Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 875
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 876

Îíëàéí ñåãà:
:: Boryana

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÑúâåñò
ðàçäåë: Åñåòà, ïúòåïèñè
àâòîð: nickbaizel

Íîùòà áåøå òúìíà è ñòóäåíà. Äåáåëèÿò, íàâàëÿë íàñêîðî ñíÿã ñå áåøå ïîêðèë ñ äåáåëà ëåäåíà êîðà.
Íåáåòî áåøå ÿñíî è âñè÷êî íàîêîëî áåøå îáëÿíî îò ìåêàòà, íî ñòóäåíà ñâåòëèíà íà ïúëíàòà ëóíà. Çâåçäèòå áëåñòÿõà ïî íåáîñêëîíà. Çàñíåæåíàòà ãîðà áåøå òèõà, äî óøèòå ìè íå äîñòèãàøå íèêàêúâ çâóê. Ñàìî äúðâàòà òèõî ïóêàõà â çàïàëåíèÿ îãúí. Áÿõ âúðâÿë ïî÷òè áåç ïî÷èâêà ïðåç öåëèÿ äåí, íî íå ìè ñå ñïåøå. Êúùàòà ìè áåøå äàëå÷ è òðÿáâàøå äà íîùóâàì òóê, íà ïîëÿíàòà ñðåä áîðîâåòå è òèøèíàòà. Áÿõ ñåäíàë íà åäíî îäåÿëî, à ñ äðóãî ñå áÿõ çàãúðíàë. Èíà÷å íîñåõ äåáåëî, ïóõåíî ÿêå, ïîäïëàòåíè, çèìíè ïàíòàëîíè, âèñîêè áîòóøè è øèðîêîïîëà øàïêà. Ïóøêàòà ìè ëåæåøå äî ìåí, áëèçî äî ñíåãîõîäêèòå. Ïî òîâà âðåìå íà ãîäèíàòà âúëöèòå ñå ñúáèðàõà íà ãëóòíèöè è, ìàêàð è ðÿäêî, ñå áåøå ñëó÷âàëî äà íàïàäàò ñàìîòíè ïúòíèöè.
Çàìèñëèõ ñå: ñòàðèÿò Äæîí, êîéòî æèâååøå íà îêîëî 15 ìèëè îòòóê áåøå îòñëàáíàë îò áîëåäóâàíåòî è èìàøå íóæäà îò êàëîðè÷íà õðàíà è âèòàìèíè. Êîëêî áåäåí è èçìú÷åâ áåøå òîé! Ïîçíàâàõ ãî îò 6 ãîäèíè, íî íèòî âåäíúæ íå ãî áÿõ âèäÿë äà íîñè íà ãúðáà ñè íåùî äðóãî, îñâåí çàêúðïåíîòî, ìðúñíî ïàëòî îò îâ÷à êîæà. Ñìåòêàòà ìó ïðè ìåí áåøå ìîæå áè 200$, íî çíàåõ, ÷å òîé íÿìà äà ìîæå äà ÿ ïëàòè. Ìíîãî ïúòè ìó áÿõ êàçâàë, ÷å òðÿáâà äà îòèäå â ñòàð÷åñêè äîì.
Íî Äæèì âèíàãè êàçâàøå:
-Íå, äîêòîðå, íå èñêàì äà ïðå÷à íèêîìó...
Àêî ñå âÿðâàøå íà ñëóõîâåòå, íÿêîãà òîé å áèë åäèí îò íàé-áîãàòèòå õîðà íàîêîëî. Íî ñ ãîäèíèòå çàãóáèë ïî÷òè âñè÷êèòå ñè ïàðè. Ãîâîðåøå ñå, ÷å èìàë äåöà, äîðè âíóöè, íî àç íå çíàåõ äàëè òîâà áåøå èñòèíà, ëè ïðîñòî ïðàçíà êëþêà. Êîé çíàå...
Ìèñëåíî ñå ïðåíåñîõ â áàðàêàòà íà Äæèì. Òÿ áåøå îñêúäíî îáçàâåäåíà ñ ìàñà, äâà ñòîëà è ëåãëî. Âñè÷êèòå ñêîâàíè îò íåîáåëåíî, ñóðîâî äúðâî. Íÿìàøå òåëåôîí, íèòî òîê, çà îñâåòëåíèå ñëóæåøå åäíà ñòàðà, îïóøåíà ãàçåíà ëàìïà. Ïðåç çèìàòà è áàðàêàòà áåøå ñòóäåíî, ìðàçîâèòî, íåóþòíî. Íåâîëíî íàïðàâèõ ñðàâíåíèå ñ äâóåòàæíàòà êúùà, â êîÿòî æèâååõ. Ïî ñòåíèòå âèñÿõà êàðòèíè, íà ïîäîâåòå èìàøå ïåðñèéñêè êèëèìè, à ïîêðàé ïðîçîðöèòå ñå ñïóñêàõà òúìíîñèíè ñàòåíåíè çàâåñè. Âå÷åð ìîæåõ äà ñåäíà â ëþëååùèÿ ñå ñòîë äî çàïàëåíàòà êàìèíà, äà ïèÿ ïîäñëàäåíî, ãðåÿíî âèíî, äà ÿì ñëàäêèø èëè äà ÷åòà êíèãà.
