Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 488
ХуЛитери: 0
Всичко: 488

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаУвеличение на рботната заплата
раздел: Хумор и сатира
автор: flood

– Горещо бих искал да увелича заплатати ви с хиляда лева – плахо шепнеше в хола ми работодателят. Имаше вид на уплашен заек. Уплашен не, задето ще го гръмнат, а защото вече са го гръмнали и го е страх, че ще умре. – Ще може ли?
Работодател като работодател иначе. Зависим от работниците и служителите, подчинен на тях и почти ненужен на бизнеса. В такова време заживяхме, че вече нещата се килнаха, пообърнаха, та и станаха съвсем наопаки. Така ги разбираме ние нещата – когато всико е наопаки, най-добре го виждаме, най-добре изглежда и ти се чини, че веднъж преобърнат, светът стои най-устойчиво.
– Днес съм зает – отговарям му. – Точно днес ли трябва да стане?
– Отдавна не съм ви вдигал заплатата – чувам го да проплаква. – Вече мина и месец. Ще ме уволнят.
Съжалявам го. Всички работодатели са на неговото дередже: на нищо не приличат. Упадъкът им започна отпреди трийсетина години, когато работниците и служителите образувата така наречените самоуправляващи се социалистически организация. Днес на някои места им викат дронове. Те изглеждаха, тези самоуправляващи организации, като безмоторни самолети, със свободна воля и дори известна автономност; но само отстрани. Иначе ги ръководеха с дистанционно. Най-интересното беше, че те сами си избираха началниците. Не можеш да станеш директор, ако някой бай Иван от Н-ския цех не те харесва. Значи трябва да направиш така, че всички байивановци трябва да те одобрят и чак тогова евентуално си готов за директор. Евентуално, защото има после процедура за одобряване от профкомитета и утвърждаване от партийния комитет.
И сега е така. Но партийните комитети вече не са в заводите, защото вече изобщо няма заводи. Партийните комитети променят седалищата си, но нрава си – не. Поради това самоуправлението в организациите, които от социалистически станаха капиталистически, остана. Сега работодателите ги избират, назначават и утвърждават същите органели, както и преди.
Затова нещата се сведоха до това:
– Смили се, бе човек! Нека да ти увелича заплатата още днес!
Добре де, казвам си, щом настоява. Чувам го да говори още:
– Имам още двайсет и осем адрес днес и утре да посещавам – все на работници и служители, които от месеци не са идвали на работа. Как да им увелича заплатите, като не се вясват? Обаче от партийната централа ми крещят, заплашват ме. Не съм работел с хората, високомерничел съм, превърнал съм се в барон, олигархично съм изглеждал и какво ли още не.
Съгласих се най-накрая.
– Добре, ще ти позволя да ме придружиш до терезето, за да положа подписа си! – станах и свалих любимия си домашет халат.
Трябва да повдигна въпроса на следващата партийна сбирка. Не може работодателите да ни безпокоят по всеки повод. В крайна сметка вече има интернет – всяко увеличение на заплатите може да се договаря по електронен път. Щом може да се работи електронно, да се полага електронен подпис, да ни ръководи електронно правителство – защо се налага да хабим енергия и време за посещения на работното място?


Публикувано от Administrator на 23.01.2017 @ 15:58:27 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   flood

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 00:42:12 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Увеличение на рботната заплата" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Увеличение на рботната заплата
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 24.01.2017 @ 07:42:38
(Профил | Изпрати бележка)
Дори може да се помисли увеличението да става без волята и знанието на работника. А робота, който ще го замести на работното му място да му носи парите в къщи и даже да пазарува вместо него!