Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 780
ХуЛитери: 1
Всичко: 781

Онлайн сега:
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМанифест на добруджанския динамичен посткинетизъм или за паметника на ген. Колев
раздел: Хумор и сатира
автор: Zvon

Мнозина знаят паметника на ген Иван Колев в Добрич, но малцина са чували за готвената му съдба. Затова публикувам части от два документа: "Манифест на добруджанския динамичен посткинетизъм" на добричките творците-авангардисти и решение №3, прието на заседанието на общинския съвет в Добрич от 17 май 2017 г.


Из "Манифест на добруджанския динамичен посткинетизъм"

Съратници,
Метаморфозата на всяко изкуство винаги го довежда до фазата, в която творбата изяжда и автора, и публиката си. Кой е причинителят на този брутален, зъл акт? Мнозина са се питали и само шепа творци са имали смътна догадка за отговора. Време да го изречем на глас - това е генетично заложеното качество статичност на художествената творба! Тя е застинала в пространството, като изключим спорадичните местения по изложбени експозиции. Така творбата - този акт на божественото вдъхновение - се изпълва с фрустрация, причинена й от статичността на заобикалящата я среда. Едно и също пространство, едни и същи сополиви зрители! Време е сложим край на това статукво! Да дарим творбите с новото освобождаващо и преобразуващо духа им качество - динамичност! Mobilis in mobili - подвижен в подвижното е нашата нова парадигма. Нужно е творбата да е отвърне от естетическите предпочитания на зрителя. Той не трябва да я възприема като застинал обект, отразил в скована статичност вдъхновението на автора. Тя трябва да се сдобие с възможност за движение, подбирайки сама времепространствените си координати и предлагайки благодатна възможност да бъде виждана от различни ракурси и обстоятелства. Изненадващите, неочаквани срещи с нея - днес на първи перон на гарата, утре до сергията за пъпеши на пазара, във вторник в кварталната кръчма или пред детската градина - всичко това очарова зрителя и катализира въздействието върху него. Тази революционна художествена изказност се покатерва и стъпва върху раменете на нашите предходници и светци-покровители, създателите на попарта, концептуалното и кинетичено изкуство: Марсел Дюшан, Алън Капроу и Жан Тенгели. Те изрекоха - изкуството не е реализирано въображение, а тласък на въображението. Художествените творби могат са бъдат отречени, тъй те са просто инцидентен продукт от тласъка на въображението. Може и без галерии, а защо не и без публика! Дихотомията творба-публика трябва да бъде завинаги унищожена. Творбата следва да стане част от публиката, а публиката да се слее с творбата!


Решение от заседанието на Общински съвет - Добрич, 17.05.2017 г.

Точка 3
План за посткинетически трансформации на паметника на ген. Иван Колев, внесен от група общински съветници и депутата от парламентарната група на ГЕРБ Живко Мартинов.


Безрезервно одобрявайки революционните идеи, изложени в "Манифеста на добруджанския динамичен посткинетизъм" и със съгласието на автора на паметника на ген. Иван Колев, скулптора Ясен Пайтов, Общинският Съвет - Добрич одобрява следния трансформационен план за паметника:

3.1 В срок до 30.10.2017 г. в задната част на паметника да бъдат монтирани вендинг машини за топли напитки и пакетирани закуски. На същото място да се интегрира и джубокс, чиято музикална листа да се определи от общинската комисия за изкуство и култура. Повдигнатото копито на коня да се оформи като рекламно спот-копито, подковано със суджуци-местно производство. Това ще бъде първата стъпка към приобщаване на скулптурната творба към публиката.

3.2 Да се закупи шаси за трактор Deutz-Fahr Argotron, мощност на двигателя 200 к.с.. Върху него с меко окачване да се монтира постаментът с целия паметник. Управлението на придвижването да е дистанционно с GPS навигация, с последваща възможност за система, позволяваща автономното му движение по предварително зададен маршрут. Да се закупи прикачен инвентар за паметника, чрез който той ще може да участва в оран след жътва, зимно почистване на пътищата - най-вече в исторически свързани с паметника участъци - Карапелит, Кочмар, Куртбунар.

Тази трансформация е напълно съответна на концепциите от "Манифеста на добруджанския динамичен посткинетизъм" - така творбата ще започне да участва в икономическия живот на общината и все повече ще се интегрира и работи в полза на гражданството. Задължително изискване е паметникът самостоятелно да може да се придвижва до добруджанските курорти Албена и Балчик, гдето да се включва в културната програма за летовниците.

3.2 Всички, изброени по-горе, дейности по трансформационния план да се изпълнят чрез своевременно обявени обществени поръчки, които задължително да се съгласуват с автора на паметника Ясен Пайтов.


Публикувано от anonimapokrifoff на 03.08.2017 @ 09:13:38 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Zvon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 03:17:16 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Манифест на добруджанския динамичен посткинетизъм или за паметника на ген. Колев" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.