Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1011
ХуЛитери: 4
Всичко: 1015

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБях гъсеница, а се превърнах в пеперудени криле
раздел: Разкази
автор: gfstoilov

Роди се просто ден,
но едва проходил
оказа се, че вече си отива.

Отронил миг от реалността,
с аромат на роза,
художник времето рисува.
С четката си сбъдва нечие желание
и завърнал се деня посреща,
като стих и като страдание
на поредна във живота среща.”
SG


1.
Облаците танцуваха в небето.
Бяха само няколко, случайно преминаващи с ято птици.
Вятъра си играеше с тях и току ги разпиляваше наедно със ятото - с него вече се познаваха, името му бе Летни, срещаше го и в низините.
Беше от онези млади ветрове, които нарушаваха реда и си духаше накъдето пожелае – весел, игрив и закачлив. Караха му се, но като всеки млад вятър не обръщаше внимание на упреците на по-старите и си вееше безгрижен ту в небето, ту в полето.
Азаар отскоро летеше толкова нависоко, достигйки дори и облаците. Небесата веднага я приеха, и нея, като всички други, реещи се така свободно из тях. Сега за първи път участваше в танцуващата им игра.
- Идваш ли? – побутна я Летни.
Улови крайчеца на облак и се остави на вятъра да ги понесе из синевата.
- Хайде – викна му тя, - още по-бързо!
А той зафуча като стихия, свивайки наляво, надясно, издигане и рязко снижаване – беше лудост полета им, като този на изпуснато хвъчило, наслаждаващо се на умението си да лети без тежестта на водещото го въже и направляващата го ръка.
Хубаво е когато усещаше поривите на устрема в простора. Но искаше да лети сама.
Пусна облака и се извиси към слънцето, облякло най-блестящата си броня и както винаги неуморно хвърлящо като копия изкованите от светлина лъчи.
След като се налудува, а летя почти цял ден, Азаар се спусна насред маковата поляна, ширеща се недалеч от дома ѝ. Приземяването ѝ бе все още тромаво, оплете крака в цветята и се претъркули няколко пъти.
Засмя се на неопитността си и отбеляза, че летейки се чувстваше много по-уверена.
Уморена остана легнала и бързо заспа огряна от слънчевата светлина.

2.
Събуди се и беше нощ.
Небето имаше различен вид, заменило синевата с тъмнина. Непознат вятър виеше като гладен вълк, с чужд и зловещ глас. Гората от време на време въздишаше, а звездите както винаги мълчаха.
Пое към дома си, сънливите макове докосваха ръцете ѝ и промърморваха сънено и тя току се извиняваше, че ги е разбудила.
Скоро – каза си Азаар, поглеждайки звездите - ще мога да летя и нощем. Все по-високо и високо, за да мога да чуя гласът им.
В душата си усети онази лекота, която я издигаше. Приемаше предишното си Аз за едва-едва пълзяло по земята същество, а сега се чувстваше токлова различно. Толкова промени настъпиха откакто срещна Дракона – топлина плисна вълни из тялото ѝ при мисълта за него.
Научи се да вижда невидими до скоро нюанси на живота – нарече го „проглеждане” и вече не завиждаше на птиците, че имаха криле.
Да чува гласът на езерото, да разговоря с вятровете и цветята. Да улавя песента на
дъжда и да сплита капките му с дъговите цветове.
При спомена за миналото си и сякаш не е била тя, а някой сънуващ, с молба настощето му да се обърне.
Азаар се бе събудила насред мечтите си.

3
Полунощ отмина с застудяла горска въздишка. Небето покри звездите с тъмнина и само понякога, иззад някой подгънат за кратък миг ъгъл, се подаваше лицето на една много сънлива луна.
Нощен хлад прегърна Азаар, а с него почуства познатото ѝ раздвижването на въздуха и се усмихна.
Дракона се спусна с елегатна безшумна лекота и прибра криле.
Ех, кога ли ще мога и аз така – помисли си тя.
- Докъде отиде днес? – рече Дракона, след като я целуна.
- Играх с облаците – отвърна Азаар. – Или май Летни си поигра с нас.
- Напредваш – одобрително кимна той и духна към огнището.
Пламъците близнаха няколко листа и се накачиха по нахвърлените върху им клони. Скоро лумнаха и озариха лицата на двамата, сенките им отстъпиха и се скриха. Прегръдката на мрака се стопи и мека топлина замени студените ръце.
- Мислех си кога ли ще мога да полетя и в нощта? – Азаар спазваше препоръката на Дракона никога да лети след залез.
- Не бързай, нощем е различно. Сега обикалят други вятрове, които с лекота ще ти поставят неприятни капани. Често го правят и не е игра – добави и очите му грейнаха като разпалени изумрудени огнища .
- И на теб ли?
- На мен не – засмя се Дракона и окончателно прогони нощния хлад. – Но лесно разбират кой е нов в тъмата.
Нощно летене наистина ще е опасно ако съм сама – каза си Азаар и се притисна до бронираното тяло.
Усещаше огъня на сърцето му.

