Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 473
ХуЛитери: 5
Всичко: 478

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: LeoBedrosian
:: Albatros
:: mariq-desislava
:: VladKo

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСнегът вали
раздел: Разкази
автор: ina_krein

-Сладка вечер, любов!
-Добра да бъде, слънце мое. Защо не спиш?
-Снегът вали и спомените ме стискат за гърлото. А ти, защо си тук? Мислех, че отдавна си закрила този скайп.
-А ти? Нали го направихме само за нас двамата преди години. Къде е съпругата, Рами?
-В спалнята са отдавна с дъщерята. А твоят съпруг?
-Пред телевизора със сина.
-Помниш ли, любов, когато се запознахме, снегът отново валеше и ние танцувахме под светлината на лампата в Новогодишната нощ?
-Как бих могла да го забравя някога, слънце мое? На другия ден обиколихме всички антикварни магазини и ти ми подари плоча на Адамо с песента „Снегът вали“, за да остане споменът винаги с мен.
-Пазиш ли я още, любов?
-Заедно в копчето от твоята риза след нашата първа любовна нощ е в кутията с моите скъпоценности. Как е семейството – майка ти, малката принцеса?
-Добре, справяме се. А при теб, любов?
-Няма да се оплаквам. Защо изчезна? Без сбогом, без извинения, без причина? Какво стана, слънце мое?
-Не можех да кажа сбогом, не можех и да остана. Живеем в различни светове. Аз не можех да дойда в твоя, нито ти в моя.
-Рами, това са пълни глупости, и ти го знаеш. Светът е толкова голям, можехме да намерим място за нас и нашата любов. Не се измъквай зад извинения с твоя свят, твоята религия, семейните традиции и други измислици.
-Така ли мислиш, любов? Как ти би живяла в моето общество? За да те приемат, би ли сменила име, вяра, семейни ценности, начин на живот? Никога не би го направила, нали?
-Никога не би направил и ти това, слънце мое. За моите приятели винаги ще си човекът от другия свят, потенциален терорист, онзи, който няма да празнува нито един празник с нас, няма и да влезе в църква да се венчае с мен.
-Имаме само няколко часа, моя любов, докато снегът вали, колкото една дълга песен на Адамо. Трябва ли отново да спорим? Моля те, не плачи! Душата ми всяка нощ страда за теб, ръцете ми умират за теб. Нека се радваме на един на друг, докато навън е бяло и споменът отново е реалност.
-Не ми стига! Не искам да е така! Питаш ли ме как заспивам до съпруга си, а сънувам теб? Знаеш ли как сърцето ми спира всеки път, когато някой в автобуса заприлича на теб? Въпреки че знам, че си на хиляди километри и че е невъзможно да си ти, умирам всеки път. И ти ми казваш, че трябва да се усмихвам, когато веднъж в годината чувам гласа ти? А ако другата година не завали?
-Ще завали, сладка моя, ще накараме снегът да завали, всички у дома да заспят и пак ще бъдем заедно.
-Колкото една песен, колкото един танц, колкото една прегръдка, Рами. Само толкова. Докога ще издържим?
-Докато сме живи, моя любов, докато се обичаме. Светът е полудял от омраза и жажда за смърт. Няма място за нашата любов в него сега, а може би никога и няма да има.
-Тогава не е ли по-добре да свърши всичко, слънце мое? Да не се чуваме повече никога, да заличим този скайп акаунт и да останем завинаги ти в твоя свят, аз - в моя?
-Разумът го казва много пъти, любов, сърцето отказва да го изпълни. Колко пъти съм се заричал да те забравя, да не се връщам към онази безумна Новогодишна нощ, към онази убийствено сладка снежна приказка. Не мога.
-Но така не е честно, Рами. Нито към твоето, нито към моето семейство.
-Не е честно? А към нас честно ли е? Към нашата сладка любов? На света не му пука за такива като мен и теб. Светът обича смъртта и колкото е по-жестока и страшна, толкова повече се забавлява. Ако аз избия теб и твоето семейство, а после себе си и своето, няколко дни ще научат всички за нас. Ще гърмят заглавия - „Ромео и Жулиета от два свята намериха смъртта си, за да докажат силата на любовта си“ и после ще ни забравят. Ще отидат да ядат и пият, да си разказват вицове за нас и да обсъждат смъртта ни, сякаш е промоция в супермаркет.
-Понякога не мога да дишам от мъка. Пускам си песента на Адамо в някой музикален канал и плача с часове пред компютърния екран, слънце мое.
-Недей! Твоите прекрасни очи не бива да плачат, освен ако не е от щастие, сърце мое. Прекрасните ти устни трябва да се усмихват, а нежните ти ръце винаги да бъдат сгушени на топло… в моите.
-Кога, Рами? Ще се видим ли някога отново? Всеки миг може синът ми да дотича и аз трябва да прекъсна връзката. И ти ще го направиш, ако се събуди твоята дъщеря. Крадем мигове любов като снежинки. Това е болка, която няма как да отболи. И колкото аз да се моля в църквата, а ти в джамията, тя няма да намалее, нито да отмине. Дори снегът навън не може да я затрупа, дъждът не може да я отмие, защото се е сляла с любовта ни.
-Ти се моли на твоя Бог, моя любов, аз ще се моля на моя, да бъдем заедно в другия живот. Да се родим един в етнос, в една религия, на едно място. Защото светът няма да стане по-добър, тепърва ще става страшен, жесток и безпощаден. Двата свята, твоят и моят, няма да спрат, докато не се унищожат, и може би така е по-добре. Хората не са достойни за тази земя.
-Как може да говориш така, Рами? Имаме деца, семейства, светът е пълен и с добри хора. Нали промяната трябва да започне от някъде, може би от теб и от мен.
-Ти вярваш ли го? Аз не мога да прескоча света си, ти не можеш да прескочиш твоя. Като нас може би има и други. Така е сега, така ще бъде. Само онова, което изпитваме, е истинско, всичко друго са лъжи – политика, религия, обществени закони.
-Снегът намаля, слънце мое.
-И навън просветлява, скоро всички у дома ще се събудят да си честитим Новата година.
-Тя няма да бъде по-добра за нас обаче, Рами. И тази година ще останем разделени. И следващата, и всяка една, която ще дойде.
-Ако се обичаме до следващия сняг, ще бъде добра. Ако си тук и другата зима, когато завали, значи сме победили отново.
-Ние ли, слънце мое?
-Нашата любов, сладка моя.
-Обичам те, Рами! До следващия сняг!
-Обичам те, любов моя! До следващата зима, когато снегът завали! Обещавам ти да остана жив до тогава, за да чуя за няколко часа гласа ти отново.
-И аз ти обещавам, слънце мое – ще бъда тук, ако съм жива още. Целувам ти очите топло!
-А аз твоите сладки устни. До следващата зима, любов, до следващата…