Êàêâà ðàçëèêà ìåæäó ìåí è íåãî, ìåæäó ëåêàðÿ íà ñðåäíà âúçðàñò è ñòàðåöà, êîéòî èçæèâÿâàøå ïîñëåäíèòå ñè äíè. À â ñúùîòî âðåìå òåçè äâàìà äóøè ìíîãî ñè ïðèëè÷àõà, ïîâå÷å, îòêîëêîòî ìîæåøå äà ñå ïðåäïîëîæè.
Áÿõ ñúùî òîëêîâà ñàìîòåí, êîëêîòî è Äæèì. Êîãà ëè áÿõ èìàë èñòèíñêè ïðèÿòåëè? Íàé-íàïðåä â óíèâåðñèòåòà(ïðåäè ìåäèöèíñêîòî ó÷èëèùå íàïðàâèõ ãðåøêàòà äà ó÷à ñïåöèàëíîñò, êîÿòî ïðîñòî íå áåøå çà ìåí): áÿõ òðúí â î÷èòå íà äåêàíà, íî è â î÷èòå íà ìíîãî îò êîëåãèòå ìè. Çàùî ëè? Çàùîòî íàðè÷àõ íåùàòà ñ èñòèíñêòå èì èìåíà, ìèñëåõ ëîãè÷íî è äúðæàõ íà ìíåíèåòî ñè. Íåâîëíî ñè ñïîìíèõ çà äåêàíà-ãîñïîäèí Ä. Ñòðàäàù îò ïîäàãðà âå÷íî íàìóñåí ñòàðåö, ãîòîâ äà ñå ñêàðà íà âñåêè âúâ âñåêè åäèí ìîìåíò ïî íåçíà÷èòåëåí ïîâîä. Íèòî âåäíúæ íå ãî áÿõ âèäÿë äà ñå óñìèõâà. Êàêâî ëè áåøå ñòàíàëî ñ íåãî, à è îñòàíàëèòå ïðåïîäàâàòåëè? Ïðåäïîëàãàì, ÷å ïîâå÷åòî îòäàâíà íå áÿõà æèâè. Êàêâî ëè ùÿõà äà êàæàò, àêî ìå âèäåõà ñåãà? Íå áÿõ ïîñòèãíàë óñïåõ â õóìàíèòàðíèòå íàóêè, íî ìå÷òàòà ìè ñå áåøå ñáúäíàëà-áÿõ óâàæàâàí ëåêàð, áÿõ ðàáîòèë è ñ Ìîðñêàòà ïåõîòà. È òðÿáâàøå äà ñúì ùàñòëèâ è òî ìíîãî. Íî íå áÿõ. À çàùî íå çíàåõ...
Íà èçòîê ñå ðàçâèäåëÿâàøå. Ñòàíàõ, ìåòíàõ ïóøêàòà ïðåç ðàìî è âçåõ ìåäèöèíñêàòà ñè ÷àíòà. Òèõîòî ïîòðàêâàíå íà øèøåòà è ðàçëè÷íèòå ïðåíàäëåæíîñòè âúòðå íÿêàê ñòîïëèõà ñúðöåòî ìè. Ïî óñòíèòå ìè ïëúçíà óñìèâêà. Òðúãíàõ ïðåç ãîðàòà è ñêîðî çàïÿõ åäíà ïåñåí, êîÿòî ìíîãî îáè÷àõ.  òîçè ìîìåíò áÿõ èçïúëíåí îò èñòèíñêî ùàñòèå....
Ñîôèÿ, ìàðò 1996 ãîäèíà


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 07.10.2016 @ 22:59:32 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Åñåòà, ïúòåïèñè

» Ìàòåðèàëè îò
   nickbaizel

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 01:58:31 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ñúâåñò" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (2 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ñúâåñò
îò Markoni55 íà 09.04.2018 @ 21:30:54
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå ãî ïðèåõ êàòî åñå èëè ïúòåïèñ, à êàòî òîïëà ÷îâåøêà èñòîðèÿ.


Re: Ñúâåñò
îò nickbaizel íà 24.12.2016 @ 20:59:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìíîãî å äîáðî