Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 696
ХуЛитери: 2
Всичко: 698

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: mitkoeapostolov

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе искам ангел
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

Напоследък не се разбирах с момчетата от квартала. Ядосваха ме измислиците и лъжите, които разказваха. После, разбира се, всички съжалявахме - те, че ядяха бой, а аз, защото мама ме наказваше да не излизам.
На другия ден й минаваше и ме пускаше да играя, след като й обещая, че за нищо на света няма да се бия. Щом забележеха, че отново съм навън, момчетата заднешком изчезваха някъде зад блока. Аз пък отивах при момичетата, сядах на бордюра и ги гледах как скачат на ластик. Припяваха някакви странни думи, които дори не мога да повторя. В Германия, където живеем, не съм виждал тази игра, дори в училището ми. А есента ще бъда в трети клас. Сега съм тук заради ваканцията и не само. Трябвало да оправим някакви документи. След като свършеха с ластика, играехме на замръзванка, а когато започнехме криеницата, незнайно как момчета – Дани, Вики и Марти, се появяваха. Скоро всички тичахме и се забавлявахме. Така стана и днес. Беше яко, освен това изпълнявах обещанието си… до една от игрите, когато Марти трябваше да жуми. Дебнех го скрит зад една кола. Изчаках го да се отдалечи малко и с всички сили се затичах. „Пу за мен” - извиках аз. Марти се върна тичешком. „Пу за Дидо” изкрещя той. Не вярвах на ушите си.
- Но аз се заплюх.
- Твоето не се брои. Не се брои. Ей тук трябваше - посочи ми той едно място на педя от моето.
- Брои се и още как.
- Не и не, да си внимавал – крещеше в лицето ми Марти. Беше с година по-голям от мен, но аз бях по-едър от него, както и от останалите. Гледах отворената му уста, зъбите и розовия език. Изведнъж ми причерня, поех дълбоко дъх и го фраснах в корема. Не беше много силно, но Марти падна назад и започна да скимти като кучето на леля, когато случайно го настъпя. Май дори се разплака. Това ми припомни за даденото пред мама обещание. Наведох се да го вдигна, можех дори да му се извиня, ако и той признае, че мами, но отнякъде се появи баща му. Беше огромен като Джони Браво, със зализан назад перчем, само че черен. Преди носът ми да се удари в плоския му корем, забелязах как стиска юмруци, а мускулите на ръцете му играеха под ръкавите на тениската. Без да ни пита дори какво се е случило, сграбчи ухото ми. Стисна го със все сила и така го изви, че пред очите ми се появиха пламъци, като че някой стреляше по мен, а ракети нямаше и болката си беше съвсем истинска. Прегънах се към него, но само изохках. Нямаше да плача. Татко казва, че мъжете не плачат. Г-н Браво започна да ми крещи, но както винаги, когато ми се карат, не чувах нищичко. В този момент от входа се появи майка ми. Големите й черни очи бяха широко отворени и хвърляха мълнии. Изглеждаше притеснена, може би мъничко уплашена, но не от бащата на Марти, нищо, че едва стигаше до рамото му, а за мен.
- Спокойно, дайте да се разберем. Това е моят син и нямате право да го наказвате.
- Той тормози всички деца. Току-що удари моя. В корема.
Отворих уста да обясня, че Марти лъже, но онзи не пускаше ухото ми и от болка не можах да произнеса ни звук.
- Веднага го пуснете. Не виждате ли, че го боли?
- Възпитайте си сина – каза бащата на Марти. Изведнъж гласът ми се възвърна.
- Като кажа на тати, ще слезне да те пребие.
Мъжът зяпна и ме пусна. Очите на мама се стрелнаха към мен, после към г-н Браво. Без да каже и думичка, ме хвана за ръка и ме поведе към къщи. В този миг ликувах. Г-н Браво се беше стреснал, уплашил се бе от татко, защото баща ми беше най-силният и смелият и не се страхуваше от нищо.
- Защо каза това? – тихо прошепна мама, – знаеш... говорихме.
Радостта ми от поражението на г-н Браво се изпари. Дали бе повярвал на думите ми? Големите, те сякаш винаги са наясно с повечето тайни. Бащата на Марти вероятно също знаеше моята. Татко не можеше вече да ме защити. Не, защото не искаше. Просто го нямаше. От няколко месеца. Беше на небето. Така каза мама. Загинал в катастрофа. Сега бил ангел. Гледал ни някъде отгоре и ни пазел. Това беше най-нечестното нещо, което можеше да се случи. Татко казваше, че съм неговото ангелче, а аз бях тук. Защо големите отиват на небето, за да станат ангели? Мама не можеше да ми отговори. Исках моя татко да се върне при мен най-много от всичко на света. Мечтаех да ме вземе на ръце и да ме притисне здраво към себе си. Как би могъл да го направи с крила? Толкова ми липсва. Момчетата от квартала не трябваше да знаят.


Публикувано от hixxtam на 07.10.2016 @ 19:59:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
544 четения | оценка 5

показвания 44481
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Не искам ангел" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не искам ангел
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 08.10.2016 @ 17:50:54
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки преживява мъката по различен начин. Децата най-често чрез агресия и чрез нежеланието да споделят. Човешки разказ. Здравей, Ирена :))))


Re: Не искам ангел
от IGeorgieva на 09.10.2016 @ 10:31:54
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита и усещането, Катя!
:)

]


Re: Не искам ангел
от Kanegan на 10.10.2016 @ 13:15:50
(Профил | Изпрати бележка)
Боже, колко мъка има по този грешен свят!Така вълнуваш Ирена!


Re: Не искам ангел
от IGeorgieva на 10.10.2016 @ 14:03:30
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че го усети ....топлиш...!!!


]


Re: Не искам ангел
от Hulia на 14.10.2016 @ 22:00:23
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Толкова топлина и мъдрост има в написаното тук, Иренче...:)


Re: Не искам ангел
от IGeorgieva на 16.10.2016 @ 10:55:43
(Профил | Изпрати бележка)
Децата са толкова мъдри...
благодаря за хубавите думи, Ули! :)))

]


Re: Не искам ангел
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 15.11.2016 @ 20:59:00
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Прекрасен разказ за труднто порастване, за възмъжаването, което минава през голямата болка. Поздравления!


Re: Не искам ангел
от IGeorgieva на 20.11.2016 @ 18:19:11
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечно благодаря, Ина!

]