Публикувано от Administrator на 21.12.2016 @ 10:29:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ina_krein

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 19:45:21 часа

добави твой текст
"Снегът вали" | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Снегът вали
от mariq-desislava на 01.01.2017 @ 09:17:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, болезнено красиво е, крадем любов по всяко време - по един или друг начин, за да можем да живеем.:)


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 01.01.2017 @ 11:16:24
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Да, така е, важното е любовта да остане жива и да бъде споделена, поне докато снегът вали. успешна, здрава и благословена 2017 година да бъде за теб!

]


Re: Снегът вали
от Hulia на 31.12.2016 @ 18:12:52
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Толкова красиво е написаното, Инче, бих предложила жанр *магически НЕреализъм*.;) Светли Празници! :)


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 31.12.2016 @ 21:13:38
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря сърдечно! Светли празници!

]


Re: Снегът вали
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 21.12.2016 @ 14:27:45
(Профил | Изпрати бележка)
Вълнуващ диалог. Напомня ми един разказ за македонката Севда и турчина Смаил, дето се любили по време на балканските събития. И за трагичната му кончина, и как тя скача от скалата...

Само дето не помня аз ли го писах, или само съм искал да го напиша.

Инак тук има много емоция и трагизъм на примиримостта.

Поздрави Ина!


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2016 @ 15:03:50
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Много по-често човек среща примиреността, отколкото драматичния бунт, макар че самият факт, че героите осъзнават ситуацията, в която са и това, което вършат, също е своеобразен протест. Поздрави и хубави празници!

]


Re: Снегът вали
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 21.12.2016 @ 15:47:20
(Профил | Изпрати бележка)
Интересен сюжет, разказан на твоя изключително богат език...
Щастие и успехи!


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 21.12.2016 @ 16:12:50
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Хубави празници!

]


Re: Снегът вали
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 22.12.2016 @ 09:55:29
(Профил | Изпрати бележка)
Ние- ограничените човешки създания, поставяме всичко в рамки и определения. Най- светлото и всепобеждаващо нещо е любовта, а ние не я ценим. Гоним неща, които са временни. Благодаря за Светлината!


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 22.12.2016 @ 17:48:51
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Аз благодаря за това, че си видяла, усетила и приютила светлината от разказа. Хубави празници! Поздрав!

]


Re: Снегът вали
от apostola на 22.12.2016 @ 10:50:19
(Профил | Изпрати бележка)
Покъртителен диалог, Ина! Просто ми се доплака! Браво!
Добро перо имаш! Харесах! поздравления!


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 22.12.2016 @ 17:52:02
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Огромни благодарности! Ценя твоето мнение! Радвам се, че ти е харесал разказа. Поздрави! Хубави празници!

]


Re: Снегът вали
от 4erGologan на 27.12.2016 @ 09:13:15
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави и вдъхновение през Новата!


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 27.12.2016 @ 16:02:57
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Здраве и късмет на всички!

]


Re: Снегът вали
от LATINKA-ZLATNA на 07.01.2017 @ 20:27:19
(Профил | Изпрати бележка)
Мир, здраве, любов, благодат и вдъхновение през 2017 година, ina_krein!


Re: Снегът вали
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 08.01.2017 @ 19:30:09
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Благодаря! Да е мирна и благословена 2017 година!

]