4.
Любовта е сила като тази на слънчевите лъчи. Чрез нея се учиш да цениш времето и да откриваш във всичко нужното, което да го запълни. Дава и размах на полета. Височината и стремежа да се докосне сърцето до безкрайността ѝ.
Да обичаш няма обяснение, просто е желанието да съществуваш... под каквато и да е форма, затворени в един и същи миг с обичания.
Азаар умело планираше над върховете на боровата гора. От време на време се извисяваше и догонваше със закачка някой вятър. Не всички бяха като приятелят ѝ Летни, повечето съвестно следваха пътя си и не обръщаха внимание на играта ѝ.
Остави тялото си да се носи и се замисли.
Приемаше все повече като далечен спомен времето, в което можеше единствено да върви.
А може би все още сънува както някога с мечти?
Азаар и се завъртя между земята и небето, само и само да усети, че е жива и отдавна не сънува.
Бях гъсеница, а се превърнах в пеперудени криле и замених пълзенето си с летене.
Метаморфозата ѝ бе започнала с онази първа целувка на Дракона. Когато повярва, че той съществува и не след дълго осъзна, че го обича така, както може да се обича само веднъж в живота.
С негова помощ съзнанието ѝ се отваряше все повече и повече - успя да прогледне отвъд мъглата, с която реалността го е обвивала толкова години. Първите дни се питаше дали това наистина е реалността, след което не искаше да изгубва и за миг усещането, че Дракона е любовта.
Литна към височините, просто така, за да види дали не е някъде наблизо, макар да знаеше, че днес летеше в друга посока. Той беше Наблюдател и следеше за реда на събитията в различни светове. Често ѝ разказваше за тях – пурпурни, огнени, златисти, ледени и какви ли още не. Измеренията бяха изтъкани и сплетени от Сътворението като нишките на огромна паяжина и Наблюдателите сновяха из тях за да ги поддържат в общата цялост на живота.
По-време на престоя си в нейния свят се срещнаха и се случи онова, което Дракона каза, че за неговия вид се случва само веднъж в живота. Намери Азаар и я дари с любовта си.
Скоро ще се върне и тя трябваше да го изчака край езерото преди залез.
Обърна се и погледна към слънцето, което вече се спускаше надолу по своята пътека.
Полетя към езерото и изливащия се в него водопада – същия при който се срещнаха с Дракона.

5.
Залеза догаряше и обливаше с жар хоризонта.
- Сега ли?
- Да – отвърна той.
Азаар се усмихна с отблясъка на залеза върху устните си.
- Не вярвах, че мога да се превърна...
- Ще бъдеш като мен. Така няма да се налага да сме разделени. Ще летим заедно навсякъде. А знаеш, че скоро ще трябва да отпътувам за дълго... много по-дълго от един човешки живот, но реших, че няма да го направя без теб.
Двамата вплитаха погледите си наедно под огнения залез.
- Ако не искаш, аз ще остана тук завинаги.
- Не нарушаваме ли реда?
Дракона вече ѝ бе разказал за това, че всеки миг в живота, всеки негов трепет, всяка мисъл и деяние, всеки изгрев, всеки залез по течението на времето, трябва да се подчиняват на създадения от Сътворението ред.
- Обичта на сърцето има предимство – топло каза Дракона. Разтри ръцете си и между дланите му присветнаха искри. – А и имаме нужда от нов Наблюдател. Там където отиваме, измерението е разгърнало двойно мащабите си. Сам няма да успея да го покрия.
Дракона докосна лицето ѝ – светлинките обвиха страните му и то засия.
Азаар пристъпи към брега на езерото.
Предложението се плъзна из кръвта и обля мислите ѝ - той ѝ предложи да я превърне в дракон. Да бъде като него. Ще загуби човешкия си облик и ще е съвсем различна в очите на хората, но вече знаеше, че не всичко хубаво и ценно в света ѝ се открива чрез очите.
Очите често лъжеха ума, лесно се подлъгваха от миражите на реалността и се поддаваха на заблудата. Много по-истински се вижда със сърцето, а и искаше да има и онова сетиво, за което Дракона ѝ бе разказвал, че само Наблюдателите притежават.
Ще може да вижда през времето, да разпознава цветовете му, така както улавяше тези на душите. Да обхваща образите на събитията в тримерна повърхнина така, както вече умееше да вижда в мислите на другите.
Залези и изгреви разпалваха лъчите си в очите ѝ с искрите на все още несбъднатия ден. Усети пулса на вечността, която на вид разпиляна, всъщност бе овързана като корабни платна по мачтите на времето.
Обърна се и дълго гледа Дракона. Той чакаше решението ѝ. Гледаха се без да продумат – нямаше и нужда, един поглед казва повече от хиляди излишни думи.
- Нека летим тогава – Азаар приближи до своя Дракон и го прегърна.
Той разтвори ръце - пламъците се изляха и обвиха Азаар с огнена целувка.
Езерото лумна и водопада се разапали.

6.
Нощния вятър бе пометен от прелетелите край него двойка дракони.
Опита се да ги догони и да ги упрекне, че са го отклонили от посоката му, но не успя и скоро се отказа. Беше глупав опит, всеки вятър знаеше, че дори и могъщите урагани не могат да настигнат дракон в полет.
Гледа дълго след оставената в мрака от тях огнена пътека.
Познаваше Дракона, който бе дошъл за да провери дали се спазва реда на Сътворението и бе дочул, че вече си отива, но не знаеше, че е намерил спътница за далечното си пътуване.


Публикувано от Administrator на 07.06.2017 @ 21:50:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   gfstoilov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:07:45 часа

добави твой текст
"Бях гъсеница, а се превърнах в пеперудени криле" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бях гъсеница, а се превърнах в пеперудени криле
от shrike на 08.06.2017 @ 18:28:17
(Профил | Изпрати бележка)
Хм... щастлив завършек. Очите на дракона огнени ли са? Ласкави? Лъстиви? Колко дълбоко проникват лъскавите му нокти? Влива огън. Пие огън. Милува с огън. Люби с огън. Напоследък ми убягва драконът. Аз му убягвам. Приставам първо. Пристъпвам първо. Първо. Второ. Трето.


Re: Бях гъсеница, а се превърнах в пеперудени криле
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 28.08.2017 @ 08:40:30
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Дракона дарява любовта си с огън... докато не угасне.

]