Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 599
ХуЛитери: 0
Всичко: 599

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКапан на времето, по марсиански!
раздел: Фантастика
автор: Aierola-Tony

– Здравей! – Казва марсианецът.
Вдигам помътен поглед от учебника. Той е цъфнал на сред стаята и лениво помахва с антени. Поемам дълбоко дъх и броя до десет. После много спокойно казвам:
– Виж какво Марс… Ела утре!

– Защо? – Плете онзи антени.
– Утре, сутринта ще се явявам на изпит. Трябва да зубря. – Обяснявам аз.
Всичките му антени клюмнаха и той изчезна. Разбран марсианец излезе…
Забивам отново нос в учебника. Но само след миг…
– Здравей! – Казва пак марсианецът. Дузината му антени се люшкат измамно спокойно. Това е лош знак.
– Пак ли ти?!
– Само за минутка! – Умоляващо потръпват антените.
– Добре. – Съгласявам се аз. Все пак марсианец е…
– Какво зубриш? – Любопитства инопланетния досадник и вре антените си в учебника.
– Физика. – Осведомявам аз с половин уста.
– Да ти помогна?! – Предлага той и всичките му антени щръкват, като на таралеж в атака.
– Я ми се… – Отвръщам аз.
Антените клюмват, надявам се да изчезне. Обаче… Не! Заема пак таралежовата бойна стойка. Няма отърване от тоя!
– Физиката, за цялата вселена, е еднаква. – Осведомява ме компетентно.
– Тъй да е! – Примирявам се аз.
Антените му шарят из учебника ми.
– Вашата учебна система е много примитивна.
– Знам! – Започвам да се ядосвам. Всъщност… Почервенях от яд.
Той продължава да се вре в учебника ми. После ни в клин, ни в ръкав изтърсва:
– Ела с мен на Марс!
Мобилизирам цялото си търпение. Поемам дълбоко въздух…
– Виж какво, земноводно такова…
Сигурно нещо съм казала… не както трябва…
Когато се съвзех, вече бяхме на Марс. Не ме питайте от къде го знам!
Намерих се в огромно помещение, нафъкано, до колкото можех да видя, със странни машинарии. Не приличащи на нищо земно.
Седях. Е… Опитвах се да седна, на огромен куб гадно желе. Така и така бях върху него… Не лепнеше, поддаваше при натиск, но се връщаше обратно, след отстраняването му. Имах чувството, че плувам в много гъста течност. Ама не плувах. Не можах да седна. Ако това беше мебел, тя определено не беше за хора. Колкото и да се старах /напъвах неистово/, не успях, дори да се надигна от повърхността. Нещастните ми четири крайника, моментално потъваха в желето. А аз си оставах лепната върху него.
Марсианската гад се спотайваше някъде. Само да ми паднеш, октопод неден! Колкото и да виках /ревах/ с цяло гърло, отговор не получих. Напразно мятах ожесточено крайници, в опит да се добера до някой от ръбовете. Дори претъркулването не работеше. Каквото и да правех си оставах на същото място. Докарах се до пълно изтощение и обезводняване. Както искате го разбирайте! Прималя ми. Очите ми загубиха фокус. Клепачите ми напираха да се затворят.
В просъница, видях марсианеца да се появява, от единия край на желирания куб. Влачейки нещо обемисто. Лесно му е на него, има поне две дузини универсални крайници. Хлъзга се по желето, както аз ходя по килим. Двойно ли виждам?
– Това е моят учебен компютър. – Обяснява марсианецът и надява на главата ми съмнителната машинария. Имаща далечна прилика със шлем от скафандър. Или по – скоро, цялата му горна част. Нямам сили да се съпротивлявам. Той чевръсто окомплектова машината. Майка ти… Марсианска…
– Здравей! – Казва някой в ушите ми. През „стъклото” виждам как марсианецът се запътва към ръба на желето.
– Марс! – Викам подире му. Нула внимание. – Къде отиваш, Бе – е?! – крещя истерично аз. Но той просто изчезва зад ръба.
Какво можех да направя? Нищо, разбира се! Затворих очи. Каквото ще да става!
****************
– М – м – м, да – а! – Казва многозначително, професорът по физика и отмества на страни изписаните от мен листи. – Колежке… На какво е равно времето в движеща се система?
Щракам химикалката и записвам на празния лист:
t=tₒ/√(1-v^2/c^2 )
Бива си я тая марсианска учебна програма.
– Графично! – Свива устни професорът.
Хващам листа и чертая:


Ххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх
СПОРЕД ЗЕМНАТА ФИЗИКА КРИВА 3 НЕ СЪЩЕСТВУВА.
СПОРЕД ЗЕМНАТА ФИЗИКА ПРАВА 2 Е ЕДИНСТВЕНО КОНСТАНТА 1 = V/C.
Ххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх
Професорът си намества очилата и забива пръст в крива 3*.
– К – какво е това?!
Усещам, че нещо не е наред. Но тъй като съм сигурна в отговора…
– Това е крива изобразяваща, намаляването на времето, при движение на системата със скорост, над скоростта на светлината. – Професорът вдига вежди и примигва бързо няколко пъти. – Вертикалната права, – уверено продължавам аз – е аналогична на механичния резонанс. Нарича се „Резонанс на времето”. Или още „Капан на времето”.
– К – книжката! – Казва професорът. До този ден, не бях го чувала, да заеква.
****************
– Здравей! – Казва познат глас. Изтръпвам. – Какво зубриш?
– Механика. – Промърморвам.
– Механиката… – Започва той.
– Не е! – Категорично отсичам аз.
Моментално всички антени се изправят във вертикално положение. Шашнах го!
– Как така?!
– Така! Земното си е земно… И толкоз!
– Но – о… Природните закони… – Маха с антени марсианецът.
– Природните закони ли?! – Избухвам аз. – Добре ги знаеш ти природните закони! Щом се мяркаш, само нощем пред хората…
– А – а – а… Пробвал съм и денем… На улицата… Някои припадат, други хукват да бягат… Няколко хлапета ме замериха с подръчни материали, за проверка на реакциите. Веднъж дори стреляха по мен с куршуми за едър дивеч.
– Ама – а… Ти… Сериозно ли – Сконфузвам се аз.
Антените се поразбъркват.
– Нормална реакция… За вашето ниво на интелигентност. Ти не се притеснявай, следващия път ще си вземеш изпита.
Едно съмнение ускори кръвта ми и заблъска в слепоочията.
– Марс!? Да не би да си знаел, какво ще стане?
– В известен смисъл… По аналогия с резонанса… Това беше част от експеримента.
– Експеримент ли?! – Скочих аз от стола.
Само, че той успя да изчезне, преди да съм му оскубала антените!
Всъщност… На Марс, живот НЯМА!
****************
КРАЙ

Съжалявам, но има графика, която не се прехвърля чрез копиране на текст.
Защо нямате възможност за прикачен файл?


Публикувано от anonimapokrifoff на 14.05.2017 @ 09:51:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Фантастика

» Материали от
   Aierola-Tony

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 21340
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Капан на времето, по марсиански!" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.