëêàòà ñåêèðà, íî âçèìàøå ñàìî èçñúõíàëè êëîíêè, æèâîòî íå ðåæåøå. Òàêà è òîé äîâîëåí è ïðèðîäàòà äîâîëíà. Íà åäíà ïîëÿíêà âèäÿ íàöúôòÿëè ìèíçóõàðè, êîèòî êàòî ñëúí÷åâè ëú÷è íàäíè÷àõà ëþáîïèòíî èçïîä ëèñòàòà. Íàáðà ìàëêî áóêåò÷å îò òÿõ, çàìåòíà çàâúðçàíèòå äúðâà íà ãðúá è òðúãíà êúì ãðîáèùåòî äà ñè ïîãîâîðè ñ íåãîâàòà Ðàéíà.
Òúêìî ñè òðúãâàøå îò ãðîáà íà æåíà ñè, êîãàòî ÷ó æàëåí âîïúë. Êàòî äåòå ïëà÷åùîòî çà ìàéêà ñè. Ñòàðåöúò ñå çàóñëóøâà è òðúãíà â ïîñîêà íà ïëà÷à. Íà íÿêîëêî ìåòðà îò ãðîáèùåòî, íà åäíî äúðâî ñå áå çàêëåùèëî êîòå è ìÿóêàøå æàëíî.
Äÿäî Èâàí âúçäúõíà. Íå îáè÷àøå êîòêè. Áÿõà íàõàëíè, âñå èñêàõà äà èì èçïúëíÿâàø æåëàíÿòà. Âèæ, êó÷åòàòà ñà äðóãî íåùî. Âñå ïàê îòèäå äî ñòðàäàùàòà æèâîòèíêà è èçäúðïà êëîíà, êîéòî ÿ áå çàêëåùèë. Ñâàëè êîòåòî, êîåòî âå÷å ãî ãëåäàøå ñ îáîæàíèå è ñè òðúãíà.
À æèâîòíîòî òðúãíà ñëåä íåãî.
- Ïøøøò! Ìàõàé ñå! Íå îáè÷àì êîòêè! - îïèòà ñå äà ÿ èçãîíè ñòàðåöà. Êîòåòî ñìåëî ñå ïðèáëèæè è ñ ìúðêàíå ñå îòúðêà â êðàêà ìó.
- Íå, íå, ìàõàé ñå! - Ñòàðåöúò çàìàõíà ñ áàñòóíà âñå åäíî, ÷å ùå ãî óäàðè è êîòåòî èçáÿãà.
Äÿäî Èâàí íàðàìè ñú÷êèòå è òðúãíà çàáúðçàí êúì âêúùè. Íåáåòî áåøå ñòàíàëî îëîâíî ñèâî è ïðåäâåùàâàøå äà çàâàëè.
Ïðåç öÿëîòî âðåìå ïî ïúòÿ äÿäîòî ñå îáðúùàøå äà ïðîâåðè äàëè êîòåòî íå ãî ñëåäâà,íî íåãî ãî íÿìàøå. Ïðèáðà äúðâàòà ïîä íàâåñà, çàïàëè ïå÷êàòà è ñè ñèïà ìàëêî ðàêèÿ. Ïúðâèòå êàïêè äúæä çàïî÷íàõà äà ïîä÷óêâàò ðèòìè÷íî ïî ïðîçîðåöà. Òúêìî ñè äîñèïâàøå ÷àøàòà, êîãàòî ÷ó ìÿóêàíå. Îòêðåõíà âðàòàòà è êîòåòî ñå âìúêíà âúòðå. Âåäíàãà çàïî÷íà äà ìúðêà è äà ñå ãàëè â êðàêàòà íà äÿäîòî.
- Íå îáè÷àì êîòêè, ïî äÿâîëèòå!
Òîé ãî âäèãíà è ãî äîáëèæè äî ëèöåòî ñè.
- ×ó ëè? Íå îáè÷àì êîòêè!
Êîòåòî ñå ïðîòåãíà è íåæíî ïðèòèñíà ìóöóíêà â ëèöåòî ìó.
Íåùî â äÿäî Èâàí òðåïíà. Ñòîåøå è ãëåäàøå ìîêðîòî êîòå, êîåòî òàêà äîâåð÷èâî ìúðêàøå â ðúöåòå ìó.
- Êàêâî? - Ïîïèòà òèõî.
- È òè ëè ñè ñàìîòíî êàòî ìåí?
Ìúêàòà çàñåäíà êàòî áóöà â ãúðëîòî ìó.
Âçå îò ìàñàòà ïàð÷åíöå ñàëàì, ñëîæè êîòåòî äî ïå÷êàòà è ìó äàäå õðàíàòà.
- Õàéäå, õàïíè íà òîïëî.

Äÿäî Èâàí ñè áåøå íàìåðèë äðóãàð.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 01.03.2018 @ 10:37:13 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Julia_nikiforova

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 5


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 12:23:26 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äðóãàð" | Âõîä | 9 êîìåíòàðà (10 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äðóãàð
îò leslieshay íà 14.03.2018 @ 23:03:21
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî ìèëà èñòîðèÿ :)


Re: Äðóãàð
îò kameja íà 10.03.2018 @ 13:39:33
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìèëà, çàòðîãâàùà èñòîðèÿ. Àç îáè÷àì êîòêè.


Re: Äðóãàð
îò somebody (somebody_s@abv.bg) íà 06.03.2018 @ 12:57:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äîáðà ñè! Ïèøåø îáðàçíî, äîêîñâàùî, ëåêî. Óâëè÷àø ñ äóìèòå ñè è äîêîñâàø äîñóù ñãóøåíà êîòåøêà ãëàâèöà. À óæ è àç íå îáè÷àì êîòêè. Çäðàâåé è äîáðå äîøëà :)))))


RE: Äðóãàð
îò Julia_nikiforova íà 02.03.2018 @ 12:48:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ âè :)


Re: Äðóãàð
îò libra íà 01.03.2018 @ 22:44:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ïîäîáíîòî ãî òåãëè êúì ïîäîáíî, íèêàê íå ñå ðàçáèðàì ñ êîòêèòå àç è ñ ïðèòèñíàòà ìóöóíêà è áåç, òö, êîòêè íå, âèæ êó÷å áèõ ñè âçåëà îòíîâî ñ ðàäîñò è ïðè ïúðâà âúçìîæíîñò íà ïðîñòðàíñòâî :)
ïîçäðàâ çà ðàçêàçà :)


Re: Äðóãàð
îò Angelche íà 01.03.2018 @ 22:23:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òúæíà, óâëåêàòåëíî ðàçêàçàíà èñòîðèÿ! À ñàìîòíèòå äóøè....òå ñå íàìèðàò!


Re: Äðóãàð
îò stambol íà 01.03.2018 @ 22:32:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äîáðå ðàçêàçàíî...Òðîãíà ìå!


Re: Äðóãàð
îò Markoni55 íà 01.03.2018 @ 16:22:37
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
îáè÷àì òàêèâà èñòîðèè, ìúðêàùè, òîïëè, ÷îâåøêè


Re: Äðóãàð
îò mariq-desislava íà 01.03.2018 @ 13:52:10
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äúëáîêî çàòðîãâàùî ÷åòèâî, êîåòî ñÿêàø ïîñòàâÿ îêîí÷àòåëíàòà äèàãíîçà íà äíåøíîòî íè îáùåñòâî.