Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 474
ХуЛитери: 5
Всичко: 479

Онлайн сега:
:: hunterszone
:: haboob
:: LeoBedrosian
:: ivliter
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа войната и меката сила
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

Случи се. Въпреки непопулярното говорене по въпроса, ето, че и нашите политици заговориха за война. Макар необявена, с неясен противник, цели, средства за водене, мащаби и време, президента и премиера заговориха упорито за въоръжаване, конфронтация и налагане на собствени приоритети и интереси.
Термина „Общоевропейска сигурност“ бе заменен от Стратегически интереси и силово налагане на един или друг приоритет. Дори и малките ученици знаят, че когато защитаваш интересите си със сила, това неминуемо води до конфликт, чийто изход никога не е ясен. Това, което добре знаят учениците още, е че колкото по-бързо реагираш, толкова по-голям шанс имаш да излезеш победител в конфликта.

Макар воденето на една пълномащабна война да не може да се сравнява с училищно сбиване, то не е зле да си припомним болезнените уроци от последното. Само тези, които не са удряли чужд череп с невъоръжена ръка не знаят колко болезнено може да бъде това усещане за удрящия. Не рядко се стига и до сериозни контузи на ръката му, чийто кокалчета са далеч по-деликатни от коравия и дебелостен череп. Затова всички участници в един конфликт гледат да се въоръжат и то подобаващо.

Въоръжава се и българската държава, но за сега е успяла да купи само един двигател за единствения ни руски изтребител и затова той се върти само в кръг. Добре, че територията ни е сравнително квадратна, та не излиза много от териториалното ѝ небе. Ако трябва да погледнем сериозно на бъдещите заплахи, то неминуемо трябва да отчетем ниската боеспособност на армията ни. Или почти пълната ѝ липса. Не мога да се сдържа и тук ще кажа още една смешка, която обаче отразява доста точно тая боеспособност. А тя е, че ако половината ни армия е бременна, то другата половина е заета да епилира краката си. Факта, че сме сключили договори с други държави да защитават териториалната и въздушната ни цялост не бива да ни успокоява. Това са други държави и ако пламне и тяхната черга, то едва ли биха дошли да гасят първо нашата. Също не бива да ни успокоява и мита за храбрия български войник отпреди век. Костите му отдавна лежат под Паметника на незнайния войн под торта на хиляди букети, венци и майчини сълзи. Вечна му памят!

Днес реалностите са други и света е все повече жаден за кръв и за мъст. Причините за тая жажда тук няма да разглеждам. Само ще отбележа, че ако доскоро те изглеждаха имагинерни и лесно преодолими, то днес все повече се налага мнението, че сблъсъка е неизбежен. Трудността на ситуацията идва от многопластовостта на наслагваните напрежения, голямото количество на участващите страни и разнобойността на интересите им. Всички тези процеси са добре представени в умален вид в един настоящ конфликт. Никой не знае колко страни участват във войната в Сирия, гражданска ли е тя или сблъсък на глобални интереси. Към преодоляване ли върви, или към задълбочаване и въобще за какво става дума, мамка му!? Това, от което най-много ме е страх е, че и в един бъдещ глобален конфликт ще се мултиплицира една такава кървава неразбория в която всеки ще иска да защити своя интерес и да извлече едни бъдещи ползи за себе си и нацията си. Всичко това би било добре, ако не отчитаме какво е положението на националното самосъзнание в много от застрашените държави. Един такъв конфликт много лесно може да се изроди в личностни саморазправии и търсене на кървави реванши.

Вероятно мнозина биха ме упрекнали в песимизъм и черен фатализъм. Други биха се възползвали добре от една глобална патаклама и само си мечтаят за нея. А на трети въобще не им пука, щом е пълен търбуха. Аз уважавам всичките, но това не ме прави по-спокоен и щастлив.

Ток щях да приключа писанието си и, но видях последната дума от заглавието. Меката сила и това, което символизира тя. Когато чуя за мека сила винаги се сещам за силата на водата. Оная, жизнено важна, бистра, понякога буйна, друг път нежна и топла субстанция без която го няма живота. И която е носител и причинител на най-трайните промени, невъзвратимите резултати. Най-голямата и непреодолима сила. Мисля, че ако сме устояли до сега, като нация, то е защото сме носители на тая сила, защото, като водата сме устоявали на всички промени и катаклизми, на цялата световна жажда за власт и себичност. Едва ли са много народите, които като българите са способни на търпение, упорство и бих искал да кажа – последователност. Затова сме просъществували и ако продължим да бъдем вещи носители на тая , мека сила, ще ни бъде!


Публикувано от anonimapokrifoff на 17.10.2017 @ 10:21:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 22:43:59 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"За войната и меката сила" | Вход | 2 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За войната и меката сила
от malovo3 на 17.10.2017 @ 23:58:50
(Профил | Изпрати бележка)
Актуален си! Поздрави!


Re: За войната и меката сила
от secret_rose на 17.10.2017 @ 12:11:24
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
"Не удари на чук,
а танцът на водата с песен извайва камъчетата до съвършенство..."