Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 912
ХуЛитери: 5
Всичко: 917

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаДоброволка
раздел: Разкази
автор: ambrouse

Автомобилът беше малък, но изглеждаше впечатляващо заради футуристичните си форми и ефектната боя – богата палитра от нюанси на зеленото. Жана застана до него и се заслуша в костюмирания мъж на средна възраст, който подробно й разясняваше техническите и софтуерни параметри на машината.
Макар че владееше английски много добре, тя не успяваше да схване всичко, защото не бе свикнала с провлечения говор на мъжа. С няколко уточняващи въпроса успя да си изясни основните неща, а именно: колата беше прототип, снабден с свръхмодерни навигационни системи и изкуствен интелект; щеше да получи 1000 долара, ако се повози един час на нея.
Жана нямаше представа по какви критерии е била избрана от стотиците други кандидат-доброволци, но се радваше, че има възможност да допълни доходите си от сервитьорството. Вече два месеца работеше по студентска програма в САЩ и изкарваше добри пари, но както казва Мечо Пух: „Колкото повече, толкова повече”. Усмихна се, спомняйки си любимата детска книжка, и попита плахо:
– Значи колата ще се движи сама, без шофьор?
Мъжът кимна и заговори успокоително:
– Рискът е минимален. Досега използвахме каскадьори, в условия близки до градските, като нямаше никакви инциденти. Сега ще я изпитаме в самия град. Не се безпокойте, навигационните системи са последна дума на техниката. Проблемът е по-скоро психически, просто хората не са свикнали да се возят в превозно средство без шофьор.
– Да, страшничко изглежда – каза Жана, но не се бе разколебала, даже любопитството й нарастваше с всяка изминала минута.
– Пътуването ви ще бъде предавано на живо в няколко сайта с голяма гледаемост.
– О, значи ще стана известна – подметна на шега Жана, но онзи захапа темата и започна да й обяснява, че събитието може да „раздвижи” кариерата й.
Жана подписа представените й документи и на следващия ден се качи в двуместната кола без волан под възторжените възгласи на десетина въоръжени с камери и фотоапарати журналисти.
Нещо избибка и на екранчето се появи: „:)” и съобщение: „Изглеждате прекрасно, Жана”.
Студентката се усмихна и смигна към екранчето, на което за нейна изненада веднага се появи: „;)”.
– Впечатляващо – каза Жана и затегна старателно колана си, следвайки инструкциите на компютъра.
Колата потегли и с елегантен завой се включи в движението. Жана естествено бе напрегната, но и въодушевена от факта, че е станала част от толкова значимо събитие.
Всичко вървеше идеално. Колата реагираше на всяка промяна в пътната ситуация, управлявана сякаш от шофьор с дългогодишен опит. Жана сияеше, както когато баща й за първи път я качи на виенско колело. Другите участници в движението я поздравяваха с изсвирвания на клаксон, възхитени от прекрасната нова технология.
Скоростта се увеличи и Жана се огледа притеснено. На екрана се появи следното:
„Пулсът ви се учести. Мога да намаля скоростта, ако така ще се почувствате по-комфортно”.
Жана прихна да се смее, после с каза „да”, и скоростта веднага падна.
Компютърът пусна още едно: „:)” и добави: „Гласовата команда приета”.
Жана предполагаше, че има хиляди други интересни опции и я хвана яд при мисълта, че едва ли някога ще може да си позволи такава кола.
Малко след като й се обадиха по телефона, за да й кажат, че тестът ще приключи до десетина минути, на екранчето се появи „ – Обичаш ме, а? – попита кокетно Жана и смигна. Засякъл смигането с датчиците си, компютърът отговори с „:)”, както и с текста: „Чертите на лицето ви и фигурата ви отговарят на общоприетите норми за красота. Очите ви имат рядко срещан цвят, комбинация от синьо и зелено. Гласът ви е приятен, с мек тембър. Имате акцент, който е по-скоро интересен, отколкото дразнещ.”
Жана се изкиска:
– Бре тези нови технологии. И аз те харесвам, особено боята и тапицерията.
На екрана цъфна „:)” и по-голямо „ В този момент колата плавно спря на пешеходна пътека. Отзад изсвириха гуми, а от колонките проехтя: „ВНИМАНИЕ ОПАСНОСТ!” Шофьорът на един пикап с големи гуми се бе разсеял, докато оглеждаше футуристичното превозно средство без волан, и сега отчаяно се опитваше да избегне сблъсъка. Не успя. Чу се трясък и малката кола отскочи напред, пометена от пикапа. Жана изпищя и се хвана за врата – камшичният удар бе доста силен.
На екрана излезе ново съобщение: „Пътнотранспортно произшествие, моля запазете спокойствие! Пострадахте ли? Имате ли някакви здравословни проблеми?”
Жана примигна уплашено и понечи да отвори вратата, като същевременно каза:
– Наболява ме вратът.
„Моля не слизайте от колата. Най-близката болница е на 2 мили оттук. Ще ви закарам там.”
– Не мисля, че се налага…
„Датчиците показват, че изпитвате болка. ТРЯБВА да ви закарам там!”
– Ох, добре. Ама че късмет!
Жана веднага бе приета за преглед. Оказа се, че няма сериозни наранявания, но трябва да носи ортопедична яка поне десет дена. На излизане от болницата студентката едва не се сблъска с човека от фирмата, който, пребледнял като платно, започна да се извинява:
– Много съжалявам, госпожице. Дано не сте пострадали тежко. Вината не е в нас, нито в колата. Онзи тъпанар се е заблял и не е успял да набие навреме спирачки.
– Е, случват се такива работи – измърмори Жана.
– Застраховахме ви, така че не се притеснявайте за разходите по лечението, а хонорарът ви вече е преведен по ваша сметка.
– Да, благодаря.
Чу се настоятелно бибипкане и Жана се извърна бавно, щадейки натъртените си прешлени. Зелената кола отвори подканящо дясната си врата и примигна с мигачи. На екранчето светеше червено сърце.
– А, между другото решихме да ви подарим тази кола, като извинение за причинените неудобства. Вярвам няма да заведете дело…
– Не, няма. Вината не е ваша.
– Разбира се преди това ще я ремонтираме за наша сметка.
– Много благодаря.
Жана се качи в колата и с усмивка на уста потупа арматурното табло.
– И аз те обичам – каза.
Червеното сърце се уголеми и запулсира учестено.


Публикувано от hixxtam на 05.07.2016 @ 19:31:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ambrouse

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 19:48:50 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Доброволка " | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.